DEZBATERE Cât de bine e să mergi la școala profesională dacă iei sub 5 la Evaluarea Națională? Ce spun elevii, profesorii și părinții

de Andreea Ofiteru     HotNews.ro
Vineri, 6 septembrie 2019, 8:47 Actualitate | Educatie


Elevi la centrul de examen
Foto: AGERPRES
Măsura ca elevii de clasa a VIII-a care nu reușesc să obțină minimum 5 media de admitere la liceu, pe baza notelor de la Evaluarea Națională, să meargă la școlile profesionale a creat dezbateri printre elevi, părinți, profesori și experți în educație. În timp ce elevii și experții în educație spun că e o măsură inutilă luată pentru un singur an, fără dezbatere publică, părinții sunt de acord. La rândul lor, profesorii spun că, în lipsa unei evaluări gratuite a aptitudinilor elevilor, măsura nu poate avea efecte benefice.

  • Elevii: Vom merge la școlile profesionale fără competențe
Afectați direct de măsura publicată în Monitorul Oficial, elevii spun că prin această măsură scade drastic echitatea și calitatea din sistemul de învățământ. Asta pentru că școlile profesionale devin o opțiune obligatorie pentru elevi, cu toate că ei ajung în situația de a nu putea lua cel puțin media 5 din cauza predării ineficiente sau a lipsei de sprijin din partea profesorilor și a școlii.

”Prin adoptarea acestei măsuri, unii elevii ar fi constrânși să se orienteze spre o școală profesională, chiar dacă acestora le lipsesc competențele necesare activării în aria de specialitate atribuită. Este posibil ca înclinațiile acestora să poată fi valorificate corespunzător prin înscrierea la licee ce prezintă în oferta școlară specializări care nu pot fi urmate în învățământul profesional”, arată reprezentanții Consiliului Național al Elevilor într-un comunicat de presă.

În plus, elevii mai arată că cei care merg la școlile profesionale ar fi automat etichetați ca fiind slabi. ”Se pornește de la falsa premisă conform căreia școlile profesionale sunt destinate elevilor considerați a fi slabi la învățătură, când, în realitate, acestea ar trebui să reprezinte medii de formare pentru cei cu adevărat interesați de practicarea unei meserii pe viitor. În fond, există elevi cu rezultate bune la Evaluarea Națională care s-au înscris la o astfel de formă de învățământ. Etichetarea elevilor care aleg să-și continue studiile într-o școală profesională drept incapabili să urmeze cursurile unui liceu este nocivă, iar măsura vine în defavoarea eforturilor depuse în ultimii ani cu scopul de a crește relevanța meseriilor și a învățământului profesional”, mai arată elevii.
  • Expert în educație: O astfel de măsură este inutilă și aduce și mai multă inechitate
Cu această poziție a elevilor sunt de acord și experții în educație, care spun că vina pentru care elevii nu reușesc să obțină un 5 la examenul de final de clasa a VIII-a aparține profesorilor.

”O astfel de măsură este inutilă și aduce și mai multă inechitate. E inutilă pentru că e luată pentru un singur an, noi nu știm ce se va întâmpla cu evaluarea națională și admiterea din 2021, pentru că legea spune altceva. Noi considerăm că măsura cu media 5 este un abuz fără margine asupra unor copii care sunt deja abuzați de sistemul public de educație. Ce ne spune această măsură este așa: dacă copilul a venit la școală 9 ani de zile, de la pregătitoare până la clasa a VIII-a și nu a reușit să ia 4 la română și 4 la matematică la evaluarea națională, devine un copil bun pentru școala profesională care este de obicei cea mai apropiată de domiciuliul lui. O să nimerească la școala de bucătari unde n-o să-i placă, dar va trebui să stea 3 ani”, arată Daniela Vișoianu, președintele Coliției pentru Educație.

Aceasta mai spune că pe bună dreptate elevii care nu reușesc să obțină 5 la admiterea la liceu nu vor putea fi cu ușurință recuperați în cei 4 ani de liceu, dar măsura luată arată că statisticile sunt mai importante.

”După ce nu i-am dat niciun fel de sanșă, nici burse sociale, nici rechizite, nici profesori de calitate, nu l-am învățat să scrie și să citească, după toate acestea îi spunem că nu are ce căuta la un liceu teoretic pentru că, pe bună dreptate, nu avem cum să-l recuperăm de la 2 până la 6 de la BAC. În general, acești copii îi încurcă pe cei din liceele teoretice. Dar răspunde mediului de afaceri care cer măsuri pentru școlile profesionale”, a mai spus Vișoianu.

Silvia Mușătoiu, profesoară de matematică la Colegiul Național ”Gheorghe Șincai” din Capitală, spune că de principiu măsura poate fi una bună dacă ne gândim că un elev fără cunoștițe minime nu ar trebui să susțină bacalaureatul. Dar elevii trimiși la profesională nu sunt trimiși pe baza unor abilități ale lor.

”În primul rând problema este fundamental greșit formulată. Sunt total de acord ca un copil care nu trece de o testare a unor minime cunoștințe, după 8 ani de școală (sau 9 clase dacă socotim și clasa 0) nu trebuie sa susțină un examen de bacalaureat. Dar ce oferă statul acestor copii, care sunt încă la vârsta învățământului obligatoriu?”, se întreabă profesoara.

  • Profesor: Are ministerul vreo idee sau vreo strategie de evaluare gratuită a aptitudinilor elevilor de gimnaziu?
Silvia Mușătoiu mai arată că această măsură ar trebui să fie însoțită de alte măsuri de susținere a elevilor.

”Știe ministerul ce aptitudini sau abilități are un copil cu medie sub 5 la Evaluarea Națională, ca să-l poată orienta spre "școală profesională" din care va ieși într-adevăr un lucrător priceput? Sau va lăsa copilul/părintele să aleagă școală profesională care este mai aproape de casă? Are oare statul/ministerul vreo idee sau vreo strategie de evaluare gratuită a aptitudinilor elevilor de gimnaziu, ca să-i poată ajuta să se orienteze? S-a gândit oare cineva din minister cum să adune și să păstreze într-o școală de meserii/profesională copii săraci din jurul orașelor sau chiar din orașe care ar avea nevoie de susținere, inclusiv în ceea ce privește cazare sau masă?”, mai arată profesora.

Aceasta mai spune că măsura luată de Ministerul Educației este de fapt ”o cârpeală”.

”Aproape tot ce s-a întâmplat în învățământul preuniversitar în ultimii 30 de ani înseamnă cârpeala unei pânze tocite. Dar nu se gândește nimeni (e incomod și nepopular) ca pânza aceasta trebuie aruncată de putreda ce e și țesuta alta nouă. Parafrazând un primar din zilele noastre "Școala nu aduce voturi".

Profesoara aduce argumente în privința evaluării elevilor, dar până la evaluarea elevilor ar trebui ca școala în sine să fie schimbată.

”Cred că primul pas pe care trebuie să-l facă statul român spre calitate în învățământ este îndepărtarea oamenilor care împiedică educația. Al doilea ar fi construcția de școli.... Atâtea școli cât sa cuprindă toți copiii acestei țări în program decent, doar dimineața. Multe dintre acestea ar trebui sa fie scoli de meserii. Tot în acest timp ar trebui sa elimine toate elementele generatoare de corupție, de compromisuri și de impostura, începând cu faimoasa "mobilitate de personal" și cu statutul de titular. Ca să putem educa toți copiii trebuie să-i cunoaștem, să știm ce pot face, că deja știm ce nu pot. Așa că ne trebuie profesori și instrumente care să descopere aceste mistere. Abia când toate acestea vor fi început, putem să spunem acest copil trebuie să fie tâmplar, sau electrician, sau frizer, sau... tot ce ar putea fi el... el însuși!”, a mai spus Silvia Mușătoiu.
  • Părinții sunt de acord
La rândul lor, părinții reprezentați de Federația Asociațiilor de Părinți din România susțin măsura ca elevii să intre la liceu cu cel puțin media 5, cu toate că ar fi vrut să fie luată pentru elevii care sunt în clasa a V-a începând cu acest an școlar, astfel încât să există predictibilitate.

”99% dintre părinți sunt de acord cu această părinte. În fiecare an, aproximativ 30.000 de elevi în loc să învețe o meserie ajung să nu poată să obțină diploma de bacalaureat. Și atunci nu e mai bine să învețe o meserie decât să meargă până la clasa a XII-a pentru că învățământul e obligatoriu? Noi, părinții, am cerut ca această prevedere cu cel puțin media 5 la admiterea la liceu să intre pentru elevii care acum sunt în clasa a V-a astfel încât în următorii 4 ani, elevii și părinții să se pregătească și să știe unde merg și ce fac. Dar ministerul nu a vrut că pentru trebuia să schimbe legea. În condițiile astea noi am ales răul cel mai mic, decât să pierdem 30.000 de copii anual, mai bine să învețe o meserie și după 3 ani de profesională poate să mai facă un an și să dea bacalaureatul”, a spus Iulian Cristache, președintele Federației Asociațiilor de Părinți din România.
  • Inspector școlar: profesorii nu și-au făcut treaba
Pe de altă parte, în unele inspectorate școlare profesorii sunt bănuiți că nu-i pregătesc pe elevi cum trebuie. De exemplu, în județul Bistrița-Năsăud, unde inspectoarul general a spus că dascălii nu și-au făcut treaba.

”La nivel de gimnaziu, procentul e de 40% din copii care nu au nivelul de achiziții elementar și minimal. Noi am spus că nu e un lucru bun. Cu toții ne putem uita pe subiectele de la Română și Matematică. La Matematică, 5 se putea lua cu perimetrul dreptunghiului. E indamisibil! Acești copii au fost opt ani în școală și cineva nu și-a făcut treaba. Nu mai putem auzi motive de genul: copiii nu învață! Copiii trebuie să achizițoneze în sala de clasă nivelul de 5, scris, citit, socotit la nivelul ciclului primar și achizițiile fundamentale și de bază la nivelul ciclului gimnazial. Este motivul pe care am dat niște indicatori și o recomandare, pot fi ajustați și modificați, dar nu ne mai putem ascunde în spatele: copiii nu învață, părinții nu sunt interesați! Nu știm cine e de vină că 40% dintre copii nu știu cât e 2×2? În conformitate cu legea calității, trebuie să răspundă la această întrebare fiecare dascăl plătit pentru această misiune. Dacă e să analizăm onest, 40% din activitate nu se validează cu rezultatele finalului de ciclu”, a spus Camelia Tabără, inspector general, citată de timponline.ro.

La nivel național, la ultima admitere națională, cea din vara lui 2019, 26.000 de absolvenți de clasa a VIII-a nu au reușit să obțină media 5.

Propunere: Elevii care obțin sub 5 la evaluarea națională să meargă direct la școala profesională

Ce spun elevii despre propunerea ca absolvenții care nu obțin media 5 la Evaluare să urmeze obligatoriu școala profesională: Ar fi etichetați ca incapabili să urmeze liceul

Admiterea la liceu: Elevii de clasa a opta sunt înscriși automat la Evaluarea Națională/ Ecaterina Andronescu: Cei care au media sub 5 să nu mai intre în liceu, ci la școli profesionale

Admitere liceu 2019. Aproape 18% dintre candidați vor intra la liceu cu medii sub 5


Calendarul Evaluării Naționale 2020/ ​În ce perioadă se va desfăşura examenul anul viitor






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5380 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    invatamant (Vineri, 6 septembrie 2019, 8:54)

    codrean [utilizator]

    Datul cu parerea- sport national ! N-ar fi mai bine sa consultati niste specialisti-pedagogi-HR-isti ? Si nu anonimi ?! "De pe margine" e simplu, cand trebuie sa alegi responsabil o solutie e mai greu. Citii zilele trecute o "cugetare" : N-am cunoscut in viata mea decat o singura persoana care a avut intotdeauna dreptate eu !
    • +4 (10 voturi)    
      eu am facut scoala pe celelalte timpuri, (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:00)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      si atunci invatamantul era de min 10 ani (clasa a X-a). Am avut prosti intrati la liceu cu note de 3 la matematica si tot atat la romana, nu i-au putut respinge ptr ca era nevoie sa faca 10 clase. A fost un chin si ptr ei si ptr noi: ei nu puteau tine pasul cu cei inteligenti ptr ca nu ii ducea capul, iar noi bateam pasul pe loc cu invatatul ptr ca trebuia sa ii asteptam pe ei sa recupereze.
      Nu doresc nimanui (care e interesat de scoala) sa aiba asa prosti in clasa. Mediile trebuie sa se omogenizeze: adica cei care vor sa invete carte sa mearga in clase de elita, iar prostii la scoli profesionale. Nu sa imi dea mie prostovani in clasa, care nu stiau sa citeasca bine in clasa X-a (si profesoara ii punea sa citeasca in franceza din Voltaire).
      • 0 (0 voturi)    
        nu neaparat prosti (Vineri, 6 septembrie 2019, 20:55)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        dar fara abilitati sau fara motivare pentru studiu teoretic.
  • +13 (19 voturi)    
    Normal... (Vineri, 6 septembrie 2019, 8:58)

    modream [utilizator]

    ..ca ajungi sa fii etichetat ca "mai slab"daca faci scoala profesionala. Dar daca ai luat sub 5 la evaluare, este clar ca esti slab. De ce sa nu se duca unde le este locul? Sa concureze aiurea cu cei buni, doar sa fie 3 pe un loc la liceul teoretic? Daca fiecare am sta unde ne este locul, mare lucru ar fi. S-ar mai cerne din impostura.
    • +11 (11 voturi)    
      hm (Vineri, 6 septembrie 2019, 10:05)

      sorvas [utilizator] i-a raspuns lui modream

      nu stiu daca e neaparat vorba ca esti mai slab daca iei sub 5. poate e si vina unui sistem de invatamant defect, care incurajeaza toceala si raspunsurile corecte, si nu efortul. poate nici nu stimuleaza curiozitatea elevilor. problemle sunt multe, dar nu trebuie etichetati elevii ca fiind SLABI, pentru ca vor ajunge sa isi insuseasca aceasta eticheta.

      scoala profesionala poate fi alegerea potrivita pentru multi, iar cei care vor iesi de acolo pot avea cariere solide. dar trebuie sa fie scoli bune, scoli care sa scoata cu adevarat profesionisti.

      in ziua de azi profesionistii buni, meseriasii sunt greu de gasit, iar cei cu adevarat buni castiga extrem de bine. avem nevoie de mai multi.
    • +4 (4 voturi)    
      Este o imbecilitate caracteristica (Vineri, 6 septembrie 2019, 13:00)

      Silvius88 [utilizator] i-a raspuns lui modream

      imbecililor din Ministerul Invatamantului si in general din Guvern. Imbecilismul ca o stare de fapt in randul acestor functionari nu mai trebuie probat.Se exprima zilnic in public.
      In realitate invatamantul tehnic-profesional este coloana vertebrala intr-o societate NORMALA. Tehnicienii care repara motoare,electricienii,instalatorii,constructorii,prelucrarea metalelor,petrochimistii,specialistii in diverse domenii de la frizeri,bucatari,cofetari pana la gradinari,mozaicari,pietrari sau soferi sunt cei care sustin functionarea statului zi de zi. Ei si nu fuctionarii.
      A face din cei care merg la scolile profesionale niste tarați social este o imensa imbecilitate.
      Problema reala este ca scoala clasele 1-8 si 9-12 nu are definit rolul in beneficiul copiilor. Educatia este o afacere politica si este destinata profesorilor si sistemului de coruptie relatii-meditatii- admitere care se formeaza pe langa scoli ca centre de facut bani din spaga,vanzari de caiete si manuale minune,fondul clasei,fondul scolii,fondul de paza,fondul pentru banci,fondul pentru perdele.Cum spunea un estet al educatiei PSD celebrul Genunche Pop fost ministru al educatiei un imbecil calificat.„...Educația e gratuită conform Constituției. În fapt, cineva trebuie să asigure această gratuitate. Statul asigură o parte din gratuitate, părintele asigură altă parte din gratuitate, copilul nu plătește nimic”..., a spus Liviu Pop.
      Scoala trebuie sa produca un salt calitativ de educatie prin informatie si pregatirea copilului pentru o calificare profesionala.In prezent scoala este despre matematica in mod obsesiv cu o programa inutila si supra incarcata.Matematica care este principalul obstacol pentru cei mai multi copii trebuie structurata astfel ca la terminarea liceului copii sa cunoasca cateva cunostinte care au aplicatie in practica.Ce aplicatie practica are Radicalul in afara specializarilor ce se obtin in universitati? Nici una. Asa se distrug vietile copiilor si ies needucati.
      • +1 (1 vot)    
        radicalul are aplicatii practice! (Vineri, 6 septembrie 2019, 20:52)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Silvius88

        este necesar chiar si in anumite specializari din scolile profesionale!
  • +15 (17 voturi)    
    Meseria a ajuns o rusine? (Vineri, 6 septembrie 2019, 9:32)

    CIP03 [utilizator]

    De cand scoala profesionala este o rusine?
    Cand eram elev, era bataie pe scoala profesionala de electricieni si cea care apartinea de combinatul Sidex Galati! Erau 7 pe un loc!

    Am intrat cu media 8, si nu m-am simtit niciodata rusinat ca ma duc la scoala profesionala.

    Astia care invatau prost se duceau la scoala ajutatoare sau complementara!
  • +6 (10 voturi)    
    Reorganizare într-un an? (Vineri, 6 septembrie 2019, 9:41)

    jorj_bv [utilizator]

    E greu de crezut ca într-un an se pot reînființa sute de scoli profesionale (măcar 1000 clase). Nici planul de prefezabilitate.
    Unde sunt companii mari profitabile exista interes din partea firmelor, unele cotizau cu burse pentru învățământul dual. Dar îți trebuie viziune ca să faci practica sperând ca îți rămân angajați și că sunt școliți.

    Elevul care nu e în stare să ia 5 clar nu are treaba cu școala. De obicei la mate trebuia rezolvat primul subiect ala cu niște operații matematice și era suficient. Dacă nu știe să facă niște calcule, poate că nu e cazul să ne prefacem că va putea intelege integrate și derivate.
  • +9 (11 voturi)    
    intrebari (Vineri, 6 septembrie 2019, 10:17)

    Chitibusarul [utilizator]

    Dar cu ce medie ar trebui sa se mearga la Scoala profesionala, dupa parerea celor care ii "caineaza" pe cei care nu sunt in stare sa absolve Scoala generala cu minimum 5?
    De cand practicarea unei meserii a devenit o rusine in Romania?
    Scoala romaneasca produce valori si non-valori cu concursul larg al tuturor factorilor implicati: ministeriabili, profesori, parinti si elevi, iar fara o "sita" care sa permita cernerea corecta am fi ajuns in curand sa acreditam ideea ca a invata este timp pierdut si prostire in masa!
    • +8 (8 voturi)    
      invatamant dual (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:20)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Chitibusarul

      Exista chiar scoli private sau de stat in parteneriat cu unele firme (Schaefler Group, Airbus) care iau chiar elevi buni promitandu-le o bursa de vreo 400 lei (de la stat vreo 200). Mai nou sumele au crescut pana la vreo 1000.

      Nu e o rusine sa iesi cu o meserie decat sa te chinui in liceu cu putine sanse de a lua BAC-ul. Oricum tot liceele alea vor fi transformate, nu apar altele.
  • -3 (11 voturi)    
    O idee cu care nu rezonez din experiente personale (Vineri, 6 septembrie 2019, 10:52)

    farty [utilizator]

    In vremea cand eram elev in liceu, la scoala profesionala veneau toate scursurile societatii. Nu era vorba de faptul ca stiau sau nu carte, ci de conditia lor sociala. De obicei, acestia erau din comunele care inconjurau orasul (Bucuresti) si care formau gasti... nu foarte bine voitoare. Evident, bataia am luat-o de cei din scoala profesionala. Legea junglei. Nu mi-as da copiii la o astfel de scoala, decat daca ii urasc prea tare. Sigur, cineva mai sus zicea ceva de scoala profesionala de electricieni. Sunt anumite domenii in care merita investit. In prezent, electricienii fiind la mare cautare, si foarte bine platiti.
    • +3 (9 voturi)    
      scursuri=meseriasi (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:48)

      Chitibusarul [utilizator] i-a raspuns lui farty

      Jenanta apreciere! Oamenii de conditie sociala mai precara sunt "scursuri"! Cu acest mod de gandire ar trebui sa mai treceti odata prin scoala si poate veti intelege ca nu toti au sansa de a fi copii de bani gata!!
      Debandada din scoli, fie ele de liceu sau profesionale, tine doar de atitudinea toleranta a cadrelor didactice, a lipsei de implicare a parintilor in educarea propriilor copii si de ce nu de prea multa democratie acordata elevilor!!
      • +1 (5 voturi)    
        Nu e chiar jenanta... (Vineri, 6 septembrie 2019, 12:09)

        farty [utilizator] i-a raspuns lui Chitibusarul

        Inbteorie ai perfecta dreptate, insa realitatea din teren e total diferita. Daca ai fi trait pe pielea ta astfel de momente, crede-ma, ai fi gandit la fel. Din pacate nu am fost baiat de bani gata, ci un baiat care si-a dorit sa faca o facultate cu proprile lui forte. Cu cei din liceu ma intelegeam de minune. Oare de ce am avut probleme numai cu cei din scoala profesionala? Si numai eu, ci majoritatea celor din generatia mea, mai ales fetele. Ca sa nu mai spun de profesori, care aveau viata grea cu cei din scolile profesionale. Personal, nu am absolut nici o problema cu reinfiintarea acestor scoli. Cu mentiunea ca ele ar trebui sa fie separat de licee, in cladiri diferite, sa nu existe contact intre copiii din liceu si cei din scolile profesionale. Eu mi-am luat o bataie sora cu moartea, am traume serioase, nu vreau ca si copiii mei sa traiasca astfel de momente. Cel mai probabil tu ai facut liceul undeva la uman, prin centrul unui oras mare, unde aveai parte de o viata boema. Te inteleg perfect, sincer.
        • +3 (3 voturi)    
          confesiune (Vineri, 6 septembrie 2019, 12:49)

          Chitibusarul [utilizator] i-a raspuns lui farty

          Doar de dragul dialogului iti marturisesc ca eu nu vorbesc din teorie. Am facut scoala profesionala, Desi am absolvit generala ca premiant, conditiile sociale m-au impins catre scoala profesionala care imi oferea perpectiva castigului material foarte rapid. Dupa aceea am urmat liceul la seral si facultatea la zi si am lucrat in resurse umane intr-o companie foarte mare timp de 17 ani.
          Este adevarat ca in anii din urma regimul din scoala era foarte sever ceea ce probabil tinea in frau excesele elevilor, dar am avut parte de excese din partea profesorilor! Imi pare rau pentru experientele traite de dvs. dar cred ca nu trebuie sa generalizam!
          Lipsa unui prag de intrare la liceu a facut ca astazi sa avem absolventi de facultate care nu au cunostinte elementare din scoala generala pentru ca .... deh acum si diploma universitara este de vanzare! bani sa ai .. minte nu iti mai trebuie.
          Nu trebuie sa uitam totusi ca mai tot ceea ce este in jurul nostru este construit/realizat cu bratele si mintea meseriasilor carora trebuie sa le acordam respectul nostru!
  • +4 (12 voturi)    
    nu e bine (Vineri, 6 septembrie 2019, 11:33)

    moka [utilizator]

    Scoala profesionala trebuie sa fie o chestiune de vocatie, nicidecum de obligatie.
    Se induce ideea ideea ca cei care vor urma o scoala profesionala ar fi un fel de paria ai societatii, niste oameni de categorie inferioara.
    • +4 (6 voturi)    
      asa crezi tu (Vineri, 6 septembrie 2019, 12:45)

      marr.io [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Daca un elev nu e in stare sa treaca de evaluarea nationala ce vocatie are??? Ideea ca cei care urmeaza o scoala profesionala vor fi un fel de paria ai societatii este indusa tocmai de cei asemeni dvs. Realitatea este alta. Nu avem destui absolventi de facultate care sunt vanzatori, frizeri sau alte meserii ce nu necesita bacalaureat? Cred ca cea mai buna solutie este sa se dea examen la intrarea in liceu. Sa vedem cati intra. Asa inchidem gura tuturor celor care cred ca doar daca ai liceu esti destept. A face 12 clase si a nu fi in stare sa iei bacalaureatul nu e o rusine? Intreb si eu.
      Problema care o vad eu este ce facem cu cei din mediul rural care nu au profesori de specialitate. Degeaba vor sa invete daca nu au profesori. Ei deja sunt condamnati, Nu se pot face ore in sistem video conferinta cu profesori atestati?
    • +1 (1 vot)    
      profesionala-vocatie, liceul-obligatie?! (Vineri, 6 septembrie 2019, 20:46)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui moka

      .
  • +2 (2 voturi)    
    CEA MAI FOLOSITOARE LEGE DATA DE PSD (Vineri, 6 septembrie 2019, 15:42)

    narcislb [utilizator]

    Normal ca elevii nu au competentele necesare-COMPETENTELE NECESARE SE DOBANDESC IN Scoala Profesionala
  • 0 (0 voturi)    
    Cât de bine e să mergi la liceu dacă iei sub 5?! (Vineri, 6 septembrie 2019, 20:44)

    Antenistontel [utilizator]

    Cât de bine e să mergi la liceu dacă iei sub 5 la Evaluarea Națională?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version