Secțiune susținută de MedLife

Discursul unei absolvente de liceu, șefă de promoție, care a devenit viral: Este o strigare îndurerată, o strigare menită să ridice un semnal de alarmă

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 7 iunie 2019, 15:25 Actualitate | Educatie


Mihaela Madina Goage
Foto: Facebook
O elevă a Liceului Teoretic “Axente Sever” din Mediaș, șefă de promoție, a ținut un discurs la festivitatea de absolvire care a devenit rapid viral pe internet, potrivit sibiu100.ro.

Mihaela Madina Goage a avut un discurs ”atipic” cum l-a numit ea, un discurs-mesaj ca ”o strigare îndurerată, o strigare menită să ridice un semnal de alarmă, o strigare care să ne trezească din indiferența în care suntem”.

În discursul ei, eleva a vorbit despre școala românească, despre ce ar trebui să se întâmple, despre profesori și despre elevi. Mihaela Madălina Goage a vorbit deopotrivă despre lucrurile mai puțin bune din școală. Eleva a folosit de mai multe ori expresia mai “Mai e mult până departe”.

”De zeci de ani se așteaptă noua reformă a învățământului, dar până când nu vom înțelege că schimbarea începe cu fiecare dintre noi (elev-părinte-profesor), până când nu conștientizăm că înnoirea începe din interior… mai e mult până departe”, a spus eleva în discursul ei.


Discursul elevei la festivitatea de absolvire:

“Stimați profesori și părinți, dragi colegi,

Am pregătit un discurs în calitate de șefă a promoției 2015 – 2019. Un discurs atipic, un discurs mesaj, nu de complezență.

Sunt lucruri bune în acest liceu, însă nu pe acelea doresc să le evidențiez deoarece sunt sigură că ceilalți colegi vor vorbi despre ele și nu are rost să ne repetăm.

Acest discurs reprezintă… o strigare îndurerată, o strigare menită să ridice un semnal de alarmă, o strigare care să ne trezească din indiferența în care suntem. Acestui discurs i-am atribuit și un titlu… “Mai e mult până departe”.

Până când profesorii nu vin la școală pentru copii, până când profesorii nu vor conștientiza care este menirea lor cu adevărat, până când aceștia nu-și vor preda materia astfel încât elevul să nu aibă nevoie de meditații…. mai e mult până departe.

Până când elevii, la rândul lor, nu-și vor da interesul, nu vor mai fi indiferenți la nereguli, spunându-și că nu are rost că tot nimic nu se rezolvă… mai e mult până departe.

Până când părinții nu se vor implica cu adevărat și nu va fi o strânsă legătură între părinți-elevi-profesori, o legătură care să ducă la o preocupare pentru îmbunătățirea sistemului… mai e mult până departe.

Putem observa un cerc vicios, o indiferență, și până când nu rupem cercul… mai e mult până departe.

Până când orele de curs nu se vor mai desfășura într-o nesfârșită monotonie, în care profesorul alege, și aici vreau să atrag atenția că el alege să dicteze în defavoarea stimulării gândirii și a creativității… mai e mult până departe.

Atât timp cât la nivel general există o reticență la orice, reticență din partea conducerii școlii, reticență din partea profesorilor, din partea elevilor și a părinților… mă întreb, eu cu mintea mea, ce schimbare așteptați? Mai bine spus, chiar vă doriți una?

Ce însemna ca un liceu sa aibă prestigiu? În niciun caz nu vine din purtatul uniformei, ci tot dintr-un purtat, dar de grija … pentru elevii săi. Un purtat de grijă în mod real, pe care elevii să-l simtă, să-l trăiască pe pielea lor, să-l cunoască … așa în mod real, nu din slogane care folosesc cuvinte frumoase, dar fără substanță, cum e sloganul liceului: “O școală prietenoasă deschisă tuturor”.

Până când preocuparea pentru elevi nu va fi, cu adevărat, reală și serioasă… mai e mult până departe. Pentru că eu am simțit că nu există o astfel de preocupare… și e trist.

Și tot trist e când nu ni se acordă încredere… Atâta timp cât se tratează cu superficialitate problemele ridicate de elevi… mai avem mult până departe.

Când profesorii își uită menirea… mai avem, nu mult … ci foarte mult până departe. A fi profesor nu este o meserie, ci mult mai mult. Este o vocație.

Angajarea/responsabilitatea profesorilor… îi va angaja/responsabiliza și pe elevi și pe părinți. Lecția aceasta a responsabilizării, a luării lucrurilor în serios, trebuie să o dea profesorii. Până nu o dau… ne putem preface… în continuare… că totul este în regulă.

Îmi spunea odată un professor, și mi-a plăcut, un citat din Marin Voiculescu: “În educaţie, educatorul să înceapă cu el. Nu înveţi pe alţii ceea ce vrei, nu-i înveţi ceea ce ştii, îi înveţi ceea ce eşti… Educaţia e floarea culturii trecută prin SUFLET.” Eu,… foarte puțin suflet am văzut.

De zeci de ani se așteaptă noua reformă a învățământului, dar până când nu vom înțelege că schimbarea începe cu fiecare dintre noi (elev-părinte-profesor), până când nu conștientizăm că înnoirea începe din interior… mai e mult până departe.

OMUL SFINȚEȘTE LOCUL!

Citește discursul integral al elevei pe Sibiu100.ro.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

















40420 vizualizari

  • +11 (25 voturi)    
    Si hoardele pesediste vor zice: (Vineri, 7 iunie 2019, 16:38)

    sfarleaza [utilizator]

    Asta'i platita de Ciolos, de USR, de Soros, de statu' paralel, era drogata
    • -2 (2 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 6:17)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Tu esti singurul care delireaza despre politica si pesedisti... Analizandu-te un pic, crezi ca ar fi de lucrat la atitudinea ta, la superficialitatea actiunilor tale, sau esti multumit de tine?
  • +14 (22 voturi)    
    Fabulos (Vineri, 7 iunie 2019, 16:41)

    paul_paul [utilizator]

    fara alte cuvinte.
  • +8 (10 voturi)    
    Foarte adevarat (Vineri, 7 iunie 2019, 19:31)

    Doomguy [utilizator]

    No comment.
  • -6 (8 voturi)    
    Draga sfarleaza (Vineri, 7 iunie 2019, 23:24)

    Mironescu Valeriu [anonim]

    daca ai fi citit atent ai fi obsevat ca schimbarea trebuie sa inceapa cu noi, si atunci nu vor mai exista hoarde. Scoala nu poate fi mai buna decat restul economiei, ba, avand in vedere, comparativ, salariul profesorilor, ar putea merge mai rau.
    Draga paul_paul, nu este nimic fabulos in faptul ca un elev prezinta o stare de fapt. Fabulos ar fi daca ar prezenta solutii viabile, daca s-ar angaja sa devina profesoara si sa incerce sa schimbe sistemul din interior.
    • +4 (4 voturi)    
      nu prea.. (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 9:17)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

      Nu prea poate daca o hoarda de analfabeti voteaza alti analfabeti ca acestia din urma sa conduca o tara.
      Adica sa se faca profesoara intr-o tara unde una ca Andronescu poate ajunge ministrul invatamantului ?
      • -1 (1 vot)    
        Dna Andronescu (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 20:15)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui CRMS

        nu a ajuns ministru sau chiar rector pe baza meritelor profesorale, ci politic sau, in al doilea caz, pe o cel putin teoretica capacitate de a conduce o institutie.
        Evident da, sa se faca profesoara si, dupa ce va cunoaste meseria asta, va putea sa schimbe ceva. Altfel, suntem intr-un cerc vicios.
        In legatura cu analfabetismul, el nu are neaparat legatura cu prostia. Poti fi analfabet, dar fiind constient de asta (deci nefiind infumurat, adica prost), poti avea decenta sa-i asculti pe altii de la care esti convins ca ai ce invata.
        In legatura cu relatia scoala-economie, eu cred ca lucrurile ar trebui sa stea astfel:
        scoala este o institutie pretatoare de servicii.
        Nu ea trebuie sa hotarasca pentru ce meserii trebuie sa pregateasca elevii.
        Totul trebuie sa inceapa cu un plan de tara care sa cuprinda o perioada de, sa zicem, 30 de ani.
        Acest plan va contine directiile principale de dezvoltare ale tarii. Pe baza acestor directii scoala va PRIMI COMENZI de la sectorul economic sau alte sectoare privind numarul de absolventi necesar fiecarei directii. Scoala se va conforma si se va adapta conform cerintelor. In acest fel nu vor mai iesi absolventi pregatiti pentru domenii care nu mai au de mult cautare, iar fiecare elev va sti, de pe bancile scolii, ce meserie urmeaza sa practice.
    • +2 (2 voturi)    
      stai jos (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 10:50)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

      nota 2 ... scoala ridica economia ... nu invers ... ai vorbit de mai bine taceai
      • -2 (2 voturi)    
        Evident (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 20:49)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui Toreador

        ca scoala trebuie sa ridice economia, dar economia e un domeniu larg. Nici o tara, ni macar SUA sau China nu-si permit sa se dezvolte in toate domeniile. De aceea, scoalii trebuie sa i se prezinte domeniile in care statul are de gand sa se dezvolte. Daca economia, in ansamblul ei, nu are o directie clara de dezvoltare, nici scoala nu poate prelua aceasta sarcina. Asta este cauza pentru care pregatirea absolventilor nu este in concordanta cu cerintele pietei muncii.
        In legatura cu notarea, nu cred ca esti in masura sa judeci un domeniu decat daca activezi in interiorul lui. Inainte de a da note trebuie sa PRIMESTI foarte multe note in acel domeniu.
  • +3 (3 voturi)    
    Atipic?! (Vineri, 7 iunie 2019, 23:34)

    Namaste [utilizator]

    pseudo-atipic! Deja Vu...
  • -3 (3 voturi)    
    Vorbarie... (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 14:56)

    raducelfrumos [utilizator]

    Cum sa spui nimic dar sa sune emotionant si important.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version