Studiu al Comisiei Europene: 8 din 10 foști studenți Erasmus+ s-au angajat în primele 3 luni de la absolvire
De asemenea, nouă din zece foști studenți Erasmus+ au declarat că utilizează competențele și experiențele dobândite în străinătate în activitatea lor zilnică, mai arată același studiu.
Peste 90% din studenții Erasmus+ își îmbunătățesc capacitatea de a lucra și de a colabora cu persoane din culturi diferite și consideră că au o identitate europeană.
Cercetarea mai arată că programul a avut cel mai mare impact asupra studenților care erau mai puțin convinși în legătură cu UE înainte de a participa la programul de schimb și asupra studenților care au petrecut timp într-o țară mai diferită din punct de vedere cultural de țara lor. Dintre toți studenții Erasmus+, cei care provin din Europa de Est se identifică cel mai mult cu UE.
În privința cadrelor didactice universitare, studiul arată că peste 80% din cadrele didactice universitare raportează că experiența dobândită în străinătate a condus la dezvoltarea unor programe de învățământ mai inovatoare. Mai mult decât atât, două din trei universități participante au declarat că proiectele la nivelul UE contribuie, de asemenea, la sporirea incluziunii sociale și a nediscriminării în învățământul superior.
Din studii reiese și faptul că foștii studenți Erasmus+ sunt mai mulțumiți de locurile lor de muncă în comparație cu cei care nu au mers în străinătate. Aceștia au, de asemenea, o carieră mai internațională și au de aproape două ori mai multe șanse să lucreze în străinătate. Erasmus+ sprijină, de asemenea, spiritul antreprenorial. Unul din patru proiecte de cooperare a contribuit la educația antreprenorială și a consolidat spiritul antreprenorial. O treime din proiecte au contribuit la crearea de spin-off-uri și de întreprinderi nou-înființate.
„Este impresionant să vedem cum Erasmus+ le permite tinerilor să aibă succes pe piața modernă a forței de muncă și într-o societate mai diversă. Mă bucur să constat că absolvenții Erasmus+ se simt mai pregătiți să facă față noilor provocări, au perspective de carieră mai bune și sunt mai conștienți de beneficiile pe care UE le aduce în viața lor de zi cu zi. În același timp, universitățile care participă la programul Erasmus+ nu sunt doar mai internaționale, ci și mai bine plasate pentru a răspunde nevoilor pieței muncii”, a declarat Tibor Navracsics, comisarul pentru educație, cultură, tineret și sport.
Citește și:
Cercetarea a avut la bază feedback-ul primit de la aproape 77.000 de studenți și membri de personal, precum și de la peste 500 de organizații.
MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8