Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat că vrea ca elevii care vor intra în clasa a VIII-a în 2021 să susțină aceeași evaluare națională la fel ca acum, și nu la mai multe probe, așa cum prevede legea educației. Declarația a fost făcută la o dezbatere despre educație a părinților care a avut loc la Palatul Parlamentului.

Ecaterina Andronescu, ministrul EducaţieiFoto: Hotnews

Unul dintre părinții prezenți la dezbatere a întrebat-o pe Ecaterina Andronescu ce va face cu prevederea legală prin care, în 2021, elevii la clasa a VIII-a ar trebui să dea evaluarea națională transdisciplinară.

”Așa cum știti este o prevedere de lege, și până nu se va schimba legea, este foarte greu de spus că se va proceda altfel, dar vă susțin punctul de vedere. În cazul în care nici profesorii nu au fost formați pentru predarea transdisciplinară, iar în acești ani elevii nu au beneficiat de predarea trasndisciplinară, ca urmare îmi e greu să susțin prin evaluare ceva ce nu s-a făcut prin predare. Cu prima ocazie o să încercăm să discutăm acest subiect, o să vorbesc cu comisia de învățământ și dela Cameră, și de la Senat, pentru că trebuie să dăm un răspuns foarte clar”, a răspun Andronescu.

Legea Educației Naționale prevede, la articolul 74 că, la finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor absolvenţilor, iar rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale.

Față de cum se susține acum, în 2021 evaluarea națională ar trebui să aibă mai multe probe: a) o probă scrisă la limba şi literatura română; b) o probă scrisă la limba maternă; c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe; d) o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională; e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului; f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului.

Ministrul Andronescu spune că predarea nu a avut loc transdisciplinar până acum, iar ca urmare evaluarea nu poate fi transdisciplinară.

”Evaluarea trebuie să țină seama de predare. Nu putem să așezăm într-un plan predarea și în alt plan evaluarea. Trebuie să existe semnul identic, dacă se poate spune așa, între modalitatea în care abordăm predarea față de modalitatea în care abordăm evaluarea, pentru că altfel îi trimitem pe copii într-o direcție în care îiderutăm și pe ei și pe copiii lor, și eu cel puțin nu vreau să se întâmple asemenea lucruri. Îi formăm pe profesori să predea transdisciplinar, predarea va fi transdisciplinară și evaluarea va urma predarea. Asta este ordinea corectă și normală a modului în care așezi în învățare și predare măsurarea rezultatelor”, a mai spus Andronescu.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!