Secțiune susținută de MedLife

UPDATE. Evaluarea națională la clasa a II-a: Elevii au susținut prima probă la limba română. Ce subiecte au primit

de A.O.     HotNews.ro
Marţi, 7 mai 2019, 9:53 Actualitate | Educatie


Elevi, clase primare
Foto: Facebook
Evaluarea națională începe marți pentru elevii din clasa a II-a, cu proba scrisă la limba româna sau la limba maternă. Zilele următoare vor fi susținute probele de citit la limba română și maternă și testarea la matematică. Notele de la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a nu se fac publice și nici nu se trec în catalog. Profesorii le vor comunica părinților, pentru a afla nivelul de cunoștinte al elevului.

UPDATE. Ministerul Educației a publicat subiectele primite de elevii de clasa a II-a la testul scris de la limba română.

Consultă aici subiectele de la limba română primite de elevii de clasa a II-a.









UPDATE. Elevii de clasa a II-a au avut de redactat un bilet de mulțumire și de conceput un scurt text literar pe baza unor întrebări.

Subiectele sunt unice pe țară și sunt concepute în mod asemănător testelor PISA Ministerul Educației va publica la ora 15.00 pe site-ul subiecte2019.edu.ro.

Prin testarea de la clasa a II-a, învățătorii verifică dacă elevii știu să scrie și să citească, iar după primirea rezultatelor învățătorii ar trebui să facă planuri personalizate fiecărui elev care a înregistrat lacune, plan care să ducă în următorii ani la ridicarea nivelului copilului.

Ministerul Educației a stabilit care sunt regulile pentru desfășurarea exmanelui:

  • Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa desfășurarea probelor.

  • Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a și a VI-a.

  • Testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unitățile de învățământ în care acestea se desfășoară, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

  • Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

  • Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

    Subiectele sunt unice pe țară și sunt concepute în mod asemănător testelor PISA Ministerul Educației va publica la ora 15.00 pe site-ul subiecte2019.edu.ro.


    Calendar Evaluare Națională 2019 clasa a II-a

    7 mai 2019: Limba română - Scris

    7 mai 2019: Limba maternă - Scris

    8 mai 2019: Limba română - Citit

    8 mai 2019: Limba maternă - Citit

    9 mai 2019: Matematica

    10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale - Scris-Citit

    MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

















  • 1908 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      zic si eu... (Marţi, 7 mai 2019, 12:02)

      frum [utilizator]

      Te uiti pe testele astea de la Pisa si te minunezi... uau ce lucruri frumoase si utile fac copiii in scoala... dar apoi te uiti in programa scolara sau in manual si... situatia e alta.
      La clasa a II-a inca e mai bine, dar la clasa a VI-a am ramas uimita. La limba romana sa lucrezi pe acelasi subiect in 2 limbi si sa raspunzi in limba in care iti e pusa intrebarea si sa tot schimbi din romana in egleza si invers pe parcursul lucrarii nu cred ca e prea usor, nu au antrenamentul acesta la clasa... sau sunt teme de creatie cu respectarea unor anumite cerinte... eu nu am vazut in manualul de romana asa ceva. La fel si la matematica+stiinte: chiar ma uitam... sa recunosti 5 pesti dupa poze. Am luat cartea de biologie la rand si n-am stiut. O alta problema: Ionel se duce la supermarket si cumpara un produs cu x lei... la al doilea primeste o reducere de 50 %, frumos, calculeaza... citeste eticheta, mai rezolva cate ceva... si iara surpriza... trebuie sa mai cumpere pentru masa 5 tipuri de artropode, numiti-le... si iar iau cartea de biologie si caut artropode comestibile... nu, nu sunt....
      Deschizi manualele si te uiti: materie multa, greoaie, destul de diferita fata de ce se cere. Asta era valabil pentru acum 30-50 de ani cand se pregateau copiii pentru a deveni niste executanti. Acum e o alta generatie, cu alte nevoi, n-ar trebui sa-i ingradim, ar trebui sa-i stimulam sa gandeasca... nu sa facem un hei-rup cu o saptamana inainte de evaluari ca sa iasa bine.
      Oare la ce folosesc? ca pe urma ma cheama la scoala sa imi arate ce a facut copilul la evaluare. Bun! Acasa nu pot sa le iau ca trebuie sa ramana la arhiva. Fac niste poze dupa niste coduri si apoi ce? Nu invatatorul/profesorul trebuie sa isi dea seama unde e problema, sa vada ce a gresit ? si sa faca planul ala de ameliorare... sau cum i-o zice. Doar nu eu ca parinte ma apuc sa-i mai predau copilului lectiile pe care nu le-a inteles. Are posibilitatea acel invatator sa lucreze diferentiat cu 35 de copii/clasa?


    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 10 articole cele mai ...


    Dosare blocate la tribunal



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version