Aproape toți părinții din România se declară mulțumiți de școala în care învață copiii lor și le-ar recomanda-o altor părinți, evaluarea ținând cont însă nu de calitatea manualelor sau dotarea unităților, ci de amabilitatea personalului, comunicare și profesionalismul profesorilor, potrivit unui sondaj IRES, comandat în cadrul proiectului EDU Digital.

Sondaj scoliFoto: IRES

Peste trei sferturi dintre participanții la studiul IRES - 77% - au declarat că au o părere bună și foarte bună despre școala românească, iar 18% au spus că părerea pe care o au despre școala românească este proastă.

Gradul de mulțumire față de școala unde studiază copilul participanților la studiu este ridicat: o cincime dintre respondenți - 21% - se declară foarte mulțumiți de unitatea de învățământ, 67% spun că sunt mulțumiți, în timp ce doar 1 din 10 respondenți se declară nemulțumit.

Pe acest fond de mulțumire crescută, indicatorul de recomandare a școlii este unul ridicat: mai mult de 8 din 10 respondenți declară că ar recomanda școala unde învață copiii lor și altor părinți.

Elementele școlii care țin de factorul uman, precum amabilitatea personalului, comunicarea cu părinții sau profesionalismul cadrelor didactice, sunt evaluate în termeni mult mai favorabili de către respondenți decât elementele materiale ale unităților școlare, printre acestea aflându-se calitatea manualelor sau dotarea colilor cu calculatoare.

De altfel, elevii români au acces foarte scăzut la noile tehnologii la şcoală, arată studiul.

Potrivit acestuia, doar 10% dintre părinţi au spus că în şcoala în care învaţă copiii lor sunt utilizate manuale digitale. Numai 15% dintre elevi folosesc platformele e-learning. Cercetarea arată că doar 10% dintre participanţii la studiu au declarat că folosesc tableta la şcoală, iar 10% au spus că folosesc atât smartphone-ul, cât şi videoproiectorul şi tabla inteligentă în procesul de învăţare.

Studiul IRES arată că doar 1 din 5 participanţi la cercetare cred că ar fi mai bine pentru elevi ca manualele şcolare să fie în format digital, în timp ce 67% dintre participanţi au spus că rămân ataşat de manualele în format tipărit.

Cercetarea IRES a fost realizată pe 604 subiecţi, părinţi cu copii de vârstă şcolară. Au fost organizate 7 focus grupuri în 7 oraşe: Bucureşti, Craiova, Cluj-Napoca, Braşov, Timişoara şi Iaşi.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!