Elevii de clasa a VIII-a şi de clasa a XII-a cu deficienţe de auz, de vedere, cu tulburare de spectru autist şi tulburări specifice de învăţare vor anunţa, în scris, înainte de examenele naţionale, modalitatea prin care vor să primescă subiectele.

Tastatura - alfabetul BrailleFoto: pingmag.jp

Potrivit procedurii de asigurare a condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficiențe de auz/tulburare de spectru autist/tulburări specifice de învățare care susțin examenele naționale în anul 2019, elevii vor trimite comisiei din centrul de examen dacă vor subiectele în scriere obişnuită, scriere obişnuită cu litere mărite, scriere braille sau profesor asistent pentru citirea subiectelor.

Pentru fiecare dintre deficienţe, elevii vor primi asistenţa de care au nevoie în timpul examenul. Procedura pentru examen poate fi consultată AICI.

Reprezentanţii centrului de examen se vor asigura că toţi candidații cu deficiențe vor avea condiţii optime de exmane prin ajustarea modalităților de examinare, în funcţie de particularităţile individuale şi de cele specifice deficienţei.

Dacă este nevoie, comisiile de examen judeţene pot aproba şi alte măsuri de susţinere a probelor pentru elevii cu deficienţe, la propunerea comisiilor din unităţile de învăţământ, în cazul Evaluării Naţionale, sau la propunerea comisiilor judeţene/ISMB, în cazul examenului de Bacalaureat.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!