Secţiune susţinută de MedLife

Asociațiile de elevi din România cer control la Brașov, unde trei licee dau afară elevii cu medii sub 8

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 februarie 2019, 17:20 Actualitate | Educatie


Colegiile Saguna, Moisil si Mesota din Brasov
Foto: Colaj foto/ Sursa: Facebook
Asociațiile de elevi din România (AEC) cer Ministerului Educației să trimită Corpul de control pentru cercetarea Inspectoratului Şcolar Judeţean Braşov, deoarece trei școli au în regulament o prevedere potrivit căreia elevii cu medii sub 8 sunt nevoiți să se transfere la alte școli, scrie Mediafax.

Potrivit AEC, în spațiul public au apărut recent informații referitoare la trei licee din orașul Brașov - Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Colegiul Național Dr. „Ioan Meșota” și Colegiului Național de Informatică „Grigore Moisil”, care prin regulamentele de ordine interioară condiționează continuarea studiilor acestora, obligând elevii să se transfere la un alt liceu dacă nu obțin media necesară.

„Asociațiile de elevi din România condamnă ferm neglijența Inspectoratului Școlar Județean Brașov și a directorilor unităților de învățământ, fiind solidare cu elevii din județul Brașov. Dorim să atragem, în primul rând, atenția asupra faptului că orice prevedere care limitează accesul liber la educație al elevilor constituie un atentat la principiul echității care (...) este unul din fundamentele pe care se constituie sistemul de învățământ românesc. Astfel, <debarasarea> de elevii care nu reușesc să atingă o anumită performanță nu reprezintă, în fapt, decât perpetuarea mentalității elitismului în sistemul de învățământ, o mentalitate toxică ce se concentrează în mod expres pe elevii ce obțin premii la olimpiade și concursuri, respectiv medii foarte mari, fără a încerca sprijinirea elevilor ce au deficiențe de învățare (...) și ajutarea lor în a-și remedia situația”, arată AEC într-un comunicat.

Asociațiile de elevi consideră totodată că reglementările introduse în regulamentele de ordine internă ale liceelor denotă o interpretare eronată a directorilor față de scopul evaluării și notării, acesta nefiind efectuarea unei filtrări în sistem și ierarhizarea elevilor în funcție de capacitățile intelectuale, ci analizarea situațiilor unde elevii nu și-au însușit anumite competențe și cunoștințe pentru ca ulterior activitatea de predare-învățare să fie eficientizată.

„Regulamentele de ordine internă ale unităților de învățământ trebuie întocmite în conformitate cu legislația în vigoare, ele fiind realizate în baza ROFUIP. Pe cale de consecință, orice regulament care încalcă un act normativ superior poate fi acționat în instanță pentru anulare. Chiar dacă părinții au semnat un contract, acesta nu este obligatoriu pentru părți dacă nu respectă legile în vigoare, simpla înțelegere a părților neputându-se abate de la acestea. Soluția pentru un elev care <nu poate face față targetului stabilit> nu este excluderea lui din unitatea de învățământ în cauză, acest fapt contribuind la segregarea deja existentă între liceele considerate <de elită> și restul liceelor. Această situație află în totală opozanță cu principiul echității, iar fiecare școală ar trebui să aibă capacitatea de a asigura același nivel de învățare pentru elevi, iar în cazul existenței deficiențelor, să se pună accent pe remedierea lor”, se arată în același comunicat.

AEC solicită Ministerului Educației Naționale să trimită Corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicită Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună începerea cercetărilor inspectorului școlar general pentru infracțiunea de abuz în serviciu.

Comunicatul AEC vine în contextul în care pe pagina de Facebook „Părinții cer schimbare” a apărut o postare potrivit căreia la Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Colegiul Național Dr. „Ioan Meșota” și Colegiului Național de Informatică „Grigore Moisil” elevii care nu obțin media generală minimă 8,5 sunt declarați „necorespunzători cu standardele școlare asumate” și obligați să se transfere la alte școli.


MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!


Citeste mai multe despre   
















10448 vizualizari

  • -6 (16 voturi)    
    sigur (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 17:35)

    aplaudatu [utilizator]

    Pentru ca este absolut acceptabil ca elevii buni sa fie tinuti pe loc de ceilalti.
    Comunismul nu a murit ,doar si-a pus filtru la poza de profil, comrades.
    • +7 (11 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 18:16)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

      De ce credeti ca ii tin in loc pe colegi? Daca tot vor sa ii usuie ma indoiesc ca sta cineva dupa ei sa-i aduca la nivelul clasei. In mod normal ar trebui sa fie cazuri putine la asa pretentii. In cazul asta e problema celor cu note mici ca nu sunt la nivelul clasei, ori se aduna ori vor lua note si mai mici. S-a dat examen, cat timp au fost admisi e ilegal sa-i forteze sa plece.
      • +3 (5 voturi)    
        Examen? (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 18:32)

        anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Ce examen? Admiterea pe baza de medie si evaluarea nationala (o farsa) e o aberatie. Aleg licee de top unii cu medii foarte mari, dar care in realitate sunt praf. La un examen de admitere n-ar face fata.
        • -3 (3 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:05)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

          Nu s-a dat niciodata examen de admitere cu subiecte personalizate pentru fiecare liceu. Subiectele ar fi oricum unice la nivel national, indiferent ca examenul s-ar da fizic in liceul dorit sau in fosta scoala generala (oricum e supravegheat video). Nu vad diferenta. Daca s-ar da admitere punctual la un liceu, exista riscul ca unii copii buni sa ajunga pe la niste licee mult mai slabe decat acum.
          In plus, de ce asa-zisii elevi buni carora le-a fost luat locul de catre aceste "loaze" de ce n-au luat si ei medie mare daca tot erau asa banale subiectele?
          Nota pe 5-8 e doar 25% din nota finala, nu atarna semnificativ, tot notele la RO/Mate obtinute la examen conteaza. Hai, ai avut un ciudat la muzica si unul la geogra si ti-au stricat media , dar pe total tot iti iese peste 9 daca ai fost copil serios.
          Realitatea e ca elevii aia au intrat pe bune, dar parintii nu mai pompeaza in meditatii odata vazut copilul intrat la un liceu bun. Probabil nici nu se mai tin de capul lor sa invete, adolescentii oricum sunt dificili si rezultatul e ca apar notele mici. Poate scoala ar trebui sa incerce sa gaseasca solutii sau sa-i lase in plata Domnului.
          • +3 (3 voturi)    
            toti au dreptate.. (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 21:33)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

            Daca iti vine la interviu un tanar care a avut 10 pe linie, il angajezi automat, cu contract pe perioada nedeterminata? Nu. Pentru ca nu ai incredere in "sistem". Nimeni nu are. Pe buna dreptate. 10 profesori diferiti dau 10 note diferite. Un examen la nivel national ajuta, dar daca nu este suficient de complex pentru a separa clar un elev de nota 8 de unul de nota 10, face mai mult rau decat bine.
            Daca ai un copil talentat la o materie si stii ca in clasa lui jumatate abia iau nota 5, cu siguranta ca te intrebi, ca parinte, daca nu ar fi mai bine sa invete copilul tau intr-o clasa "speciala".
            Daca esti profesor si ai la clasa atat elevi care stapanesc 10% din materie si vin cu lacune mari din anii anterior, cat si elevi buni, care pot invata si singur din manual si asteapta de la tine mai mult, cu siguranta ca te intrebi daca nu ar fi mai bine sa-i poti separa si sa lucrezi separat cu fiecare grup.
            Daca ai un copil cu rezultate slabe care este "aruncat" de sistem la un liceu mai slab, te intrebi, pe buna dreptate, de ce mai platesti aceleasi taxe cu vecinul.
            Daca esti ministru si vrei sa creasca nivelul educatiei (nu e cazul in guvernele #ciumarosie), e clar ca trebuie sa le acorzi atentie la toti elevii in mod egal.

            Daca am schimba peste noapte sistemul de educatie cu unul pe baza de credite, in care elevii sa se poata concentra pe ce le place, s-ar rezolva automat aceste probleme. Dinozaurii din MTS nu pot gandi atat de departe.
      • -2 (6 voturi)    
        . (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:02)

        aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Am sa folosesc o analogie din tenis ( as putea da exemplul clasei mele din liceu dar voi fi acuzat de infatuare).
        La clubul copilului sunt 3 grupe formate strict pe criteriul nivelului de joc. Orice nou venit incepe in prima , unii se duc in a doua mai repede altii mai incet iar altii niciodata.
        La turneele interne diferenta este evidenta ,niciodata un jucator din primele 2 grupe nu va invinge unul dintr-a 3-a ( daca ar fi capabil sa o faca ar fi deja in grupa a 3-a).
        Bineinteles ca antrenamentul difera intre grupe - aici vroiam sa ajung. Cei din grupa a 3a repeta tehnici pe care cei din primele 2 grupe nu le fac..pentru ca nu sunt "acolo" inca.
        • 0 (0 voturi)    
          Da. (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 22:33)

          nlln [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

          Daca scoala s-ar imparti in scoala de matematica, scoala de literatura , scoala de desen, scoala de sport .....celelalte, probabil s-ar desfasura la fel.
          Elevii de 9 ani din clasa de matematica s-ar imparti pe grupe .Avansati, mai putin si sa zicem incepatori( bazal).
          La fel cu celelalte " scoli".
          In actualul sistem public de invatamant este imposibil de organizat asa ceva.
          Din ora in ora au alta materie.
          Unul din grupa intermediara la mate poate exerseaza in grupa avansati la literatura si invers.
          Nu este posibil o asemenea impartire.Nu exista resurse.

          Teoretic se pot face oricate speculatii se doreste.
          Practic exista o limitare .
    • +3 (11 voturi)    
      !!!! (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 18:34)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

      Am citit de atatea ori acest lucru!
      De unde aceasta idee ca elevii buni sunt tinuti in loc de colegi , nu atat de performanti.
      Cum explicati?

      Tinuti pe loc cum?
      Profesorul are o programa pe care este obligat sa o parcurga.
      Nu poate trece mai repede ( pt ca ar avea elevi buni) dar nici nu poate ramane in urma ( ca elevii sunt mai inceti).
      Primii au rezultate bune , ceilalti nu au rezultate la fel de bune.

      Daca dispar cei care sunt mai inceti, devine clasa mai rapida?
      Cum?
      Programa este aceeasi.
      Poate ar avea mai mult timp sa lucreze suplimentar?
      Un elev bun poate lucra suplimentar si singur.

      In orice clasa profesorul este cheia.
      Sunt profesori care se descurca in orice conditii ,cu elevi de orice nivel si sunt profesori care incearca sa isi ascunda esecul in spatele capacitatilor elevilor de a reactiona .
      Cu alte cuvinte sunt profesori care sunt multumiti doar daca au elevi de 10.
      Cum natural acestia sunt mai putini, profesorii trebuie pregatiti psihic ca vor intalni elevi de toate nivelurile.
      • -3 (3 voturi)    
        . (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:04)

        aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui nlln

        Imi pare rau,nu este adevarat.
        Profesorul este cheia intr-adevar cat timp are de-a face "lacate". O cheie nu poate face nimic unui televizor. Sau unui schtrudel. Sau schnitzel.
        Daca plecam de la ideea ca "toti suntem la fel nu exista diferente intre noi" discutia este inutila.
        • +1 (1 vot)    
          !!!! (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 22:13)

          nlln [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

          Nu suntem toti la fel.
          Exista diferente foarte mari intre persoane.
          De aceea exista acest subiect de discutie, pentru ca nu suntem toti la fel.

          Liceul nu este obligatoriu din cate stiu si totusi in fiecare an o groaza de elevi care au stat 4 ani in scoala nu trec bacalaureatul.
          De ce au fost admisi in scoala?
          Daca a fost admis accepta-l.

          Examen de admitere in liceu.
          • +1 (1 vot)    
            . (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 23:21)

            aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui nlln

            Exact prin asta trec acum.
            Copilul a fost repartizat ( pe baza rezultatelor cica) cu mai multi copii din vechiul grup care nu numai ca erau mult mai slabi dar multi aveau si note rosii (suntem in alt sistem , este echivalentul corijentei).
            Nici el nu va avansa nici ceilalti nu isi vor imbunatati situatia. Intr-adevar nu ai cum sa le ceri celorlati sa plece.
            O solutie normala trebuie sa existe.Cu siguranta "faceti cerere sa plecati la alt liceu" e aberant. O clasa sau doua cu cei sub 8 de la cele 3 licee de exemplu ar fi benefic pentru toti.
        • +2 (2 voturi)    
          !!!! (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 22:48)

          nlln [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

          Am avut un coleg care nu a fost prieten cu matematica absolut deloc, avea chiar note mici.
          In schimb il admira foarte mult pe profesorul de matematica( un domn deosebit).

          Acesta cred ca este primul rol al profesorului.
          Sa capteze atentia tuturor ,prin ceea ce el este ca om in primul rand.Dupa aceea vin cunostintele pe care le transmite si aici incepe diferentierea, unii vor intelege mai mult, altii mai putin.

          Sunt multi, foarte multi ani de atunci, sigur ceva s-a mai schimbat prin scoala, nu neaparat in bine.
          Pe timpul copilului meu , care si acesta a fost cam de mult, deja unii profesori ajunsesera la stadiul de mici zeitati.
          Nimeni nu misca, nimeni nu intreaba si nimeni nu pune nimic sub semnul intrebarii.

          Colegul meu, cel neimprietenit cu matematica, a ajuns bine.
          La fel si copilul meu .S-a mutat la alt liceu, in alta parte a Europei.
  • 0 (10 voturi)    
    Mentalitate toxică?!? (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 17:46)

    nick24 [utilizator]

    Mentalitatea toxică este de a lăsa pe unii derbedei să detanjeze lecțiile și implicit toată clasa, trăgându-i pe TOTI în jos.
    • +4 (4 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 18:40)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Deranjarea lectiilor este INACCEPTABILA.
      Tine de autoritatea profesorului si bineinteles conducerea scolii.
      Identificarea celor cu probleme de comportament intra in sarcina profesorului .

      Ora o poti deranja doar o data.
      A doua oara esti scos din clasa si plasat la psiholog.
      Revii dupa tratament.
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:10)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui nlln

        ooo, in ce tara? Am la povesti de la copii, unul care mananca chipsuri in ora, il roaga profa de n ori sa inceteze. In final i-a zis sa le arunce la cos. S-a ridicat si a facut dara din tot continutul pungii pana la cos. Un fel de Hansel modern. Scoate limba la profesori etc., altul imita animale in timpul. "O sa chem parintii", etc. etc. , dati afara (nu e voie!).
        Dar nu inteleg de ce credeti ca elevii cu media<8.50 deranjeaza ora. Sunt unii cu medii mai mari care fac mai rau, intrerup profesorul, il corecteaza "meditatorul meu mi-a zis altfel"etc.
        • +2 (4 voturi)    
          profesorul este slab in cazul asta (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 21:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Degeaba stapanesti materia ca profesor daca nu te pricepi la pedagogie. Un pedagog bun poate sa predea orice materie. Fiecare copil este, evident, diferit, si profesorul trebuie sa stie cum sa lucreze cu fiecare dintre ei.
          Evident, efortul necesar pentru a controla copiii "problema" va limita efortul pe care il depui la clasa pentru a preda materie, in dauna celorlalti elevi.
        • -1 (1 vot)    
          Da (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 22:21)

          nlln [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          Chestia cu media 8,50 este o prostie imensa.

          Cei cu tulburari de comportament ..este problema scolii si a parintilor.
          Daca nu l-a invatat acasa sa nu manance in timpul orii atunci sa intervina scoala sa ii faca educatie.
          Cum? Va gasi o solutie, convoaca parintii, explica regulile, gasesc un mediator, psiholog.

          Sa scoti limba la profesor este ceva ce nu am auzit ,eventual am vazut prin vreun film.
          Daca aceasta este realitatea ...urmatorul pas este tot la psiholog.Cu familie cu tot.
      • +3 (3 voturi)    
        Deci (Duminică, 3 februarie 2019, 9:55)

        nath [utilizator] i-a raspuns lui nlln

        Daca cineva "deranjeaza" 50% este si vina profesorului intru cat nu este in stare sa tina o clasa.
        Am avut un profesor extraordinar de bun, si la ora lui nu deranza aproape nimeni. In plus toti aveau note bune, dar nu pentru ca le dadea el din burta ci pentru ca era asa de bun incat vroiai nu vroiai intelegeai lucrurile.

        Adevarul sta undeva la mijloc.
        Sa predezi e un loc de munca; si ca la oricare loc de munca sunt oameni care exista oameni buni si mai exista si oameni care nu sunt in stare sa-si faca meseria.
  • +2 (4 voturi)    
    !!!! (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 18:17)

    nlln [utilizator]

    Problema este mult mai ampla.

    Sistemul de notare este subiectiv.
    Intr-o scoala participarea la ore( cu o parte de subiectivism avand in vedere slaba pregatire a cadrelor) poate reprezenta ca 30 % din nota finala dar restul notei se da pe lucrari unde nota este foarte bine justificata.
    Cand primesti nota pe o lucrare , se explica ce ai facut bine , ce ai facut mai putin bine si ce ai facut prost.
    Este un feedback pe care il primesti si care iti permite sa te perfectionezi.
    Asa ceva nu exista prin scolile din Romania.

    In scolile din Romania, si chiar in una din scolile amintite in articolul de mai sus, profesoara de istorie isi poate permite sa aiba " favoriti", sa dea subiecte la teze pe care nu le-a anuntat in prealabil si in general sa nu accepte nici un comentariu din partea elevilor.
    In plus daca domnia sa doreste, poate apela si la bunavointa unor colegi( sa zicem profesoara de muzica ) pentru a face un cosmar din viata celor care au indraznit sa isi exprime o opinie.
    Alegerea de a da teza la geografie ( alegerea intre geografie si istorie fiind posibila in acele timpuri, ca 10 ani in urma) a iscat o furtuna de amenintari.

    Educatia si dezvoltarea elevilor nu este chiar pe primul loc in unele scoli " de prestigiu".

    Cu Andronescu , din nou in fruntea ministerului, nu este nici o sansa sa se schimbe ceva.
  • +2 (6 voturi)    
    Notele... (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:07)

    UnTipClar [utilizator]

    Un profesor care stapaneste materia stie sa o predea indiferent de nivelul clasei.

    Daca legal au fost considerati apti la intrarea in liceu ,trebuiesc lasati sa continue scoala pana la sfarsit.Notele sunt de la 1 la 10 ,nu se pot impune alte limite ,indiferent care ar fi acelea.
    Intr-un fel ,impunerea unui minim la notare implica o obligatie de a te comporta ca un papagal ,de teama notei mici.Daca ai o opinie diferita ,de ex. o alta metoda de rezolvare ,egal valabila ,dar pe care profesorul nu o intelege ,poti lua lejer nota mica ,desi ai stiut.

    Chestiunea cu deranjarea orei nu are nimic in comun cu nota.Comportamentul civilizat e una ,nota la o materie este alta.Aici este vorba de nota la o materie ,nici macar de cunoasterea materiei ,ci de nota.

    De eventuale examinari alternative nici ca se vorbeste.Este cumva o dictatura a unor profesori ,care se constituie in inchizitori.

    In fond ,pentru un elev care se straduieste si totusi nu are capacitatea de a fi stralucit ,ce problema mare ar fi sa-i dai si note de incurajare ,pentru a promova?

    Tinerii sunt tineri ,unii pot avea necazuri extrascolare ,nu e normal sa le tai avantul doar asa ca sa-ti arati muschii.

    Poate ca unii ar putea sa le dea lectii anumitor profesori ,in special la informatica ,unde tinerii sunt deosebit de creativi .
    De o lupta dreapta intre elevul neindreptatit si profesorul persecutor ce ziceti?

    Indemn foarte realist la o gandire profunda.

    Cata vreme omul a fost creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu ,cum poti tu ,ipotetic profesor crestin si capabil ,sa-i interzici sa invete?Sa zici ca este prost?
    Dar daca nu te pricepi sa programezi un computer ,care este facut de om ,deci mult mai rudimentar decat omul ,ai indrazni sa zici ca acel calculator e prost ,sau mai degraba ai recunoaste ca tu nu te descurci la info?
    Deci daca un computer nu poate fi prost ,cum poti oare sa-l consideri astfel pe elevul tau ,pe prietenul tau ,dupa care tu mananci pituca ta ,pe prietenul tau?

    Doamne ajuta !
  • -2 (2 voturi)    
    Notele... (Sâmbătă, 2 februarie 2019, 20:57)

    UnTipClar [utilizator]

    Erata...

    Deci daca un computer nu poate fi prost ,cum poti oare sa-l consideri astfel pe elevul tau ,pe prietenul tau ,dupa care tu mananci pituca ta ,pe aproapele tau?
  • +1 (3 voturi)    
    amintiri despre Draghici (Duminică, 3 februarie 2019, 8:45)

    iondelaafumati [utilizator]

    fizica sau matematica din Saguna sunt un dezastru.Ani in sir profesorii dadeau note mici si terorizau elevii pentru placerea lor personala si pentru banii din meditatii..Colegiul Saguna este o carcasa goala ! Plangerile parintilor au fost mereu ignorate iar directorii au preferat mantaua psd-ului


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version