Ministerul Educației susține, după controversele privind repetenția la clasa I, că reprezentanții instituției și experții în educație vor analiza toate cauzele decalajelor de cunoștințe acumulate, însă discuțiile nu implică și adoptarea unor decizii, ci implementarea unor măsuri. Precizările au loc în contextul în care Ecaterina Andronescu spunea că ar trebui revenit asupra prevederii potrivit căreia până în clasa a III-a învăţătorii nu-i pot lăsa repetenţi pe elevi. Ministrul Educației a revenit apoi asupra declaraţiei, declarând pentru HotNews.ro noua lege a educaţiei va cuprinde prevederi cu privire la felul în care va fi redus analfabetismul funcţional şi la modul în care elevii pot recupera ceea ce nu au învăţat în timpul anului şcolar.

Ecaterina AndronescuFoto: Hotnews

"În contextul identificării unor soluții care să conducă la creșterea nivelului de achiziții cognitive dobândite la finalul claselor de debut din învățământul primar, MEN și grupuri de experți în educație și-au propus să analizeze toate cauzele posibile ale decalajelor de cunoștințe acumulate, inclusiv cercetarea efectelor psihologice pe care le presupune repetarea unei clase", a transmis Ministerul Educației, marți, printr-un comunicat de presă.

Ministerul Educației spune însă că analiza "nu implică adoptarea unor decizii", ci constituirea unor măsuri, precum crearea unui mecanism de identificare timpurie a riscului de eșec școlar sau dezvoltarea de programe remediale specifice.

"În concluzie, subiectul sus-menționat reprezintă o temă de dezbatere într-un context mult mai larg, scopul fiind acela de a dezbate pro și contra, din perspectiva măsurilor care pot reduce fenomenul decalajului de achiziții cognitive”, adaugă Ministerul Educației.

Precizările vin după ce Ecaterina Andronescu a declarat că vrea să schimbe prevederile legale privind repetenția în clasele primare și să ofere posibilitatea învățătorului de a lăsa repetent un copil, prin schimbarea legii.

Duminică seară, în cadrul unei emisiuni televizate, Ecaterina Andronescu a spus că ar trebui revenit asupra prevederii potrivit căreia până în clasa a III-a învăţătorii nu-i pot lăsa repetenţi pe elevi.

"Din păcate, este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, să calculeze și 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa aa VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prim lege și fișa postului profesorului”, a declarat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, la Digi24.

Întrebată dacă acest obiectiv, de a nu lăsa repetent un copil de clasa I, este o greșeală, Andronescu a răspuns: „Categoric. (...) Te străduiești mai mult să-l înveți ce trebuie să-l înveți”.

Luni, Ecaterina Andronescu a revenit asupra declarației, spunând că noua lege a educaţiei va cuprinde prevederi cu privire la felul în care va fi redus analfabetismul funcţional şi la modul în care elevii pot recupera ceea ce nu au învăţat în timpul anului şcolar.

"Eu am pus o întrebare "Oare de ce am ajuns să avem copii care nu reuşesc să ia note de trecere la sfârşitul clasei a VIII-a? Oare pentru că i-am lăsat să trecă fără să-i învăţăm nimic? Oare de ce avem copii care la sfârşitul celor patru clase nu ştiu să scrie şi să citească?" şi toată lumea a tras concluzia că Andronescu vrea să îi lăsăm repetenţi. Şcoala nu este a lui Andronescu. Sunt mai multe idei pe care le vom propune în noua lege prin care să-i responsabilizăm pe profesori şi pe învăţători", a declarat Ecaterina Andronescu pentru HotNews.ro.

Ministrul Educaţiei spune că pentru fiecare etapă şcolară va propune o soluţie astfel încât elevii să recupereze ceea ce nu au învăţat la timp.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!