VIDEO INTERVIU

Experiența divinității, trăită de un fizician. Cristian Presură: Am avut zile în care am zis că nu e nimic mai frumos pe lumea asta decât să crezi în Dumnezeu / Ce crede cercetătorul despre extratereștri

de Clarice Dinu, Ionut Baias     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 9:34 Actualitate | Educatie

Cristian Presura
Foto: Hotnews
Cristian Presură este doctor în fizică și cercetător la Philips Research Eindhoven și autorul cărții Fizica povestită, dar observi imediat la el acea combinație de spirit ludic și dezinvoltura care îți va asigura o discuție savuroasă. Am plecat dialogul de la cercetarea românească unde punctează cateva deficiențe majore și oferă soluții, dar nu vede totul în negru, și am ajuns la ce simte și cum trăiește omul Presură, cum îl vede el pe Dumnezeu și nevoia de religiozitate, experiențe mistice și extraterestri. Și, deși poate suna banal, Cristian Presură crede în România cu tărie: ”Mie îmi place să trăiesc în țara asta, eu iubesc țara asta și mă gândesc foarte serios să mă întorc definitv.”

”Fizica o faci dacă ești preocupat de ce e lumea asta din jurul tău... Fizicianul să spună sincer că nu știe. Lumea asta e ca o ceapa, dai pe rând la o parte straturi ale cepei, care e realitatea, și niciodată nu știi dacă ajungi la esență care e foarte departe. Noi, în Fizică, am dat până acum doar 6-7 straturi ale cepei și ele or fi o mie până acolo și stai și te uiți în adâncimea aia și te gândești Doamne, cât de departe sunt eu de adevărul ăla fundamental”, spune Cristian Presură.

Fizicianul Presură nu se ferește să vorbească despre Dumnezeu, ba chiar susține că a avut experiențe personale religioase de exisență a divinității fiind convins că Dumnezeu există și că nu există nimic mai frumos pe lumea asta decât să crezi în Dumnezeu. Dar apoi intervine gândirea critică și credința se prabușește.

”În esență, Fizica te învață ce este lumea, dar numai prin lucrurile pe care le vedem direct în jurul nostru, dar dacă in spatele acestei creații există un Dumnezeu-poate că există-dar atâta timp cât acest Dumnezeu nu se manifestă prin niște măsurători fizice, cum a făcut apostolul Toma, atunci, pentru fizician EL nu există. (...) Lumea îsi imaginează însă că toți fizicienii sunt atei. E foarte ușor să-ți imaginezi un fizician ateu, numai că adevărule e că fizicianul e un om, fizicianul suferă, fizicianul are familie, are probleme medicale. Fizicianul, ca om, este pus în fața acestor probleme.

Eu am o experiență personală în descoperirea religiei și am avut experiențele mele personale religioase, am fost la biserică și, uite, îți spun acum, am citit la Biserică apostolii în fiecare săptămână, și am avut aceste experiențe religioase de existență a divinității. Și, pot să-ți spun, am avut zile în care am simțit că am plutit pe pământ. De ce? Pentru că în zilele respective eram convis că Dumnezeu există. Și am zis, Doamne, dacă tu ești, ăsta e lucrul cel mai important lucru de pe toată lumea asta, pentru că, dacă tu ești, viața mea are ceva dincolo, viața mea are un sens, mie nu are să-mi mai fie frică de nimic pe lumea asta, pentru că tu exiști. Am avut această experiență religioasă a existenței divinității și am purtat-o cu mine și am zis că nu e nimic mai frumos pe lumea asta decât să crezi în Dumnezeu”, a povestit fizicianul.

Însă, a precizat el, „la un moment dat, mintea ta începe să îți spună că tot ceea ce gândești tu e doar o invenție a minții tale”.

„Și atunci credința poate să se spargă, să dispară până ajungi aprope de nihilism. În mare parte, așa s-a întâmplat la mine. Ceea ce am crezut a dispărut, s-a spart în bucățele și acum eu sunt pe undeva în partea de jos, destul de aproape de nihilism, și încerc să trăiesc așa împotriva la ceea ce se spunea că secolul următor va fi religios sau nu va fi deloc . Secolul ăsta va fi, chiar dacă va fi nihilist. Și eu tot trebuie să trăiesc, chiar dacă nu mai am credința în Dumnezeu și încerc să imi găsesc acele mecanisme de înțelegere a lumii, dar oricum o simt ca o pierdere”, spune Cristian Presură.

Fizianul crede că extratereștrii există și sunt foarte reali, dar crede în civilizații care se dezvoltă pe anumite planete la fel ca și noi și nicidecum ”în povești cu extraterestri care ne vizitează”.

Cristian Presură despre Dumnezeu și extraterestri

Cristian Presură despre cercetarea românească și cea olandeză, plusuri și minusuri

”Mie îmi place să trăiesc în țara asta, eu iubesc țara asta și mă gândesc foarte serios să mă întorc definitv. Și mă găndesc că, dacă din cei cinci milioane de români care muncesc în străinătate, doar un milion să simtă ca mine și se vor întoarce în România peste 10-20 de ani după ce vor fi dobândit modul de lucru și seriozitatea occidentală, le-a intrat cumva in gene treaba asta, se vor întoarce în țară iar impactul se va vedea imediat”, este speranța fizianului Presură.

Spune că din fizică, cercetare și inventică nu te îmbogățești nici în Olanda, dar ai un venit care îți asigură liniștea necesară ca să te poți concentra asupra muncii, iar sfatul lui pentru elevii și studenții care iubesc Fizica este să gândească critic, să-i citească pe cei mai mari fizicieni și să rămân cât mai mult în sfera ideilor.

Cristian Presură crede că România nu se poate compara cu Olanda sau Occidentul deoarece este o țară săracă, iar ca să construiești un ecosistem care este favorabil mediului inovativ și să aducă mulți cercetători la un loc ai nevoie de bani. România poate face eforturi doar pe anumite zone, cum e Laserul de la Măgurele, și în jurul lui să încerci să creezi un ecosistem. Ne punem și singuri piedici pe acest drum, iar renunțarea la evaluatorii internaționali este un astfel de exemplu.

Cristian Presură este cercetător la compania Philips, Olanda. A obţinut doctoratul în fizică la Universitatea Groningen, apoi s-a specializat în domeniul senzorilor medicali, inventând şi introducând pe piaţă, împreună cu echipa din care face parte, primul ceas capabil să măsoare pulsul sportivilor numai pe baza senzorilor optici. A publicat mai multe zeci de lucrări şi brevete de invenţie. Cristian Presură are o activitate intensă de popularizare a ştiinţei în limba română, este membru al asociaţiei Ştiinţă pentru Toţi şi autor al volumului „Fizica povestită”, premiat în anul 2016 de Academia Română.

Acesta Este Spiritul Necesar Romaniei (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 9:46)

un domn [utilizator]

Pentru A Transforma Carutza Morometziana in Duster 4x4
      Dar nici intr-un caz (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:37)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui un domn

in Bentley sau Rolls Royce.
        Posibil in urmatorii douazeci de ani (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 12:37)

un domn [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

Dupa ce P$D si penele, pemepe, alde si iudemere NU vor intra in Parlament
          Imposibil as zice (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 14:21)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui un domn

Fara un sistem functional de educatie lucrurile vor stagna sau merge inapoi. Avem profesori buni?
            Profesorii sunt Minim Sutele de Mii (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 18:33)

un domn [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

De Suflete care au Strigat in Strada P$D-Ciuma Roshie ! Educatia A Inceput in Familiile Lor, Continua mai departe cu Scolile Lor si Bunele Lor Intentii

Este un Profersor si Invatatoarea care S a Razvratit impotriva lu DUamna Gabi, este Directoarea de la Gheorghe Sinaci...si Foarte Multi Altii! De aceea in Douazeci De Ani de laDisparitia Efectiva a Leprelor Mentionate Se va Intampla ce Am Scris a!
              Cati profesori buni tineri avem? (Duminică, 25 noiembrie 2018, 11:10)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui un domn

Cei in varsta sunt buni insa ei vor disparea fizic intr-o generatie. Apoi? Potopul!
            Din păcate nu doar profesori buni ne trebuie (Duminică, 25 noiembrie 2018, 11:37)

Spiky [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

Este necesar un nou sistem educațional, acesta vechi a fost creat cu sute de ani în urmă pentru a deservi o societate industrială. Astăzi suntem deja! în Societatea Post-Industrială schițată de Alvin Toffler în celebra sa trilogie care a debutat cu Al Treilea Val.... care o să ne poarte spre viitor fie ca gunoaie, fie ca placă de surf dirijată încotro trebuie....
    Dacă ești om de știință adevărat, nu mai crezi (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 9:56)

prec [utilizator]

în zeități și alte baliverne de fraierit prostimea.
      Sta ilinistit (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:14)

PlutoniumBoy [utilizator] i-a raspuns lui prec

nu se refera la zeitatile la ca se inchina prostimea Romaniei pentru a avea mai multi bani sau sanatate. De exemplu, un om de stiinta este uimit de cat de complex este corpul uman si accepta ca trebuie sa fie ceva dinaintea aparitiei acestuia, dar ca acel ceva nu este in niciun caz dumnezeul care multiplica painile si pestii sau celalalt care omoara copii prin Siria sau Yemen.
        Dar la care zeități? (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:16)

prec [utilizator] i-a raspuns lui PlutoniumBoy

Egiptene, sumeriene, care zeități?
      iar tu (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:15)

Adran [utilizator] i-a raspuns lui prec

ai tot ce iti trebuie sa categorisesti oamenii de stiinta in doua categorii: cei adevarati... si cei neadevarati. Apoi cunosti toate caracteristicile fiecarei categorii, una e ca cei adevarati sunt atei iar ceilalti care cred in Dumnezeu sunt neadevarati.
      Am si eu o teorie: ca cei care spun asemenea enormitati sunt spalati la creier.
        Atunci, dacă ești „nespălat pe creier”, te (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:19)

prec [utilizator] i-a raspuns lui Adran

du și pupă niște moaște la inaugurarea monstruozității.
        stiinta si religia (Duminică, 25 noiembrie 2018, 8:02)

ankido [utilizator] i-a raspuns lui Adran

un om de stiinta gandeste rational si trage concluziile numai pe baza de dovezi, un om religios doar crede, nu are nevoie de dovezi. Diferenta este enorma, unii ajungand sa nege realitatea doar pentru a-si salva credinta si convingerile subiective.
      eroare grava: (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:35)

Altiro [utilizator] i-a raspuns lui prec

Oameni de stiinta profund credinciosi: Newton,Pasteur,Bacon,Barrow,Kepler,Copernic,Maxwell,Marconi,Decartes,Kelvin, Pascal,Planck , Paulescu etc, etc. Un exemplu aparte: preotul George Lemaitre, fizician la Universitatea Catolica Louvain-Belgia si bun prieten al lui Einstein, autorul teoriei Big-Bang-ului. Era mandru ca aceasta teorie nu i-a contrazis niciodata credinta crestina despre creationism.
        Pascal wager (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 14:13)

tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

Toti pe care i-ai enumerat au trait intr-o perioada in care necredinta in dzeu si biserica te costa cariera sau chiar viata.
        Pascal insusi e postulat Ramasagul lui Pascal (wiki Pascal wager) care pe scurt spune ca nu ai nimic de pierdut daca te declari credincios pe cand opusul iti aduce numai dezavantaje.

Copernicus insusi si-a amanat publicarea lucrarii despre heliocentrism de frica bisericii.
          acum e exact pe dos (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 17:04)

Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

acum s-a ajuns la cealalta extrema daca afirmi credinta in Dumnezeu se trezeste cate unul sa spuna ca nu mai poti fi om de stiinta adevarat.
          Stiu ca nu sunt oameni de stiinta, dar ca fapt divers, avand contact cu destul de multi medici din diferite ramuri ale medicinii, iti pot spune ca am observat urmatorul fenomen: cei care sunt specializati pe domenii in care se lucreaza cu organe gen chirurgie, nu sunt (sau nu se exprima a fi) religiosi. Cei care sunt specializati pe domenii in care se lucreaza la nivel celular, gen genetica, sunt foarte religiosi, aducand mereu ca argument faptul ca perfectiunea mecanismelor care guverneaza fiinta umana la acest nivel e atat de mare, incat e imposibil sa nu fie rezultatul unei interventii divine.
          Intamplator sau nu, unul dintre cei mai importanti oameni din istoria geneticii mondiale, Mendel, era calugar, intr-o perioada in care nu mai era obligatoriu sa te declari religios (mijlocul-finalul anilor 1800).
            Băi, Giocovici, tu crezi că a existat (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:22)

prec [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

unul care a făcut tot ceea ce există în univers în șase zile???
        Exista Eroare ne grava ?mai putzin grava? (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 14:38)

un domn [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

Uite, Constructia Marii Betoneli a Mantuirii Neamului este o Eroare Extraordinar de Grava
        Si restul ? (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 20:39)

septer [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

Nu e nevoie de Dumnezeu sa explici natura.
      Gresesti (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:38)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui prec

Pentru ca de fapt omul il creeaza pe Dumnezeu dupa chipul si asemanarea sa. Adica fiecare e capabil sa vada complexitatea la diferite stagii (sau deloc).
        Da, ai dreptate, își „crează” zeii conform (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:53)

prec [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

nivelului lor de inteligență și educație.
      CIREADA trebuie prostita de ciume (Duminică, 25 noiembrie 2018, 11:18)

elysyum [utilizator] i-a raspuns lui prec

In toate tarile in care nobilimea milionara in euro nu poate asigura un nivel de trai acceptabil este necesara prostirea si idiotizarea prin religie cea care le vinde iluzii fraierilor saraci pt ca in acest timp milionarii in euro sa-isi toace averile in liniste....iar fraieri sa moara saraci cu iluzii.....de secole nobilimea a avut nevoie de popi sa le tina cirezile linistite ...... Toate tarile care au nivel de trai mare cu PIB peste 30000 eur AU NIVEL DE ATEISM mare deoarece cireada are bani mai multi si s-a desteptat nu mai pune botul la palavre si idiotizare de nici un fel. UNII sparg banii pe yahturi la MONACO cu sampaniie scumpa si coo rve de lux si fraierii pupa cadavre si oase si icoane.
    Lacune... (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 10:15)

Somebody_2 [utilizator]

Domnul Cristian cam are lacune in pregatire...
    André Malraux (1901-1976) si nu Sartre a spus ca secolul urmator va fi religios sau nu va fi deloc.
      Corectare (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 10:42)

Somebody_2 [utilizator] i-a raspuns lui Somebody_2

Si cam sa fim si mai exigenti cu noi insine:
      Nu prea ai dreptate (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:25)

Galilei [utilizator] i-a raspuns lui Somebody_2

Citatul este doar atribuit lui Malraux. André Malraux a negat de fiecare data ca ar fi spus asta.
      „Mi-au pus în gură că secolul XXI va fi religios. N-am spus asta niciodată, bineînţeles, fiindcă n-am de unde să ştiu. Ceea ce spun e mai incert. Nu exclud posibilitatea unui eveniment spiritual la scară planetară.” (Interviu din Le Point, 10 dec. 1975).
      Dar adevarul e ca e foarte putin probabil sa fi spus asa ceva Sartre
      Frustrat (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:49)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui Somebody_2

Iata un comentariu de frustrat. Dragul meu, daca nu ti-a spus nimeni, esti un tip dizarmonic. Ce inseamna asta? Inseamna ca nu asculti ca sa intelegi, ci asculti ca sa critici. Nu stii sa asculti. Nu e nici o problema pentru mine dar sa nu te miri daca te lasa nevasta. Doar cine nu munceste nu face greseli. Ia spune-mi tu mie, ce mare lucru ai creat tu? Hai dom' Profesor, sa vedem din ce esti facut.
        Tu stii sa asculti, AlinL? (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 15:39)

adellle [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Tu stii sa asculti, AlinL?
      Ar (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:48)

Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui Somebody_2

fi fost frumos sa faci corectura fara a jigni.
    ministru (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 10:18)

Djokovic [utilizator]

Un astfel de om ar fi un excelent ministru al Educatiei si Cercetarii
      Nu neaparat (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:40)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

Ca sa fii ministru trebuie sa fii un bun manager. Ca sa fii un bun cercetator nu neaparat. Domnul Presura este EXCELENT pentru propagarea domeniului sau, pentru "prozelitism stiintific" - exista "evangelist" si aplicat pt stiinte: "Cisco evangelist", "Linux evangelist".
      da, probabil ar asocia (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 20:33)

kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

academia romana si bor pt. a trimite un echipaj uman pe Marte, pt. a construi biserici.
    domnul presura (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 10:33)

gigel_voda [utilizator]

cam bate campii. Ar face bine sa spuna ca el de fapt, nu face fizica ci face inginerie, mai exact lucreaza intr-o echipa de dezoltat senzori pentru ceasuri si alte gadgeturi electronice. Lucreaza si in Olanda pentru ca guvernul de acolo nu taxeaza cercetarea deloc. Acum eu nu inteleg, de ce are el de spus un cuvant despre orice altceva inafara de senzori. Singura realizare a acestui domn este o carte, la care se rupe cotorul in 2 zile (la mine asa sa intamplat), de 1 milion de lei, si plina de erori, *domnule Presura, sa imi dati banii inapoi ca nu va mai citeste nici dracu carte dupa ce la pagina 7 imi ziceti ca o sfera are theta intre 0 si 180 de grade (si phi la fel) cand unul dintre ele ar trebui sa fie 360. + multe multe multe multe alte greseli, greseli,[editat de moderator]
      Bre, (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 12:00)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui gigel_voda

sa-ti fie rusine. In loc sa bati campii aici, daca poti, scrie tu o carte mai buna. Tu si inca unul mai sus imi aduceti aminte de ce nu m-am facut cercetator: ca sa nu am de-a face cu "autisti" ca voi. In profesia mea, indivizii fara social skills ca voi, primesc un sut in fund foarte repede. Degeaba ai ceva de spus, daca nu stii cum sa o spui. Doar cine nu munceste nu greseste. Presura macar a incercat si cartea lui a facut un impact pozitiv. In loc sa clantani aiurea pe aici, mai bine pune mana si scrie tu o carte mai buna. Pe urma incearca sa o publici. Si pe urma, cu intelepciunea dobandita, sa te vad daca mai comentezi aiurea pe aici.
        domnule (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 15:06)

gigel_voda [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

In primul rand, tu nu te-ai facut cercetator pentru ca nu te duce capul, si a fost mai usor sa devii sellout. In stiinta iti trebuie social skill, daca ai sti ce sunt alea conferinte, prezentari, prezentari de postere, defensuri de phd, meetinguri cu teamul de cercetare, poate ai avea habar ca in stiinta, mai conteaza si cum iti vinzi "produsu" dar tu esti doar un habarnist frustrat care nu a ajuns la struguri si zice ca sunt acri. In al doilea rand, tu aduci ca argument: fa tu mai bine daca poti? In viziunea matale, nimeni nu ar putea avea preferinte la carti ca ei nu au scris carti. Adica 99% din cititori, mai bine sa taca dracu din gura, ca ei nu au scris un rand, nu? Vai steaua ta naivule. Si intr-o carte, mai ales de fizica, e foarte important sa fie bine scrisa, (mai ales cum e fizica povestita, adresata copiilor care probabil iau de bun tot ce zice in carte si nu au o gandire critica dezoltata), sau macar daca esti incompetent si sa pui naibii o errata. Dar mai nou, acum anual se lanseaza sute de carti cu sute de erori. Omul nu poate sa scrie 5 pagini fara o eroare grosolana, dar vine sa ne prezintee mamutul ala de carte in care acopera de la galilei, la witten. Bine bre lasa-ne pe noi si vezi-ti de senzorii tai.
          I love it! (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 19:20)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui gigel_voda

Dragul meu, pentru corecta dumitale informare, doresc să subliniez câteva aspecte. 1) Încep cu sfârștiul deoarece percepția îți joacă în mod evident feste. Nu am la ce senzori să revin pentru că sunt medic chirurg și nu inginer. Nici Cristian Presură nu mă cheamă și nu duc lipsă de ieșiri internaționale. Trăiesc și muncesc de 11 ani în Marea Britanie. 2) Ți-am atras atenția că nu știi/nu-ți pasă cum oferi feedback. Un om echilibrat care a condus în viața lui echipe sau a ajuns la un nivel mai înalt de performanță profesională sau financiară, se exprimă cu mai multă atenție. Poți spune orice dacă spui cu decență. După ce am citit ce ai scris eram tentat să îți returnez eu banii. 3) În calitate de proprietar de platformă de E-Learning care se ocupă cu popularizarea științei în România, doresc să îți atrag atenția că am intervievat zeci de absolvenți de științe exacte. Știu în detaliu ce înseamnă în România să faci un produs de popularizare a științei util și lipsit de erori. Dacă ai fi lucrat la așa ceva, dacă ți-ar păsa cu adevărat, ai avea mai mult respect față de munca altor oameni. Ai fi aflat și că marile edituri din România au impresia că publicul e format din proști pentru care "nu se merită să te riști" să scoți produse de calitate și că sprijinul lor este cvasi-inexistent. După cum ai fi aflat și că este greu să îți identifici propriile erori și că ai nevoie de peer-review. Eu am plătit oameni care să verifice filmele și testele cu conținut științific create de colegii lor și știi ce au făcut? Au luat banii, au mințit c-au verificat și m-am trezit cu înjurături și alte chestiuni de care nu îmi fac vorbă aici în filmele destinate utilizatorilor(copiilor!). Nu este locul potrivit ca să intru în mai multe detalii. Sper că vei înțelege punctul meu de vedere. Nu-ți cer să faci aceleași eforturi pe care eu, Cristian Presură sau alții le-am făcut. Îți cer doar să fii adult în exprimare. Erată? Da, ai dreptate. E o idee foarte bună.
            Băi, dar câți sunteți de „AlinL”? (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:34)

prec [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Și câte meserii aveți?
              Ce sa-ti povestesc (Duminică, 25 noiembrie 2018, 12:15)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui prec

Ai observat tu ca id-ul se afiseaza diferit si ai tras concluzia ca se intampla ceva ciudat. E simplu. Modulul de logare al HotNews se comporta ciudat pe Linux si uneori am comentat ca si guest, alteori eram logat. Acum vezi ca nu am setat diacriticile. De lene.
        Tu ai social skills, AlinL? (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 15:42)

adellle [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Tu ai social skills, AlinL?
          Regula conflictului (Duminică, 25 noiembrie 2018, 12:26)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui adellle

Reactia mea a fost declansata de atitudinea lor. Problema cu agresivitatea si motivul pentru care nu este de apelat la ea, este ca in general declanseaza un raspuns in sens invers dar de magnitudine mai mare fata de injuria initiala. V-am raspuns ca la fizica. Este adevarat si ca I don't suffer fools gladly. Oamenii astia au pretentia ca au trecut prin scoala si ca au un nivel inalt de instruire.
        Bre! (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 17:30)

Alui [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Bre, daca tu cumperi o masina si e o rabla, daca o duci inapoi la dealer accepti ca ala sa-ti zica ca bati campii, sa-ti faci tu alta mai buna?
          Corectă analogia (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:56)

prec [utilizator] i-a raspuns lui Alui

Doar că pentru unii este mai greu cu priceputul.
            Pricep tot (Duminică, 25 noiembrie 2018, 12:17)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui prec

si mai mult decat va inchipuiti voi. Dar mi-a pierit cheful de dialog. O zi buna.
        Asta e etalonul tau despre The Right Thing??? (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 22:03)

Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Scrii o carte? Mii de ani miliarde de oameni au citit Zi Bibal si tot nu am ajuns mai buni. Sorry, dar avem dreptul sa criticam, pt a separa graul de neghina, altfel ajungem sa credem toate gugumaniile dintr-o carte la fel ca pe alea de la televizor because “it’s on tv it’s true”.
          Nici o problemă! (Duminică, 25 noiembrie 2018, 4:03)

AlinL [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

Dar te rog să observi niște lucruri.Tu spui "criticăm". Eu spun "feedback". Sesizezi diferența între a critica și a da feedback? Te rog de asemenea să observi că iei apărarea taberei care își începe argumentația abrupt, cu sarcasm și lipsă de politețe. Pe urmă, când le-am dat puțin din propriul medicament, le-a picat cam prost. Acest om, Cristian Presură, a venit, a spus niște lucruri rezonabile, s-a lăsat sondat de întrebările ziariștilor, a dat cu generozitate din casă cum se spune. Și s-au trezit 2-3 să îl atace, sub protecția anonimatului desigur, că nu știu ce erori sunt prin carte, că nu știu ce patent are/nu are, că i s-a rupt cotorul cărții șamd. Ca să ne mai descrețim frunțile, vă invit să citim despre o poveste interesantă cu/despre erori într-o carte. Știți, erori se întâmplă și la case mai mari, mult mai mari. https://en.wikipedia.org/wiki/Knuth_reward_check
            Cu tot respectul, dar nu iau apararea nimanui (Duminică, 25 noiembrie 2018, 17:56)

Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

Doar faceam o referire la corelatiile gresite care se fac in lumea asta. Si nu tre sa te enervezi ca a fost atacat, asta face tot romanul needucat de obicei, le spune sa se stearga la fund cu diploma sau cartea, la 'telectuali.
      Sa nu ne infocam (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 13:40)

iPig Pro [utilizator] i-a raspuns lui gigel_voda

Exista un tip de sfera care are atat theta cat si phi intre 0 si pi. Este vorba de o sfera mai mica si se numeste "sfera de influenta a Romaniei". Principiul este simplu si a fost demonstrat in numeroase cazuri, unul din ele fiind 23 august 1944 cand intr-o singura zi am reusit sa ne intoarcem fix cu 180 de grade. Cica pentru a mai salva ceva. Ce am salvat sau nu e discutabil, exista insa o certitudine: 45 de ani de atunci + 30 de ani de acum.

Cat despre cotor, aveti grija: daca se rupe este posibil sa inceapa sa va curga radianii in pat cand cititi si va veti trezi acoperit de lichiditati exact ca Mugur Isarescu.
      Pentru gigel_voda. (Duminică, 25 noiembrie 2018, 0:53)

cristipresura [utilizator] i-a raspuns lui gigel_voda

Pentru gigel_voda. Cu comentariul dumneavoastra inteleg cat de dificil este sa apari public, pentru ca orice greseala se taxeaza. Mi-as dori ca sa aplicam cu totii regula aceasta in special la politicieni, pentru ca alegerile lor ne afecteaza turor. Dar, desigur, mi se aplica si mie, chiar daca influenta mea este infinit mai mica. Si da, aveti dreptate, eu fac inginerie la servici, nu fizica fundamentala, dar am recunoscut asta de cate ori am fost intrebat, n-am ascuns-o. Va inselati ca in Olanda nu se taxeaza cercetarea. Eu personal platesc jumatate din salariu la taxe, vreau nu vreau, iar din restul incerc sa traiesc si sa-mi cresc copiii. De ce vorbesc si despre altceva decat senzori? Pentru ca am doua facultati si un doctorat in fizica, pentru ca am publicat in reviste internatonale foarte bune (Physical review letters, Science, etc.) si pentru ca am studiat mult in afara facultatii. 90% din Fizica Povestita am invatat la facultate sau doctorat (inclusiv teoria cuantica a campului), restul (teoria corzilor de exemplu) le-am invatat singur, dupa cursurile universitare. Din aceste efort a iesit o carte la care se rupe cotorul (dar asta este alegerea editurii) si care are intr-adevar si greseli. Va rog sa ma credeti ca am adunat greselile, in speranta unei a doua editii, unde vor fi corectate. Dar, vedeti dumnevoastra, nicio carte nu se potriveste tuturor. Nu este o carte pentru copii mici, desi se crede asta din cauza titlului (care are alta poveste). Mi-ati dat insa ideea eratei, pe care cred ca am s-o pun online. Nu imi pare insa rau ca am publicat cartea, pentru ca ea a fost utila multor cititori. Am invatat insa sa ma corectez, urmatoarea mea cartea a fsot scrisa de mai multe ori, in speranta sa iasa ceva bun si fara greseli. Ma straduiesc, dar asta e, eu numesc asta principiul asta 80% -20%, adica macar 80% sa-mi iasa bine, pentru ca eu am mereu 20% care nu este asa de bine cum as vrea. Ma straduiesc insa mereu sa fac mai bine, si mai ales sa fac...
    Asta cam asa e... (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 11:01)

Stef_and [utilizator]

A solicitat - dar nu s-a acordat.
    Dar asta nu inseamna ca nu a muncit.
    80% dintre solicitari sunt respinse-din diverse motive, uneori reale alteori din ratiuni subiective ale examinatorilor.
    Patentarea e un proces complex.
      Atunci nu te lauzi cu asa ceva! (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 15:18)

Alui [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

Romanii au o problema cu adevarul sau ce?
    "Fiilor, păziţi-vă de idoli" (Sâmbătă, 24 noiembrie 2018, 13:24)

ww [utilizator]

"Si cum nu poate sa traiasca fara minuni, omul va incerca sa si le faureasca singur, dand crezare miracolelor plasmuite de el, inchinandu-se in fata minunatiilor savarsite de vraci, in fata farmecelor facute de vrajitoare, chiar daca ar fi de o suta de ori un razvratit, un eretic sau un ateu".

"Deplina independenta, gandirea libera si stiinta ii vor afunda intr-o jungla atat de incalcita si ii vor pune in fata asemenea miracole si taine atat de bine ferecate, incat unii dintre ei - cei razvratiti si aprigi - isi vor face singuri seama, iar altii - si ei razvratiti, dar nevolnici - se vor nimici unii pe altii, iar restul - cei bicisnici si nefericiti - se vor târî la picioarele nostre, marturisind in gura mare: <<Da, ati avut dreptate, voi singuri stapaniti taina, de aceea ne-am intors la voi, izbaviti-ne de noi insine!>>" (Marele Inchizitor in F.M. Dostoievski - Fratii Karamazov, Polirom 2011, p.226, 330)
      Băi, n-ai niște cadavre/moaște de pupat!? (Duminică, 25 noiembrie 2018, 7:40)

prec [utilizator] i-a raspuns lui ww

Du-te la inaugurarea monstruozității din București. S-au adus niște „prospături” de pupat acolo.