Secțiune susținută de MedLife

Copiii sunt victime în 1 din 3 accidente cu pietoni. Motivul pentru care trecerile de pietoni din zona școlilor sunt un real pericol

de Red. Stiri     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 15:47 Actualitate | Educatie


Accident pe trecerea de pietoni
Foto: Wikimedia Commons
​Aproape intr-o treime din accidentele cu pietoni sunt implicați copii, probabilitatea de deces în cazul în care impactul are loc la o viteză a vehiculului de 50 km/h fiind aproape 90% sau chiar mai mult, se arată în Buletinul siguranței rutiere, publicat sâmbără de Poliția Română. În cazul accidentelor produse în zona școlilor, șoferii nu au putut evita impactul pentru că i-au văzut prea târziu pe copii, din cauza mașinilor parcate în apropierea trecerilor de pietoni. 

„​Accidentele cu implicarea pietonilor copii reprezintă 28% din totalul accidentelor cu pietoni. Un pieton care este lovit la viteza de 50 de kilometri la oră are 87% probabilitatea de deces în urma impactului, iar în cazul unui pieton copil acest procent crește exponențial. Riscul potențial de producere a unui accident în zona şcolilor este asociat şi cauzei de neacordare prioritate copiilor angajaţi în traversarea drumului la trecerile pentru pietoni. Această situație se regăsește în statistică și datorită faptului că distanţa de percepţie (câmpul vizual) este restrânsă în condiţiile opririi sau staţionării autovehiculelor în imediata apropiere a trecerii pentru pietoni, iar conducătorii auto, la viteza de 30 km/h, nu pot evita impactul cu un pieton copil (de înălţime mică)”, se arată în comunicatul Poliției Române. 

În ansamblu, indisciplina pietonilor și viteza excesivă a șoferilor sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul accidentelor produse în România în ultimii 5 ani, potrivit Buletinului siguranței rutiere

„Principalele cauze, responsabile pentru peste 40% din accidentele rutiere grave produse în România, în perioada 2013-2017, sunt indisciplina pietonilor și viteza excesivă sau neadaptată la condițiile de trafic. În această perioadă, numărul accidentelor rutiere grave și cel al victimelor rănite grav în astfel de evenimente nu a cunoscut fluctuații importante.(...) La nivelul Uniunii Europene, în perioada 2010 – 2017, s-a reușit reducerea numărului de decese cu 20,1%. România se plasează în rândul statelor în care rata de descreștere a deceselor este apropiată de nivelul cerut, în 2017 fiind înregistrată o scădere cu 17,9% față de 2010”, informează IGPR, citând din Buletinul siguranței rutiere. Potrivit sursei citate, raportul din 2017 privind siguranța rutieră arată că, în perioada 2013-2017, numărul de accidente rutiere grave și cel al victimelor rănite grav nu a cunoscut fluctuații importante. În anul 2017, comparativ cu anul 2016, numărul accidentelor de circulație a scăzut cu 0,5%, în timp ce numărul persoanelor decedate a crescut cu 2%.


MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație! 


















1469 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 15:58)

    tirolez [utilizator]

    Pentru ca nu prea sunt semnalizate. Noi am rugat la sedinta pe scoala sa faca demersuri sa fie montate pe trecere chestii din alea care reduc viteza si sa mareasca timpul de traversare. Nu se poate, ca e bulevard. Nu s-a intamplat nimic grav din fericire, dar cateva incidente au fost. Au montat totusi un panou din ala atentie, copii care cand e verde afara nici nu se vede prea bine de frunze.
  • +6 (6 voturi)    
    pt ca romanii.. (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 17:24)

    exilatul [utilizator]

    sunt buni doar pt a face misto si a fura...pune ti imbecililor cite o persoana ( un brigadier scolar pe care il angajeaza scoala si il plateste citeva ore pe zi ..cind vin si cind pleaca elevii ) la trecerile de pietoni de linga scoala care sa opreasca masinile cind sunt copii care vor sa traverseze strada... asa se face in tarile dezvoltate...
  • +1 (1 vot)    
    treceri de pietoni in Bucuresti (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 19:14)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Treceri de pietoni- jumate au marcajele "zebrle" aproape sterse. Acum ca e noapte, Bucurestiul e asa de luminat , ca la multe treceri de pietoni, abia vezi daca cineva vrea sa treaca strada. Sunt treceri de pietoni , puse prost de politie , fie una dupa alta , fie deloc pe distante mari, asa inact pietoni trec si ei pe unde apuca.
    Sunt treceri de pietoni de 50-60 m pe bulevarde largi precum Grivita, Antiaeriana, unde pasaje pietonale subterane se impuneau. Paseleje pietonale subterane le numeri pe degete in Bucuresti.
    Infrastructura din Romania este in urma cu 30 de ani fata de cea din vestul Europei. Nimeni nu face nimic si asista la degradarea ei. De aici accidenetele de tot felul cu sau fara pietoni.
  • -2 (2 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 19:28)

    ABCd...etc [utilizator]

    la inceput nu erau deloc ... au fost recomandate ... au devenit obligatorii ... acum sunt pericol ...
  • +2 (2 voturi)    
    pai simplu (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 20:34)

    liviu_ [utilizator]

    1 - trecerile de pietoni sunt facute prost, nesemnalizate si aproape intotdeauna se trezeste unu sa parcheze FIX langa trecere si nu vezi nimic (nici ca pieton, nici ca sofer)

    2 - se traverseaza FOARTE mult prin locuri nepermise... vad de minim 3 ori pe saptamana oameni cu copii care traverseaza prin spatele refugiului de tramfai dessi trecedea de pietoni e la DOUAZECI de metrii distanta!!! ceea ce vreau sa spun este ca educatia rutiera in romania este ZERO (de ambele parti)!
  • +1 (1 vot)    
    Am impresia că tot ce fac românii (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 22:17)

    mr_mojo [utilizator]

    Este împotriva copiilor noștri. Nimeni, dar NIMENI nu se gândește la ei.
    Plecând de la programa școlară, greutatea ghiozdanului, greutatea cu care poți face vreun sport în țara asta, poluarea de pe străzi până la siguranța lor (haos pe străzi, lipsa pistelor de biciclete, faptul ca puțini oameni țin copiii în centură în mașini, etc. etc. etc.etc.
    Suntem complet egoiști și ne gândim doar la binele nostru (mașini mai mari, mai rapide, mai scumpe care se cumpără cu șpăgi primite pentru a Închide ochii la faptul că copiii noștri sunt în pericol).
    Cred că ar trebui să golim țara asta de adulți.
  • +2 (2 voturi)    
    cateva sugestii (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 22:54)

    cchris [utilizator]

    Daca imi permiteti am sa va povestesc pe scurt cum e prin alte parti, mai exact in Bavaria, unde si copiii mei sunt scolari.
    1. La orele la care copiii vin si pleaca de la scoala exista la toate trecerile de pietoni din apropierea scolilor (deci nu doar la cea din fata, la toate din zona, dupa caz) o persoana adulta cu vesta si tablita in mana care se asigura ca copiii traverseaza in siguranta. Ii opreste si pe copii ca sa mai treaca si masinile, le opreste si pe masini ca sa treaca copiii, iar copiii trec doar cand masinile au oprit. E incredibil de eficient. Persoana asta e deseori dintre parinti care fac cu schimbul, e totul organizat de scoala, se stie exact cine cand urmeaza, sau comunitatea (primaria) plateste o suma modica pensionarilor care doresc sa ramana utili in societate sa faca asta, si se gasesc voluntari. Ce ne impiedica sa facem la fel? Pensionarii se intalnesc prin piete sa se planga de Base sau de Dragnea, iar primariile arunca banii pe borduri. Resursele exista, trebuiesc doar coordonate.
    2. Limitele de viteza in zonele rezidentiale sunt de obicei 30. Daca e drum mai mare 40. Bulevardele au si 60 dar pe alea nu vezi treceri de pietoni decat rar, depinde de oras. S-a aprobat prin lege de curand ca primariile sa poata reduce limita de viteza si la 30 daca e cazul si pe bulevarde, pana acum nu era.
    3. Atunci cand e intuneric cand merg copiii la scoala, cam toti au vesta ca sa fie vizibili. Cu asta chiar nu putem da vina pe nimeni ca nu o face, o putem face noi, parintii.
  • +2 (2 voturi)    
    Curiozitate (Duminică, 21 octombrie 2018, 8:30)

    Adrian81 [utilizator]

    Ca sofer, pot sa spun ca singurele dati cand ma gasesc "surprins" de un pieton pe trecere este atunci cand un cretin opreste in dreptul trecerii si blocheaza vizibilitatea. Deja am un reflex de a incetinii puternic acolo unde nu exista suficienta vizibilitate. Totusi nu este de ajuns in toate cazurile - de exemplu daca un grup de copii se joaca in apropierea trecerii si unul tasneste imprevizibil. Daca il vezi, il poti evita. Daca este mascat de o masina parcata, il lovesti 100% chiar si la 30Km/h.

    Sunt curios cate din accidente se pot preveni daca cei care opresc/stationeaza/parcheaza/etc in jurul trecerii de pietoni sunt ridicati si amendati zdravan. Eu cred ca aproape toate.
    • +1 (1 vot)    
      o da... (Duminică, 21 octombrie 2018, 9:55)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Adrian81

      sunt nenumarate zone in care ca pieton trebuie sa te uiti dupa coltu masinii ca sa vezi daca vine ceva... si ca sofer trebuie sa incetinesti foarte mult ca nu vezi nimic... si de multe ori tot nu e suficient...
      nustiu cand o sa se aplice legea cu intersectii.e goale...

      nu are legatura cu articolul dar in zona mea am vazut vreo 3 accidente anul asta pentru ca este o intersectie in care nu ai vizibilitatea pe drumu fara prioritate! cei care vin dinspre drumu cu prioritate vad stiu zona si incetinesc... daca nu o fac... well.. politie, pompieri, salvare....

      parcatul aiurea in bucuresti face mult mai mult rau decat doar sa incurce circulatia! Construirea parcarilor noi si AMENDAREA celor care parcheaza ilegal ar trebui sa fie o prioritate! Also sa inceapa cu cei ce pun in pericol oamenii prin locurile unde parcheaza, nu cu cei care parcheaza pe trotuar!
  • 0 (0 voturi)    
    aruncatul cu vina (Duminică, 21 octombrie 2018, 14:04)

    KayT [utilizator]

    Ok, dam vina pe masinile parcate aiurea, pe lipsa vizibilitatii, pe pietonii care alearga pe trecere.

    Asa o fi, dar cu toate acestea partea cea mai mare de vina ramane a soferului. Eu am invatat in scoala de soferi ca de trecerile de pietoni te apropii cu viteza redusa. Intotdeauna, dar mai ales daca ai vizibilitate scazuta!
  • +1 (1 vot)    
    Solutii: (Duminică, 21 octombrie 2018, 14:20)

    the-jackall [utilizator]

    1. Limita de viteza de 30 km/h in zona tuturor scolilor, indiferent unde se afla acestea, pe bulevard sau intre blocuri.

    2. Interzicerea parcarii in zona scolilor, exact ca si in cazul statiilor de autobuz sau in zona intersectiilor, la mai putin de 25 metri de acestea.

    3. Radare in zonele cele mai afectate de accidente si amenzi marite, care sa creasca la urmatoarele abateri.

    4. Politia locala sa fie obligata sa patruleze in zona scolilor si sa fie autorizata sa dea amenzi celor care nu respecta regulile de parcare, oprire etc.

    5. Mai puneti voi..


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version