SONDAJ Trebuie extins programul "Masă caldă în școli" în toate zonele defavorizate?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 4 septembrie 2018, 16:39 Actualitate | Educatie


Sondaj Masa calda in scoli
Foto: Hotnews
Un program pilot din învățământ și-a dovedit, timp de doi ani, eficiența: elevii din mai multe școli au primit o masă caldă, ceea ce a redus drastic abandonul școlar. Ministerul Educației ține însă acest program în stadiu de "pilot", fundamentat printr-o OUG de ultim moment. Detalii aici. Crezi că e nevoie de extinderea programului "Masa caldă în școli" în toate zonele defavorizate?
  • Participă la sondajul HotNews.ro




Citeste mai multe despre   
















3011 vizualizari

  • -5 (17 voturi)    
    nu, nu mancare la copii ci la SRI (Marţi, 4 septembrie 2018, 16:49)

    Lexis [utilizator]

    .... bani, bani, mai multi ca la securitatea Germaniei si nu numai
    • +7 (13 voturi)    
      nu v-au ales prea bine astia de la psd (Marţi, 4 septembrie 2018, 19:48)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

      pt intoxicare, vezi haznaua 3 are site, poate acolo merge
    • 0 (6 voturi)    
      Exact (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:10)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

      Da, ai perfecta dreptate!

      Parintii sunt cei care trebuie sa aiba grija de copiii, nicidecum statul.

      In cazurile de exceptie, cand chiar parintii nu pot (nu ca nu vor), avem biserica (cu destule venituri as spune) si donatii private.

      In timp ce SRI inseamna apararea statului, numai statul poate sa o faca, este o functie ce nu se poate privatiza.
  • +17 (21 voturi)    
    evident (Marţi, 4 septembrie 2018, 17:07)

    Djokovic [utilizator]

    Abandonul scolar e una din marele drame a natiunii asteia. Cum poti sa te dezvolti ca natiune cand in 2003-2004 se nasteau 212-216 mii copii, iar in 2018 doar 140.000 de copii ajung sa sustina examenul de evaluare netionala, si doar 104.000 il iau. Mai bine de jumate din copiii tari asteia nu iau examenul de 8 clase. Din jumatea asta o treime nu iau BAC-ul. Ce natiune poti sa construiesti cu asemene cifre? Indiferent de costuri trebuie redus abandonul scolar. Sa mai taie din pomenile catre bugetari. Mentionez ca am sotia bugetar si n-am copii, dar mi se pare aberant sa pompezi bani in oameni maturi, sa le platesti concedii si salarii nejustificate, dar sa nu faci nimic pt a stopa o drama nationala: abandonul scolar masiv.
    • +1 (3 voturi)    
      mai e un aspect care e le fel de dramatic (Miercuri, 5 septembrie 2018, 9:19)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      Pierdem și vârfurile și nu 1-2 copiii ci cu miile

      83628 au luat bacul înainte de contestații , 44298 medie peste 8.000 înainte de contestații, 18327 au media peste 9.000 înainte de contestații 6168 peste 9.500 înainte de contestații

      anul trecut au început 6643 studenți studiile in afară tari,
      Tradus 10% aproape din cei care au luat bacul , 15 % din cei care au luat peste 8 , 30% din cei care au luat peste 9 și da majoritatea au fost din această categorie nu au mers cei cu medii de 6 la " oxford " , pierdem 30% din copii cu potential mare anual din start , fără a pune la socoteala că sunt deja care încep liceul afară. Trist e că ii înțeleg de ce placă și de ce nu mai revin in proporție covârșitoare înapoi in RO . Noi ne distrugem singuri fără a fi in război ca Siria , noi avem mai multi oameni care pleacă din țară și plecați rămân. 3-4 milioane de oameni cinstiți și dornici de munca nu mai au nici o șansă in fata celor 9-10 milioane de "asistați " într-o forma sau alta.
      • +3 (5 voturi)    
        pai asta e ideea (Miercuri, 5 septembrie 2018, 13:35)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        o mare parte din acesti asistati nu ar fi ramas in stadiul asta daca ar fi fost ajutati catusi de putin sa nu abandoneze scoala si sa se poata incadra in piata muncii. Copii care abandoneaza azi scoala sunt asistatii de maine.
        • -1 (1 vot)    
          nu prea (Joi, 6 septembrie 2018, 0:14)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

          Si daca termina 12 clase fara sa stie sa scrie si sa citeasca, va fi mai bine pentru ei?

          Abandoeaza cu sau fara masa calda sau rece.

          Iar daca vine la scoala doar ca sa manance, nu e mai simplu sa le organizam o cantina a saracilor?

          Presupunerea e ca daca vine la scoala sa manance, atunci si invata. Dar cum se sustine chestai asta cand nici cei care au ce manca si vin la scoala tot nu invata?

          Iar cei care nu au ce manca uneori sunt impreuna cu cei care au ce manca. Ce faci, le dai o masa celor care nu au iar ceilalti sa se uite la ei?

          Sau le dai la toti, asa ca sa aiba unii mere sa joace fotbal cu ele in recreatie?
    • +6 (8 voturi)    
      asa este (Miercuri, 5 septembrie 2018, 10:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      abandonul scolar este o realitate. Ma uit la mine la tara, multi abandoneaza scola din clasele IX-X. Parintii nu mai au bani sa ii sustina, si, imediat ce sunt destul de maricei sa munceasca, ii trimit pe undeva pe la munca. Cine termina XII clase e mare, de bacalaureat nu mai poate fi vorba.
      Stiu caz concret de om care initial si-a retras copiii de la liceru (clasa IX si a XI) ptr ca nu avea bani sa le deconteze transportul. Imediat ce guvernul a dat ordonanta de decontare a cheltuielilor de transport, i-a trimis iar la scoala .
      Asa ca masuri gen decontarea transportului, masa calda, manuale gratis sunt excelente pentru incurajarea invatamantului, mai ales ptr copiii din mediu rural.
      • -9 (9 voturi)    
        nu e nici o legatura (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:12)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Masa calda nu incurajeaza pe nimeni. Nici transportul gratuit, mai ales ca in cele mai multe cazuri ele este doar pe hartie.

        Astea sunt povesti politice, scrise de persoane interesate pentru a aduce voturi. Si pe care multi le iau drept adevarate din simplul motiv ca nu stiu care e realitatea in mediul rural.
        • +5 (5 voturi)    
          nu incurajeaza (Miercuri, 5 septembrie 2018, 13:38)

          yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          pe cel care are bine mersi transport si are burta plina. Daca tu iti permiti sa iti sustii copii (asa si trebuie) putin iti pasa ca alti copii se chinuiesc sa ajunga la scoala si stau cu burta goala? E un efor financiar ultra minim pt stat. De n ori mai mic decat nenumarate cheltuieli inutile
          • -2 (2 voturi)    
            biserica, primariile (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:01)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

            Imi pare rau, cine face copiii trebuie sa-i hraneasca.

            Daca nu pot sa ii creasca, avem biserica. Pe care, sa va amintesc, am platit milioane de Eur - Catedrala Neamului.

            Avem primarii, care si-au marit slariile, si-au crescut numarul de personal.

            Nu vad de ce primariile si biserica irosesc banii iar eu trebuie sa platesc pentru copiii care nu sunt ai mei si pentru care biserica si primariile sunt oricum responsabile inaintea mea.

            Plus ca este extrem de rar cazul "copiiilor cu burta goala".
        • +4 (6 voturi)    
          Vorbest prostii cu gura plina!! (Miercuri, 5 septembrie 2018, 13:42)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Dimpotriva, stiu foarte bine care e realitatea din mediul rural ptr ca merg destul de des la tara, la vechea casa a bunicilor.
          Baiatul de care iti spuneam are 3 copii, si nu isi mai permite sa ii tina la liceu. Transportul de la tara la oras costa 5 ron la microbuz (sunt vreo 11 km). Deci per total ar fi 10 RONx22 zile, adica 220 RON. Daca inmultesti 220 cu 3 (ptr ca are 3 copii), ajungi la 660 RON/luna. Iar baiatul are un ajutor social de 700 RON/luna, si sotia este casnica . Asa ca de unde bani sa ii trimita la liceu la oras?? Cat a muncit sotia in Germania, s-au mai descucat, dar acum a venit acasa si traiesc toti 5 din ajutorul social si din ce mai muncesc pe ici, pe colo.
          Dupa ce transportul s-a decontat, omul si-a trimis iar copiii la scoala, sa faca si ei 12 clase sa se angajeze macar ca vanzatori in oras (am citat din vorbele lui).
          Acum fata cea mare a terminat 12 clase, nu a luat bacul, dar a plecat la munca in Germania. Le trimite bani, si-a pus si el termopane la bojdeuca cu acesti bani, dar tot au nevoie de multe lucruri.
          Oameni buni, asta e realitatea de la sat. Nu mai exista industrie, nu mai sunt locuri de munca, cine a putut sa isi faca vreo afacere cu legume cinste lui, restul traiesc intr-o saracie crunta.
          asa ca masurile astea de decontare a transportului sau masa calda in scoli ajuta enorm de mult...daca afla ca ii da mancare, omul il trimite la scoala.
          • -1 (1 vot)    
            nu e o chestiune de caritate ci una de investitii (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:04)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Nu crezi ca ar fi mai bine ca primariile sa se ocupe de investitii?

            GAL-urile zac pe banii UE de ani de zile, banii din buget se duc pe salarii, nimeni nu are chef macar sa promoveze legislatia investitiilor in Romania.

            Ne incapatanam sa punem sectorul privat pe butuci si dupa aceea ne plangem ca nu avem bani pentru copiii, drept pentru care in loc sa promovam afacerile, luam bani din buget.

            Tot saraci vor fi si cu un corn si 2 bilete de autobuz.

            Si cand vor termina scoala ce vor face? Se vor angaja la stat? Ca de locurile de munca din satele lor nu se ocupa nimeni
    • +5 (5 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Miercuri, 5 septembrie 2018, 13:33)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      iar a prevenii abandonul scolar al unui copil sarac e de 10 ori mai ieftin dacat sa imbuibi suplimentat un bugetar deja supra imbuibat
      • -1 (1 vot)    
        nu prea (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:05)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Nu vei preveni abandonul scolar cu un corn si un bilet de autobuz.
  • +4 (12 voturi)    
    in toate scolile din ro (Marţi, 4 septembrie 2018, 17:20)

    nash pandelica [utilizator]

    de la clasa inataia la ultima clasa de liceu.
    asa e in america.
    cu plata pt. cei din familii care'si permit sa plateasca, gratis, la jumatate de pret sau gratis pt. cei ce vin din familii nevoiase, cu venit mic sau fara venit.
    copiii nu trebuie sa stea flamanzi in scoala.
    • +3 (5 voturi)    
      program (Miercuri, 5 septembrie 2018, 9:45)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Programa scolara trebuie prelungita(acum after-school-ul e platit, optional), cu masa asigurata. Doar asa copiii din familii sarace, car n-au conditii acasa si parinti capabili/dispusi sa-i ajute la lectii vor putea fi instruiti eficient ! Asta presupune cheltuieli mai mari de personal sau modificarea programului profesorilor ! Si sindicatele.... care doar la salarii se uita !?
      • -6 (6 voturi)    
        daca ii iubesti, ii cresti (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:14)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        Planul cadru (programa se refera la continutul lectiilor) trebuie scurtat, nu prelungit!

        Hrana copiilor e treaba parintilor, nu a statului. Parintii trebuie sa isi creasca copiii. Locul copiilor e langa parinti, nu in institutii bolnave.

        Scoala e pentru invatatura, nicidecum pentru a creste copiii in locul parintilor.

        Aceasta idee a scolilor care cresc copiii in locul parintilor arata ca de fapt romanii nu isi iubesc copiii. Ii fac numai pentru ca "asa trebuie" sau pentru ca "sa aiba un ajutor la batraneste".
  • +15 (15 voturi)    
    Nu numai (Marţi, 4 septembrie 2018, 18:26)

    ipolitic [utilizator]

    ca as extinde, dar as crea si programul "clasa calda" in timpul iernii. In multe scoli, elevii stau cu caciula si manusi la cinci grade in clasa.
  • +9 (9 voturi)    
    Lipseste o varianta de raspuns (Marţi, 4 septembrie 2018, 21:43)

    farty [utilizator]

    DA - indiferent de situatia economica. Raspunsul este DA !!!
    • -6 (6 voturi)    
      caritate, nu nazism (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:17)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui farty

      In aceasta idee a funcionat si nazismul, care dorea sa scoata copiii din familie pentru a fi in grija statului.

      Statul nu creste copii, nu e mama sau tata.

      Copiii - cei mai multi au mama si tata.

      Cand faci copiii, trebuie sa te gandesti daca poti sa ii cresti sau nu, nu sa ii faci ca sa ii arunci in grija statului.

      Daca pentru cineva carierea e mai importanta decat copiii, nu re deca sa nu faca copiii.

      Iar daca exista intr-adevar dificultati materiale (de obicei incidentale), atunci avem biserica si donatii private. Caritatea e individuala, nu colectiva.

      Altfel suna cam asa: eu vreau sa fac caritate, dar nu pe banii mei , ci pe ai statului. Adica pe ai tuturor, nu pe ai mei,
  • +4 (6 voturi)    
    In principiu,ar fi bine,dar.... (Miercuri, 5 septembrie 2018, 4:25)

    gigiN [utilizator]

    ...foarte rapid s-ar transforma intr-o noua escrocherie in care psd-ul este mare...specialist.
    • -4 (4 voturi)    
      este o dovada de cruzime (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:20)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Nu doar PSD. Orice forta politica va profita de asa ceva. Asa e crotia - ca o inselatorie politica, Nu ajuta cu nimic copiii si nici parintii.

      Asemenea aventuri nu isi au locul in societate.

      Nu statul creste copii, ci parintii!

      Daca nu o pot face, avem biserica si donatii private.

      Asemenea pomeni au drept unic scop castigarea de capital electoral. E foarte usor sa faci caritate cu banii statului, nu te costa nimic personal.

      Este o dovada de mare cruzime aceasta idee a mesei calde pentru copii.

      Este o cruzime abjecta din partea politicinilor care o propun, ei stiu foarte bine ca e inutila, dar aduce voturi. Aduna capital politic pe mizeria unora si credulitatea altora.
  • +6 (6 voturi)    
    Masa si scoala obligatorii (Miercuri, 5 septembrie 2018, 8:15)

    TinuF [utilizator]

    Masa calda pentru toti copii si obligativitatea de a face cel putin 8-9 clase. Cei responsabili trebuie sa ia masuri sa ajunga toti copii la scoala. S-ar reduce si nr-ul de copii analfabeti si cersetori.
    • -2 (2 voturi)    
      sunt alte motive (Miercuri, 5 septembrie 2018, 11:08)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui TinuF

      Nu poti obliga un parinte sa-si trimita copiii la scoala.

      Cei care nu ii trimit, nu o faca pentru ca nu au ce sa le dea de mancare - asta e o interpretare pentru capital politic.
  • +1 (1 vot)    
    ideea este buna dar implementarea NU (Miercuri, 5 septembrie 2018, 10:47)

    manda [utilizator]

    Sunt scoli unde exista 10-30% dintre parinti ce-si trimit copiii la scoala pentru o masa calda dar in celelelte cazuri nu este decat o risipa si o modalitate de a sifona niste bani.
    In cel mai bun caz 90% dintre mese or sa ajunga in strachina unui porc dar nici ala nu o sa mai fie in curand....
    Daca asta-i pretul ce trebuie platit atunci bun si asa.
    • +3 (3 voturi)    
      daca 20% din copii (Miercuri, 5 septembrie 2018, 13:41)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui manda

      nu mai stau cu burta goala in urma acestui program -> merita
  • +1 (1 vot)    
    raspuns prost formulat (Miercuri, 5 septembrie 2018, 10:52)

    ginsberg [utilizator]

    Da, daca scade abandonul scolar?

    Cum se pot evalua efectele unei masuri, fara ca aceasta sa fi fost pusa in practica in prealabil?

    In multe tari scolile dispun de cantine, iar copiii sunt invatati sa manance impreuna si sa manance echilibrat...ceea ce de multe ori nu se intampla acasa. Ar fi o idee binevenite cu conditia existentei unei logistici sau infrastructuri adaptate.
    • +3 (3 voturi)    
      poti manca o ciorba calda la casoleta (Miercuri, 5 septembrie 2018, 14:42)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui ginsberg

      + o chifla si pe banca, nu ai nevoie neaparat de cantina. Daca ai cine sa iti aduca la ora stabilita produsele de buna calitate si ambalate ok. S-ar crea si un nr de locuri de munca cu aceasta ocazie.
      • 0 (0 voturi)    
        focare de infectie (Joi, 6 septembrie 2018, 0:24)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Nespalati pe maini. Apa de abia daca e in unele scoli, toaletele sunt mizere.

        Dezinfectante si sapun - in unele da in altele ba.

        Fix casolete cu ciorba lipseau in asa ceva.

        ===

        Cum credeti ca se vor obtine produse de calitate cand licitatiile sunt pe pret? Castiga cel mai ieftin lapte si cea mai ieftina ciorba.

        Sau va sta cineva sa cantareasca mazarea din fiecare casoleta sau prin sondaj? Sau cum?

        Sau transformi sali de clasa in cantine. Pierzand astfel din clasele care sunt oricum prea putine.

        Iar o cantina are nevoie de apa si chiuvete. Plus cineva sa se ocupe de ea. Mai angajezi si o bucatareasa, se adauga masina care aduce lapte in fiecare zi -sau carul cu boi, dupa caz.

        Alti bani, alta distractie.

        ====

        Nu ar fi normal sa manance acasa la ei? Iar parintii nu credeti ca ar trebui sa mearga la munca sa poata sa le dea de mancare copiiilor?

        "Sa li se dea locuri de munca"? Pai, atunci sa ne dea statul la toti, de ce sa ne mai chinuim?
  • 0 (0 voturi)    
    Desigur ... dar trebuie verificata folosirea (Miercuri, 5 septembrie 2018, 16:52)

    mmagic [utilizator]

    De acord sa fie ajutati copii si tinerii cu o masa zilnica, scaderea abandonului scolar este inca un efect pozitv dar este o hiba aicea.

    Mare atentie! Trebuie verificat cum folosim mancarea. Pentru ca uneori mancarea se arunca de catre copii, desi este buna, dar copii care o primesc nu o consuma si ajunge la gunoi sau aruncata pe geam.
    • 0 (0 voturi)    
      nu prea poti (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:08)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Cum verifici treaba asta? Evident, cu alte costuri.

      Si cu alte probleme.
  • 0 (0 voturi)    
    pe ei ii doare in basca (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:18)

    Dedalus [utilizator]

    As vrea si eu sa stiu cati din cei care sunt de acord cu masa calda la scoala au dat de mancare unui copil sarac din banii lor si daca da, de cate ori au facut-o.

    Pentru ca e foarte usor sa iti fie mila folosind banii altuia.

    As vrea si eu sa stiu de ce primariile au preferat sa-so mareasca personalul si salariile in loc sa ajute copiii vecinilor lor. Adica primariile iau bani de la gura copiilor pentru a se indestula ei, dupa care vin la mine sa le hranesc copii? Nu e cam tare?

    As vrea si eu sa stiu cati bani aloca biserica ortodoxa pentru ajutoarea copiilor saraci. Dar cu acte, nu pe vorbe. Desigur, folosind banii pe care sfanta biserica nu plateste impozit.

    ===

    In plus, as vrea sa stiu cum se face ca o familie fara resurse face si copiii.

    Iar daca totusi fac copii, unde sunt banii pentru planificare familiala, unde sunt medicii care ar trebui platiti sa mearga la sate sa invete familiile sarace si despre contraceptie?

    Biserica si prmiariile nu au nici o mila pentru copiii saraci, desi e treaba lor. Programele de dezvoltare rurala zac cu anii, desi sunt functionari gras platiti pentru asta. Ei nu au nici o mila pentru copii, desi sunt platiti sa aiba.

    Pentru toti acesti inconstienti, lacomi, parsivi, lenesi si dezinteresati eu trebuie sa platesc copiii lor din banii mei. Pe par[nti ini doare in basca, dar mie trebiue sa imi fie mila de copiii lor.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru ce educatie? (Miercuri, 5 septembrie 2018, 21:24)

    Dedalus [utilizator]

    Si vreau sa mai adaug ceva: educatia de acum din cele mai multe scoli este imbecila si inutila.

    Intre un absolvent de 12 clase si unul de 4 clase adesea nu e nici o deosebire. Sunt licee in mediul rural unde promovabilitatea la bac e zero.

    Bun, stau la scoala sa nu ii ploua inteleg, Pentru asta eu platesc: cladirea, profesorii. E ca si cum as arunca banii in apa.

    Vine cineva si imi spune: sa vina copiii la scoala sa faca ceva in viat! Ce sa faca de fapt, cand degeaba stau la scoala?

    Bun, hai sa-i aducem la scoala sa manance o masa calda. Ca de invatat oricum nu vor invata. Stiti de ce? Pentru ca nimeni nu are nevoie de ei.

    Solutia este responsabilizarea: prmariilor, bisericii, statului. Trebuie sa avem o economie puternica, si asta cat mai repede.

    In loc de asta, ne ocupam de pomeni in locul bisericii si chemam copiii la scoala desi stim bine ca stau acolo degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru toti copiii (Miercuri, 5 septembrie 2018, 22:36)

    Sophie [utilizator]

    trebuie sa existe acest program, ca in Franta (masa calda), Olanda (masa rece, asta e traditia de pranz), etc


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version