Liderul studenților: Pierderile CFR nu sunt cauzate de gratuitățile pentru studenți; acestea sunt decontate de Ministerul Transporturilor către operatorii de transport

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 3 iulie 2018, 14:27 Actualitate | Educatie


Marius Deaconu
Foto: Facebook
​Pierderile pe care le înregistrează CFR Călători nu sunt cauzate de gratuitățile acordate studenților, ci mai degrabă de creșterea salariilor în domeniul public, spune Marius Deaconu, președintele Alianței Organizațiilor Studențești. Liderul studenților îi răspunde astfel senatorului liberal Florin Cîțu, care a susținut că CFR a bugetat pentru 2018 o pierdere de 367 de milioane de lei după ce guvernanții au decis să ofere gratuitate pentru studenți.
  • Senatorul PNL Florin Cîțu a declarat că, în primele zile de mandat în 2017, Parlamentul a decis introducerea subvenției de la stat care permite studenților să călătorească gratuit cu trenul; liberalul a afirmat că amendamentul său potrivit căruia facilitatea urma să se aplice doar pe ruta reședința-universitate a fost respins.
  • “Dacă în doar 12 luni CFR Călători a trecut de la 48 milioane lei profit la 367 milioane lei pierdere pentru că a acordat gratuitate pentru studenți, imaginați-va ce impact au în economie restul subvențiilor care după calculele mele sunt în jur de 3 miliarde euro”, susține Cîțu. Sursa și detalii aici
Contactat de HotNews.ro, Marius Deaconu, președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), a respins ipoteza lansată de Florin Cîțu. “Poziția domnului senator este una dezamăgitoare. Deși are reputația unui bun profesionist, postarea respectivă conține o serie de erori grave. În primul rând, vorbim despre decizie luată printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului (OUG nr. 2/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum și modificarea și completarea unor acte normative), ulterior adoptată și de Parlament, și operaționalizată prin Hotărârea de Guvern nr. 42/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru elevi și studenți”, spune Marius Deaconu.

În al doilea rând, în conformitate cu HG nr. 42/2017, art. 6, (4), „decontarea facilităților la transportul pe calea ferată și cu metroul a elevilor și studenților prevăzute în prezentele norme se va efectua, în condițiile legii, din bugetul ministerului transporturilor, cu încadrare în bugetul aprobat, de la capitolul - "Asigurări și asistență socială", către operatorii de transport feroviar și cu metroul în baza deconturilor prezentate,”. Prin urmare, urmărind logica domnului senator, toți operatorii feroviari, inclusivi cei privați, ar avea probleme în acest sens. Pierderile STFC CFR Călători se datorează altor probleme, în niciun caz facilităților acordate studenților la transportul feroviar intern. Un exemplu în acest sens ar putea fi, credem noi, creșterea semnificativă a salariilor în domeniul public”, continuă liderul studenților.

În al treilea rând, dovadă că cifrele „aruncate” de domnul senator sunt irelevante în raport cu facilitățile studenților pentru transportul feroviar intern, este faptul că, în perioada februarie-septembrie 2017, au existat 3,226,562 călătorii, cu o contravaloare de 141,584,887.85 lei. Ori chiar domnul senator vorbește de pierderi de... 20.000.000 lei. Contravaloarea călătoriilor studenților reprezintă 0,017% din Produsul Intern Brut. Considerăm că este bun simț că o astfel de măsură nu implică un efort bugetar imens, așa cum este prezentat, în mod eronat, de astfel de oameni politici”, a declarat Deaconu.

Președintele ANOSR spune că este vorba despre “declarații populiste, care politizează o măsură pozitivă atât pentru studenți, cât și pentru operatorii de transport feroviar intern. Îl invităm pe domnul senator să își actualizeze cunoștințele referitoare la acest subiect și să nu dezinformeze. Transportul cu trenul accesibil studenților sprijină mobilitatea acestora, respectiv stimulează tinerii să utilizeze un mijloc de transport ecologic pentru deplasările interne. În același timp, pe fondul unei descreșteri semnificative a numărului de pasageri, peste o treime din pasagerii SNTFC CFR Călători sunt studenți, revitalizând practic activitatea economică a acestui operator. Vorbim de o situație de tip win-win, în care pierd doar cei care nu au avut această idee”.

Citește și:


Citeste mai multe despre   
















964 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    dus cu pluta CFRului (Marţi, 3 iulie 2018, 15:05)

    tahomir [utilizator]

    deci dl sef de la studenti a descoperit masa gratis si perpetuum mobile
    Nicaieri pe planeta asta nu exista nivelul asta de gratuitate.
    E pur si simplu un abuz care ia bani din alte sectoare si care bani se acorda ptr ca studentii sa se plimbe fara nici o restrictie.
    Normal ca are un impact major asupra CFRului si normal ca operatorii privati sunt favorizati, oare cui credeti ca se acorda platile intai, privatilor sustinuti de PSD sau CFRului?
    • 0 (0 voturi)    
      E o subvenție (Marţi, 3 iulie 2018, 22:47)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      mascată, altfel trenurile circulau pe PIERDERE... Chiar așa de greu vă este să înțelegeți?
      Sau sunteți rău voitori?
  • +4 (6 voturi)    
    :(( (Marţi, 3 iulie 2018, 15:42)

    tirolez [utilizator]

    Si banii aia de unde vin? Nu tot de la buget , cumva? Unica tara din lume cu o astfel de prevedere. Plus ca se deconteaza la Sf. Asteapta, normal ca e pe minus.
    Dnul student nu se gandeste ca sunt oameni care platesc, dar stau in picioare sau nu pot cumpara deloc bilet pentru ca trenul e plin, in special cele spre zone turistice? Banii aia erau cash, primiti pe loc.Asa oamenii aleg sa calatoreasca cu alte mijloace de transport.
    Si de ce nelimitat?Mai rad de pensionari ca n-au ce face si se plimba cu RATB-ul. Cam asta fac ei, n-au ce face si se plimba cu trenul.
  • 0 (0 voturi)    
    mai urmeaza ca statul sa le plateasca (Marţi, 3 iulie 2018, 19:00)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    drogurile.
    vad ca prin alte tari, cu o democratie ceva mai veche decat comunismul din Romania, studentul trebuie sa munceasca pt. asi plati studiile, iar la noi e cumparat de catre politicieni prin pomenile acordate.
  • -3 (5 voturi)    
    "gratuitati" (Marţi, 3 iulie 2018, 19:15)

    gpavel [utilizator]

    aceste"gratuitati"ar trebui sa ajute cfr,circula mai multe persoane,trenurile merg pline,deci "gratuitatie"sunt un ajutor si nu o paguba!,daca nici cu bani primiti pentru "gratuitati"cfr nu reuseste sa isi revina,conducerea si salariatii sunt vinovatii!
    • 0 (0 voturi)    
      Din păcate, puțini te vor înțelege! (Marţi, 3 iulie 2018, 22:48)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Prostia lor ne costă ff scump...
    • 0 (0 voturi)    
      Pavele, ești muci (Miercuri, 4 iulie 2018, 12:04)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Degeaba călătoresc mai mulți oameni dacă ei nu plătesc. Ba mai mult, ăia care ar plăti nu mai au loc se ăștia care merg degeaba.
      Se subvenționează din bugetul statului; CFR fiind tot companie de stat se muta banii dintr-un buzunar in altul.
      Dă tu de pomană o masă pe zi și discutăm după o lună cât ai câștigat.
  • 0 (0 voturi)    
    Banii vin de la ministerul transporturilor (Miercuri, 4 iulie 2018, 15:28)

    ACP [utilizator]

    deci se iau din cei pentru infrastructura pentru a face protectie sociala si a tine in viata o companie de stat capusata si condusa pe criterii politice.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version