​​Comisia Europeană a început să monitorizeze fenomenul de excluziune practicat de școlile care îi descurajează pe elevii cu rezultate slabe să se prezinte la Evaluarea Națională, anunță Asociația Human Catalyst. Este vorba despre împiedicarea unor elevi să susțină examenul de la finalul clasei a VIII-a, pentru a prezenta apoi un fals succes: medii mari pe școală. Asociația precizează că va avea săptămâna aceasta discuții cu oficialii din Ministerul Educației. Amintim că pe 4 iunie încep înscrierile la Evaluarea Națională 2018.

La scoalaFoto: Agerpres
  • Amintim că aproape 100 de organizații au trimis în urmă cu două săptămâni o scrisoare deschisă către premier, ministrul Educației și către o serie de parlamentari, în care avertizează că “există dovezi ce ne arată că nota medie pe școală/județ la Evaluarea națională este ridicată artificial de o prezență redusă a elevilor de clasa a 8-a la testări – ca urmare a unei „selecții” impuse la nivel de clasă, management al școlii sau inspectorat școlar”.
  • Asociația Human Catalyst a precizat atunci că își bazează afirmațiile pe un studiu numit „IRSE: indicele de risc socio-educațional 2015-2017, fundament pentru politici bazate pe date”, care îl are printre autori pe Șerban Iosifescu, președintele Agenției de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar. Detalii aici

Acum, asociația anunță într-un comunicat remis HotNews.ro că a fost invitată miercuri, 30 mai, de reprezentanții Ministerului Educației Naționale “la o discuție privind soluțiile” evitării excluziunii educaționale.

“Menționăm că Fenomenul Brăila a fost semnalat și la Comisia Europeană, iar DG Justice and Consumers a anunțat inițierea monitorizării fenomenului de excluziune educațională - confirmat și documentat în România - în data de 28 mai a.c”, arată asociația.

Citește și: