Elevii care vor să urmeze a V-a în clase cu predare intensivă a unei limbi străine, iar numărul candidaților este mai mare decât numărul locurilor, vor susține un examen oral și unul scris de admitere în gimnaziu. Ministerul Educației a publicat Procedura de organizarea a testului de limbă pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de predare. Potrivit acesteia, testul de limbă se organizează după încheierea celui de-al doilea semestru.

La scoalaFoto: Agerpres

Examenul de admitere la clasele a V-a cu predare intensivă a unei limbi străine se organizează în cazul în care “numărul opțiunilor este mai mare decât numărul de locuri alocate prin planul de școlarizare”, se arată în Ordinul privind Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv - OMEN nr. 4797/31.08.2017.

Acum, Ministerul Educației a publicat Procedura privind organizarea şi desfășurarea testului de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de predare a unei limbi moderne de circulație internațională.

Probele de examen și structura subiectelor

Examenul de competență lingvistică este format dintr-o probă orală și o probă scrisă. Testare vizează evaluarea cunoştinţelor acumulate în clasele a III-a și a IV-a.

Proba orală

  • Etapa I - citirea cu voce tare a unui text în limba străină

Textul înscris pe biletul de testare este selectat din unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a şi a IV-a, pe baza programelor școlare în vigoare. Citirea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, “răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală şi detaliată a textului citit”, se arată în procedura elaborată de Ministerul Educației.

  • Etapa a II-a – dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator

Biletele cu subiecte pentru proba orală sunt elaborate astfel:

Pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de Ministerul Educației) conținând fiecare un text de 50-75 cuvinte şi 2-3 întrebări de verificare a înțelegerii globale şi detaliate a textului respectiv.

Pentru etapa a II-a – un set de bilete conţinând subiecte de interacţiune verbală în conformitate cu programa şcolară, în vigoare, pentru clasele a III-a şi a IV-a.

Elevii, grupați în perechi numite de comisie, extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacţiunea verbală timp de 3-5 minute şi apoi revin în faţa comisiei pentru a prezenta conversaţia/ interacțiunea pe tema dată.

Pentru proba orală, etapa I, numărul subiectelor propuse este cel puțin egal cu jumătate din numărul candidaților înscriși.

Pentru proba orală, etapa a II-a, numărul subiectelor propuse este cel puțin egal cu un sfert din numărul candidaților înscriși.

Proba scrisă - timp de lucru 1 oră

La examenul scris, elevii vor avea de redactat un text de 50–75 cuvinte pe o anumită temă.

Răspunsul elevilor este notat cu punctaje cuprinse între 1 – 100, astfel:

  • proba orală - 75 puncte (Etapa I - 50 puncte; Etapa a II-a - 25 puncte)
  • proba scrisă - 25 puncte

Nota finală se obține prin împărţirea punctajului total la 10. Școlile care organizează astfel de examene trebuie să afișeze rezultatele la avizier și pe site-ul unităţii de învăţământ.

La proba orală nu se pot depune contestații, iar la proba scrisă elevii nemulțumiți pot contesta nota în termen de 24 ore de la afişarea rezultatelor.

La depunerea contestaţiilor, elevii, prin părinţii lor, pot să ceară să își vadă lucrările. “Vizualizarea se realizează în prezenţa unuia dintre membrii comisiei de organizare și evaluare. În urma vizualizării, părinţii, tutorii sau reprezentanţii legal instituiţi ai candidaţilor pot renunţa la cererea de reevaluare”, se arată în procedura de examen.

Recunoașterea și echivalarea examenelor internaționale

Examenele internaționale sunt recunoscute numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru aceste clase este mai mic sau egal cu numărul de locuri aprobat pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulaţie internaţională. În acest caz, sunt admiși fără examen elevii care au diplomă nivel A1 sau nivel superior.

Descarcă de aici cererea de echivalare

Descarcă de aici lista examenelor internaționale care pot fi recunoscute și echivalate cu testul de competență lingvistică, nivel A1 sau nivel superior, pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de predare

Descarcă de aici Cererea de vizualizare a lucrării elevului, înainte de contestație

Descarcă de aici Cererea de reevaluare a lucrării elevului

Vezi aici toate documentele publicate de Ministerul Educației

Procedura de admitere in clasa a V-a cu predare intensiva a limbilor moderne 2018

Citește și:

Clasa a III-a:Descarca Programa scolara pentru disciplina Limba moderna clasa a III-a

Clasa a IV-a: Descarca Programa scolara pentru disciplina Limba moderna clasa a IV-a