Dragi prieteni ai băuturilor de tot felul, vă salut c-o reverenţă! Îmi revine onoranta sarcină de a scrie primul material pentru noua secţiune „DrinkInsider” de pe HotNews.ro şi de a vă prezenta, cât mai la obiect, coordonatele acestui proiect. Înainte de toate, însă, vă propun o scurta poveste cu tâlc, un mic fragment de istorie care va explica, printre altele, titlul acestui articol.

Răzvan Avram Foto: DrinkInsider

Multă lume crede că sintagma „Mâncarea-i fudulie, băutura-i temelie” e un vechi proverb sau o zicere populară românească. Nu-i tocmai aşa, chiar dacă textul e definitiv intrat în folclor. În fapt, e un citat aproximativ dintr-o invitaţie pe care scriitorul Nicolae Gane, secretarul „Societăţii Junimea” din Iaşi, o trimitea membrilor săi, cu ocazia organizării unui „praznic tradiţional”, cândva, prin octombrie 1885.

În varianta originală (puţin adaptată şi abreviată, ce-i drept), invitaţia sună cam aşa: „Societatea Junimea (intră cine vrea, rămâne cine poate) - CITAŢIUNE: Membrii tuturor triburilor Societăţii sunt citaţi ca în ziua de 26 octombrie 1885 să se afle la scaunul societăţii din Iaşi, unde se va da, cu mult chef şi puţine parale, în Hotelul Binder, al 22-lea praznic tradiţional. - Mâncarea va fi fudulie, iar băutura temelie. Semnează: Noul secretar tot perpetuu, N. Gane. PS: Spiritul nu este de rigoare”.

Nu-i aşa că o invitaţie la petrecere sună absolut fabulos atunci când e scrisă de pana unui junimist? Păi da! Mai mult, aş zice că fragmentul de mai sus e un bun material didactic pentru toţi PR-isti, comunicatorii şi influencer-ii zilelor noastre. Eu, cel puţin, îmi ridic pălăria în faţa stilului de exprimare caracteristic epocii, lejer arhaic, dar dominat de eleganţă şi umor fin. Aşa că, acum ştiţi de unde vine ideea că „băutura-i temelie”: de la junimişti!

Revenind în zilele noastre, cam asta ne-am propus şi noi, cei de la „DrinkInsider”: să vă provocăm spiritul şi să descoperim, în fiecare săptămână, împreună cu cititorii HotNews.ro, lucruri noi, instructive şi (eventual) amuzante, din pasionantul univers al băuturilor. Va fi vorba, rând pe rând, despre vin, distilate, bere, cafea, soft drinks, apă minerală etc. Practic, avem de-a face cu un amplu proiect de comunicare online pentru industria de băuturi, folosind patru ingrediente cheie: o bună cunoaştere a domeniului (din partea echipei redacţionale), o abordare creativă a comunicării, un vehicul media cu tracţiune puternică şi o audienţă de calitate.

Comunicarea în domeniul băuturilor se face, de prea mult timp, doar într-o „bulă” de amatori avizaţi şi specialişti, ceea ce nu a dus la creşterea interesului consumatorilor pentru această industrie. Credem că e necesară o ieşire în forţă, către „audienţa generală”, pentru a vorbi cât mai pe înţelesul tuturor. Şi asta e chiar promisiunea pe care o facem noi, echipa editorială „DrinkInsider”, către cititorii HotNews.ro. Poate nu întâmplător, vom deschide secţiunea specializată de băuturi cu o serie de video-interviuri din lumea vinului. Deh, prima dragoste nu se uită aşa, cu una, cu două!