Dosarul in care au fost efectuate cercetari in legatura cu disparitia exemplarului original al contractului cu Bechtel, deschis de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie in anul 2013, a fost clasat de Parchetul sectorului 5, anunta Digi 24, care citeaza Romania Libera. DNA, care a deschis dosarul, si-a declinat apoi competenta catre Parchet. Dosarul a ajuns initial la Parchetul sectorului 1, apoi Parchetul sectorului 5, care l-a clasat acum pe motiv ca o parte dintre fapte s-au prescris.

Autostrada TransilvaniaFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Reamintim ca Romania a platit 1,4 miliarde de euro pentru un sector de 52 km din Autostrada Transilvania.

In august 2013, Dan Sova, la acea vreme ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, a depus la DNA o plangere penala pentru savarsirea infractiunii de neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, constand in lipsa exemplarului original al contractului de proiectare, construire si finantare a autostrazii Brasov - Cluj - Bors, incheiat intre statul roman, prin CNADNR, si compania americana Bechtel International Inc., precum si a tuturor documentelor subsecvente acestui contract.

Dan Sova le cerea procurorilor sa fie efectuate cercetari si pentru savarsirea infractiunilor de distrugere, furt sau abuz in serviciu contra intereselor publice.

Plangerea a fost depusa dupa ce contractul original semnat in 2003 cu americanii de la Bechtel nu a fost gasit in urma verificarilor efectuate de Corpul de control al Guvernului, care a trimis notificari la sase dintre institutiile statului pentru a identifica exemplarul original, printre care la CNADNR, Ministerul Transporturilor, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Secretariatul General al Guvernului.

De asemenea, nici compania Bechtel International Inc. nu avea contractul original in limba romana: "Au rezultat indicii privind implicarea reprezentantilor Ministerului Transporturilor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Justitiei si ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. in acte si operatiuni care pot intruni elementele constitutive ale unui numar de trei posibile fapte de natura penala."

Erau vizati Gheorghe Dobre, fost ministru al Transporturilor, Sebastian Vladescu, fost ministru al Finantelor Publice, Monica Macovei, fost ministru al Justitiei, Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor si Infrastructurii, precum si Cristian Duica, directorul general al CNADNR.