Procurorii DIICOT Timisoara au formulat, la Tribunalul Timis, o solicitare de prelungire a arestarii pentru cei din lotul 'Motorina CFR', aflati in diferite forme de retinere, din luna aprilie, intrucat termenul urmeaza sa le expire inculpatilor pe data de 14 mai, anunta Agerpres. In urma cu o luna au fost arestati preventiv pentru 30 de zile toti liderii grupului infractional, respectiv, gestionar-sef Borza Gheorghe, contabila-sefa Silaghi Florina, liderul de sindicat Bolos Ioan Irimie si Martin Liviu, administratorul societatii comerciale, iar sub arest la domiciliu au fost pusi directorul Depoului, Jigoria Cristian, adjuncta Depoului, Apostol Alina, si agentul de la Politia TF, Nanu Ilarie.
Luni, Tribunalul Timis au acceptat solicitarea formulata de Jigoria Cristian "de a parasi domiciliul in perioada 22 mai (ora 21.00) - 24 mai (ora 10.00), pentru a se deplasa pe raza municipiului Bucuresti, la sediul Tribunalului Bucuresti', in timp ce pentru Apostol Alina pronuntarea in acelasi sens a for amanata 'pentru a se emite adresa catre Depoul Timisoara", au precizat surse judiciare din cadrul instantei judetene.
Potrivit rechizitoriului procurorilor, incepand cu anul 2010 pana in prezent, la nivelul Depoului de Locomotive Timisoara "s-a constituit si a actionat un grup infractional organizat, avand ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii. Grupul infractional organizat s-a constituit in jurul persoanelor cu atributii de conducere, organizare si control din cadrul institutiei, suspectii avand sarcini si roluri clar definite in cadrul gruparii".
Procurorul sef al DIICOT Timisoara, Alex Florenta, a explicat ca "valorificarea propriu-zisa a motorinei sustrase se facea prin doua modalitati, pentru cantitatile mici se incarca in diferiti recipienti si pleca'. 'Pentru cantitatile mai mari, in incinta depoului era amenajat un spatiu care apartine tot CFR, dar care fusese dat in folosinta fara niciun contract in sine, unei societati care-si amplasase o pompa in incinta spatiului respectiv. O conducta artizanala improvizata lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, in care depozitau cantitatea de combustibil pe care reuseau sa-l sustraga si se varsa prin aceasta conducta in statia tip PECO din spatiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societati, incarcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu gluma", preciza procurorul Alex Florenta.
Potrivit acestuia, suspectii puneau in locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar in actele intocmite treceau cantitati mai mari. "Cu un debimetru si cu sprijinul laborantilor din institutie, se jongla la cantitatile de motorina, astfel incat in locomotivele care plecau in curse se varsa o cantitate concreta care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar in actele intocmite se treceau cantitati mai mari. Diferenta de cantitate, in actele in fals intocmite, era jonglata, prin intermediul conducerii sucursalei, sefi de unitate, adjunctul sefului de unitate, gestionarul-sef, dupa anumiti parametri, calcule, astfel incat ei sa se acopere in gestiune si sa para totul in regula", arata seful DIICOT Timisoara.