VIDEO Algocalminul si alte 12 calmante se vor vinde numai cu reteta de la medic, incepand cu 1 februarie

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 15:55 DoctorH - DoctorH Actualitate


Agentia Nationala a Medicamentului a decis impunerea de restrictii de comercializare la toate medicamentele pe baza de metamizol, dupa ce studii de specialitate au aratat ca aceasta substanta poate duce la aparitia unei boli grave, agranulocitoza. In urma acestei hotarari, 13 calmante aflate, de multi ani, in topul vanzarilor in farmaciile din Romania, ar urma sa se vanda, incepand cu 1 februarie, doar cu reteta de la medic, anunta Mediafax.

In urma deciziei, toate calmantele pe baza de metamizol, printre care Algocalmin, Quarelin ori Novocalmin nu vor mai putea fi cumparate fara reteta.

Potrivit Stirile ProTv, cele 13 calmante sunt Algocalmin, Fabocalm, Metamizol Solacium, Algiotop, Algoblock, , Algozone, Alindor, Algoremin, Metamizol Farmacon, Quarelin, Novocalmin, Sintocalmin si Centralgin.

Agranulocitoza este o boala grava, care se manifesta prin scaderea celulelor neutrofile din sange si duce la scaderea imunitatii.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16555 vizualizari

  • 0 (20 voturi)    
    Mijloc de a scoate bani suplimentari (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 16:31)

    marius [anonim]

    Prin aplicarea deciziei ca prin retete sa se elibereze calmantele (cele mai folosite) este un mod de a te trimite la medicul de familie pentru orice problema, iar in schimbul consultatiei sa platim suplimentar bani. Astia sunt hotii hotilor, impun taxe si impozite dar pe langa aceasta prin mijloace manipulatorii sa scoata suplimentar bani de la populatie. Parghia "mai putini bani la medicii de familie dar mai multe mijloace prin care sa oblige populatia sa plateasca la medic" cel mult 600 lei /an. Deci fratilor !!! exista o singura modalitate de ai opri: iesim cu furcile si ne strigam drepturile.
    • -2 (10 voturi)    
      Nu cred ca ai nevoie de algocalmin. (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:30)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui marius

      Probabil de alt calmant.Nu stiu,nu ma pricep si uite ,vezi de aceia ai nevoie de un medic pentru reteta.Este si asta o varianta sa uiti de durere-sa iei un par in cap.Totusi durerile de cap ascund de multe ori boli mult mai grave si de aceia mersul la medic este necesar.Pentru dureri de cap "obisnuite"cum le zici sunt si alte medicamente,chiar mai eficiente decat algocalmin si pentru care nu-i necesara reteta.Gama calmantelor e atat de vasta,incat supararea ta e fara rost.
      • +3 (3 voturi)    
        prostii (Duminică, 16 ianuarie 2011, 6:18)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Durerile de cap ascund de cele mai multe ori doar o durere de cap. ;)

        Ibuprofenul inca nu e cu reteta. Algocalminul oricum era cam "light".
        • 0 (0 voturi)    
          :) Corect (Duminică, 16 ianuarie 2011, 15:46)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

          Mai ales alea de 600 ... trece tot instant. :) Chiar si durerile de dinti.
    • +6 (12 voturi)    
      Subscriu (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 20:54)

      valisa [utilizator] i-a raspuns lui marius

      In decembrie 2010 am fost la un medic ORL, pentru o sinuzita destul de urata, cu dureri de cap si nas infundat. Initial, inainte de a ma simiti atat de rau, ca sa nu mai ajung la medic, am incercat toate picaturile posibile (alea ale lor aduse din Franta, Germania si alte tari UE). Rezultat zero. Toate picaturile lor usuca nasul atat de rau incat nici nu au cum sa se elibereze caile respiratorii. Pentru ca s-a agravat si incepuse sa ma doara foarte puternic fruntea, am ales sa ma duc urgent la o Policlinica. Aici, mi s-a spus ca ori vin cu trimitere, ori platesc suma de 50 de lei. Le-am spus ca este inadmisibil sa platesc aceasta suma in conditiile in care platesc asigurari medicale. Am incercat sa ii dau medicului 30 de lei si i-am spus ca nu imi trebuie chitanta ci doar o reteta pentru picaturi. Altfel spus spaga. M-a luat frumos de umeri si m-a poftit afara din policlinica. "Veniti cu trimitere" - au fost ultimele cuvinte. M-am simtit oribil. Nu am avut de ales si am fost la medicul de familie pentru trimitere. Programare dupa 2 zile. In final, ca sa obtin reteta pentru sinuzita, pe linga timpul pierdut am scos din buzunar urmatoarele sume:
      2.60 lei transport initial la specialist ORL
      2.60 lei transport la medicul de familie
      2.60 lei al doilea drum la specialist
      5.00 lei taxa cabinet medic de familie
      50.00 lei spaga medic specialist ca sa nu ma programeze peste o luna (am facut acest lucru la sfatul altor patiti care au fost programati dupa o luna si li s-a spus ca daca nu vor mai repede tb sa plateasca taxa de urgenta 50 de ron. Cum imi era foarte rau nu am mai stat pe ganduri.
      Reteta de la medic a costat doar 16.00 lei si din fericire medicamentele au fost romanesti si nu numai, in mai putin de 48 de ore eram ca noua.
      Si cand te gandesti ca este doar o nenorocita de sinuzita. Fereasca Sfantul sa te imbolnavesti in Romania.
    • +2 (10 voturi)    
      pai in loc sa faci tu pe vraciul (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:22)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui marius

      si sa iei ce i-a prescris un medic vecinului, poate e mai sanatos (si mai civilizat) sa mergi tu la doctor sa vezi cam ce spune specialistul ca trebuie sa iei! dar cand va uitati in curtea vecinului (adica in sistemul sanitar din tarile civilizate) nu vedeti decat ce decent e prin spitale - dar cat se plateste (pe bune, bani adevarati - nu mizeria de la noi!!) pentru sanatate e mai simplu sa ne facem ca nu vedem, nu?
      • +1 (3 voturi)    
        Specialisti pe dracu' (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:11)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        Chiar credeti ca in Romania orice doctor e "specialist"? Pun pariu ca sunt foarte multi care pun diagnostice "dupa ureche"!

        Mai nou s-a inventat o chestie numita internet, cu siteuri care permit oricarui cetatean de rand sa-si puna un diagnostic si sa vada care ar fi variantele de tratament. Exista si sisteme expert comerciale care (e verificat) dau diagnostice mai bune decat doctori de renume.
        • +1 (1 vot)    
          pai mergi sa te opereze (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:53)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

          internetul, bre... sa nu cumva sa dai bani la un doctor bun ca sa il ajuti si pe el sa creasca!
  • +5 (21 voturi)    
    algocalmin (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 16:40)

    dorin valeriu [anonim]

    se foloseste de aproape 50 de ani in Romania, accidente au exista e drept, cu frecventa foarte mica, accidente de tip alergic, ce pot surveni la administrarea oricarui medicament. noua masura este stupida, inca o greutate facuta pacientilor. deci, te programezi pentru reteta, platesti consultatia, stai la rand. reteta ti-o da medicul oricum, ca nu are cum sa stie daca nu vei avea o intoleranta, dar va plati el, bietul, daca se intampla ceva.
  • -2 (28 voturi)    
    foarte bine! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 16:45)

    carla [anonim]

    foarte bine fac. sa fie cat mai putine medicamente la liber. tot mai multa lume ia medicamente fara sa consulte niciun medic si rau face. asa macar au mai putine motive sa se duca la farmacie.

    farmaciile si amanetele sunt singurele afaceri din romania care au prosperat si in ultimul an, desi a fost criza.
    • +4 (18 voturi)    
      Mi se pare o prostie... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:28)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui carla

      sa inteleg ca nu pot lua alocalmin daca nu am reteta.

      Si daca nu e medicul de familie disponibil, ce facem?
      In plus, ca sa te duci la medicul de familie sa iei reteta la algocalmin, insemna cheltuieli si timp suplimentar: du-te la medic cand are el program (si de obicei medicii au program cand esti si tu la serviciu..deci ce faci? iti lasi serviciul sa te duci la medic???), stai la coada la medic...poate lua cateva ore mai ales ca din ce in ce mai multe medicamente se dau numai pe reteta....fa drumul dus-intors la medic....nu a venit medicul in ziua respectiva...etc.

      La urma urmei, fiecare isi duce grija propriei vieti....deci pot sa iau o sta de algocalmine, ce te doare pe tine de mine.
      Mai este o problema...daca nu am medic de famile? Sunt oblgat sa-mi fac?Si daca nu vreau sa-mi fac? nu am voie la algocalmin, nu?
      E absurd in democratie sa ceri aprobare pentru un medicament, pentru care platesti pretul integral, sa-ti permita statul sa-l iei.....in speta sa te inscrii la medicul de familie.

      Nu pote "romanu" trai de grija altuia...ca chipurile ia prea multe algocalmine...de parca pana acum a fost genocid din cauza asta!!!!
      • +5 (9 voturi)    
        corect! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:10)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Marius

        nu striu cum stau lucrurile cu agranulocitoza, nu ma pot pronunta

        Dar cu programul medicului de familie, post sa spun sigur ca asa este - fie dimineata, fie dupamiza, trebuie sa ma invoiesc de la servici ca sa ajung!
      • 0 (12 voturi)    
        exact (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:44)

        carla [anonim] i-a raspuns lui Marius

        da, daca vrei algocalmin, te duci la medic. asa cum trebuie sa te duci la medic pentru antibiotic, de exemplu.

        daca ar fi dupa mine, pentru orice medicament ar trebui sa te duci la medic. nu ai invatat medicina, nu ai de unde sa stii ce medicamente sa iei. medicamentul este un produs chimic.

        e absurd in democratie sa ai impresia ca poti sa faci ce te taie capul. aia e in anarhie.
        • +1 (9 voturi)    
          mai mult decat atat (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:23)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui carla

          daca ia medicamente de capul lui si crapa e treaba lui - dar, din pacate, cheama salvarea pe banii contribuabililor cand ia tote pastilele de capul lui si da de dreaq!!
          • 0 (2 voturi)    
            Solutia e simpla: privatizarea sistemului sanitar (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:17)

            V.R. [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

            Solutia e simpla: privatizarea sistemului sanitar!

            Adica cum, vreti dictatura in care medicii si politicienii sa ne dicteze cum sa traim? Mergeti fratilor in Cuba si nu mai intinati memoria celor cazuti la Revolutie, care au luptat pentru ideea de a trai viata asa cum crede fiecare de cuviinta, nu cum crede Statul si politicienii si birocratii din care acesta din urma e compus!
        • +1 (1 vot)    
          Asta de asemenea implica cheltuieli mai mari... (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:35)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui carla

          Dupa cate stiu, statul deconteaza o suma de bani pentru medicul de familie/consultatie.
          Asta inseamna ca daca ma duc la medic pentru consultatie pentru algocalmin, statul va plati pentru acea consultatie PLUS ca trebuie sa platesc si eu de acum inainte, 5 sau 10 RON.

          E evident o cheltuiala in plus.
          Ganditi-va ce cozi se vor face la medicii de familie cand toti se vor duce pentru fiecare aspirina si paracetamol la medicul de familie...plus cheltuielile aferente.

          Mai e ceva: sa presupunem ca am nevoie de algocalmin in fiecare luna (sau alt medicament). Asta inseamna ca tre' sa ma duc la medic in fiecare luna. Nu ar fi mai bine sa ma duc numai prima data si apoi sa ma fi dus la farmacie fara reteta? La urma urmei, pot consulta medicul si prin telefon...daca s-ar putea da retetele online ar fi bine..

          Ca exemplu sunt eu: eu sufar de o boala care necesita o pilula zilnic. Pana acum era la liber (ma refer la colchicina). Acum, cica sa ma duc la medicul de familie dupa reteta...cand eu stiu sigur ca boala nu trece si am nevoie de cel putin o pilula zilnic....si medicul nu-mi da reteta pentru un an si nici eu nu vreau sa cumpar medicamentul cu un an in avans...
          Mi se pare o porcarie..
          • -1 (1 vot)    
            la medic (Duminică, 16 ianuarie 2011, 18:12)

            satelitu [anonim] i-a raspuns lui Marius

            presupun ca ai guta daca iei colchicina.
            poate ca medicul de familie ar face bine sa te mai vada si el din cand in cand, atunci cand iti prescrie reteta aia pentru colchicina.
            si a propos, mai sunt si alte medicamente, nu numai asta. si poti sa iti iei reteta la o data la 3 luni. nu-i chiar atat de complicat sa te programezi o data la 3 luni, sa-ti misti fundul pana la cabinet, sa te vada cum iti merge cu respectivul tratament si APOI sa-ti dea aceeasi reteta.
          • 0 (0 voturi)    
            nu e asa (Luni, 17 ianuarie 2011, 13:02)

            carla [anonim] i-a raspuns lui Marius

            medicul de familie e platit in functie de cati pacienti are arondati, nu in functie de consultatii. desi normal ar fi sa fie platit in functie de consultatii. adica in functie de cat munceste.
      • -3 (13 voturi)    
        du-te in padure (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:49)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Marius

        da, fiecare isi duce grija propriei vieti. tocmai de aceea noi ne bucuram ca nu se mai da algocalmin la liber. pentru ca un consum regulat de algocalmin duce la scaderea imunitatii. iar scaderea imunitatii inseamna ca organismul se va imbolnavi mult mai usor, devenind astfel mult mai repede purtator de boli infectioase. care ne afecteaza vietile si noua, astora mai destepti.

        vrei sa nu ne doara pe noi de tine? du-te si locuieste singur in padure. atata vreme cat stai in comunitate, ne doare de raul pe care ti-l faci, daca ne afecteaza si pe noi.
      • -2 (8 voturi)    
        uite ca ma doare (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:27)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Uite ca pe mine ma doare de matale, gandeste-te ca daca ti se va face rau de la algocalmin - probleme circulatorii, reactii alergice, scade imunitatea - vei ajunge in urgenta si vei fi tot pe banii nostri, iar sanatatea matale va ramane poate in pioneze!? ... oare de ce in Japonia si Suedia acest medicament este interzis, iar in multe tari europene se da tot pe reteta?? Exista si alte analgetice mai putin toxice, se primesc la farmacie fara reteta, dar noi ne-am molipsit cu totii de boala maraitului din orice, numai sa ne punem de-a dunga, sau gresesc...?
  • +3 (23 voturi)    
    Algocalmin (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:13)

    Diana [anonim]

    In sfirsit.....
    In diversele studii publicate agranulocitoza are o frecventa variabila intre 0,01 à 0,001 pentru o mie de pacienti tratati, ceea ce este foarte mult, cu procentaj de mortalitate de 20 pina la 50%.
    Si este vorba doar de un tratament simptomatic. ...
    In tarile europene a fost retras de pe piata de cel putin zece ani.
    • +3 (17 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:51)

      Fas [utilizator] i-a raspuns lui Diana

      Am fost surprinsa sa vad un documentar despre acest medicament pe un post strain, si sa aflu ca in alte tari a fost retras si interzis de mult de pe piata. Bine, nu foloseam inainte dar cunosc destule persoane care iau cate un Agocalmin din cand in cand, fara sa stie de fapt care sunt efectele acestui medicament.
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:10)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Diana

      0,01 à 0,001 pentru o mie de pacienti tratati nseamna intre 1 si 10 la 1 000 000.
    • +3 (7 voturi)    
      Bate-ti campii intr-o veselie (Duminică, 16 ianuarie 2011, 5:03)

      valisa [utilizator] i-a raspuns lui Diana

      Cand am fost operata la nas, timp de 4 zile am facut injectii din 6 in 6 ore si nu am avut nici pe dracu. Prescrise de medicul chirurg. Ce naiba aveti? Chiar sunteti atat de usor de manipulat? Acest medicament este folosit in tara noastra de zeci de ani si nici un specialist macar nu a spus ca ar face rau. Daca este sa ne luam dupa ce spun ei, orice medicament face rau. Chiar si cu reteta.
  • +11 (21 voturi)    
    E bine sa stii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:14)

    MedComp [anonim]

    Pentru romanul de rand e foarte greu sa lupte cu sistemul mafiot care a pus stapanire pe Romania. Sunt insa situatii in care, cel putin partial, o poate face. De exemplu cand primeste o reteta pentru medicamente compensate.
    Cand medicul prescrie un medicament compensat nu-l prescrie sub denumirea comerciala ci sub denumirea comuna internationala.
    Putini pacienti stiu ca, de cele mai multe ori, sunt mai multe medicamente care contin substanta activa recomandata de medic.
    Atunci cand merg la farmacie ca sa-si ridice medicamentele, farmacistul, care-si cunoaste foarte bine interesul, le ofera, de obicei, cel mai scump medicament din listele cu medicamente compensate.
    Exemplu 1: Daca medicul prescrie INDAPAMIDUM 1.5mg (Denumirea comuna internationala), farmacistul ii va oferi, aproape intotdeauna, pacientului medicamentul TERTENSIF 1.5mg, produs in FRANTA, care costa 21 de lei/30 de bucati. Aproape niciodata nu-i va oferi medicamentul INDAPAMIDA MYLAN 1.5mg, produs tot in FRANTA, medicament echivalent cu TERTENSIF 1.5mg, dar care costa 12 lei/30 de bucati.
    Exemplul 2: Daca medicul prescrie BISOPROLOLUM 5mg (Denumirea comuna internationala), farmacistul ii va oferi, de cele mai multe ori, pacientului medicamentul CONCOR COR, produs in GERMANIA, care costa 74 de lei/100 de bucati. Aproape niciodata nu-i va oferi medicamentul BISOGRAMA 5, produs tot in GERMANIA, medicament echivalent cu CONCOR COR, dar care costa 25 lei/100 de bucati.
    Exemple ca acestea pot fi date pentru aproape toate medicamentele din listele de medicamente compensate.
    Asta se intampla pentru ca lui, farmacistului, ii convine sa vanda cele mai scumpe medicamente din lista. Statului nu-i pasa pentru ca el deconteaza acceasi suma pentru oricare medicament din lista de compensate.
    MEDICAMENTECOMPENSATE.RO permite pacientului sa se informeze si sa aleaga in cunostinta de cauza.
    E timpul sa le aratam celor care se-mbogatesc nemasurat pe seama lipsei de informare a romanilor ca situatia incepe sa se schimbe. S
    • +5 (7 voturi)    
      Multumim (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:51)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui MedComp

      Multumim,, banuiam si noi lucrul acesta, dar acum chiar ne-ati facut sa fim mai siguri.Inca o data multumim!.
    • +1 (1 vot)    
      Poti pune problema si altfel. (Duminică, 16 ianuarie 2011, 4:50)

      BulaOne [anonim] i-a raspuns lui MedComp

      Omul care are de ales intre a cumpara pentru o luna de tratament Tertensif sau Indapamid Mylan vrea sa ia mendicamentul mai scump pentru ca este originalul si se gandeste sa renunte la o bere luna aia ca sa ia originalul. Romanul este fitos si ipohondru.
      Deci Mafia de care spui a ajuns sa lucreze la nivel mai adanc, la consumatorul de rand care nu mai are incredere cand i se spune ca Indapamid-ul romanesc are acelasi efect.
      Dar desigur, nefiind de specialitate, fiind romani, pricepandu-ne le fotbal si farmacie, putem improsca linistiti cu rahat.
    • +2 (2 voturi)    
      bravo (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:45)

      ady [anonim] i-a raspuns lui MedComp

      chiar te rog sa mai postezi acest mesaj ori de cite ori ai ocazia!

      repetitia e mama invataturii!

      mersi
    • +2 (2 voturi)    
      Incepand (Duminică, 16 ianuarie 2011, 15:53)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui MedComp

      cu 01 07 2010,farmaciile sunt obligate sa informeze pacientul despre diferitele denumiri comerciale ale aceluiasi DCI,iar pacientul sa confirme prin semnatura ,pe spatele retetei.Numai ca medicul sfatuieste pacientul asa cum crede de cuviinta sau cum a fost motivat de producatori.Acesta e adevarul complet.Nu stiu cum se face,dar romanul opereaza numai cu adevaruri partiale si nu intelege nimeni...nimic.
  • -1 (19 voturi)    
    tara din lumea a treia (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:17)

    mihai [anonim]

    in multe tari din vest algocalminul nu se mai comercializeaza de foarte mult timp.La noi sunt platiti farmacisti si medici numai pentru incompetenta.
  • +5 (17 voturi)    
    pe cat e de grava ,pe atat e de rara (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:20)

    Dr.Waissman [anonim]

    numai cei care consuma industrial algocalmin prezinta un risc!
    • -2 (10 voturi)    
      nu numai ei (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:34)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Waissman

      ci si cei cu imunitate scazuta, probleme cardiace, etc. nu induceti in eroare, in D ist schon fraglich...
  • +2 (18 voturi)    
    tampita masura (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 17:59)

    Claudiu [anonim]

    daca nu traiam in Romania ziceam ca este o masura laudabila. insa sa treci printr-un medic ca sa-ti iei niste calmante banale (banuiesc ca nu esti retard sa iei o cutie intreaga si iti trebuie vizita la medic sa-ti spuna ce scrie pe cutie) mi se pare aiuristic.

    Nu e destul ca platesc medicamentul mai trebuie sa trec si printr-un medic (cu spaga aferenta) sa-mi dea o reteta? Ca doar traim in Romania.

    Inainte cu birocratia si hartiile!
    • 0 (8 voturi)    
      . (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:56)

      diana [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

      stiu oameni in varsta care iau cel putin un algocalmin in fiecare zi, de ani de zile. daca nu chiar de zeci de ani.

      nu trebuie sa fii retard ca sa faci asta. tratamentele dupa ureche sunt in mentalul colectiv. "ia si tu cutare medicament, la mine a functionat" - spus de o vecina/cunostinta/ruda, e cel mai des sfat primit de romani inainte de a cumpara un medicament.

      algocalminul e interzis deja in o gramada de tari. in alte o gramada se da doar pe reteta. tari din lumea pe care o numim civilizata.
      • +5 (5 voturi)    
        nu zic ca nu e buna ideea (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:29)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui diana

        dar nu pot sa nu ma intreb: oare in tarile alea civilizate interzicerea unui anumit medicament nu are chiar nico legatura cu banii grei care s-ar pierde daca pacientii care ar lua medicamentul, ar avea probleme si pe urma ar merge sa obtina despagubiri in instanta?? ca vad zilnic la tv in pauzele de publicitate cabinete de avocatura care incurajeaza pacientii care au avut diverse tipuri de probleme sa ii contacteze, gratuit...
        • -1 (5 voturi)    
          Fals (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:55)

          V.R. [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          In tarile civilizate, interzicerea unui medicament nu are nicio legatura cu acest aspect. Dovada faptul ca vinul, sampania si alte produse alcoolice care pot provoca atat coma alcoolica, cat si grave accidente de circulatie care trebuiesc TRATATE DIN BANII CONTRIBUABILULUI. Si pun pariu ca sunt mai multe astfel de accidente cauzate de bautura decat cazuri de agranulocitoza!

          Are in schimb legatura cu dorinta primordiala de a controla alti oameni si de a le dicta cum sa traiasca si ce medicamente sa cumpere... pentru binele lor, desigur, ca doar politicienii sunt mai "destepti" decat prostimea de alegatori fie ei si cu doctorat - si pt binele celor ce fac lobby pe langa politicieni...
          • +2 (2 voturi)    
            ce-mi plac mie astia fara dubii (Duminică, 16 ianuarie 2011, 17:00)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

            asa ca tine... e o vorba in popor pe tema asta, da' nu ti-o spun, ca tu oricum le stii pe toate
  • +3 (17 voturi)    
    Exceptionala dovada de inteligenta! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:32)

    Garett [anonim]

    Pentru o banala durere de cap sau de masele ar trebui sa ma duc la medic! Cat de multa inteligenta iti trebuie ca sa decretezi una ca asta?
    • +4 (4 voturi)    
      Calmante puternice (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:18)

      Inchizitorul [anonim] i-a raspuns lui Garett

      E ok masura pt calmantele puternice, care contin multa codeina. Asa e cam peste tot.
      Nu e ok sa platesti consultatia la medicul de familie, daca esti asigurat, adica daca cotizezi la sanatate.
      Dar...Romania.
    • -2 (8 voturi)    
      alte medicamente (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:53)

      medic [anonim] i-a raspuns lui Garett

      pentru o banala durere de cap sau de masea exista alte medicamente mult mai eficiente, mai putin nocive si chiar mai ieftine.

      de-asta trebuie sa mergeti la medic, el stie ca algocalminul este un produs care se recomanda doar in anumite situatii.
    • +1 (1 vot)    
      nene, esti constient oare (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:56)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      ca nu iti poti trata singur maselele si TREBUIE sa mergi (mai devreme sau mai tarziu) la MEDIC????
  • +3 (7 voturi)    
    mda... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:39)

    me [anonim]

    si cand ma doare putin capu tre sa ma duc la medic...
    astept ziua magnifica in care si ceaiurile o sa fie date numai cu reteta...
    eu observ ca se dau din ce in ce mai multi bani la sanatate... dar serviciile medicale sunt din ce in ce mai proaste... pai cum vine asta?!?!!
    • -2 (4 voturi)    
      da (Duminică, 16 ianuarie 2011, 10:30)

      eu [anonim] i-a raspuns lui me

      In romania lumea a inceput sa faca urat la absolut orice schimbare facuta , nici nu se gandesc e buna e rea..."schimbare..bad". LIsta de medicamente care se dau numai pe reteta e inca foarte mica in romania comparativ cu orice tara din ue, de aia de la noi cineva in vizita prin alta tara pleaca si cu doua plase de medicamente pentru ca acolo nu are cumn sa le cumpere. Romanii au devenit toti specialisti, stiu exact ce sa ia si cum sa ia mai ales daca la recomandat vecina de la parter. medici si farmacisti sunt niste criminali care vor doar bani multi bani si nu o sati recomande decat daca e extraordianar de scump. eu zic ca ar trebui sa mai iesim din pestera si sa mai folosim creierul.
      • +2 (2 voturi)    
        Ce frumos te contrazici (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:49)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Pai daca vin altii si cumpara la noi, de ce cumpara? Or fi si occidentalii niste prostalai ca noi, romanii?

        Nu, tu de fapt ai demostrat ca si altii isi dau seama ce se petrece cu acest sistem de "sanatate".

        Ai putea sa iesi si tu din "pestera" ignorantei si sa vezi ca totul se invarte in jurul banilor, mai ales in domeniul sanatatii.
        • 0 (0 voturi)    
          uuuuu (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 0:24)

          eu [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          ai inteles perfect. nu....nu cumpara occidentali de la noi... acolo au ajuns la nivelul de educatie la care sa inteleaga ca inainte sa cumperi un medicament trebuie sa consulti un medic ca sa iti zica ce trebuie sa cumperi. stiu ca pare socant dar daca nu studiezi medicina....nu stii medicina. eu ma refeream la romanii care pleaca peste granite ca isi iau cateva plase de medicamente ca asa li se pare normal. nu concep ca trebuie parerea unui specialist inainte sa le cumpere. si nu... nu se invarte tot in jurul banilor. daca nu mai poti cumpara la fel de usor....cumperi mai putin in nici un caz mai mult. stiu ca sunt frumoase teoriile conspiratiei si ca romaniii au impresia ca sunt victimele tuturor...de la patroni care le dau salarii prea mici pentru munca multa si cinstita care o presteaza la stat care le ia din putinul ala impozite pana la medici si farmacisti care le pun piedica pe strada sasi rupa piciorele ca sa faca ei bani da nu e chiar asa...algocalminul e un medicament considerat periculos in foarte multe locuri si surprinzator daca il iei mai greu scade din vanzari...nu creste. dar daca vrei tu dute si iati vreo trei saci ca inca se mai da la liber cateva zile.
    • +1 (1 vot)    
      pai cand te doare "putin" capul (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:57)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui me

      poate e momentul sa te intrebi daca CHIAR TREBUIE sa iei o pastila... si asta cu mersul la medic o sa te faca sa te gandesti nitel - pa'erea mea!
  • +2 (4 voturi)    
    Algocamin versus ierburi (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:41)

    jim cel negru [anonim]

    Bine ca se pun restrictii la calmante,o fi bine nu o fi bine ,nustiu,dar ce tara este foarte atenta cu niste banale calmante dar lasa la liber ierburi care te calmeaza de tot,de ajungi o leguma dupa ce le folosesti?Cum nu sunt in stare alesii nostrii sa dea o lege in care sa interzica toate ierburile sub diverse nume ce apar ca ciupercile dupa ploaie.Vom plange in pumni peste ani cand copii nostri vor fi mari consumatori de droguri de mare risc ,deoarece acum nu am fost in stare sa oprim acest flagel.Sa dea Domnul sa nu fie asa.
    • -1 (5 voturi)    
      dar ce-ar fi sa ne educam copiii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:29)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui jim cel negru

      sa nu consume diverse "ierburi"???
      • +2 (2 voturi)    
        Da (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:50)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        La fel de bine te intreb: de ce nu ne aducam copiii sa nu ia algocalmin?

        In rest, sunt de acord cu tine ca educatia poate rezolva toate problemele.
        • 0 (0 voturi)    
          pai e simplu (Luni, 17 ianuarie 2011, 3:03)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          pentru ca ne-am obisnuit noi insine sa ne tratam de capul nostru - si e greu sa treci peste asta, iti zic din experienta!! imi blestem zilele cand trebuie sa ajung la medic ca sa iau un tratament adevarat - nu apa de ploaie din rafturi de la supermarket... dar, in acelasi timp, sunt constienta ca ficatul meu nu o sa duca le infinit orice :(
  • +4 (8 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:41)

    cineva [anonim]

    totul este facut ca sa mai platim la dobitocii astia... iti trebuie algo? te duci la medicul de familie, platesti o groaza de bani pt o hartie, dupa care mai platesti si pentru medicament... bun gandit sistemul... coplata, programari la medic de familie, iar dupa aceea obligativitate la toate... astept sa intre pe lista si paracetamolul, aspirina, codamina si toate cele...
  • +2 (18 voturi)    
    in sfirsit.... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:54)

    adi [anonim]

    ...o idee buna, aceasta substanta ar trebui interzisa de tot, iar in locul ei ar trebui recomandate aniinflamatoarele nonsteroidice, gen ibuprofen sau acetaminofen pt. controlul durerii (cit si pt. rolul lor antiinflamator).
    Cred ca un rol important il au medicii generalisti pentru sensibilizarea populatiei!
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:46)

      ssn [anonim] i-a raspuns lui adi

      Domnu' adi, fa o comparatie de pret intre medicamentele cu ibuprofen si algocalminul, apoi citeste si comentariul lui MedComp, eventual si altele, apoi o sa intelegi, daca nu esti spalat pe creier, de ce masura asta e o ticalosie.
    • +4 (4 voturi)    
      Ibuprofen recomandat? (Duminică, 16 ianuarie 2011, 9:09)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Decat atac cerebral, mai bine imi asum riscul de 1/1.000.000 sa fac agranulocitoza. Daca cumpar 10-20 de bilete de bingo, am sanse mai mari sa castig milionul de euro decat sa mai imbolnavesc de la algocalmin.
  • +4 (6 voturi)    
    Mafie (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:18)

    nano2k [utilizator]

    De 3 ori mafie. "Sanatatea" asta te imbolnaveste. Este incredibil.

    Azi-maine o sa mi se spuna ce apa sa beau si ce apa sa nu beau. Devenim niste retarzi. Cu cat populatia e mai prostita, cu atat mai multi "baieti destepti" vor fi.
  • +3 (5 voturi)    
    da ! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 19:19)

    mihai [anonim]

    o mare prostie. antibiotice se vind liber, si in gari dar algocalmin nu ...
  • +5 (5 voturi)    
    E o tampenie (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 20:37)

    Ionel [anonim]

    In SUA e o masura asemanatoare si t-i se prelungeste boala pana ai ocazia sa obtii de la medic reteta si daca dai peste un capcaun de medic iti prescrie ceva ce nu e chiar ce-ti trebuie si mai bine astepti sa te faci bine de la sine dar cu durere.
  • +2 (4 voturi)    
    inlocuitor? (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 20:55)

    Anonimul [utilizator]

    Cu ce il putem inlocui, ceva echivalent ca pret si efecte secundare, care sa trateze o banala durere de cap?
    Nu de alta, dar daca ma apuca durerea de cap in timp ce sunt la servici n-o sa pot pleca la medicul de familie pentru reteta, sa pierd timpu pe-acolo, apoi la farmacie..
    • -2 (2 voturi)    
      inlocuitori (Duminică, 16 ianuarie 2011, 2:43)

      dw [anonim] i-a raspuns lui Anonimul

      - de ex ceva care contine ibuprofen- nurofen de ex. asta, daca nu sunteti sportivi.
    • -2 (2 voturi)    
      Cu alte AINS (Duminică, 16 ianuarie 2011, 10:09)

      ~ [anonim] i-a raspuns lui Anonimul

      De exemplu cu Ibuprofen, disponibil ca si Norufen, Modafen, Marcofen, Ibuprofen, Ibagin etc.
  • -2 (6 voturi)    
    nu era mai logic (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 21:10)

    lulu [anonim]

    ca de la 01 februarie de exemplu, aceste produse sa fie scoase din fabricatie total daca sunt atat de nocive, si odata cu epuizarea stocurilor sa dispara din viata noastra decat sa fie subiect de targuiala intre diverse ministere si agentii erc.?
  • +4 (8 voturi)    
    Restrictionarea Metamizolului este o greseala (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:51)

    dd [anonim]

    Algocalminul (Metamizol) nu produce agranulocitoza mai frecvent decat alte analgezice (personal nu am vazut bolnavi cu agranulocitoza). Metamizolul este unul dintre cele mai folosite analgezice in tari extrem de populate (inclusiv tari europene mari), de zeci de ani, asadar, daca agranulocitoza ar avea o incidenta semnificativa am fi avut o adevarata epidemie de agranulocitoze. Poate ca produce mai des reactii alergice, dupa cum este posibil ca doar sa existe aceasta impresie din cauza ca este folosit mai frecvent. Metamizol si Paracetamol sunt singurele analgezice care nu produc ulcer, ceea ce este un avantaj extraordinar (eu sunt ulceros si nu pot lua alte calmante). Paracetamolul dincolo de doza de patru tablete pe zi produce efecte toxice hepatice.
    Eliminarea Metamizolului este un pacat datorat nestiintei celor care legifereaza stramb doar ca sa se afle in treaba sau pentru ca sunt incapabili sa rezolve probleme reale. Este un mare rau care se face, in cele din urma, pacientilor care vor beneficia de un medicament mai putin.
    • +5 (5 voturi)    
      Si nu numai... (Duminică, 16 ianuarie 2011, 11:25)

      un om [anonim] i-a raspuns lui dd

      Este cel mai bun antipiretic(reduce febra) , folosit pentru aceasta calitate pe scala larga in spitale.
      De asemenea, algocalminul fiola, este cam singurul cu efect intr-adevar analgezic in cazul otitelor ( dureri f. intense, asemanatoare celor de dinti).
      Consumul oricarui medicament in cantitati industriale poate avea efect toxic, inclusiv cel al vitaminelor. Mai eficienta este educatia in cazul acesta, deoarece orice medicament prescris cu reteta simpla se poate procura de la anumite farmacii sau de la prieteni/cunostinte.

      Ibuprofenul afecteaza mucoasa gastrica inclusiv folosit sub forma de supozitoare.
  • +2 (2 voturi)    
    da toate sa fie asa... (Duminică, 16 ianuarie 2011, 4:13)

    Cristi [anonim]

    puneti'le pe toate frate cu aprobare de la medic... o sa castige ca un manelist.... fara numar fara numar fara numar...

    Chiar credeti ca medicii de familie se interseaza de fiecare in parte? daca ies banii poa' sa fie si gripa aviara ca deh... mai intra niste bani in buzunare...

    politia si medicii.. in directia in care mergem o sa ajunga sa ne fie frica de ei mai rau ca de cainii de pe strada.. dar si aia tre' sa ia o eutanesiere de la medicul de familie nu? :)
  • +3 (3 voturi)    
    Razboi civil - fara reteta (Duminică, 16 ianuarie 2011, 5:20)

    valisa [utilizator]

    Catre el ne indreptatam cu fiecare lege stramba pe care o dau conducatorii nostrii. Iar legile strambe sunt date pentru ca afacerile americanilor si smecherilor din UE sa prospere.

    Ceea ce vor sa faca este simplu ca buna ziua. Ei stiu ca oamenilor nu le convine sa se duca la medic ca sa ia reteta si vor fi nevoiti (gandesc ei, guvernantii si smecherii lumii) sa ia alte medicamente venite de afara sau produse sub licenta straina. Totul pana la bani. Cred ca este foarte clar.
  • +5 (5 voturi)    
    Exemplu clasic de Zero-Risk Bias (Duminică, 16 ianuarie 2011, 8:48)

    V.R. [utilizator]

    Cei de la Ministerul Sanatatii cred ca nu au auzit de Zero-Risk Bias ( http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-risk_bias ), un defect cognitiv bine documentat.

    'Zero-risk bias' presupune dorinta eliminarii complete a unui risc, oricat de mic, in detrimentul altui risc - potential mai mare.

    Riscul mai mare ar putea fi, de exemplu, faptul ca oamenii isi pot pierde locurile de munca daca se invoiesc de la servici pt. a lua retete de algocalmin. Asta cu consecintele de rigoare: pierderea unei surse de venit care sa le ofere posibilitatea unei alimentatii complete, sanatoase. Banii produsi in timpul pierdut cu birocratia pot fi folositi pt cumpararea de fructe si legume proaspete, cumpararea unei bande de alergat, sau pur si simplu terminarea lucrului din timp, astfel incat oamenii sa aiba timp de un jogging, de un fotbal, o sala etc - care pun pariu pe cat vreti voi ca sunt mai benefice organismului decat e nociv un banal algocalmin!

    Rusine comunistilor care cred ca statul e in masura cea mai buna de a dicta individului cum trebuie sa traiasca! Maine-poimaine se va interzice alpinismul datorita riscului de a cadea in prapastie, schiatul datorita riscului de a da cu capul de un copac, sampania datorita riscului de a ajunge in coma alcoolica sau de a produce un accident de circulatie!

    Pentru toti politicienii si oamenii din Romania: studiati rand pe rand toate lista urmatoare de predispozitii si erori sistematice cognitive: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cognitive_biases .

    Nu doar ca o sa va ajute enorm, dar poate ar fi o idee ca politicienii ce nu au habar de ce scrie aici sa plateasca o taxa pe prostie pentru tot raul pe care-l fac altora - chiar fara sa-si dea seama!
  • +4 (4 voturi)    
    of (Duminică, 16 ianuarie 2011, 10:31)

    iulia [anonim]

    dar cind copilul mic are 40 temperatura si spitalul e departe, ce i dai?
    • 0 (2 voturi)    
      nurofen sau paracetamol (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:01)

      ... [anonim] i-a raspuns lui iulia

      nu algocalmin.

      iar la febra 40 spitalul este obligatoriu.
  • +3 (3 voturi)    
    O sa chemi salvarea sa iti aduca Algocalmin :)) (Duminică, 16 ianuarie 2011, 10:32)

    Andi [anonim]

    Pai daca nu ai voie sa cumperi, te doare capul rau de tot, sau esti femeie la ciclu, singura solutie e sa chemi salvarea. Si trebuie sa vine ca d'aia platim taxe.
    Si asa o sa se transforme serviciul de ambulanta, partial, in serviciu de livrare gratuita de algocalmin la domiciliu :)))))))))))))))))
    • +2 (2 voturi)    
      in parte rationamentul este gresit (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:04)

      ofelia [anonim] i-a raspuns lui Andi

      pentru ca de obicei ambulanta vine doar cu o asistenta care nu are dreptul sa prescrie medicamente. In consecinta tot la medic ajungi dupa ce platesti deplasarea ambulantei. Cam scump algocalminul acesta, nu?
  • +3 (3 voturi)    
    Ha! Cat de dobitoci pot fi guvernantii astia (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:03)

    Sanchi [anonim]

    Prima data cand o sa am nevoie de algocalmin, ma urc in primul tren si ma duc in Bulgaria, la Ruse si iau cat algocalmin doresc. Toata tarasenia oricum v-a dura mai putin si v-a fi mai ieftin. Prefer varianta asta decat sa dau spaga la medicul de familie care saracu e vai mama lui ca pregatire.
    SUNTETI IDIOTI tovilor din guvernul marioneta condus de piticotul boc(cu fata cretinoida)
    Sa te ia dracu domnu bocu si pe aia care te vor mai vota vreodata.
  • +5 (5 voturi)    
    si dulciurile? si conservantii? si colorantii? (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:05)

    ... [anonim]

    toate dulciurile care contin zahar favorizeaza aparitia diabetului. diabetul este o boala groaznica, si proportia bolnavilor de diabet este in crestere.

    de ce nu se interzic reclamele la dulciurile "pentru copii"?

    si, pentru ca in comparatie cu algocalminul, dulciurile au victime mult mai multe si mai vizibile, de ce nu se impune eliberarea dulciurilor din comert pe baza de trimitere de la medicul de familie? :D

    acelasi lucru este valabil pentru conservanti (benzoatul de sodiu devine usor cancerigen, azotatii din mezeluri irita intestinul si pot duce, prin urmare, la cancerul de colon), coloranti, agenti de ingrosare, omg,
  • 0 (0 voturi)    
    mama lu' Boc a luat algocalmin? (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:22)

    simon blanc [anonim]

    Cred ca mama lu Boc a luat algocalmin si uite ce a iesit...Asadar, de acum incolo numai cu reteta pentru a preintampina accidentele naturii si avorturile spontane..
  • +1 (1 vot)    
    Foarte nervosi unii comentatori. (Duminică, 16 ianuarie 2011, 12:33)

    mircea [anonim]

    Cred ca unii dintre comentatori nu au intrat in viata lor intr-o farmacie,dar au gasit ocazia sa-si dea cu parerea.La orice farmacie se elibereaza orice medicament fara reteta,daca iei 2-3 pastile.Interdictia se refera la tratamente de lunga durata,cand iei o cutie,doua.
  • 0 (0 voturi)    
    O observatie (Duminică, 16 ianuarie 2011, 14:05)

    c_brat [utilizator]

    Am citit toate comentariile de mai sus si cred ca se impune o serie de articole pentru educarea populatie.

    Eu am renuntat la algocalmin acum 8-9 ani. Luam algocalmin in general pentru durerile menstruale. Intr-adevar imi calma durerea insa aveam palpitatii la inima si imi venea rau de la orice miros un pic mai tare.

    La un momendat am citit ca algocalminul poate cauza probleme la inima asa ca am decis sa inlocuiesc algocalminul cu paracetamolul. De atunci nu mai am nicio problema cu inima si chiar dc mirosurile puternice inca ma deranjeaza un pic senzatia este mult diminuata.

    In afara, sunt foarte putine medicamente care se pot cumpara fara prescriptie. In plus, si aici pentru o vizita la doctor trebuie sa iti iei liber de la servici. Exista intr-adevar o diferenta in sensul ca abesnta de la servici pentru un consult medical nu se deconteaza din zilele de concediu si nici nu ti se reduce salariul.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt agocalmin reteta?! (Duminică, 16 ianuarie 2011, 14:47)

    HESS [anonim]

    Sa vezi cozi la medici si zile pierdute din campul muncii.Cum nu-i trazneste hal de sus pe idiotii astia care tot ce fac fac pe dos.Si mai asteptam ca in Romania sa ,,mearga,, lucruriile.
  • 0 (0 voturi)    
    Maine poimaine (Duminică, 16 ianuarie 2011, 14:57)

    HESS [anonim]

    Vor pune si aspirina pe reteta,becul ars nu o sa il putem schimba fara un specialist,sa ne iubim la fel fara reteta nu se va putea,sa respiram doar cu portia si permis de la ministeriul mediului.Cum zicea cineva sa ii ia dracu de idioti.Niste slugoi care fac jocuriile cine stie Doamne a cui.Cum zicea cineva.Romania parca ar fi un experiment.Astia vor sa construiasca o societate sub control total.Pe timpul lui Ceasca nici macar antibioticele nu erau sub reteta si nu au crepar Romanii.Din potriva erau mai dezghetati fiind nevoiti sa gandeasca si sa fie inventivi.
  • -2 (2 voturi)    
    decideti voi (Duminică, 16 ianuarie 2011, 15:59)

    avram [anonim]

    Acum 3 ani am avut la servici o durere stomatologica la 40 ani am luat un algacalmin, din obisnuinta, in urmatoarele 30 minute am lesinat (frisoane,transpiratie etc) a venit salvarea (2 oameni -30 minute),la spital 2 asistente plus medic-4 ore,medicamente in valoare de 540 ron,aparatura manitorizare blocata 3 ore,consult medic specialist cardiolog 1 ora. 2 colegi care au stat dupa mine 5 ore plus familia (intrerupt servici+rutina zilnica)
    credeti ca merita? pentru un paracetamol sinus

    dupa externare am aflat ca este interzis in alte tari.
    • +2 (2 voturi)    
      nu va fi interzis ci va avea nevoie de prescriptie (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:53)

      mda [anonim] i-a raspuns lui avram

      si la ritmul in care medicii de familie prescriu, va fi probabil la fel de folosit ca si pana astazi.

      de capul meu, nu i-am mai dat copilului antibiotice de cativa ani. medicul de familie ii prescria la fiecare raceala - adica o data la vreo doua luni. acelasi lucru e valabil si pentru siropuri de tuse, antipiretice etc.

      singura diferenta e ca in curand statul va sti si cand te c... ceea ce nu-i tare amuzant.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai sa vedem (Duminică, 16 ianuarie 2011, 17:27)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui avram

      Deci ai 40 ani si ai avut o durere de masea.Si ai luat un agocalmin asa din obisnuinta.Deci prin logica pana la 40 de ani ai mai folosit agocalmin dar nu ai avut nimic.Si acum la 40 de ani ai lesinat datorita lui.Si daca mergeai la medic si iti reteta acelasi agocalmin .Nu lesinai nu pierdeai o zi de munca?Cam fiecare om a luat aocalmin la viata lui si antibiotice si stie daca are alergie la aceste medicamente.Acum ma duc la farmacie si imi cumpar ibruprofren cat vreau si fara reteta si alte calmante.Si sant in Spania.Nu toate calmantele caci sant si unele puternice si ,,interzise,, dar nici sa mergi dupa o reteta pt o mizerie de calmant.
  • 0 (0 voturi)    
    Fratiilor (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:01)

    HESS [anonim]

    Dati buzna la Bulgari si umpleti-va de calmante pt prietenii si toate neamuriile si pt A FACE UN BAN VANZANDU-LE LA NEGRU.Si farmacistii sa ramana cu ele in raft .
  • 0 (0 voturi)    
    ivan cu fluierul :D (Duminică, 16 ianuarie 2011, 16:47)

    ... [anonim]

    cred ca fiecare are cate o dependenta psihologica de un medicament. febletea mea era nurofenul, dintre cunoscuti unii foloseau ca panaceu aspirina, altii aulin, algocalmin, eferalgan s.a.m.d.
    alteori chiar medicii au cate un medicament predilect, poate din motive de publicitate pentru un anumit produs, sau pur si simplu din aceeasi inexplicabila afinitate.

    dar nimic nu e de neinlocuit. paracetamolul mi-a dat intr-un tarziu alergie, nurofenul gastrita si tensiune mica, asadar am renuntat si se pare ca supravietuiesc.
    deci nu faptul ca algocalminul sau alte medicamente vor trece pe reteta e grav. e bine sa nu iei medicamente aiurea.
    dar problema este ca medicamente iei cam o data pe luna, alimente ingerezi in fiecare zi.

    de la gradinita copilului meu tocmai am primit un e-mail in care se spune ca, dupa o noua lege (a alimentatiei "sanatoase"), in gradinita nu se mai pot introduce decat alimente din comert, cu termen de garantie etc. la zilele de nastere multi copii vin cu niste torturi de cofetarie, colorate si ultra-chimizate - care presupun ca sunt aprobate, in timp ce varianta home-made se pare ca va fi exclusa...

    de fapt, alimentatia copiilor, dar si a oamenilor mari mai poate fi salvata numai de ceea ce prepari in casa. in rest, din preparatele din comert cred ca sub 5% sunt naturale (excludem evident produsele pe care-ti scrie 100% natural, iar din lista ingredientelor rezulta ca cel mai putin nociv ar fi ambalajul). din ceea ce cumperi "crud", iarasi ar trebui sa dai deoparte - dar nu poti - hormonii de crestere si antibioticele din carnuri (pestele intra si el la categoria aceasta, daca nu-i oceanic - caz in care, daca este peste de prada, contine cantitati ingrijoratoare de mercur), ingrasamintele si mai ales pesticidele din plante etc.

    care-i spilul? de cativa ani aceste lucruri sunt "legiferate" si validate ca "sanatoase".
  • 0 (0 voturi)    
    alternative (Duminică, 16 ianuarie 2011, 17:43)

    Dan52 [utilizator]

    algocalminul este toxic si este pseudo-drog, in strainatate s-a scos demult.Din pacate, pe bune, daca nu ai pe cineva apropiat cu care sa te consulti in situatii de acest fel, greu iti dai seama de alternative.Este greu de inteles, de ce mentinem un asemenea medicament sau de ce instituim piedici in folosirea lui in cazuri de urgente, daca are reactii adverse si contraindicatii.Mergi pe alternative, tip paracetamol combinat cu codeina- cea care este pt.tuse, calmant de durere mai tare decat fortralul - cel care se injecteaza dupa chirurgie.Sau ia pur si simplu fortral.
  • 0 (0 voturi)    
    alternative???!!! (Luni, 17 ianuarie 2011, 0:41)

    gabi [anonim]

    Dan Mihail, nu te supara, da-s pe moarte, frate, sa iau fortral??? las-o moarta-n papusoi ca macane!!! si codeina e mai buna??? o fi buna daca iei o cutie ca-ti da anumite stari...
    • 0 (0 voturi)    
      codeina-i pe reteta de foarte mult timp (Luni, 17 ianuarie 2011, 7:07)

      ... [anonim] i-a raspuns lui gabi

      .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by