Guvernul Boc a aprobat vineri, la propunerea Ministerului Sanatatii, standardul de cost pentru unitatile medico-sociale. Astfel, standardul de cost pentru servicii de asistenta medico-sociala pentru un pat pe an este de 29.865 lei. 8.804 lei din aceasta suma va fi suportata de la bugetul de stat si 21.061 lei de la bugetul local.

Personalul medico-sanitar din institutiile medicale publice va deservi populatia dupa cum urmeaza: un medic la 5 paturi, un cadru sanitar mediu la 15 paturi, o infirmiera la 12 paturi.

Din aceste fonduri vor fi asigurate:

  • cheltuieli de personal aferente medicilor si personalului medical
  • cheltuielile cu medicamente
  • materiale sanitare
  • cheltuielile de personal pentru personalul nemedical
  • cheltuielile pentru hrana si bunuri si servicii necesare intretinerii si functionarii unitatilor medico-sociale
  • reparatii, consolidari si dotari.

Pentru elaborarea standardelor de cost pentru serviciile de asistenta medicala acordate in unitatile medico-sociale au fost analizate numarul de unitati medico-sociale la nivelul fiecarui judet si a municipiului Bucuresti.

Au fost avute in vedere durata medie de spitalizare, numarul de personal diferentiat pe categorii si cheltuielile de personal pe categorii pe an, cheltuielile pentru medicamente pe an, cele pentru materiale sanitare, cu hrana, de intretinere, functionare, reparatii curente si de capital.

Unitatile medico-sociale sunt institutii publice specializate, cu personalitate juridica, in subordinea autoritatilor administratiei publice locale, care acorda servicii de ingrijire, servicii medicale, precum si servicii sociale persoanelor cu nevoi medico-sociale.

In aceste unitati, conform legislatiei in vigoare, cheltuielile de personal aferente medicilor si asistentilor medicali, si cele cu medicamente si materiale sanitare sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii. Cheltuielile pentru personalul nemedical, respectiv personalul auxiliar, de deservire, muncitori, TESA si de conducere, cheltuieli de intretinere, gospodarire, hrana, reparatii, consolidari, dotari se suporta de la bugetul local.