Taxa fast-food va fi perceputa din martie 2010

de M.B.     HotNews.ro
Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:27 DoctorH - DoctorH Actualitate


Noua taxa pe produsele fast-food propusa de Ministerul Sanatatii va fi perceputa incepand cu luna martie 2010 si impusa companiilor care produc, importa sau prepara produse tip fast food, de patiserie-cofetarie, snacksuri, chipsuri, precum si bauturi racoritoare. Cuantumul contributiei va fi stabilit prin negocieri cu firmele respective, potrivit Mediafax.

Taxa va fi platita de persoanele juridice care produc, importa sau prepara alimente nerecomandate cu continut crescut de sare, grasimi, zahar si cu aditivi alimentari.

In aceasta categorie vor fi incluse:
  • produsele tip fast food
  • produse de patiserie-cofetarie
  • snacksuri si chipsuri,
  • bauturile racoritoare, cu exceptia apei plate imbuteliate sau apei minerale imbuteliate si a sucurilor naturale proaspete din fructe si legume.
Ministrul Sanatatii, Attila Cseke, a anuntat, marti, ca intentioneaza sa introduca taxa pe fast-food, pentru sustinerea programelor nationale de sanatate.

Cseke a spus ca a cerut Comisiei de sanatate a ministerului o pozitie fata de aceasta propunere pentru a stabili cum pot fi aplicate aceste taxe. Ministrul a precizat ca va discuta si cu producarii si distribuitorii acestor produse in legatura cu modalitate aplicarii acestei taxe.

Lista completa a produselor alimentare considerate nerecomandate din cauza continutului crescut de sare, grasimi, zahar, precum si cu aditivi alimentari va fi aprobata prin hotarare de guvern, conform proiectului de lege care introduce taxa fast-food. Cuantumul contributiei va fi stabilit prin negocieri intre Ministerul Sanatatii si companii.

Ministrul Sanatatii a anuntat ca toti producatorii si distribuitorii de produse fast-food vor plati aceasta taxa, dar nu este foarte clar - din cauza lipsei legislatiei - daca produse precum pizza, saorma sau mititeii vor intra in aceasta categorie.

Pina acum, potrivit precizarilor facute de autorizati, e clar ca urmatoarele tipuri de afaceri vor fi impozitate:
  • marile lanturi de restaurante de tip fast-food (printre care se numara KFC, McDonalds, Snack Attack, Burger King etc)
  • producatori de bauturi carbogazoase ( printre care se numara Coca-Cola, Pepsi, European Drinks etc)
  • lanturile de patiserii (Fornetti)

Sumele colectate din aceasta sursa vor fi utilizate pentru finantarea cheltuielilor de sanatate si vor reprezenta venituri proprii ale ministerului de resort. Contributiile se constituie ca venituri proprii ale Ministerului Sanatatii incepand cu data de 1 martie 2010.

Taxa va trebui virata lunar pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care produsele au fost livrate sau comercializate pe piata interna, intr-un cont special deschis la Trezoreria Statului pe numele Ministerului Sanatatii.

Argumentatia prezentata in documentele Ministerului Sanatatii este ca, in Europa, din ce in ce mai multa lume este afectata de excesul de greutate si de obezitate, care sunt factori de risc pentru diabetul zaharat, tensiunea arteriala crescuta si moartea prematura, alimentatia sanatoasa si activitatea fizica reprezentand arii prioritare esentiale in cadrul politicilor UE in materie de sanatate publica.

"Alimentatia nesanatoasa duce la cresterea imbolnavirilor si implicit la cresterea cheltuielilor de sanatate, reducerea productivitatii, scaderea capacitatii de munca, scaderea calitatii vietii, scaderea sperantei de viata", se arata in act.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














8926 vizualizari

  • +7 (29 voturi)    
    Cele mai calde multumiri tampitilor din guvern (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:34)

    unu [anonim]

    Roamani treziti-va ... idiotii astia or sa puna taxa si pe respiratul aerului in oras, care este la fel de nesanatos ca mancatul unui profiterol la cofetarie.
    Isi bat joc de noi pur si simplu.
    Burtosii din fruntea tarii pun pentru amarati taxa pe prajitura si cico?
    • +8 (18 voturi)    
      Emigram! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:50)

      Taxa pe fum [anonim] i-a raspuns lui unu

      Doamne, fereste-ne de noii idioti din guvern si parlament.
      • +8 (14 voturi)    
        idiotii n-au descoperit taxa pe PET (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:25)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Taxa pe fum

        in alte tari exista demult.
        astia sunt liberalii lui basescu. pun taxe mai ceva ca socialistii/comunistii.
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:52)

          Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          pot sa inteleg o taxa pe un anumit gen de produs, dar o taxa pe afacere? Hamburgerul de la McDonalds sau pizza de la Pizza Hut sunt poate mai sanatoase decat aceleasi produse cumparate de la o dugheana neimozitata sau chiar de la un restaurant.
          Nu agreez produsele fast food, dar in orice masura trebuie sa existe o minima inteligenta. Puterea fara inteligenta nu produce decat pagube.
          • 0 (2 voturi)    
            Mai citim o data (Joi, 7 ianuarie 2010, 0:59)

            Abramburitul [anonim] i-a raspuns lui Mowgli

            "Lista completa a produselor alimentare considerate nerecomandate ". Taxa nu este pe afacere, ci pe produs. Lamurit acum? Si da, bine le face!
    • -5 (23 voturi)    
      mie mi se pare corect (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:16)

      mariusc [anonim] i-a raspuns lui unu

      e adevarat ca aceste alimente cresc riscurile de imbolnavire, deci eu sunt de acord cu aceasta taxa: cine mananca nesanatos va consuma mai multe servicii medicale, deci e normal sa plateasca.
      • 0 (12 voturi)    
        ati vazut oameni care mor de foame? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:31)

        rzprox [anonim] i-a raspuns lui mariusc

        ati vazut oameni care mor de foame? eu am vazut! lasati sa mancam nesanatos si sa avem ce, decat sa fie sanatos dar sa murim de inanitie, pt ca nu ne putem permite sa cumparam respectivele produse
      • +7 (11 voturi)    
        chiar asa? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:36)

        GM [anonim] i-a raspuns lui mariusc

        cat or fi de sanatoase sarmalele? dar micii? dar carnatii? aparuse la un moment dat o analiza conforma careia mancarea specifica romaneasca e la fel de nesanatoasa ca cea de tip fast-food.
      • +4 (4 voturi)    
        alimentatie proasta mai scumpa ca cea sanatoasa? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:38)

        GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui mariusc

        in unele tari democratice , cu economie de piata , mincarea sanatoasa (organica / free range ) este mai scumpa si asta datorita costurilor de productie mai mari.
      • +6 (6 voturi)    
        A, nu stiai? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:49)

        Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui mariusc

        Le platim si pe-alea mai nou. Cred ca n-ai mai fost de multa vreme la medicul de familie.
      • -1 (1 vot)    
        Ce o fi corect ?! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 16:41)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui mariusc

        Este normal ca primul argument al ministrului sanatatii in privinta acestei taxe este ca se vor aduce "n" bani la buget ?
        Nu consideri ca normal ar fi fost sa spuna ceva de genul - romanii se ingrasa si devin "porci" si se imbolnavesc, sa imbunatatim masutrile de preventie contra diabetului, bolilor cardiace etc este suplimentarea bugetului, deci ducem banii in asta. Asta trebuia sa fie primul argument nu ca vrem bani !
        Sa-mi zica si mie cineva unde se folosesc banii din Fondul de Mediu, Fondul Proprietatea etc !
        Hai, mars !
    • -3 (17 voturi)    
      Foarte bine face (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:19)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui unu

      Sunt de acord cu aceasta taxa pentru ca nu mi se pare corect ca aceste companii sa bage in oameni tot felul de prostii si apoi statul sa plateasca.
      Le mai sugerez sa mai mareasca si taxele pentru tigaru astfel incat pretul sa se tripleze! Si banii respectivi sa fie ca o contributie a oamenilor pentru mai tarziu ....
      • -1 (3 voturi)    
        Statul sa plateasca??? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 20:24)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Paul

        Tu auzi ce zici? Sa plateasca statul? Statul nu plateste, doar incaseaza, uita-te in dictionar ce e aia taxa. Multe din prostiile alea de care vorbesti tu sunt mai sanatoase decat mancarurile cu specific romanesc gen sarmale si carnati? Sa nu uitam ca la fast food au pana si salate. Cat despre tigari, iti convine sa se tripleze pt ca nu fumezi. Gandeste-te la un produs care il consumi tu frecvent, ti-ar conveni sa iti creasca pretul de 3 ori ca asa vrea guvernul?
    • +6 (10 voturi)    
      asta pentru a nu mari TVa ul (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:20)

      Boc la Andrei Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui unu

      o masura dementa .. care i se trage lui Boc de cand a cazut pe scari la emisiunea lui Andrei Gheorghe. Care de altfel pentru initiativa avuta atunci a fost recompensat acum ca si purtator de cuvant al MF. Ce va ziceam ca va asteapta pdleilor?
    • +4 (14 voturi)    
      hop taxa, cand nu mai au de unde lua bani (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:27)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui unu

      eu de la fast food mananc doar sendvis de pui si ocazional shaorma. sendvisul de pui contine:
      - chifla
      - gratar de pui (deci fara grasime...il vezi cum il prepara)
      - salata de morcov
      - salata de varza
      - cartofi prajiti
      din toate astea numai cartofii contin ulei, ulei care oricum eu mai putin decat grasimile dintr-o friptura (in ulei) pe care ti-ai face-o acasa.

      intrebarea e: cat de nesanatos e sendvisul asta?
    • +7 (7 voturi)    
      corect (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:27)

      Gus [anonim] i-a raspuns lui unu

      daca e poluat aerul sa puna taxa si pe el
    • +1 (1 vot)    
      poftim? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 18:01)

      razvanB [anonim] i-a raspuns lui unu

      Pai nu era vorba ca propunerea e in discutie publica?!?!?! Pai ce naiba?
  • +20 (20 voturi)    
    propunere (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:35)

    Mazeta [utilizator]

    eu as zice ca ar trebui puse taxe pe aditivi, pe E-urile daunatoare, iar banii obtinuti astfel sa subventioneze alimentele care nu contin aditivii „rai”.

    p.s. iar inventam roata? a citit cineva vreo lege similara din europa? ce zice acolo?
    • +5 (7 voturi)    
      le ceri prea mult.............. (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:33)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca de obicei cand vor sa ne scurga de bani, iau decizii in graba si deseori tampite pt ca nu stiu sa faca niste diferente de bun simt
  • +1 (1 vot)    
    Prin negociere? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:36)

    Mario [anonim]

    Hmm
  • +6 (18 voturi)    
    ne meritam soarta (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:36)

    tyty [anonim]

    cand ne gandim cum au murit strabunii nostri in rascoale, ingenunchiati de biruri, ar trebui sa ne dam seama ca am ajuns niste animale sociale, bune de produs bunastarea smecherilor...
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:15)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Asa a fost si asa va fi mereu: cei multi si amarati vor fi exploatati de cei putini si bogati. Indiferent ca se cheama comunism sau democratie, socialism sau capitalism salbatic. Diferenta este data de nuante, ceva mai roz bombon pentru democratie in fata comunismului negru si sumbru.
  • +12 (18 voturi)    
    Shaorma (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:38)

    Autogreen [anonim]

    Propun ca Shaorma sa fie exceptata de la lege.
    • +1 (1 vot)    
      Shaorma e mai nesanatoasa decat Mc (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 20:27)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Autogreen

      Shaorma e mai nesanatoasa decat McDonalds. Macar la Mc se respecta o igiena riguroasa ...
  • +5 (15 voturi)    
    o noua vaca de muls (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:39)

    Dedalus [anonim]

    "Alimentatia nesanatoasa duce la cresterea imbolnavirilor si implicit la cresterea cheltuielilor de sanatate, reducerea productivitatii, scaderea capacitatii de munca, scaderea calitatii vietii, scaderea sperantei de viata", se arata in act. "

    Pai, ar trebui si o taxa pe Guvern, ca oamenii astia ne scurteaza viata mai ceva decat SIDA....

    Oricum, sa pui taxa pe prajituri e tare de tot!

    Adunatura de lacomi...
  • +5 (5 voturi)    
    Toate bune si frumoase (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:45)

    Constantin [anonim]

    pana la aplicarea legii. Trebuie sa se tina cont ca, in Romania, oamenii sunt interesati in primul rand de eludarea legii si mai putin de respectare ei. Daca nu se tine cont de acest lucru in elaborarea si aplicarea legilor, ministerele vor ramane cu buzunarele goale si populatia cu buzele umflate. In schimb cei care stiu sa profite de legile prost facute si aplicate au buzunarele pline.
  • -7 (23 voturi)    
    foarte corecta (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:48)

    vladnasta [utilizator]

    foarte corecta taxa...nu stiu cum o sa se aplice dar ca si idee este bine venita...
    nu o sa murim daca nu bem cola si nu mancam o scarbosenie...
    ideal ar fi ca bani din taxa asta sa se duca in subvenctionarea produselor proaspete si a celor ecologice...ar fi ideal.
    ce...vreti sa ajungem ca si americani? la care "standardul" de normalitate a fost idicat de 2 ori in ultimii 20 de ani...pentru a nu parea prea multi obezi?
    • +2 (12 voturi)    
      :)) (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:57)

      io [anonim] i-a raspuns lui vladnasta

      Daca esti prost abtinete de la comentarii...crezi ca nu o sa se mai produca cola? pai cat de retardat sa fii sa crezi asta..o companie care e prezenta peste tot in lume...Taxa va influenta doar PRETUL, adica o sa bem cola si o sa mancam prajituri la un pret mai mare...atat.
    • +1 (9 voturi)    
      C'mon (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:03)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui vladnasta

      Sigur nu ai fost in State si crezi ca toti americanii sunt grasi, asta e un cliseu de doi bani.
      Tine minte ca la aia speranta de viata e cu 10 ani mai mare decat la noi asta ca sa intelegi cat de nesanatos mananca aia.
      Alimentele nesanatoase (de parca mancam toti alimente produse in gospodaria proprie) te imbolnavesc daca esti idiot si mananci in nestire. Taxa nu va rezolva nimic in acest sens.
      Sarmalele sunt mai nesanatoase decat o prajitura. E doar o idee.
    • +3 (9 voturi)    
      esti tampit (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:03)

      unu [anonim] i-a raspuns lui vladnasta

      de ce ma sa ma taxeze statul daca imi duc prietena la cofetarie?
      sa vezi tu ce vile isi face Atilla cu taxa asta, doar nu crezi ca or sa bage mai muti bani in sanatate.
      Daca crezi asta or esti tampit or nu traiesti in Romania.
    • +5 (9 voturi)    
      rationalizare (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:07)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui vladnasta

      corect, eu as propune sa maninci numai ce si cit vrea guvernul :)) sa se dea totul ca pe vremea lui ceausescu, pe tichete de alea, 1l ulei/luna, 5 oua, etc :))
      • +1 (5 voturi)    
        pai... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:21)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        cu masurile "sublime" anticriza ae guvernului
        si cu datoriile la FMI, stai tu linistit ca-s toate sansele sa reajungem la ratie ... nu una pe fata si una autoimpusa. pentru ca , pentru a cumpara mai mult de 1 l de ulei si 5 oua trebuie sa indeplinesti 2 conditii:
        1 - sa ti se permita (lucru rezolvat din 89 incoace)
        2 - sa ai bani ca sa faci asa ceva (aici stam noi di-n ce-n ce mai prost)
  • +7 (15 voturi)    
    Nesimtire!!! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:49)

    szabig83 [utilizator]

    nu mai pot ei de starea de sanatate a poporului... lasa-ma cu asemenea texte!!!
    Nu mai stiu cum sa stranga bani la buget si recurg la asemenea metode.
    De cand sunt considerate fast-food produsele de patiserie, cofetarie, sucurile si chipsurile??? Ridicol!
    Mi-e scarba de nesimtitii astia!!!
  • +4 (10 voturi)    
    Taxa pe savarina mi se pare o tampenie (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:54)

    iulishca [utilizator]

    Eu propun savarina sa fie exceptata de lege :))

    Taxa pe prajitura nu mi se pare in regula! Abia mai rezistam si asa (producatorii) darmai cu inca o taxa...
  • -3 (7 voturi)    
    corect (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:56)

    alex [anonim]

    m-i se pare corect ce face actualul guvern si toate decizile care le ia sunt corecte din puctul meu de vedere.....
  • +5 (5 voturi)    
    taxa? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:59)

    toma [anonim]

    de acord cu tot (exceptind patiseie-cofetarie ) cu o conditie: sa se reflecte taxa in scaderea preturilor la produsele de baza !!!
    asa ceva inseamna sanatatea poporului,nu ce vor ei !
  • +2 (8 voturi)    
    jegosii (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:00)

    unu [anonim]

    Nu au tupeu sa ii zica 'taxa pe mancare' ii zic 'taxa pe fastfood' ... sunt sigur ca or sa puna taxe si pe chifle ca alea tot fast food sunt.
    Una peste alta din martie sa vedeti preturi la papica.
  • +4 (6 voturi)    
    Genial! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:00)

    J [anonim]

    Defapt starea de sanatate a populatiei ii intereseaza...daca nu mai e forta de munca de unde produc bani? Dar da, este aberant sa pui taxe pe asemenea produse, la fel cum mi se par aberante si accizele pe bauturi si tutun. Pe de alta parte insa, atunci cand comertul cu alte produse scade, guvernul alege intotdeauna, in loc sa incurajeze cumva vanzarile, sa practice taxe mai mari pe produsele vandabile de pe piata... Astfel incat unii comercianti prospera in timp ce altii dau faliment... geniala strategie!
    • +3 (3 voturi)    
      ai normal... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:24)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui J

      carrefouru prospera (chit ca scumpeste produse pe care producatorul nu le-a scumpit de 2 ani (vezi puiul).
      si fraierii dau faliment, ca de la ei nu vine spaga si nu-s nici mana in mana cu guvernul
  • +2 (4 voturi)    
    Home Made Cola (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:01)

    Gabi R [anonim]

    Sunt curios dac-or s-o impoziteze si pe mama cand are sa faca prajituri:). Eu nu ma sperii de taxele lor, o sa cumparam reteta de la mc s kfc si-o sa facem toti acasa fast food. Cola o s-o facem din sifon de la coltz si concentrat luat de la bulgari:P. O sa ne descurcam noi:P
  • 0 (4 voturi)    
    Interesanta idee (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:02)

    ADA [anonim]

    Nu am nimic impotriva sa se supra impoziteze fast foodurile, alcoolul sau tutunul ca si produsele de lux , si nu spun asta doar ca sa-mi atrag asupra-mi ura "impatimitilor" ci gandindu-ma la repercursiuni.

    As fi extrem de dezamagita daca aplicarea acesteia se va incadra in acelasi ritm de incoerenta legislativa, neputinta birocratica si efecte contrare celor scontate.

    Dar, poate nu o sa fie cazul! Asadar, bafta in continuare Dle Cseke!
  • +3 (5 voturi)    
    se impoziteaza absolut tot!! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:03)

    BOBster [anonim]

    Eu am inteles asa:ca orice mancare,dar absolut orice mancare,care contine E-uri se impoziteaza,adica si salamul sasesc, ciorba de vacuta si painea de orice fel,pentru ca si aeste produse contin E-uri.In concluzie mancarea nu era impozitata,decat lucruri adiacente ei,si au ajuns la concluzia ca trebuie impozitata efectiv "bucatura pe care o bagi in gura"!
  • +4 (6 voturi)    
    curata neobrazare (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:04)

    dan [anonim]

    daca ar ajunge banii din taxa asta in sistemul de sanatate tot ar fi bine, dar o sa fie inclusa in bugetul mare si de-acolo, Dumnezeu cu mila! vor ajunge in buzunarele cui trebuie si nicidecum acolo unde e nevoie.
  • +3 (5 voturi)    
    aha... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:10)

    liviu_ [utilizator]

    "produsele tip fast food" - care??? ca aici pot intra cam toate lucrurile care se gasesc in comert!
    "produse de patiserie-cofetarie" -? dulciurile din magazin nu?
    produsele cu Euri nu?

    lege facuta ca-n romania (adica cu partea dorsala)

    oricum nu este facuta ca sa faca bine poporului ci sa sa il jecmaneasca si sa aduca bani la guvern si la ypermarketuri care o sa gaseasca prileju sa mai isi bage si ele un adaos...

    daca vreti mai multi bani la guvern am eu o solutie simpla: NU MAI FURATI !!!
    • 0 (2 voturi)    
      PS: (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:23)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      taxe nu pun si firmelor de constructii sau de transport? nu dealta, dar pana sa murim de obezitate murim de astm (mai ales in bucuresti)
      acolo e mai greu, ca se taxeaza singuri...
  • +3 (5 voturi)    
    Criminalii (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:12)

    HESS [anonim]

    Natiunii nu mai stiu cum sa stranga bani la buget.
    Stiind ca aceste produse se comercializeaza in cantitati mari s-au gandit ca asa mai pot strange bani la buget.Caci sa atraga fonduriile UE nu sant capabili.Doar sa fure si iar sa fure.
  • +4 (4 voturi)    
    analiza? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:16)

    mihai [anonim]

    Unde putem gasi analiza care a dus la fundamentarea acestei legi? Calculele de impact social, estimari pe termen scurt si lung a evolutiei cererii si cros-elasticitatea acesteia cu produse substitut. Care este riscul de crestere a procentului de populatie subnutrita ca efect al aplicarii legii (avand in vedere ca cele mai ieftine alimente au un continut ridicat de grasimi/sare/zahar), cum este acest risc prevenit?
    Este o idee buna in teorie, daca e gandita si aplicata prost... sau mai bine spus "scoasa din burta" (ca tot vorbim de mancare), efectele negative pe termen lung pot fi destul de grave.

    Adica vreau sa vad macar un document de tipul celor de mai jos in care se analizeaza situatia din UK si US.
    http://fhs.mcmaster.ca/ceb/community_medicine_page/docs/Jan%2025%20-%20Reading%201.pdf
    http://www.yaleruddcenter.org/resources/upload/docs/what/industry/SodaTaxNEJMApr09.pdf
  • +4 (6 voturi)    
    tara taxelor absurde (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:17)

    nedumeritu' [anonim]

    Astept taxa pe margarina ( un amestec nesanatos de uleiuri modificate chimic) , pe slanina si oua ( principale surse de colesterol) , pe zahar ( vinovat de producerea diabetului ) , etc.
    La pascut , romani , la pascut !
  • +4 (6 voturi)    
    cum a traznit asta!? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:18)

    carcotasu' [anonim]

    1. exista o astfel de discutie in US (si nu numai) de mai multi ani; ideea ar fi fost ca persoanele care mananca MAI ALES fast food si NU FAC MISCARE, se imbolnavesc si consuma mai mult din fondurile alocate sanatatii. Principial pare corect. Dar sunt persoane care mananca ocazional fast food si fac miscare si NU se imbolnavesc. Acestia nu ar trebui sa fie afectati. Din cate stiu inca nu se aplica aceasta taxa in alta parte, discutii sunt de mai multi ani. Probabil Dl Ministru inca nu a auzit/inteles totul.
    2. de ce au ales fast food? ce intra in aceasta categorie? o saorma este fast food si nu este sanatoasa? dar ce putem spune despre unele mezeluri ieftine, pline de "kestii" ca sa coste putin? cu siguranta o saorma este mai sanatoasa!
    3. in general mananca la fast food cei care paote nu au foarte multi bani; Dl Ministru doreste ca aceste persoane ca plateasca niste taxe in plus? Bun asa? pe cand acciza pe hartia igienica: ai nevoie de ea, inseamna ca ai mancat, deci ai bani
  • +3 (5 voturi)    
    Ramine cum am stabilit. (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:19)

    Bula [anonim]

    Inapoi la pita, slana si ceapa. Ce atitea fast si nefast fuuduri ! Pina nu ne pun taxe si pe astea inseamna ca mai este de mincat in Romania o pita, o bucata de slana si o ceapa. Nu uitati sa beti apa si sa va pupati numai nevestele si nu vecinele.
    Vecinul o sa vina dupa mirosul cepei si ati sfeclit-o.
  • +3 (5 voturi)    
    o alta taxa si atat (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:19)

    Ionescu [anonim]

    Pai de ce sa constituie venituri proprii ale Ministerului Sanatatii ? Pentru salariile cadrelor medicale? Care este legatura intre banii colectati prin aceasta taxa si faptul ca Ministerul Sanatatii poate face ce doreste cu acesti bani ? De ce nu se subventioneaza direct hrana sanatoasa cu banii colectati din aceasta taxa ?
    Concluzie: De fapt nu intereseaza pe nimeni starea de sanatate a populatiei, ci guvernantii nu stiu ce bir sa mai puna pe noi !
  • +4 (6 voturi)    
    De ce nu promovam sportul, aer curat, minte limped (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:24)

    Florin [anonim]

    Jalnicii astia nu au inteles structura consumului in Romania? Pararea mea este ca va creste consumul produselor fast-food de foarte proasta calitate, care chiar cu cresterea asta vor ramane cat de cat accesibile.
    Si se vor scumpi produsele fast food "cat de cat" sanatoase f mult. Daca e importata de un importator e taxata, importatorul o vinde la supermaket, e taxata, supermkt-ul o vinde la procesator şi iar e taxata?
    Stiam ca principala cauza a bolilor e stres-ul aşa ca spun şi eu ca cei de mai sus: De ce nu taxam pe ăia care ne stresează.
  • +4 (6 voturi)    
    lege tampita care nu serveste nimanui! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:25)

    un oarecare [utilizator]

    cine vrea sa bage in el ca spartu o sa manance oricum. Grasii nu au fost inventati de McDonalds sau alte lanturi de magazine sau sortimente de mancare.
    legea o sa aduca doar scumpiri si magazine inchise. din scumpiri o sa rezulte consum mai mic iar din magazine inchise o sa rezulte someri care o sa fie suportati tot de stat.
    CINE PROPUNE LEGILE ASTEA SI PT CINE? guvernantii ne ingroapa in mod deliberat!
  • +3 (5 voturi)    
    Taxe si taxe (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:28)

    Matei [anonim]

    Sunt miscat de grija pe care o manifesta statul prin Ministerul Sanatatii pentru sanatatea mea...chiar imi dau lacrimile...

    Da' o taxa pe gazele de esapament emise de toate dubele si camioanele rable (inclusiv ale multor institutii publice si chiar armata), care se plimba nestingherite prin orasele patriei si care prin noxele care le emit, cresc cheltuielile cu sanatatea, scad productivitatea si capacitatea de munca si respectiv reduc speranta de viata...?

    Da' o taxa pentru CET-urile Turceni, Rovinari, Craiova, gropile de gunoi ne-ecologice aflate in administrarea diverselor autoritati locale, resturile de moloz aruncate in lacuri, padurile aruncate pentru ca firmele de constructii/demolari nu respecta legea...?

    Cei din mediul privat care produc si comercializeaza "junk food" pot fi usor identificati si taxati, dar in cazul autoritatilor publice, marilor societati de stat unde raspunderea este a tuturor si a nimanui se aplica principiul "ciocu' mic si joc de glezne". Acestia cand polueaza nu sunt raspunzatori de de scaderea productivitatii si reducerea sperantei de viata.

    Timpul pierdut la cozile din administratiile financiare si alte autoritati locale din cauza debandadei si incopmpetentei functionarilor nu scad productivitatea si nu cresc tensiunea arteriala...

    Intotdeauna alesii tarii au ales solutiile cele mai facile si de imagine si nu au tratat fondul problemelor - din toate domeniile, nu numai cel al mediului. Ce sa facem, atat ii duce capul, atat fac ...noi i-am ales
  • -1 (9 voturi)    
    f bine (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:28)

    rzprox [anonim]

    daca romanii l-au ales pe Basescu .. acu sa traga ponoasele
  • +1 (3 voturi)    
    MEDIAFAX??? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:32)

    CIOMBE [anonim]

    De unde a si aflat mediafax cand debuteaza aceasta taxa?
    Cum adica va fi platita de persoanele juridice? Mare prostie: va fi platita de consumatori! ATAT!
    Cum adica prin negociere directa!?!?! Negociaza si cuantumul spagilor!!!!
    Domnule CSEKE pleaca dracului in Ungaria!
  • +1 (3 voturi)    
    Programe nationale de sanatate?! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:39)

    Oarecare [anonim]

    Ma lesi? Care's alea? Ce efect au? Cate au fost implementate pana acuma? De ce nu se folosesc banii din cas, care si-asa is multi?
    Mancami-ar hot-dogu' attila
  • +1 (3 voturi)    
    D E CE NU INTERZIC comercializarea lor (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:41)

    Lucia [anonim]

    daca sunt nesanatoase pentru organismul uman??? pai si daca bei lapte prea mult faci o intoleranta - lactoza, asa si cu pestele, hai sa punem taxa pe nesimtirea lor, pleaca in delegatii si uita de ce sau dus si care este rezultatul plimbarii prin lume a deputatilor si altii........chiar asa romani sa nu mai poti manca un pufulete?? ca trebuie sa iei carne crescuta cu HORMONI????????????? uaaaaaaaaaa
  • -1 (5 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:50)

    Nazgul [anonim]

    Fie ca ne place sau nu, taxa asta e binevenita. Majoritatea imbolnavirilor la noi sunt datorate alimentatiei. Si sa nu ii vaitam pe oamenii saraci care mananca fast food, in Romania majoritatea oamenilor saraci locuiesc in provincie sau la sate unde nu acces la atatea fast food-uri si unde se mananca mai sanatos decat in marile orase. Ca sa nu mai vorbim ca fast food-urile nu sunt inca chiar atat de ieftine incat un om cu un salariu mic sa mearga non stop sa manance acolo. De ce sa platim din banii publici tratamentele tuturor oamenilor care nu dau doi bani pe sanatatea lor si infuleca burgerul de parca ar fi ultima picatura de apa in desert?
    Bineinteles, nu cred ca este cineva atat de naiv incat sa creada ca principala motivatie a celor din guvern este sanatatea oamenilor, toti stim ca scopul este cresterea fondurilor ministerului, dar daca legea asta are si un efect pozitiv, why not? Astep cu mare interes cresterea preturilor la alcool si tigari. Si asa prea multe accidente datorate alcoolicilor la volan...
    • +1 (3 voturi)    
      Nope (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:25)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Nazgul

      Cauza principala a obezitatii si a multor probleme este lipsa de miscare. Punct.
      Poti manca numai de la Mc Donald's si KFC pentru ca daca faci sport vei fi mult mai sanatos decat unul care mananca numai mancare bio si nu face deloc miscare.
      Organismul uman nu este conceput sa functioneze optim intr-un regim de lene si stat la televizor/PC/laptop.
      Guvernul vrea sa ne ia bani si inventeaza taxe peste taxe. Traiasca PD-L-ul si ai sai lingai.
      • +1 (3 voturi)    
        Sportul (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 15:50)

        mitica [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Te contrazic - cauza principala a obezitatii o reprezinta alimentele ultrarafinate pe care le consumam (zaharul din dulciuri, faina alba, orezul alb, cartofii etc.) si care dau metabolismul peste cap. Sunt o serie de studii in acest sens. S-a constatat că obezitatea afecteaza populatia putin scolita (cum ar fi muncitorii) - aceasta, paradoxal, desi duce o viata activa si chiar foarte activa, este mult mai afectata de obezitate fiindca are o alimentatie neglijenta. Sportul este bun din alte motive, dar mai putin pentru silueta. Nu ai vrea sa stii cat trebuie sa alergi ca sa arzi un baton de Snickers.
        • +1 (1 vot)    
          Nu chiar (Joi, 7 ianuarie 2010, 9:18)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui mitica

          O viata activa cu multa miscare arde toate caloriile in exces. Bine, nu trebuie sa aduci un aport zilnic de 5000 calorii. Oamenii grasi sunt oameni inactivi.
    • -3 (3 voturi)    
      Impozit (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:30)

      Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui Nazgul

      Sa puna taxa anuala de 10.000 Eur / masina. In felul acesta nu mai au loc accidente ca vor fi 3 masini pe sosea. Astfel nu mai avem nici nevoie de autostrazi si rezulta o economie la buget. Sesizezi ironia?

      Inteligentule, e normal ca eu sa platesc impozite pentru niste asistati cu creiere netede, manelisti si otvisti care au adus la conducere caricaturile astea analfabete din guvern?

      Sa-ti impoziteze shaorma ca sa se faca teren de golf la Snagov. Ar putea sa faca economie si sa nu cumpere masini de tuns iarba. Va pune pe voi sa o pasteti.
      • +1 (3 voturi)    
        shaorma (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 15:21)

        Nazgul [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Din partea mea sa impoziteze cu cat or vrea ei shaorma, nu consum asa ceva ;)
        Asa cum am mai spus, sunt constienta ca legea asta nu e facuta cu gandul la sanatatea oamenilor, dar cum eu vad si parti bune ale ei, sunt perfect de acord cu punerea ei in aplicare.
        Si nu ma lua pe mine cu terenul de golf de la Snagov ca nu discutam despre asta aici, vezi ca devzoltarea regionala si turismul sunt in grija Elenei.
  • -1 (1 vot)    
    taxe (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:40)

    bc [anonim]

    d-lor guvernanti, luati masurile sanatoase propuse de oamenii de afaceri. ei, se confrunta cu toate necazurile. ei cunosc cel mai bine ce e de facut. nu va mai jucati. dati dovada ca nu va pricepeti. pe d-ul boc la convins esecul. prima casa va avea succes numai cu casele noi construite. asa cum i-au transmis cititorii hotnews la inceputl lui 2009. esecul se datoreaza deopotriva psd, pdl prin multumirea clienteli politice. adica cei cu mii de apartamente nevandute. ei isi pot rezolva singuri problema renuntand la profitul urias. vreau sa aud macar odata ca in tara asta guvernul a facut ceva bine.
  • 0 (2 voturi)    
    guvernantii uita criza... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:42)

    Catalin [anonim]

    Masura luata este aberanta in conditiile in care romania este deja in criza economica, si inca una severa. ce urmareste aceasta taxa?... un consum mult mai mic al unor astfel de produse... am putea spune ca ai nostri guvernanti dau pe dinafara de grija pt sanatatea noastra... Consumul mai mic va insemna in primul rand pierderea unor locuri de munca.. somaj.. avem deja un somaj mare si lipsa de programe de reconversie.. asa ca.. sa ne lase boc cu tampeniile lui ca e taxa pt a creste veniturile statului si nu pt sanatatea oamenilor... poate mai tac si unii ce i-au votat si acum sunt nemultumiti.. ca tot ne numeau tonomate pe vremuri.. acum sa ia si sa manance toti base si boc pe paine... sa traim bine???
  • 0 (2 voturi)    
    sunt de acord dar.... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:43)

    ciprian [anonim]

    Sunt de acord cu aceasta lege doar ca e discriminatoare deoarce, foarte multe alimente considerate sanatoase cum ar fi legumele, fructele nu sunt asa (adica sanatoase) pentru ca sunt stropite si crescute cu chimicale mai ales legumele din turcia sau olanda pe langa asta mai sunt stropite si in supermarket pt a avea un termen de valabilitate mai mare.
    Deci legea asta face discriminare pe de o parte e buna pt ca mai aduce infranare in randul consumatorilor
  • +1 (3 voturi)    
    taxe (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:45)

    adrian [anonim]

    OK. Mai este nevoie de taxa de mers pe jos - ca nu vom mai merge cu autovehiculele din cauza scumpirii carburantilor, taxa pe marar, patrunjel, cartofi si fasole - ca s-a scumpit carnea, taxa pe sfoara celor care se spanzura , taxa pe vot si alegeri prezidentiale, parlamentare si locale o data la 6 luni doar cu candidati de la PDL , taxe pe gaurile din terenurile de golf pe care le va construi EU (Elena nu Europa)
  • -3 (5 voturi)    
    Initiativa buna (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 15:23)

    mitica [anonim]

    Gest inteligent si responsabil din partea unui ministru al sanatatii. Alimentatia de tip fast food este una dintre cauzele majore ale obezitatii morbide care incepe sa ia amploare si in Romania dupa ce a facut ravagii in tara unde s-a nascut aceasta industrie - SUA. Poate asa romanii vor fi fortati sa se educe putin nutritional si sa inceapa sa manance mai sanatos. La fel ca alcoolul si mancarea poate fi un viciu, iar in cazul fast food, chiar este - cat despre chestia cu fast... este relativa - coada la Mac dureaza la fel de mult cu prepararea acasa a unui sandvici sanatos. Iar ca simplu cetatean, ma cam deranjeaza ca din cota mea de impozit alocata sanatatii sa platesc medicatia unuia care baga in el ca porcul prin Mac. In loc sa ii trateze pe obezii care populeaza KFC, Mac si altele, mai bine banii s-ar duce in tratarea unor afectiuni precum cancerul, leucemia, hepatia C etc. Felicitari ministrului Attila Cseke. Incep sa imi cam placa ministii unguri.
    • 0 (2 voturi)    
      Uimeste-ma (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 16:53)

      Zanvish [anonim] i-a raspuns lui mitica

      Ia zi-mi si mie, din ce faci tu acasa un ,,sandvici sanatos"? Ca sa nu mor prost. SINGURUL aliment (aproape 100%) natural din lume este pestele oceanic. Altul nu exista, nici macar in gradinile taranilor, nicaieri. Totul este intr-un fel sau altul contaminat. Mai stii tu vreun alt aliment sanatos? Ia gandeste-te la ce pui in sandviciul ala care crezi tu ca e sanatos... de unde provine? Propun si taxa pe sandvici.
      • +1 (1 vot)    
        Sugestie (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:14)

        mitica [anonim] i-a raspuns lui Zanvish

        Uite cateva sugestii de sandvici care sunt cu mult mai sanatoase decat ce gasesti la Mac:

        1.
        2 felii paine integrala
        salata, sau rosii
        somon

        2.
        2 felii paine integrala
        salata, sau rosii
        branza/cascaval

        3.
        2 felii paine integrala
        salata, sau rosii
        tofu ori branza

        4.
        2 felii paine integrala
        salata, sau rosii
        carne slaba la gratar
        branza/cascaval

        Pofta buna. Incearca sa fii inventiv. Cat despre pestele oceanic, acela este contaminat cu mercur provenit din deseurile industriale.

        Ideea mea era nu ca poti gasi alimente 100% sanatoase, ci ca ceea ce iti faci in casa este mai sanatos decat ce gasesti la supermarket - unde alimentele sunt atat de procesate incat nu contin decat calorii goale.
        • 0 (0 voturi)    
          Erata (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:23)

          mitica [anonim] i-a raspuns lui mitica

          Scuze, in loc de „ce gasesti la supermarket”, voiam sa spun „ce gasesti la fast food”.
        • 0 (0 voturi)    
          Vedeti domnule Mitica (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 18:28)

          Bula [anonim] i-a raspuns lui mitica

          Nu cumva ca de atita brinza sa vi se aplece....
      • 0 (0 voturi)    
        unguresc (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:23)

        Tataie [anonim] i-a raspuns lui Zanvish

        Absolut ca va fi si taxa pe sandvis, cu exceptia cazului in care se folosesc ingrediente unguresti.
  • 0 (0 voturi)    
    shaorma sau "organic? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 15:50)

    contrabandistu` [anonim]

    cred ca asa cum iau tigarile de anul trecut o sa iau si shaorma...adica de la contrabanda...hehehe
  • 0 (2 voturi)    
    despre legi similare in europa (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:01)

    ancutz [anonim]

    Nu as avea nimic impotriva acestei legi, daca nu ar fi atat de evidente adevaratele intentii din spatele ei... In Franta exista o lege care spune asa: TVA 17% pentru produsele fast food si TVA 0 pentru cele sanatoase. In alte tari, se pun asemenea taxe pe produse fast food, dar cu fondurile astfel obtinute se subventioneaza produsele naturale.... Dar la noi, legea asta n-are nicidecum un asemenea scop nobil...Se urmareste doar obtinerea unor sume mai mari la buget (pe orice cale, chiar si cu scopul maririi preturilor la niste alimente care oricum sunt mai scumpe decat in orice alta parte a Europei, in conditiile in care romanii nu au veniturile celorlalti europeni)... Nu mai pot ei acum, pe timp de criza , de sanatatea populatiei...ii intereseaza doar cum sa scoata cat mai multi bani.... Trebuie sa recunosc insa ca la asta nu m-am asteptat...Sa mareasca in acest mod preturile la alimente...Ma gandeam eu ca tre sa mai inventeze ceva ca nu prea le ies banii la buget si mai e de rambursat si imprumutul de la FMI...dar...la solutia asta nu ma gandisem... :)
  • -3 (3 voturi)    
    parerea mea (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:10)

    ancutz [anonim]

    Nu prea consum produse de fast food ( poate o data la doua luni o pizza, o shaworma cand ies in oras cu familia sau prietenii) , cu dulciurile nu ma prea omor ...asa ca nu ma simt chiar atat de vizata de legea asta... Dar ...Va deschide calea spre scumpirea si altor alimente ...Ex :painea... Sau vi se pare ca painea pe care o consumati e perfect "naturala"? In plus detest intromisiunea statului in viata cetateanului pana la acest punct... Sa ne spuna ce sa mancam, sa bem etc. N-au decat sa ne faca educatie, daca au o grija atat de mare...Dar pana la urma e decizia noastra si e corpul nostru...Ce e comunismul asta? Si ce va mai urma?!
  • 0 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:35)

    [anonim]

  • 0 (2 voturi)    
    Trebuie sa scapam de tampitii astia. REPEDE (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 19:37)

    Gioni [anonim]

    Uite ca nu vreau sa accept aceste taxe suplimentare.
    Eu unul o consider o ingradire a drepturilor mele.
    Imi place sa mananc dulce, sarat, picant, gras, etc, etc.
    Ce mama dracului il priveste pe umflatul asta de ministru ce imi place mie sa mananc si cu ce drept crede ca poate sa-mi impuna ceea ce ar trebui sa mananc?
    Atata vreme cat imi platesc taxele normale, asigurarile de sanatate si toate celelalte hangarale de la stat, nu accept ca un papagal cum e asta actual, ajuns in functie de ministru, sa dicteze pentru mine.
    Si Ceausescu avea politica de stat in privinta alimentatiei rationale. Ce mi-era cu ala, ce mi-e cu astia.
    Se aude, domnilor guvernanti?
    Prea ne luati de prosti.

    Sunteti slabi, asa ca trebuie sa pecati de la guvernare cat nu e prea tarziu pentru tara asta.
    Cu voi va fi dezastru. Prea sunteti prosti.
  • 0 (2 voturi)    
    Eu unul am sa ies in strada sa protestez. (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 20:04)

    Ciaoara vopsita [anonim]

    Ma urmeaza cineva?

    Nu atat pentru faptul ca sunt mare mancator de shaorme sau bautor de sucuri, cat pentru faptul ca prea ne cred prosti si prea s-au obisnuit sa tacem si sa inghitim hapul pe care ni-l impun ei, in marinimia lor de mari ganditori si conducatori in numele natiunii.

    Chestia asta cu taxele o consider o ingerinta directa in drepturile mele de libera alegere si nu accept sa mi se impuna ceea ce trebuie sa fac.

    Guvernantii astia se apropie din ce in ce mai mult de regimul comunist de altadata.
    Va mai aduceti aminte de alimentatia rationala a lui Ceausescu?
    Eu imi aduc aminte si nu vreau sa mai aud de asa ceva.

    Nu mai pot ei, guvernantii, de sanatatea noastra.
    Nu stiu ce sa mai inventeze ca sa faca rost de bani pentru a se mentine la putere si a-si atinge scopurile personale si de grup.
    Asta este adevarul, oricat ar imbrobodi ei rahatul.
    V-o spun eu, un simplu cetatean, condus de acest Guvern de incompetenti.
  • 0 (2 voturi)    
    sigur ca da! (Joi, 7 ianuarie 2010, 0:16)

    obezu' [anonim]

    Am vazut vreo 2-3 ministrii care au murit de grija sanatatii mele! Daca vor sistem medical sa-l privatizeze, sistemul actual e o gaura mare si neagra ce inghite banii munciti de mine si altii. Lasa-mi mie banii de CASS, CAS, ETC. si merg cu ei la o societate de asigurari ce lucreaza cu un spital adevarat (privat). Am avut in ultimii ani de 2 ori de sistemul lor medical si puteam sa mor linistit la urgente (noroc ca nu era nimic grav). Am apelat la clinica privata, am marcat banu' , rapid elegant fara plicuri, miloage si alte cele tipice la noi. 1 litru de cola e mai scump decat 1 l de lapte cu noile taxe o sa fie o bautura de lux. Problema este alta: de ce trebuie sa platesc eu de mai multe ori catre bugetul de cacat al acestei tari. Tot eu sunt ala pedepsit ca fumez, beau sucuri, mananc prajituri, saorma, merg pe drum cu masina, etc. si daca s-ar face ceva pozitiv cu banii astia ! Sexul nu dauneaza cumva sanatatii ca sa platim o taxa pe coit ?!! Impotentii de la conducere ar fi scutiti oricum. Cum era lozinca aia cretina? HAI ROMANIA ! unde bre ?
  • 0 (2 voturi)    
    taxa pe .. fast food ...pardon alimente (Joi, 7 ianuarie 2010, 1:17)

    decebal [anonim]

    stau si citind comentariile de mai sus.. nu pot sa nu ma gandesc la aceasta noua gaselnita mirifica dar aberanta a guvernului boc:
    .
    1. Mancarurile de tip fast food vor fi taxate dupa cantitatea de e-uri continuta.... hmm ...

    aceste mancaruri se pot descompune la randul lor in elementele din care se compun deci de aici retinem :

    hamburger = chifle + carne tocata+salate+cartofi prajiti

    acestea ne fiind mai diferite decat continutul unei farfurii cu mancare de restaurant sa zicem niste

    mici cu garnitura = carne tocata + cartofi prajiti +salata +chifle deci exact acelasi lucru .

    Q.E.D

    Taxa daca se va impune ar terbui sa nu mai fie ascunsa sub anumite scuze si sa i se permita sa apara asa cum e ea adica o majorare a tva-ului la alimente ca urmare a disperarii guvernului actual .
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa pe mancare ""nesanatoasa"" (Joi, 7 ianuarie 2010, 13:12)

    Mihai67 [anonim]

    Ce frumos suna la prima strigare !! Cine nu mananca sanatos ( si devine bolnav ...) plateste mai mult.

    Tradus ar insemna cam asa : de ce "EU" care fac sport, mananc numai fulgi de cereale - bineinteles cu ceai !!, ca deh laptele contine grasimi......care ziua alerg dupa tramvai ca sa transpir E-urile fara de care nu se mai poate , etc, etc,.....sa-i platesc lu "ALA" tratamentul de recuparare medicala, deoarece "EL" s-a distrat de minune mancand de toate ce e poftit...mai ales shaorma si prajituri la cofetarie !!!
    Scuze de pamflet dar chiar ca imi sare linistea din solnita cu asa o aberatie in a pune taxe.
    Vreau sa dezvolt dupa spiritul meu de om simplu cu 8 clase si gandire LIBERA.
    Unde scrie ca daca mananci Shaorma la colt de strada e mai daunator decat daca o mananci de acasa facuta? Sau prajitura la cofetarie e mai daunatoare decat cea de casa?....offfff
    La final eu vad asa : A ingradii, prin impunere de taxa, libertatea de a alege mancarea DORITA , mai bine spus de a penaliza aceasta necesitate umana de a manca....deja suna a SF. Nu mancarea in sine este daunatoare ,ci cantitatea si frecventa in a manca mereu acelasi tip de mancare. Chiar si asa felul cum un anumit tip de mancare aplica la organism este individuala , deoarece trebuie tinut cont mai ales de modul de viata al acestuia. Exemplu? Credeti ca Michael Scumacher nu a mancat vreodata cartofi prajiti , shaorma sau hamburger? Dar ce sanatos arata !!
    Ideea este ca a incerca de a duce oamenii catre un anumit fel de mancare , seamana a manipulare ! Exemplu? Restaurantele lor sunt goale din cauza Mac-KFC-Shaorma &Co...ce bine le pica asta cu sanatatea noastra .....mor de ras.
    Educatia alimentara incepe de acasa si cel mai tarziu la scoala trebuie predata.
    Bauturile ,cafeaua,tigarile sunt o categorie speciala de STIMULATOARE , iar staul a taxat cu succes ani la rand acestea. In ultimii ani taxe tot mai mari au facut sa le scada veniturile, etc etc
    Acum hai sa taxam mancarea, atat a mai ramas, adio libertate
    • 0 (0 voturi)    
      usain bolt (Joi, 7 ianuarie 2010, 17:10)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai67

      usain bolt este fan fast food, al naibii de nesanatos, de aia alearga ala asa de repede
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai pot ei de sanatatea noastra.... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 10:41)

    danio [anonim]

    Daca vor sa dea legi ""utile si benefice pentru noi de ce nu acorda facilitati magazinelor ce comercializeaza produse ecologice si naturale pentru a incuraja inmultirea acestora? De ce nu incurajeaza aparitia acestora, astfel concurenta isi va spune cuvantul.

    il doare in fund pe ministrul Sanatatii, Cseke Attila, de sanatatea noastra. Scopul e doar unul singur : sa ceara tot de la prostime banul.
  • 0 (0 voturi)    
    ATI VOTAT BASESCU, SA FITI SANATOSI (Marţi, 12 ianuarie 2010, 4:43)

    Raver [anonim]

    degeaba se supara lumea acuma, din ce am vazut eu...jumatate de tara e pentru guvernarea de acuma...ati vrut basescu si boc...primiti basescu si boc:) simplu...
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Marţi, 12 ianuarie 2010, 12:21)

    anonim [anonim]

    sunt de acord cu legea,dar dc tocmai acum cand e criza? pana acum nu s-au gandit ?sau cand nu stiu de unde sa-si mai bage bani in buzunare au idei stralucite?...mi-e rusine ca traiesc in Romania...
  • 0 (0 voturi)    
    tara lui boc poc (Luni, 25 ianuarie 2010, 14:49)

    lakatos laurentiu [anonim]

    in criza e super bine venita acesta lege,mai ales ca noi romanii maincam cel mai prost din europa,ma intreb oare prostia celor care ne conduc tara nu doare ,,pe ce ne vor mai pune taxa oare, si pe aerul cel respiram,.de ce nu fac ceva pentru tara ca sa iesim si noi din criza sau nu avem interes
  • 0 (0 voturi)    
    Tara nimanui (Luni, 1 februarie 2010, 15:01)

    andreutza [anonim]

    deci acestea sunt "E-urile" care au fost alese de catre romani. ne-am facut-o singuri cu manutza noastra, cand am lasat din nou niste inculti si incompetenti sa ne conduca tara.oricum nu mai avem nici o sansa la civilizatie sau cultura.Romania este si va ramane istorie si bataie de joc.
  • 0 (0 voturi)    
    Handicapati (Joi, 25 februarie 2010, 1:01)

    daiana [anonim]

    Handicapatii care conduc MS nu stiu pe ce lume se afla. Toni Tecuceanu a murit de gripa porcina, dar el nu avut niciodata asa ceva,. Daca jegul care exista in spitalul unde a fost internat se numeste gripa porcina, atunci da, el a murit din aceasta cauza. Acum domnul care este marioneta si joaca in rol de secr de stat s-a gandit sa-l slabeasca pe ministr sanat introducand taxa pe fast-food. Care este subiectul urmatorului act?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version