Conform unui studiu publicat joi, oamenii de stiinta au reusit sa stopeze evolutia unei boli rare si fatale ce afecteaza creierul aplicand un nou tip de terapie prin gene ce foloseste o versiune neutralizata a virusului HIV.

Echipa internationala a folosit o varianta neutralizata a virusului uman imunodeficitar (HIV) pentru a implanta gene functionale in organismul a doi baieti ce sufera de o boala ce afecteaza creierul numita adrenoleucodistrofie (ALD). Succesul acestui experiment ar putea sa ajute in dezvoltarea unor noi tratamente pe viitor, noteaza Reuters.

Patrick Aubourg, cercetatorul care a condus studiul, a declarat ca este pentru prima data cand o echipa de oameni de stiinta a reusit cu succes sa foloseasca o metoda de implantare a genelor, derivata dintr-un tratament pentru HIV, pe oameni si de asemenea este pentru prima data cand tratamentul este eficient in cazul unei boli severe ce afecteaza creierul.

"Pana acum am tratat doi baieti... si putem spune cu certitudine ca dupa mai mult de doi ani de tratamente folosind terapia genelor boala nu a mai evoluat", a mai declarat cercetatorul.