De la 1 iulie Ministerul Sanatatii va infiinta noi centre de permanenta sub forma de call-center. Medicii de familie vor acorda 24 de ore din 24 recomandari si informatii medicale telefonice. Mecanismul va functiona dupa principiul Centru de consultatii telefonice, iar pacientii care vor apela centrul de permanenta vor primi direct de la medici informatii de ordin medical.

Medicii de familie vor acorda asistenta medicala in aceste centre in afara orelor de program si vor avea un contract separat. Acestia vor fi instruiti si vor utiliza in comunicarea cu pacientii protocoale standard care vor fi realizate in perioada urmatoare.

Centrele de permanenta call-center vor functiona o perioada in acelasi timp cu centrele de permanenta care functioneaza in prezent.

“In prima faza vom infiinta doua astfel de centre pilot de tip call-center, unul in mediul urban si celalalt in mediul rural. De saptamana viitoare, o echipa mixta MS-medici de familie va incepe sa lucreze la modificarea cadrului legislativ si elaborarea normelor metodologice de functionare ale acestor noi institutii", a declarat ministrul Sanatatii, Ion Bazac, in timpul intalnirii cu medicii de familie.

Reorganizarea centrelor de permanenta va aduce beneficii atat pacientilor, care vor avea la dispozitie posibilitatea consultarii unui medic la orice ora din zi si din noapte, cat si spitalelor si serviciilor de ambulanta, care, in acest fel, vor fi degrevate de rezolvarea unor cazuri simple, care nu sunt urgente ori care nu necesita tratament de specialitate. Acest sistem functioneaza eficient in tari din Uniunea Europeana ca Anglia si Portugalia, tari baltice, in Suedia si Danemarca, potrivit ministrului Sanatatii.

Pentru functionarea centrelor de permanenta, Ministerul Sanatatii a alocat anul acesta un buget de aproximativ 26 milioane lei.