Virusologii au descoperit o proteina calificata drept 'Calcaiul lui Ahile" al virusului Ebola, care ar putea oferi o protectie totala impotriva infectiei, scrie AFP.

Un studiu efectuat pe soareci a permis identificarea unui fel de "lacat molecular" care impiedica virusul sa patrunda in interiorul celulelor, au afirmat cercetatorii, ale caror concluzii au fost publicate in revista americana mBio a American society of microbiology.

Potrivit acestora, virusul nu poate infecta organismul fara sa se ataseze la aceasta proteina denumita Niemann-Pick C1 (NPC1), care se afla in interiorul celulelor imunitare. Fara aceasta, Ebola nu se poate multiplica.

"Studiul nostra arata ca NPC1 este un Calcai al lui Ahile al virusului Ebola", a spus Kartik Chandran, profesor asistent de microbiologie si imunologie la facultatea de medicina Yeshiva din New York, unul dintre autorii studiului.

Soarecii modificati genetic pentru a bloca producerea proteinei NPC1 au fost "complet rezistenti" la Ebola in timp ce toti ceilalti au fost infectati, a continuat acesta.

Culturi de tesuturi in laborator au permis sa se observe ca virusul Ebola se foloseste de proteina NPC1 pentru a patrunde in citoplasma celulei.

Studiul pe animale a confirmat ca proteina NPC1 joaca un rol cheie in infectarea cu virusul Ebola. Dar ea este importanta si pentru transportarea colesterolului in celule.

Persoanele care, din cauza unei anomalii genetice, nu produc aceasta proteina sufera de o tulburare neurodegenerativa mortala denumita boala Niemann-Pick. Celulele lor sunt obstructionate de o acumulare de colesterol.

Chiar daca insa un tratament care blocheaza accesul virusului Ebola la proteina NPC1 ar impiedica de asemenea transportul normal al colesterolului in celule, "bolnavii infectati ar trebui sa suporte bine, deoarece ar fi de scurta durata", a aratat Andrew Herbert, virusolog al U.S. Army Medical Research Institute of Infectious Diseases (USAMRIID) si coautor al studiului.