Executivul a decis, printr-o Ordonanta adoptata in sedinta de miercuri, infiintarea Autoritatii Nationale de Management al Calitatii in Sanatate, prin reorganizarea Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor (CONAS), institutie care va avea rolul sa supravegheze, prin intermediul unor evaluari sistematice si prin parghii juridice, respectarea calitatii actului medical in toate formele sale. Totodata, potrivit actului normativ, cardurile nationale de asigurari sociale de sanatate care se distribuie prin serviciile postale, vor putea fi distribuite si prin intermediul mediciilor de familie.

Noile reglementari creeaza cadrul juridic necesar pentru a extinde implementarea managementului calitatii serviciilor medicale, aplicat in prezent doar pentru spitale, la toate unitatile sanitare, informeaza Guvernul. Astfel, sistemul sanitar, in ansamblul sau, va putea fi monitorizat sub aspectul respectarii si imbunatatirii calitatii actului medical. Toate unitatile sanitare vor intra in procesul de evaluare in vederea acreditarii. Acreditarea este procesul prin care se valideaza faptul ca serviciile medicale oferite de o unitate sanitara sunt conforme cu standardele adoptate de Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate, proces in urma caruia unitatile sanitare sunt clasificate pe categorii de acreditare.

Actul normativ include, de asemenea, si alte prevederi cu privire la normele de acreditare a unitatilor sanitare, precum si referitoare la organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Management al Calitatii in Sanatate.