Cardul national de sanatate va deveni obligatoriu odata cu primirea acestuia de catre asigurat si in masura in care furnizorii de servicii medicale carora se adreseaza pacientii au in dotare cititoare de carduri functionale in sistemul electronic al asigurarilor sociale de sanatate, a precizat Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) la solicitarea AvocatNet.ro.

CNAS informeaza ca pana la primirea cardului electronic, dovada calitatii de asigurat se face, ca si pana acum, cu adeverinta eliberata de angajator, pentru persoanele angajate, adeverinta de asigurat eliberata prin grija casei de asigurari la care este inscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de catre furnizorii aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate.

Conform legislatiei in vigoare, cardul national de sanatate este obligatoriu incepand cu 1 ianuarie 2013 insa, in practica, momentan, el nu este este folosit.

La solicitarea AvocatNet.ro, CNAS informeaza ca distribuirea cardurilor electronice de asigurari de sanatate se va face pe masura producerii si personalizarii lor, pe judete si pe fiecare medic de familie, in prima parte a anului 2013. Potrivit Hotararii de Guvern nr. 900/2012, distribuirea cardului se face inca din 10 septembrie 2012.

Potrivit sursei citate, CNAS a mai informat ca fiecare medic de familie va prelua de la casa judeteana de asigurari de sanatate intregul lot de carduri aferent listei sale de asigurati urmand sa distribuie documentele pe parcursul a 3 luni. CNAS precizeaza ca "pentru a intra in posesia cardului, titularul se va adresa, cu documentul de identitate, medicului de familie pe lista caruia este inscris".