Steinway-Haus din Viena gazduieste luni, 7 martie, Culorile timpului, expozitia de fotografie a romancei Sabina Ulubeanu, acompaniata de un concert de muzica clasica in cadrul caruia pianista Adriana Paler-Nicolescu va intrepreta o parte din lucrarile muzicale ale Sabinei (care este si compozitor). 30 de fotografii vor fi expuse pe pupitre (stativele pe care se pun partiturile) de jur imprejurul salii, in timpul concertului. Evenimentul este organizat de Adriana Paler Nicolescu, pianista romanca ce locuieste la Viena din 1999.

Culroile timpului va invita la o calatorie colorata prin spatiu si timp, de la muzica barocului, in contemporaneitate, de la clipe furate la eternitate.

Culorile timpului materializeaza multiplele fatete ale spatiului-timpului muzical si virtual. Exponatele, muzicale sau fotografice, sunt privite ca printr-un caleidoscop. Timpul si memoria sunt notiuni care ne insotesc pe tot parcursul existentei noastre. Fie ca este vorba de timpul fizic, rectiliniu, newtonian, sau de timpul bergsonian, specific fiecarei persoane si fiecarei trairi , el este indisolubil legat de memorie si afectivitate. Totodata, timpul nu mai poate fi despartit de spatiu, asa cum o releva cercetarile deja consacrate in domeniul fizicii. Timpul-spatiu este astfel conceptul ce ne indreptateste sa nuantam incadrarea artelor in categorii precum temporale (muzica, filmul, dansul, literatura) si atemporale (pictura, sculptura, fotografia, arhitectura).

Impartirea formala in arte temporale si arte atemporale vizeaza doar componenta exterioara, a unei prime si superficiale receptari a fenomenelor artistice si nu alcatuirea intima, compozitionala a acestora. Artele vizuale, in speta arta fotografica, se situeaza numai aparent in afara timpului, prin prisma faptului ca imaginea pare sa se dezvaluie dintr-odata privitorului. In realitate elementele ce compun fotografia sau pictura se organizeaza in timp fie narativ, fie structural, la fel cum in compozitia muzicala desfasurarea temporala aparenta ( narativa) se suprapune, se lupta cu ideile muzicale ce o sfideaza , o contrazic, avand un timp al lor propriu de manifestare.