Reactia MAE: Organizarea Zilei Nationale a Romaniei la Teatrul din Budapesta, anulata sub presiunea unor demonstratii anuntate de partidul Jobbik

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 18 noiembrie 2010, 15:07 Actualitate | Diasporă


 documente
(18 Nov 2010) DOC, 194KB
"Ministerul Afacerilor Externe constata cu regret faptul ca directorul Teatrului National al Ungariei, domnul Robert Alfoldi, sub presiunea unor demonstratii anuntate de catre formatiunea politica Jobbik (formatiune nationalista radicala - n.red.), a fost nevoit sa anuleze angajamentul anterior de a pune la dispozitia Ambasadei Romaniei in Republica Ungara spatiul teatrului, pentru evenimentul care va fi organizat la 30 noiembrie 2010, cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei", este prima reactie a Ministerului roman de Externe, dupa scandalul izbucnit in Ungaria in urma intentiei oficialilor romani din tara vecina de a sarbatori 1 Decembrie la Teatrul National din Budapesta.
  • "Conform uzantelor diplomatice, Romania organizeaza, in fiecare stat cu care are relatii diplomatice, sarbatorirea Zilei sale Nationale. Acest eveniment celebreaza, in egala masura, Sarbatoarea Nationala a statului roman si bunele relatii care exista intre Romania si tara de resedinta. In acest an, ar fi urmat sa fie organizat la Teatrul National al Ungariei un concert de muzica clasica din repertoriul compozitorilor George Enescu si Bela Bartok", se arata in comunicatul MAE.
  • "In scrisoarea primita in seara zilei de 17 noiembrie 2010 de catre Ambasada Romaniei de la domnul Alfoldi, acesta precizeaza ca la baza deciziei anterioare de acordare a spatiului Ambasadei Romaniei pentru Ziua Nationala a stat convingerea ca <dupa o istorie tumultoasa, cetatenii romani si unguri se pot apropia prin intermediul culturii si al artei. Din pacate am evaluat gresit semnificatia deciziei mele, care ar putea afecta sentimentele conationalilor mei>. In acelasi timp, directorul teatrului national ungar si-a exprimat profunda intristare pentru situatia creata, subliniind ca doar prin continuarea colaborarii, mai ales in domeniile culturii si artei, aceste situatii similare vor putea fi evitate", mai arata reprezentantii MAE.
Ministerul Afacerilor Externe a demarat deja demersuri, catre autoritatile ungare, pentru "sprijin in vederea identificarii celei mai bune modalitati de solutionare a prezentei situatii prin identificarea unei locatii corespunzatoare pentru desfasurarea receptiei cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei".

In plus, MAE considera ca, "in contextul excelentelor relatii bilaterale de parteneriat strategic dintre Romania si Ungaria, la toate nivelurile, aceasta situatie reprezinta o exceptie izolata si regretabila".

Ministerul de Externe aminteste ca Ziua Nationala a Romaniei la Budapesta a fost sustinuta prin evenimente culturale in institutiile publice de cultura de renume (in 2005, la Cinematograful Urania; in 2006, la Palatul Artelor; in 2007, la Muzeul de Arte Aplicate; in 2008, la Teatrul Thalia; in 2009, la Teatrul Central), "care si-au propus sa genereze o cat mai larga cunoastere a culturii romanesti in tara de resedinta. Aceste sarbatori s-au bucurat de participarea unui numar foarte mare de cetateni ungari si autoritati ale statului ungar."


  • Sarbatorirea Zilei nationale a Romaniei, o provocare in Ungaria

Un scandal de proportii a izbucnit in Ungaria, dupa ce oficialii romani din aceasta tara au obtinut permisiunea directorului Teatrului National din Budapesta pentru a sarbatori aici 1 Decembrie, Ziua nationala a Romaniei, scrie Hungarianambiance.com. Mai multi politicieni maghiari si figuri publice importante considera "o provocare" gestul romanilor din tara vecina de a aniversa Ziua nationala la Teatrul National din Budapesta, in conditiile in care data de 1 Decembrie coincide cu pierderea, de catre Ungaria, in favoarea Romaniei, a teritoriilor din Transilvania stapanite pana in 1918.

Imediat dupa aparitia stirii in presa maghiara, istorici si figuri publice marcante din tara vecina au inceput sa vorbeasca despre "o provocare" din partea Romaniei. Ulterior, si politicienii ungari au reactionat. Potrivit acestora, Teatrul National din Budapesta este o institutie publica, iar Guvernul este responsabil pentru functionarea sa. "Sarbatorirea Zilei nationale a Romaniei la Teatrul National nu poate fi interpretata decat o provocare", a declarat istoricul maghiar Raffay Erno, pentru Magyar Hirlap.

Ulterior, autorizatia data romanilor de catre directorul Teatrului National pentru sarbatorirea zilei de 1 Decembrie in acest spatiu a fost retrasa.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














2804 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    DREPTURI (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:18)

    Dorel [anonim]

    Iar noi dam drepturi peste drepturi minoritatii maghiare.. inclusiv posibilitate de a trai in tara noastra fara sa aibe habar de limba ce o vorbim!
    • -15 (15 voturi)    
      ohh (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:28)

      dook [anonim] i-a raspuns lui Dorel

      vai de tara voastra
      • -10 (12 voturi)    
        cine? tu? (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:46)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui dook

        in europa, singurele popoare mai xenofobe decat noi se gasesc la sud de noi. in afara europei mai sunt si altii. pe de alta parte, xenofobia este cel mai important dintre elementele pe baza carora putem spune despre noi ca suntem "o tara de lumea a treia". dupa xenofobie, pe lista acelor asemanari sta religia.
    • -6 (6 voturi)    
      hoho! (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:32)

      Dacianna [utilizator] i-a raspuns lui Dorel

      Nu pune tu in aceeasi oala maghiarii de dincolo si cei de aici.
      • +12 (12 voturi)    
        pai (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:56)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Dacianna

        Pai nu ii punem noi. Ei se pun singuri.
    • +12 (12 voturi)    
      La o adica (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:42)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Dorel

      se autoexclud!
      Unde se pot angaja daca nu stiu romaneste?
      Ce scoala crezi ca pot face cu dascalii de acum?
      Sa fim seriosi!
      Si prosti si cu coada pe sus!
      E in dezavantajul lor.
      Suntem stat european, sunt reguli europene, doar niste urangutani mai pot crede in porcarii iredentiste, revansarde...
      • +8 (8 voturi)    
        nu prea ... (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:05)

        curiosu [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        acum daca nu stii limba maghiara nu te angajezi in Harghita si Covasna. sunt exclusi romanii... :)
        • -1 (3 voturi)    
          Si de ce m/as duce acolo? (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:56)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui curiosu

          Cei de acolo oricum invata maghiara!
          Trebuie sa se inteleaga intre ei!
          Hai sa fim seriosi!
          Si eu daca as fi de acolo as invata maghiara.
          Ce strica la casa omului?
          • +2 (2 voturi)    
            De ce sa nu te duci? (Vineri, 19 noiembrie 2010, 13:10)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

            Gandeste-te ce inseamna asta pe termen lung. Romanii din harghita si covasna ar fi obligati sa invete maghiara, romanii care nu stiu maghiara n-ar putea sa se mute acolo, nici macar in vizita nu s-ar simti in largul lor pt ca nu s-ar intelege cu 'bastinasii', iar 'bastinasii' nu ar putea sa iasa din zona lor pentru ca nu s-ar integra in alta zona din Romania fara sa vb limba romana.
            In Romania limba oficiala ramane momentan limba romana. Cine nu vorbeste/intelege limba romana nu ar trebui sa aiba cetatenie romana... in rest n-ai decat sa citesti geografie in maghiara si sa-ti petreci toata viata efectiv vorbind/ascultand maghiara.. sau latina.. sau orice alta limba vrei.
      • +5 (7 voturi)    
        ba esti p ... de bubui! (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:24)

        warchild [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        nu-i intereseaza sa faca scoala in romania - ii intereseza sa vorbeasca cat mai bine maghiara sa o vorbeasca in universitatile ungare in care se vor duce - si unde vor putea sa spuna ca sunt din fostele teritorii maghiare anexate de romania in 1918. se vor intoarce aici cu o cultura si o educatie la fel de buna ca a oricarui alt romana si vor forma o enclava mahiara in mijlocul romaniei si o sa-i doara undeva de istoria si de tara in care traiesc daca nu o au si-o creaza! baietii astia au un plan pe termen lung - eu unul as avea - m-as asigura ca scolile maghiare sunt mai bune decat cele romanesti (ceea ce nu e greu) si as impune ca toti copii care vor sa invete ceva si sa faca ceva cu viata lor sa invete maghiara - inclusiv romanilor ce dracu ca aici in tara asta se poate orice! si o intrebare mai exista un alt partid polititc care a fost tot timpul l aguvernare in afara de UDMR? zau zai cat de greu poate sa fie? toleranta frate - finlanda o tara de negrii, germania o tara de turci si romania o tara de tigani si unguri!
        • +1 (3 voturi)    
          Nivelul tau de inteligenta (Vineri, 19 noiembrie 2010, 8:46)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui warchild

          se afla in titlul postului tau!
          Sa ma cert cu tine?
          Ar insemna sa cobor la nivelul unui urangutan!
          Sincer!
          Suferi de o scenarita cronica!
          Mergi in plata Domnului!
  • +16 (18 voturi)    
    Capul plecat... (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:24)

    Nicolae [anonim]

    Este extrem de clar ca daca noi ne sarbatorim in Ungaria ziua nationala este o provocare iar daca ungurii vin in Romania cu catel cu purcel (inclusiv primul ministrul + cohorta de sovini gen tokes laslo) cu zecile de mii si flutura steagul maghiar prin toata Romania noi trebuie sa-i felicitam pentru ca "suntem europeni civilizati". Este regretabil ca le permitem sa faca pe teritoriul nostru ce vor - manifestatii sovine, asimilarea romanilor din judetele Covasna si Harghita prin lipsa scolilor romanesti, lipsa locurilor de munca - ungurii investind masiv acolo - iar ei ne taie macaroana scurt cind vrem si noi sa ne sarbatorim ziua nationala pe teritoriul ungariei. Degeaba au murit strabunii nostri pentru Unirea Tarilor Romanesti pentru ca acum avem la conducere un grup de tradatori care si-ar vinde si familia pentru o punge de bani. Rusine BOC si Basescu!
  • +15 (15 voturi)    
    articol (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:25)

    maria [anonim]

    Eu am crezut ca ungurii sint cetateni civilizati,europeni.Se vade treaba ca nu.Pacat Noi am facut tot ce-am putut ca maghiarii din Roimania sa se sita bine in tara noastra comuna.Este o rusine acest fel de manifestare.,cu atit mai mult cu cit se poarta astfel oameni de cultura,oameni politici .Rusine.
  • +12 (12 voturi)    
    Noi de ce nu facem la fel????????????? (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:27)

    ogi [anonim]

    Politicienii nostri de ce nu fac la fel. , aplica tactica strutului
    Unguri arboreaza stagul ungariei de ziua lor nationala la greu.Noi de ce le permitem si ei nu????????/
    Sintem niste cirpe fara singe in noi .
  • +9 (11 voturi)    
    Si pietele...! (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:27)

    valee [anonim]

    ...Si pietele din orasele romanesti sunt publice,
    iar manifestarile dedicate organizarii unor zile festive ale altor tari "ar putea afecta sentimentele romanilor"!
    ...In concluzie:
    In Romania, orice persoana poate sarbatori ziua nationala a oricarui alt stat...doar in casa proprie si personala!...
    Reciprocitate, dinte pentru dinte, ziceti.i cum vreti, dar le trebuie o lectie!
    Avea dreptate dl Friedman, tatal STRATFOR:
    "Romania trebuie sa fie un pericol pentru cei din jur!"...
    Aceasta este formula noua a dictonului antic:
    "Daca vrei pace, pregateste-te de razboi!"...
    • -6 (8 voturi)    
      dictonul antic! (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:05)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui valee

      Dictonul antic... ce bine se aplica el in secolul XXI in UE, nu-i asa?
      Uite cu dictoane antice din astea inainteaza Romania ... spre fundul clasei.
  • +10 (12 voturi)    
    SPER... (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:28)

    CIOMBE [anonim]

    Sa nu mai vad la anu' niciun picior de ungur de ziua magarimii (pardon maghiarimii)!
    Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte!
    • -6 (10 voturi)    
      mda (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:21)

      melchiades [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      imi pare chiar rau pentru tine, si pentru toti romanii care gandesc la fel. un singur lucru va uneste pe voi: ura fata de ceilalti! daca n-ar fi maghiarii, v-ati bate voi intre voi. asa, macar exista cineva pe care sa dati vina ca n-aveti autostrazi, ca politicienii-s hoti, etc etc.

      poate o sa zici, ca si ungurii fac la fel. si ce?? trebuie neaparat sa te cobori si tu la nivelul lor?!?! daca ei se comporta asa, tre sa faci si tu la fel sa arati ca poti?!?! asta-i problema, ca ramanii intotdeauna doar au REactionat, n-au nici o idee proprie originala.

      Daca altii's nationalisti, hai sa fim si noi, nu?!?!

      atitudine de tot rahatu'!
      • +3 (5 voturi)    
        Noi nu avem...! (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:48)

        valee [anonim] i-a raspuns lui melchiades

        ...Noi nu avem idei originale, suntem prosti! OK!
        Ai tu o ideie originala, sa ne-o spui si noua!?...
        De 65 de ani evreii merg pe ideia "dinte pentru dinte"!...Si le stiu toti de frica in zona!
        Friedman, tatal Stratfor, a spus-o:
        "Trebuie sa deveniti un pericol in zona!"...
        Ce voiai sa ne mai spuna?
        Dar noi, "nu si nu" ca mergem pe dictonul romanesc "capul plecat, sabia nu-l taie!"...
        Pagubos proverb am mai mostenit, noi, romanii!...
  • +9 (9 voturi)    
    Jobbik (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:29)

    Andrei [anonim]

    Macar noi romanii suntem toleranti. Jobbik, acel partid ultra nationalist din Ungaria si-a deschis Birou Teritorial la Tirgu - Mures.
    Deci se poate....
  • +9 (13 voturi)    
    Imi pare rau sa recunosc (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:31)

    uwe [utilizator]

    Dar avem nevoie de un partid de extrema dreapta. In lipsa lui, ministerul de externe nu are decat reactii anemice, palide, icterice, gretoase, care ar putea mult maidegraba sa reprezinte vointa asociatiei boschetarilor anonimi, decat a poporului roman.

    Adica la "meretz dreaq cu ziua voastra nationala cu tot" din partea maghiarilor, romanii raspund cu "excelentelor relatii bilaterale, "sprijin in vederea identificarii solutiilor", "exceptie izolata si regretabila" (de parca n-am sti toti dispretul cu care suntem tratati cand tranzitam tara vecina).
  • +7 (9 voturi)    
    in 100 de ani (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:34)

    toteu [anonim]

    anexam si ungaria ... si o sa scapam de problemele astea
  • +8 (8 voturi)    
    pai sub presiunea partidului cu nume de desen anim (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:35)

    ci ciong [anonim]

    or sa invadeze ardealul, sau macar sa il ceara ca fiind de drept al lor, oricum cladirile istorice, si zeci de mii de hectare au cam inceput sa primeasca inapoi de la ai nostrii conducatori iubitori de patrie si popor
  • +8 (10 voturi)    
    Sa interzicem si noi sarbatoarea ungurilor in RO! (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:37)

    Claudiu [anonim]

    De ce se permite minoritatii unguresti sa celebreze sarbatoarea nationala a Ungariei (si alte sarbatori) pe teritoriul Romaniei: Covasna, Harghita etc.?
    • +1 (9 voturi)    
      niste incuiati. si ei si noi! (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:58)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

      Vezi, tocmai asta e problema noastra!
      Cel mai elegant lucru pe care l-ar putea face Romania in situatia asta ar fi sa ii invite ea pe unguri sa serbeze zioua nationala la teatrul national din Bucuresti.
      Ar fi o palma eleganta si ar putea pe termen lung sa aduca beneficii ambelor parti.
      Haideti sa nu mai gandim cu pumnii, ca niste copii de clasa a 3-a. Asa suntem noi romanii, ne infuriem repede la chestii minore in schimb acceptam pasivi realitati mult mai grave.
      • +1 (3 voturi)    
        crezi ca vor intelege? (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:24)

        anna [anonim] i-a raspuns lui Radu

        sunt de acord cu principiul..... "intoarce si celalalt obraz", dar in situatia data nu se poate aplica
  • +7 (7 voturi)    
    serbare (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:38)

    ion [anonim]

    In Romania cum a fost sarbatorita ziua Ungariei?
    I-am fugarit din sediu in sediu?
    • -2 (4 voturi)    
      alo (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:58)

      dook [anonim] i-a raspuns lui ion

      s-a fugarit presedintele ungariei cand n-a fost lasat sa aterizeze cu avionul
  • +9 (13 voturi)    
    Eu nu mai sunt de acord cu legea educatiei (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:41)

    Heruvim [utilizator]

    Eram. Dar se pare ca eram naiv sa cred ca demonstratiile noastre de prietenie vor avea ecou in Republica Nazista Ungaria. Nu vreau ca legea educatiei sa treaca. Nu mai sustin PDL daca nu da dovada de coloana vertebrala si nu da un raspuns pe masura provocarii venite din partea nationalistilor maghiari.

    Traiasca Romania Mare!
  • +7 (9 voturi)    
    reactie de sobolan (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:43)

    ofelia [anonim]

    Asta este reactie? "Cautam o alta locatie"? Ce se intampla daca PRM ameninta cu ample proteste daca li se permite unora organizarea pe teritoriul Romaniei a zilei nationale a Ungariei? Nimic, va spun eu pentru ca nu intereseaza pe nimeni din aceasta tara ca suntem calcati in picioare. Personalul MAE si cel al Ambasadei Romaniei din Budapesta este preocupat in prezent de eventualele repercusiuni pe care le-ar putea avea scandalul, in sensul de a nu-si pierde locul caldut de munca. Nu au ei nimic cu imaginea Romaniei, din pacate.
    • +6 (6 voturi)    
      Asa pare la prima vedere, dar... (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:29)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

      ... nu este asa. Este o reactie foarte diplomatica si inteligenta, dupa parerea mea. Asta aduce dupa sine pe acelasi principiu al "afectarii sentimentelor conationalilor" blocarea automata a manifestatiilor de 15 Martie din Romania, ceea ce se nu cred ca deranjeaza pe nimeni :) mai ales ca in ultima vreme devenisera extrem de nesimtiti si agresivi cu ziua Ungariei mici :)

      Daniel
      • +1 (3 voturi)    
        deosebit de incantata (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:10)

        ofelia [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        as fi daca ai avea dreptate, sa fie o reactie "foarte diplomatica si inteligenta". Dar din pacate viitorul ne va arata ca nu a fost decat o fuga de responsabilitatile fisei postului, iar blocarea manifestatiilor din Romania cu ocazia zilei de 15 martie - nu va avea loc, opinia mea. Principiul la care te referi se practica doar in lumea civilizata, iar din punctul meu de vedere extremismul (de orice tip) nu are legatura cu lumea civilizata.
        • +4 (4 voturi)    
          Uzantele diplomatice.. (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:43)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

          Stimata Doamna sau Domnisora,
          Am inteles punctul Dumneavostra de vedere dar da-mi te rog voie sa nu fiu de acord.
          Pentru inceput as dori sa clarific cateva puncte:

          1) Romania este tara din Europa care a dat cele mai multe drepturi minoritatiilor. Acest fapt a fost recunoscut de mai multe ori de EU si de oficialli EU.

          2) Uzantele diplomatice dau semnificatii diferite pentru cuvinte. "Exceptie izolata si regretabila" inseamna ca:
          a) ar fi bine sa ramana o exceptie altfel trecem la represalii diplomatice.
          b) regret ca va trebui sa ma comport si eu la fel ca si tine"

          Altfel spus, pe scurt : "urmeaza represalii daca in cel mai scurt timp nu se rezolva problema". (Prima data te aperi, stai in defensiva, si dai de inteles ca daca nu corecteaza problema, o sa lovesti.)

          3) Probabil nu o sa blocam manifestatiile, o sa se blocheze prezenta oficialilor si a celor 10.000 de "turisti" maghiari care vin an de an de 15 martie la Tg Mures. Ceea ce va da o valoare mult redusa manifestarilor.

          4) Strategia nationala de apararea a romaniei este aceeasi de 20 ani, nu a fost deloc afectata de schimbarile de guvern. Oare de ce? pentru ca aceleasi pericole exista de foarte multa vreme.

          5) Corect, sunt de acord, nu are legatura cu lumea civiliyata. Ungaria este condusa in acest moment de un fel de "romania mare" unguresc, ceea ce va aduce deservicii mari internationale ungariei.. iar poporul maghiar ii va schimba cand va intelege ca au numai probleme din cauza lor .

          Cu respect,
          Daniel
          • +2 (2 voturi)    
            O corectura (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:50)

            Danie [anonim] i-a raspuns lui Daniel

            Stimata Doamna sau Domnisoara,

            Va rog sa ma scuzati,
            dar as dori sa corectez in prima propozitie din
            da-mi voie
            in
            dati-mi voie.

            A fost o greseala de concentrare, asa e, cand omul trebuie sa lucreze multi-tasking :)

            Daniel
          • +3 (3 voturi)    
            perfect de acord (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:02)

            ofelia [anonim] i-a raspuns lui Daniel

            cu toate cele 5 puncte - teoretic - practic insa nu valoreaza nimic in relatia cu Ungaria si nostalgicii unguri. Pentru argumentare mentionez prezenta membrilor HVIM in Romania, in calitate de organizatori ai comemorarii lui Horty - nu s-a luat absolut nici o masura. Daca nici aceasta nu este o atitudine de sobolan eu renunt sa mai urmaresc evenimentele din tara mea. Ce au dorit sa dovedeasca autoritatile romane ignorand in repetate randuri prezenta in Romania a unor persoane care au interdictie in alte state unde exista minoritate maghiara? Cred ca incompetenta. Abia astept decizia de a interzice sau limita manifestatiile cu ocazia zilei de 15 martie. Abia in acel moment vom vedea reactii nationaliste si extremiste.
            • +2 (2 voturi)    
              De la vorbe la fapte e un pas mare... (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:43)

              Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

              ... pe care nu il vor face ungurii...
              E un joc, un simplu joc politic de a soarecele si pisica, unde castiga cel cu nervii mai tari. Si pana acuma suntem noi aia.
              Explicatia e simpla: maghiarii vor auto-determinare, dar vor sa o primeasca oficial. O chestie care e ca si razboiul din fasia gaza: palestinienii vor ce nu o sa primeasca niciodata iar evreii vor ceva ce nu a fost a lor niciodata :)

              De indraznit nu o sa indrazneasca niciodata prin forta sau cu Legiunea Secuiasca, ca dau de dracul, si pe plan intern, si pe plan international, o blocada economica si inchiderea granitelor timp de 2 luni la cele 2 judete si pe urma mananca pietre de pe drum :) Comparativ, Kosovo e la marginea Serbiei, HarCov sunt in mijlocul Romaniei.

              Deci nu le ramane decat sa isi arate coltii pana la o limita si sa maraie. Eu sunt linistit, nu imi e frica sa ii las sa mai maraie si ei din cand in cand, sa isi faca placere, pentru ca oricum eu am controlul situatiei, mai strang sau mai slabesc lantul dupa cum vreau eu :) Oricum situatia este sub control, lasa-i sa latre cat vor in "cusca Har-Cov", daca intelegi ideea...

              Pe de alta parte, Ungaria nu se va baga la o adica niciodata cu arma in mana sa lupte pentru HarCov, pentru ca, vorba cuiva, "daca dam drumul la toti caii din Transilvania, in 2 ore se pisa in Budapesta".

              Acuma la raspunsul tau:
              1) intr-adevar, nu valoreaza nimic. Dar vor ramane intodeuna la nivel de bla-bla, practic nu au cum sa isi implementeze masiv teoriile. Iar nostalgicii astia, care din pacate sunt tocmai acuma la putere in Ungaria, reprezinta cel mult 15% din populatia Ungariei. Dar peste 3 ani vin iarasi alegeri si mai sunt si oameni de cultura in Ungaria, nu numai VC Tudori.

              2) autoritatiile romane au vrut sa dovedeasca foarte multa bunavointa si modul de rezolvare european al problemelor, atragand simpatia Europei la acest capitol, castigand automat aliati pentru situatii cum este cea de astazi.

              veyi continuare...
            • +2 (2 voturi)    
              De la vorbe la fapte e distanta mare... continuare (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:45)

              Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

              Chiar daca pe de o parte ai dreptate ca e prea multa indulgenta, mie personal imi da senzatia ca este linistea dinaintea furtunii si pregatirea aliantelor prin care Romania va "musca" la greu din Ungaria pe plan politic. O sa intrebi de ce?
              a) UDMR o sa zboare curand de la guvernare, vezi faza cu grupurile parlamentare formate din independenti, faza prin care PDL isi asigura majoritatea la guvernare fara a avea nevoie de UDMR. Neavand nevoie de UDMR sa formeze majoritatea si sa voteze legea, se poate scoate si invatamantul in limba materna din legea invatamantului.
              b) Aliantele puternice din ultima vreme cu Serbia, alt "prieten" al Ungariei
              c) intensificarea contactelor diplomatice cu dublu inteles din ultima vreme dintre RO si HU

              3) Sunt prea destepti sa interzica pe fata manifestarile. Dar daca nu mai vine nici un oficial maghiar, nu mai vin "fratii" lor din Ungaria, daca le blocheaza sponsorizarile finaciare din Ungaria si ii ia pe sus pe aia din Legiunea secuiasca care fac antrenamente paramilitare, manifestarile vor fi mult mai mici si lipsite de semnificatie. Ii mai iei si la intrebari de unde au bani pentru manifestari samd.. in felul asta in 3-5 ani nu o sa mai faca nici o manifestare... festina lente, daca intelegi latineste...

              Deci, in concluzie, eu raman la ideea de competenta. Nu este neaparat competenta PDL sau a lui Baconski personala, este competenta unor intregi structuri neimplicate politic din ministerul de externe, din personalul de la palatul Victoria, din MAI, din SRI, samd. La structurile astea numai ministrul se schimba, "meseriasii" cu experienta de zeci de ani raman aceeasi...

              Daniel
              • 0 (0 voturi)    
                logica perfecta (Joi, 18 noiembrie 2010, 19:45)

                ofelia [anonim] i-a raspuns lui Daniel

                dar numai din punct de vedere teoretic, practic imi este teama ca toate acestea si mai ales tacerea autoritatilor romane contribuie la imaginea negativa pe care o are Romania in plan international. Pentru exemplificare mentionez recenta afirmatie a presedintelui francez conform careia tiganii expulzati erau romani. Sa nu cunoasca faptul ca doar o parte erau din Romania? Nu prea cred. Iar aceasta declaratie poate fi legata si de respingerea / reticenta unor state privind aderarea Romaniei la spatiul Schengen etc. Toate sunt rezultatul unor mici sau mari probleme pe care autoritatile statului roman nu le-au gestionat cum trebuie sau nu au avut o reactie profesionista, in interesul romanilor.
                • 0 (0 voturi)    
                  Se pare ca ... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 0:53)

                  Danie [anonim] i-a raspuns lui ofelia

                  ... tot nu am reusit fiu convingator :) Imi cer scuze daca Toma necredinciosul e primul lucru care mi-a venit in minte in aceste momente :) :)

                  1) Eu iti inteleg temerile, e greu de crezut ca dupa atatia ani in care "fosta garda comunista" a fost responsabila de politica externa, acuma in sfarsit ceva s-a schimbat. Dar primele semne au aparut mai demult, odata cu inceputul in 2004 a procesului cu Ucraina legat de bazinul Marii Negre... Hai sa zicem ca avem acuma o generatie nou, de ex. Bogdan Aurescu, tineri si hotarati sa faca ceva pentru tara.

                  2) Nu putem compara mere cu bostani, Franta cu Ungaria. Cazurile nu se compara.
                  a) cazul FR-RO se va rezolva in scurt timp, se va ajunge la o intelegere. Deja incep sa se linisteasca apele... Se vor lua decizii la nivel de EU de catre toate tarile membre in privinta tiganiilor precum si masuri de integrare a lor la nivel european. Tiganii sunt nomazi, nu au nationalitate, nu au tara. Tara lor este acolo unde vor ei.
                  b) Cererea indirecta a FR catre RO a de a ingradi libertatea de miscare a tiganilor este impotriva esentei EU. Nici o tara nu va face deportari masive, ci doar in cazuri bine definite de infractori.
                  c) Vin alegeri in Franta, dupa niste ani in care Sarkozi nu a facut mai nimic decat a mototolit patul lui Carla :) Are nevoie si el de capital politic inainte de alegeri.
                  c) Nu uita ca amandoua tarile au sange latin, dupa 5 minute de circ monstruous o sa se pupe iarasi pe bot :) :)

                  Eu vin cu o propunere: asteptam cateva luni si vedem care dintre noi are dreptate. Dar trebuie sa promiti ca:
                  1) Nu te ascunzi de mine sub alt nume si raspunzi tot cu ofelia :), ca eu tot cu Daniel o sa fiu (desi am vazut ca mai sunt si alti Daniel pe aici, dar stilul de scris o sa il recunosti :) )
                  2) Daca eu am dreptate, si evolutia perioadei urmatoare va fi asa cum am prezis-o eu, dai o bere virtuala :)
                  Deal?

                  PS: "Lucrurile nu sunt intotdeauna asa cum par a fi" spunea cineva...
                  • 0 (0 voturi)    
                    batem palma (Vineri, 19 noiembrie 2010, 7:57)

                    ofelia [anonim] i-a raspuns lui Danie

                    1. am sa fiu tot ofelia
                    2.cate luni sa asteptam? mie imi plac chestiunile clare
                    3. daca ai avut dreptate dau mai multe beri virtuale, un camion de la URSUS, ultima productie de serie ca tot a inceput procesul de lichidare a unei marci romanesti recunoscuta international
                    • 0 (0 voturi)    
                      Ursus, Ursus, si te-ai dus, dulce minune :) (Vineri, 19 noiembrie 2010, 11:59)

                      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

                      1. Ok
                      2. 6 luni?
                      - 2-3 luni estimativ pentru scoaterea UDMR din guvern si votarea legii invatamantului
                      - cam 6 luni punerea pe bot a HU
                      - cam 4-6 luni normalizarea relatiilor cu FR si intrarea in Schengen.

                      3. Da, stiu de faza din pacate, iar daca esti ardeleanca ca si mine, tine-mi te rog si mie vre-o cateva lazi de bere :). Le platesc, pe bune

                      /(editat de HotNews.ro)
                      • 0 (0 voturi)    
                        ok (Vineri, 19 noiembrie 2010, 14:06)

                        ofelia [anonim] i-a raspuns lui Daniel

                        1. discutam subiectul acesta in mai 2011, cu tot ce implica UDMR afara, normalizarea relatiilor cu FR (nu cred), intrarea in spatiul Schengen (nu cred), termenul limita 15 mai 2011 pentru toate. Ca UDMR iese de la guvernare - posibil, au mai facut-o si in alte conditii;
                        2. Sunt ardeleanca, chiar clujeanca si am comandat deja un TIR, cateva lazi nu mai conteaza,in rest - toate cele bune
                        • 0 (0 voturi)    
                          No, doara daca e musai, discutam in 15 mai... (Vineri, 19 noiembrie 2010, 20:24)

                          Daniel [anonim] i-a raspuns lui ofelia

                          Ok, atunci discutam in mai...mai precis pe 15 mai...

                          Sa nu uiti sa aduci berile, desi eu nu prea sunt mare bautor de bere, dar ma sacrific de data asta

                          Mie imi place sa beau linistit la o masa ceaiul din flori de pe langa statuia lui Matei Corvin :) :) he, he.
                          Sa nu zici ca sunt rasist, ca te inseli de data asta.
                          Nu de alta, dar pe florile alea ma jucam cand eram copil, pana iesea mama la geam si striga dupa mine :)

                          Daniel
  • +7 (11 voturi)    
    Treziti-va, odata, romani ! (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:48)

    Mihai V [anonim]

    Obraznicia ungureasca nu are limite, ei vin cu hoardele in Romania unde isi sarbatoresc criminalii care i-au batjocorit pe romani, iar autoritatile noastre nu schiteaza nici un gest. Ai nostri le lezeaza sentimentul national cu ziua nationala ? Nu vreau sa mai aud de nici o manifestare ungureasca pe teritoriul Romaniei. Tot ce tine de amintirea criminalilor unguri pe teritoriul romanesc sa fie mutat in Ungaria. Autoritatile romane trebuie sa reactioneze cat mai energic.
  • +6 (10 voturi)    
    aveti rabdare... (Joi, 18 noiembrie 2010, 15:59)

    un oarecare [utilizator]

    ...ultimul popor migrator din europa se integreaza mai greu in UE. Putina rabdare....
    Au mai facut o data pe nebunii dupa 1918....si un Badea Gheorghe si-a pus opinca in loc de drapel la parlament in Budapesta.
    Sunt sigur ca in mileniul 3 nu mai e nevoie de astfel de demonstratii de forta!
    Nu uitati ca suntem in UE si granitele sunt doar de natura istorica.
    Anexare / curerire de teritorii in cadrul UE nu o sa mai existe de acum. Oricum fiecare poate sa treaca granita...fara sa isi dea seama de acum.
    Deci ce rost are sa ne certam si pentru ce? In timp o sa trezim europeni cu totii...unii mai greu dar tot ne trezim.
  • +3 (5 voturi)    
    oftica (Joi, 18 noiembrie 2010, 16:56)

    smen [anonim]

    e grea cand stii ca armata romana a juat ciuleandra in Budapesta,pe cand ungurii n-au jucat niciodata ceardasu in Bucuresti,e greu sa stii ca te-au cotonogit niste ''oieri'' in ww1,cand tu un popor salbatic venit din stepele asiei mancand carne cruda erai maestru in arta razboiului(hahahahahahaha),e greu sa ai o dimensiune cat Oltenia romaneasca si sa nu te vezi pe harta decat cu lupa,complexul inferioritatii intr-un fel ungurii trebuie intelesi
  • +2 (6 voturi)    
    Da-ne Doamne minte. (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:03)

    ianos [anonim]

    Cat timp procentul de 5% din parlament, este determinant pentru formarea unui guvern, nu putem face mare lucru cu coloana noastr vertebrala.Ungurii stiu cand sa faca pe nebunii,cu romanii care sunt slabi.Uitati-va ce se intampla cu fundatia Gojdu.
  • -2 (4 voturi)    
    In 2011 ce urma... (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:05)

    Filip [anonim]

    cladirea parlamentului?nu e cinstita comparatia unui comentator de mai sus in care spunea ca aia sau reunit undeva pe o campie si vai ce lezati au fost alti(oare de ce nu arboreaza mai des si romanii drapelul national ?, sa va spun eu...) si la fel de mare marlanie vad si in afirmatia ca ar trebui sa le ingradim accesul ungurilor la manifestatii culturale ,fie ele si de ziua lor nationala ,
    va recomand sa cititi constitutia tarii ,sa va cunoastetii drepturile si dupa acea sa luati act de faptul ca legislatia internationala este mai categorica in aceste privinte,mai nou legislatia europeana are intaietate fata de cea nationala.
    Ganduri bune.
  • +4 (4 voturi)    
    Civilizatie maghiara? Lipsa...bunsimtz (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:13)

    Base baci [anonim]

    Inca odata se demonstreaza cat de civilizati sunt maghiarii, oriunde s-ar afla ei. Noi trebuie sa le dam totul inclusiv legea educatiei pe tava, asa cum si-o doresc , ei ne scuipa in fata...halal popor ungar.
    • -2 (4 voturi)    
      mda2 (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:40)

      melchiades [anonim] i-a raspuns lui Base baci

      dragule base bácsi,

      in primul rand, nu confunda te rog ungurii din ungaria cu maghiarii din romania.

      trebuie sa intelegi faptul ca acea lege a educatiei e pentru toti romanii, nu numai pentru cei etnici maghiari. si ii va ajuta pe toti in aceeasi masura. problema este ca doar partea cu predatul in lb maghiara a fost mediatizata, dar sa stii ca sunt mult mai multe lucruri pozitive in acea lege.

      in paranteza fie spus ca desi sunt maghiar, nu sunt de acord cu predatul geografiei si istoriei in lb maghiara. acei copii oricum nu prea socializeaza cu romanii, singurul loc unde ar fi putut invata limba romana ar fi fost scoala. asa insa le va fi mai greu.
  • +3 (3 voturi)    
    quod licet Jovi...... (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:26)

    agora [anonim]

    ....Va inchipuiti ce s-ar fi intamplat daca de exemplu romanii din tara noastra s-ar opune multelor "sarbatori " ale maghiarilor care nu pierd ocazia de a insulta istoria noastra???? Ar fi sculat impotriva noastra mapamondul ;ar fi reclamat de la un pol la altul si de la un meridian la altul S-ar fi jeluit ca le sunt lezate drepturile ca se intentioneaza deznationalizarea etc etc
    Asa ....poate luam exemplu de la ei
  • 0 (2 voturi)    
    Politicieni de doi bani (Vineri, 19 noiembrie 2010, 1:33)

    Gigel [anonim]

    Si ei si noi ii avem, doar ca ungurii se pare ca ii au mai din abundenta...

    Niste idioti nationalisti care nu isi bat capul sa se gandeasca la consecintele purtarii lor populiste si stupide.
    Ar trebui pur si simplu ignorati - din pacate insa unii dintre ei sunt din alianta la putere.

    Si asa s-a facut Ungaria de cacao, inca o data...
  • +2 (2 voturi)    
    Nenorocitii (Vineri, 19 noiembrie 2010, 5:28)

    Ilie [anonim]

    Ar trebui ca orice manifestare de 15 martie din HarCov sa fie interzisa la nevoie cu sprijinul fortelor spaciale, jandarmerie si mascatii.
    Ce pana mea se cred hunii astia ?
    Pana cand toleram placute bilingve si sa nu ne serveasca la magazine pe noi romanii ?
    Si spun pe fata ca-i doare Trianonul !!
    Sa-i arda, nu sa-i doara !
  • -1 (1 vot)    
    DE ce va AGITATI!! (Vineri, 19 noiembrie 2010, 13:05)

    tornado [utilizator]

    Cine a protestat un partid de buzunar idetic cu partidu lui Vadim Tudr nu ai facut celelate partidede la guvernare galagie sau mebri guvenului ,relatile noastre cu unguri sunt la nivel de stat exceptionale !!si de iteres ,intradevar este o natie care iubesc tara lor si se RESPECTA!! ,ca natie in schim la noi uni la toate tv, antene si vintulesti nu stiu cum sa spurce acesta tara rusine lor TREBUIE SA NE IBIM MAI MULT TATRA!,toti o fac ,am trait in 9 tati de pe mapamod dar toti is-i iubesc tarile lor !!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version