Motiv de mandrie: Ofelia Hough, o romanca stabilita in Irlanda, a primit cea mai importanta distinctie a Academiei de Politie a acestei tari

de Cristian Roman     HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2009, 17:50 Actualitate | Diasporă


Ofelia Hough, alaturi de seful politiei din Limerick
Foto: press22.ie
A venit prima oara in Irlanda acum 11 ani, pe cand avea doar 20 de ani, ca ingrijitoare in casa unei familii. Intre timp, ajunsa la 31 de ani, Ofelia Hough, casatorita intre timp cu un irlandez si devenind si ea cetatean al acestei tari, a primit miercuri cea mai inalta distinctie acordata absolventilor Academiei de Politie din Irlanda, situata in Templemore (County Tipperary), in sud-vestul tarii.

Ofelia a fost desemnata cel mai valoros recrut dupa incheierea celor doi ani de studii, primind distinctia Gary Sheehan Memorial Medal, dedicata unui recrut care a fost ucis in 1983 in timpul conflictului nord-irlandez.

Potrivit irishtimes.com, romanca vorbeste nu mai putin de cinci limbi straine si a fost trimisa si in misiuni externe ale Politiei Irlandeze, gratie acestei calitati. La ceremonia de absolvire de miercuri, Ofelia a fost asistata de sotul ei, Liam, si de familia din Romania, venita special din Brasov in Irlanda pentru acest lucru.

In Romania, pina in 1998, Ofelia a lucrat la Biroul National de Turism si a avut o colaborare cu publicatia Transilvania Expres. In Irlanda, pana sa intre in randurile Academiei de Politie, acum doi ani, Ofelia a studiat in cadrul National University of Ireland, din Galway (vestul Irlandei).

“Nici in cele mai indepartate vise nu mi-as fi inchipuit ca voi fi in aceasta postura. Sunt incantata si mandra sa ma aflu aici si sa primesc acest premiu”, a declarat Ofelia, citata de irishtimes.com.

Ofelia Hough va fi incadrata in curand ca politista cu norma intreaga la o sectie din centrul orasului Limerick, in vestul Irlandei, unde a fost trimisa in ultimul an pentru perfectionare.

Iata care sint criteriile in urma carora romanca a primit cea mai inalta distinctie a Academiei de Politie Irlandeze:
  • S-a distins in mediul academic al institutiei in cei doi ani de studii;
  • A adus contributii semnificative sectiei din Limerick unde s-a perfectionat;
  • A avut calitati de lider atat de puternice incat s-a distins in randul colegilor de studii si a primit aprecierea unanima a superiorilor sai si a personalului care a pregatit-o.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3071 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Bravo mai fata ! (Joi, 9 aprilie 2009, 17:59)

    daniel [anonim]

    Cei ca tine sint cei mai pretiosi ambasadori ai tarii lor !
  • -3 (5 voturi)    
    Whut? (Joi, 9 aprilie 2009, 18:02)

    Ion Vasile [anonim]

    Ce este cu articolul asta, chiar in halul este de insetati suntem dupa aprecierile "strainilor"?
    Bafta ei, a invatat si este peste medie ... dar asta e stire de interes?
    Breaking News : Vasile a fost promovat ca manager de divizie a corporatiei CucuBau. CEO-ul a spus multe lucruri de bine despre el, deci fiti mandrii ca sunteti romani.

    Whut?
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari, domnule Ungureanu (Joi, 9 aprilie 2009, 19:56)

      2si-un sfert [anonim] i-a raspuns lui Ion Vasile

      Bravo fetei, romanca desteapta si muncitoare, e plina Romania de astfel de persoane, doar ca in fatza ies sexy-braileanca, piticu porno, dan diaconescu, free gigi, pentru ca au mai mult tupeu, au nesimtire.
      Insa e de apreciat, pentru ca Ofelia nu e singura "straina" din Ac ademia irlandeza de politie, dar a dovedit ca e cea mai buna, mai buna si decat bastinasii.
      Doar romanii cu complexe de inferioritate nu stiu ca fac parte dintr-un popor extrem de creativ si inteligent :)
    • 0 (0 voturi)    
      Stirea este interesanta, (Joi, 9 aprilie 2009, 22:29)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Ion Vasile

      nu doar pentru ca este romanca, ci si pentru ca este in totala neconcordanta cu perceptia politiei din tara ei... Eu cred ca este un motiv de mandrie, pentru noi!
  • +1 (1 vot)    
    brasov (Joi, 9 aprilie 2009, 18:12)

    danuta [anonim]

    Felicitari pentru Ofelia.

    o alta brasoveanca
  • 0 (2 voturi)    
    it's (Joi, 9 aprilie 2009, 18:25)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    a long way to tipperary, it's long way to you...
  • +2 (2 voturi)    
    motiv de mandrie natzionala? (Joi, 9 aprilie 2009, 19:08)

    iliescu [anonim]

    Nu intzeleg de ce citeodata romanii isi lauda emigrantzii vezi cazul asta, shi cand vine vorba de milioanele plecatzi la munca li se zice "capshunari".
    Poate ca daca fata asta nu lua o medalie era shi ea o "Capshunara"!
  • 0 (0 voturi)    
    ciripituri (Joi, 9 aprilie 2009, 19:31)

    piti [anonim]

    cind vom ajunge sa ii recunostem pe cei din tara la fel de bine ca pe cei din strainatate atunci vom urca o alta treapta. noi ca popor nu stim sa ne recunoastem valorile si sa le promovam.
    felcitari ei si tuturor romanilor care au structura si fac ceva ptr ei insusi si sint un exemplu/inspiratie fata de ceilalati. faptele lor ramin insa fra ecou daca nu-i urmam.
  • +1 (1 vot)    
    Ce senzatie... (Joi, 9 aprilie 2009, 20:04)

    ileana [anonim]

    Ce senzatie sa citesti un articol, iar cand te uiti la poza , sa-ti dai seama ca este cunostinta cu tine din copilarie...
    Felicitari Ofelia!
    Bafta!
  • 0 (0 voturi)    
    Oare chiar asa sa fie??? (Joi, 9 aprilie 2009, 20:07)

    Xes [anonim]

    nu cred ca e cazul sa o laudati atata! sa nu uitam ca daca nu se casatorea cu un cetatean irlandez si in urma acestei casatorii nu ar fi primit si cetatenie irlandeza nu ar fi avut nici o sansa sa frecventeze acea instituie si sa obtina distinctia mentionata, oricat de desteapta ar fi fost si oricat de multe limbi straine ar vorbi. si sa nu uitam inca ceva: nu este cetatean eu, de mana a doua, restrictionat pe piata muncii, asa cum sunt alti romani poate mai destepti decat ea, care se afla pe meleaguri straine! dar, ... sa-i uram cetatenei irlandeze - proaspat politist, succes si felicitari!!!
    • +1 (1 vot)    
      Este adevarat (Joi, 9 aprilie 2009, 21:19)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

      nu cred ca tu(Xes) ar trebuii sa-ti mai expui parerile in public deorece nu ai depasit pragul de capsunar inca iar daca te afli in strinatate ca sa muncesti sau sa faci o scoala,nu ncred ca ai sa reusesti,iar pt informatria ta generala aceasta fata a mai terminat o facultate in aceasta tara(Irlanda )ca sa intelegi ,si in Academia aceasta au mai absolvit si alte natii(chinezi,americani,polonezi),inca mai detine cetatenia romana(deci este romanca)si daca ar da un interviu sau ar vorbi cu tine nu ai sesiza ca aceasta (Ofelia)a locuit in Irlanda de 11 ani in comparatie cu tine care banuiesc ca deja ai accent.
      • 0 (0 voturi)    
        Usurel,... (Joi, 9 aprilie 2009, 22:03)

        Xes [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        In primul rand, ti-as recomanda sa te abtii de la afirmatii nefondate. In primul rand sunt roman nascut in strainatate din parinti romani, am lucrat in strainatate, am studiat si in strainatate si in Romania, si stiu mai multe decat tine despre cum se face o facultate in Republica Irlanda si cu mult inainte ca aceasta fatuca sa ajunga si ea in Irlanda. Si ti-as mai recomanda sa taci, si sa te mai documentezi atunci cand dai exemple de americani si polonezi care lucreaza si studiaza in Irlanda. S-ar putea sa nu stii cate facilitati li se acorda si mai ales sa stii cat se chinuie un romanas de rand - nu vorbesc de mine, ptr ca nu e cazul meu - care vine in Irlanda, nu are sansa sa obtina cetatenia irlandeza prin casatorie, dar poate este la fel de destept ca aceasta doamna politist devenita cetatean irlandez. Iar cu accentul de care pomenesti,... mai stai un pic pe loc si fa un pic de joc de glezne... mai ai pana sa stii ce inseamna viata in afara, ca roman!
        • 0 (0 voturi)    
          crezi tu (Joi, 9 aprilie 2009, 22:50)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

          mai tinere romanas locuiesc in Irlanda de 9ani sunt casatorit cu o romanca si sunt si cetatean Irlandez fara sa ma fi nascut in aceasta tara cum esti tu si in afara de asta nu imi tine lectii de viata pentru ca din spusele tale(nascut in strainatate )deci cetatean cu drepturi depline,nu aveai cum sa stii si sa simti ce inseamna sa fii roman in occident,iar daca fac un calcul parinti tai au emigrat acum18-20 de ani,deci cu alte cuvinte tu personal poti sa faci joc de glezne iar cind personal tu sau oricine din familia ta care aveti drepturi depline veti ajunge sa face-ti macar pe un sfert din ceea ce a facut aceasta fata am putea vorbi dar pana atunci "joc de glezne" si ai grija cu accentul cind te mai duci in ROMANIA in concediu sau vacanta.
        • 0 (0 voturi)    
          P.S (Joi, 9 aprilie 2009, 23:06)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

          mai bine ai citi si restul de pareri de pe site si poate vei realiza ca .........................!?
        • 0 (0 voturi)    
          Intradevar (Joi, 9 aprilie 2009, 23:40)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

          ai amutit sau ai inceput sa faci sport(joc de glezne)cum te-ai exprimat tu la nivelul studiilor pe care le-ai absolvit in Romania sau strainatate iar cit despre cum se obtine cetatenia Irlandeza sunt mai multe cai:(casatorie,naturalizare,si ceea prin care tu ai devenit cetatean prin nastere datorita faptului ca parinti tai au venit aici si te-au conceput pe tine ca sa poata ramane in aceasta tara si probabil sa stea pe sociale,acesta fiind un motiv pentru care nu suntem vazuti bine in lume)
          • 0 (0 voturi)    
            Nu-i asa!!! (Vineri, 10 aprilie 2009, 0:59)

            Xes [anonim] i-a raspuns lui Adrian

            In primul rand, nu sunt cetatean irlandez, nici nu am cerut cetatenia irlandeza vreodata, desi as fi fost indreptatit la varsta majora sa o fac. Am fost educat in spirit romanesc si traiesc in spirit romanesc si in prezent. Am tarit si in comunism in Romania si am trait si in capitalism in occident, deci, ... nu mai sunt chiar "tanar", ma apropii cu pasi repezi de varsta de 40. Sunt absolvent de studii universitare atat in Romania cat si in Irlanda si stiu care este nivelul universitatilor irlandeze. Parintii mei nu au stat vreodata pe social, ptr ca in acele vremuri nici nu se putea cere ajutor social de catre un cetatean roman. Nu vreau sa o denigrez pe aceasta fata, si categoric, sunt convins ca a tras-o mult ca sa ajunga aici, si este de laudat ceea ce a facut ea. In schimb, in acea Academie absolvita de doamna Hough, avantajele celor care au cetatenie irlandeza sunt net superioare avantajelor obtinute de catre ceri cu cetatenie romana. Ma intriga oarecum mai mult faptul ca acesti jurnalisti, ezita sa se documenteze si sa declare ca un romans de rand venit recent in Irlanda - 2 ani sa zicem - are nevoie de un work permit, greu de obtinut, chiar daca a absolvit renumita Academie de Politie din Irlanda. Doamna in cauza, fara dar si poate, este categoric un cetatean EU de prima mana, nu de mana a doua asa cum este un roman obisnuit, cu doctorat si studii din plin care a stat pana mai curand in Romania. Fara suparare! Si ai grija... "face-ti" este de fapt FACETI!!! asa-i sau nu???
            • 0 (0 voturi)    
              Buna (Vineri, 10 aprilie 2009, 12:21)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

              un fapt imbucurator este ca fata de prima discutie ai realizat ca aceasta fata a muncint mult sa ajunga aici si cum am mai spus a mai terminat o facultate in aceasta tara fara sa fie cetatean irlandez iar cit despre "cetatian la mana a doua"cred ca Irlanda nu este vinovata de aceasta eticheta deoarece nu ei au furat lebedele din Austria,nu ei sau dus in Italia la furat (acestea fiind exceptii dar una peste alta tigani sau nu tot cetateni romani erau)cei ce au facut aceste fapte .In alta ordine de idei acesta eticheta am pus-o singuri si prin votul pe care parinti nostri si noi (romanii)l-am dat la rindul nostru clasei politice din romania,si a educatie pe care copii nostri o primesc din mass media din romania(cred ca educatia in scoala este buna)dar si adultii binenteles.Ceea ce vreu sa spun este ca problema este la noi si nu la ei iar eu personal nu ma simt si nu m-am simtit nioadata asa si am fost mindru cind cei din comunitatea irlandeza in care locuiesc mi-au adus in atentie acest caz inainte sa cumpar ziarul ,iar despre cei ce au terminat facultatea in romania acele studii trebui echivalate in irlanda(si grabiti-va pana nu afla europa de acele diplome cumparate)binenteles acestea fiind tot exceptii dar tot in romania au fost eliberate impreuna cu permisele de conducere de la Arges,si ca sa tragem linie "cetateni la mana a doua "este MADE IN ROMANIA,parere mea personala.
              • 0 (0 voturi)    
                No Subject (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:51)

                Xes [anonim] i-a raspuns lui Adrian

                Nu mai stiu prea multe despre mediul universitar din Romania, intrucat am terminat cam de multisor o facultate acolo. Nici despre diplome si permise false nu sunt la curent, dar nici nu vreau sa cred ca Ungaria, Cehia, Polonia, care sunt cetateni de mana intai in EU, nu au si ei fraudele lor, si cu toate astea domnii Irlandezi s-au grabit sa le dea toate drepturile in valul intai de aderare in 2004. Ma rog,.. astea sunt subiecte subtile de discutie. Nu vom termina niciodata daca vom discuta pe tema asta. In schimb, guvernantii de la Dublin fierb in momentele astea: mai au un picut, doar putin ragaz (2 ani), pana cand UE ii va obliga prin prevederile tratatului de aderare din 2007 sa acorde drepturi depline cetatenilor romani si bulgari. - ca nu vor putea demonstra vreodata ca au somaj in crestere din cauza romanilor si bulgarilor. As vrea sa ii vad ce vor face atunci si cum vor mai improsca cu noroi in natiunea romana? Asta in cazul in care Irlanda nu risca sa fie data afara din EU, avand in vedere ca a respins tratatul de la Lisabona; ca stim doar bine: au mai existat cazuri de excludere in trecut mascate ca "retrageri"! Pana la un nou post,... ma bucur ca am ajuns la un consens, si, scuze ptr tonul artagos de mai sus!
                • 0 (0 voturi)    
                  Buna (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:40)

                  Adrian [anonim] i-a raspuns lui Xes

                  sper sa ai dreptate dar eu sunt un pic mai pesimist in ceea ce ne priveste in urmatori 2 ani si nu cred ca ei (europeni) vor schimba parerile daca noi nu ii ajutam sa-si schimbe perceptia despre romania si romani in general iar daca am avea citeva persoane ca si aceasta fata in fiecare tara cred ca isi vor schimba total atitudinea.Cit despre tratatul de la Lisabona eu personal ii felicit penrtu ca nu au stat drepti in fata europei cum a facut romania cind am semnat tratatul in cinstea presedintelui frantei care a vizitat romania la timpul acela iar ca dovada o sa vezi ca irlanda o sa scoata un "deal"mai bun a doua oara(vezi exmplul poloniei).P.S:am facut un pic de cercetare si am inteles ca la academia de politie din irlanda nu esti obligat sa detii cetatenia irlandeza ci sa fii de bun caracter si binenteles sa ai ceva scoala si virsta sub 35 de ani.Scuzele sunt acceptate si ma bucur ca te-am cunoscut si poate vom mai avea ocazia sa discutam.Cu respect Adrian.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Epilog (Vineri, 10 aprilie 2009, 19:14)

                    Xes [anonim] i-a raspuns lui Adrian

                    Daca vom mai avea ocazia sa discutam, cu mare placere!!!
                    Cu mare respect, in aceeasi masura, Johannes!
  • 0 (0 voturi)    
    Seful politiei din Stab City? (Joi, 9 aprilie 2009, 20:32)

    na [anonim]

    Daca in poza e seful din Limerick e clar. Limerick e asa numitul Stab - City - unde o data pe saptamana moare cate unul injunghiat sau impuscat in cap iar politia (Garda) nu (poate) face nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      cam ai dreptate (Joi, 9 aprilie 2009, 20:51)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui na

      nu stiu nimic despre Limerick, insa politaiul are fata de Academia de politie - filmul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by