MAE a publicat lista de documente ce atesta resedinta, pe baza carora pot vota romani din strainatate

de A.B.     HotNews.ro
Vineri, 7 noiembrie 2008, 0:06 Actualitate | Diasporă


 documente
(07 Nov 2008) PDF, 88KB
MAE a publicat lista de documente pe care romanii din strainatate trebuie sa le foloseasca pentru a vota la alegerile din 30 noiembrie. Ei trebuie sa demonstreze ca au resedinta in straiantate pe o perioada de minim 15 zile pentru a putea vota.

Singurele tari ale caror autoritati nu au comunicat documentele care atesta resedinta sunt Irakul, Georgia si Zimbabwe, restul sunt indicate in documentul atasat.

Ministerul are o sectiune dedicata alegerilor din 2008 pe site-ul sau, care poate fi accesata aici.

















1584 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Cum votez? (Vineri, 7 noiembrie 2008, 12:59)

    cucu [anonim]

    Pai eu daca sunt in Franta si studiez cu contract(doctorat) si am contract de chirie, dar n-am nici una din documentele descrise aici, cum procedez?

    Pt Franta tb sa ai:
    1. atestaţia temporară de şedere
    2. titlul de şedere
    3. carte de rezident
    • 0 (0 voturi)    
      doar unul (Vineri, 7 noiembrie 2008, 16:46)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui cucu

      doar un document din cele enumerate. necazul este ca, studenti diN U.E. fiiind, nu avem nevoie de aceste acte. ni le facem doar daca vrem sa lucram. prin urmare, nu putem vota! multumim inca o data, si pe acesta cale, guvernului romaniei care ne permite sa ne exercitam dreptul la vot... dreptul de a tacea, adica.
      oricum ei nu au nevoie de voturile noastre, caci nu de bine am plecat de acolo. nu ii vom vota pe calai. prin urmare, se lipsesc de buna voie de noi.
      p.s. si eu tot in franta sunt... si se voteaza la paris si la lyon, parca, nu? si daca stau la 600km de cele doua sectii, ce ma fac?
      • 0 (0 voturi)    
        votare (Vineri, 7 noiembrie 2008, 20:06)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui mirunamara

        eu stau in bordeaux si cea mai apropiata sectie de votare de mine este Bilbao Spania. M-am agitat sa-mi inchiriez o masina si sa plec acolo, dar se pare ca tb sa stau linistit.

        Nu mi-a cerut universitatea in care imi fac doctoratul nici una din aceste documente.

        Ma rog, eu voiam sa ma deplasez pe cheltuiala mea, ca sa votez, dar nici nu pot sa risc sa ma duc degeaba acolo.
        • 0 (0 voturi)    
          tot bx (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 12:33)

          aurelia [anonim] i-a raspuns lui cucu

          Si eu tot in Bordeaux stau!
          Nici mie nu mi-a cerut Univ. Bx 3 aceste documente. Mi-am facut eu cartea de sejur, caci m-am casatorit aici si voiam sa am si dreptul de munca. Doar ca, iti dau perfect dreptate, nu vreau sa merg pe cheltuiala mea la votare. Stiu insa ca se putea vota in Paris si Lyon sau Marsillia la ultimele votari. Oricum, renunt la vor si gata!
        • 0 (0 voturi)    
          franta-spania (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:16)

          aurelia [anonim] i-a raspuns lui cucu

          Oricum nu am avea cum vota in Spania daca locuim in Franta, caci... ne-ar trebui documente de sedere in Spania.
  • 0 (0 voturi)    
    doar unu' (Vineri, 7 noiembrie 2008, 13:40)

    titi [anonim]

    iti trebuie un sigur document din cele enumerate
  • 0 (0 voturi)    
    Candidat independent din SUA (Vineri, 7 noiembrie 2008, 17:09)

    Constantin Timoc [anonim]

    Documente necesare pentru a vota:

    A. Pasaport pe care scrie domiciliul in strainatate

    sau

    B. Pasaport pe care scrie domiciliul in Romania si unul din urmatoarele documete:

    S.U.A.

    1. permis de reşedinţă permanenţă în SUA (green-card)
    2. permis/legitimaţie de muncă
    3. permis de conducere
    4. document de identitate pentru străini (state ID)
    5. [lipseste]
    6. viză de scurtă durată pentru studii, afaceri, muncă, activităţi religioase


    Canada

    1. card de reşedinţă permanentă (Permanent Residence Card)
    2. permis de şedere (visa record of landing)

    Australia

    1. viza de reşedinţă permanentă
    2. permisul de conducere
  • 0 (0 voturi)    
    io, din pacate (Vineri, 7 noiembrie 2008, 22:48)

    taranistu” [anonim]

    io sunt in Italia si nu pot vota desi am toate documentele necesare. Sunt taranist, partidul meu nu este prezent pe liste, iar liberalii cu care voiam sa votez din pricini doctrinare, m-au procopsit cu nimeni altul decat Petre Roman, cu care nu pot sa votez din pricini de Corneliu Coposu. Basescu PDL nici nu intra in discutie , din pricini pe care cine vrea le cunoaste. In fine, democratia romaneasca imi da multe posibilitati, nici in 2000 n-am votat ca vorba unui popa greco-catolic, nu poti alege intre dracu si ma-sa! (ilici si vadim) Roman s-a alege el singur, nu-nteleg ce le-a promis liberalilor de l-au pus pe liste...
  • 0 (0 voturi)    
    Studenti Franta (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 11:06)

    mil [anonim]

    Faceti-va Carte de Sejour!
    Pana in 2007 nici nu se putea concepe sa stai aici fara asa ceva....in orasele mici e o formalitate (vi se da o recipisa pe loc cu poza, si tras in plastic peste o luna). Eu sunt la a noua carte de sejour, nu e nici o filozofie.

    E interesul vostru sa va declarati domiciliul pentru a primi CAF si alte ajutoare sociale, drept de munca, sa platiti impozitele. De ce sa dati vina pe guvern ca nu o aveti...ca doar nu tre sa se duca Tariceanu sa va declare la prefectura? Cu ce vroiati sa dovediti rezidenta in Franta oare, cu factura EDF?
    • 0 (0 voturi)    
      doc. in franta (Sâmbătă, 8 noiembrie 2008, 12:38)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui mil

      Nu e o problema ca nu le avem! Nu de asta de facem griji! Ci de faptul ca pana acum nu ni s-au cerut, daca eram doar studenti, ceea ce e cazul meu si al lui Cucu, putin mai sus. Ne legitimam cu cartea de identitate nationala, punct. La biblioteci ajunge factura EDF. La CAF nu stiu, ca nu am avut nevoie.
      Nu dam vina pe guvern ca nu avem, ci dam vina pe guvern ca nu putem vota doar cu cartea de identitate nationala, ca si cum am fi pana la urma simpli turisti, ca daca mergem sa votam intr-o tara straina inseamna ca locuim sau macar suntem in trecere pe acolo, nu plecm de nebuni sa facem mii de km. ca sa votam... De-am avea pe cine vota...
  • 0 (0 voturi)    
    Turism electoral (Duminică, 9 noiembrie 2008, 0:43)

    mil [anonim]

    Inteleg ca pentru voi viata de student s-a usuratsi oamenii sunt intelegatori la bibilioteca (ma bucur enorm, sincer) dar asta nu inseamna ca Tariceanu ne opreseaza. Din moment ce nu ai carte de sejour, nu esti considerat rezident francez, legal si fiscal vorbind.

    Trebuie remarcat ca tipul de vot s-a schimbat, nu mai e ca inainte. Inainte turismul electoral era permis in anumite limite...acum acest turism(chiar si legitim, adica votat o singura data) poate introduce aberatii. Spre exemplu, stim ca sunt destui candidati cu dare de mana...se poate ca unul sa fie si urmarit de DNA. Ei bine, daca ar fi posibil sa aduci oameni cu autocarele sa voteze oriunde...ar fi o portita legala ca respectivul sa isi aduca cateva zeci de autocare in colegiu la el si sa se aleaga fara drept de apel...Dovada domiciliului in limitele geografice ale colegiului este deci un filtru care limiteaza frauda, (chiar cu votanti platiti sa zicem, cum a fost la locale, in unele localitati) cel putin cetatenii in drept isi aleg candidatul cf constintei lor, nu vine cineva din afara sa il bage pe gat. Deci regula acum e...votezi unde ai domiciliul. Ca la alegerile locale...nici acolo nu s-a putut vreodata vota din strainatate si nici din alta localitate.

    Sunt de acord ca e mai greu sa faci turism electoral in strainatate...dar unui colegiu din exterior tre sa i se aplice aceleasi reguli ca si unuia din interior. Daca dovada domiciliului in raza colegiului e regula in RO...asa e si in Franta. Revenind la cazul nostru...noi votam pentru colegiul europa de vest...apai buletinul nostru nu face dovada ca locuim in raza colegiului Europa de vest ci in RO, singurele documente care atesta domiciliul in raza colegiului sunt ale autoritatilor franceze.

    Daca platesti chirie si nu muncesti in FR ai dreptul la CAF...e pacat sa nu profiti de acest ajutor, acum cand indeplinesti conditiile. Cum te vei apuca sa muncesti o sa observi pe fisa de salariu ca platesi la asigurarea asta...
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 9 noiembrie 2008, 15:19)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui mil

      DA, e corect ce spui tu. Nu m-am gandit. Merci.
      Ar fi capabili de multe minunatii nostri candidati.
  • 0 (0 voturi)    
    Uninominal pentru diaspora (Luni, 10 noiembrie 2008, 3:43)

    Zelea [anonim]

    Problema cu votul in afara granitelor tarii este mult mai grava: practic pentru toata europa de vest nu exista decat un colegiu (pentru intraga lume sunt 4). Deci milioanele de romani plecati la munca in strainatate care numai in Italia si Spania sunt vreo 3-4 milioane au dreptul sa voteze un singur parlamentar si un singur senator. Daca ar fi proportional pentru 10% din populatia romaniei ar trebui sa votam 10% din locurile de parlamentar deci de ordinul a vreo 40-50 de locuri.

    Colac peste pupaza toti candidatii PDL la aceste colegii au nume evreiesti. Eu unul nu ma obosesc sa ma duc la vot in aceste conditii.
    • 0 (0 voturi)    
      si... (Luni, 17 noiembrie 2008, 0:28)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui Zelea

      Si nume chinezesti sa aiba, nu au cum ne apara de hulpava adeministratie romaneasca. Nu va reusi nimeni sa obtina ceva pentru diaspora - "tradatorii, de!" - daca nici pentru cei ce sufera in tara nu se gasesc decat legi date impotriva lor, zi de zi!
      Evreii astia de pricep,cica, la afaceri. Or sa faca afaerie pe pielea noastra sau or sa ne scoata putin din statutul de "exilati economici"?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va dau nici un ban. (Vineri, 12 februarie 2016, 23:10)

    Maria [anonim]

    Nu va dau nici un ban pana nu recuperati prejudiciile tuturor politicienilor corupti,arestati si condamnati.Pai voi vreti sa le acoperim noi din munca noastra?Voua va plac masele de oamani in strada?Nostradamus este minciuna pe langa ce prevad eu ca se intampla.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version