Corespondenta din Italia

Bursa locurilor de munca din Roma: Patroni care ofera 600-700 de euro, muncitori care cer minimum 1000

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Duminică, 24 februarie 2008, 10:28 Actualitate | Diasporă


Romani la bursa locurilor de munca din Roma
Foto: Hotnews
Bursa locurilor de munca pentru romanii din Roma, desfasurata sambata in capitala Italiei, a adunat aproximativ 800 de conationali, in timp ce numarul joburilor oferite a fost de aproximativ 1.000. Romanii din Italia nu au fost foarte impresionati de strategia Guvernului de a-i aduce acasa, declarandu-se nemultumiti de salariile oferite de firmele romanesti de constructii.
 
La bursa locurilor de munca pentru Romania au venit si firme italiene
 
Andrea Petrillo, director comercial la o firma de instalatii din Napoli: “De la ora 10 si pana la ora 12 am selectionat peste 30 de cereri si telefoane. Persoanele care au depus cererea vor fi mai apoi contactate de firma noastra in Romania si li se va cere un curriculum vitae. Avem nevoie de 60 de oameni in prezent. Gasim si in Romania persoane interesate, dar nu sunt calificate.”
 
Daniel Grigoriu, sindicalist in Italia: “Firmele pe care le vad azi aici sunt la stadiul de proiect de oferta”
 
Daniel Grigoriu, functionar in sindicatul Fillea CGIL din Roma, a vorbit pentru HotNews.ro despre problemele intampinate de romanii din Peninsula: “Reprezint cel mai mare sindicat din Italia. Evenimentul de azi este o initiativa buna din partea Ministerului Muncii din Romania. Problemele muncitorilor romani din Italia sunt numeroase. De cateva luni nu se mai gaseste usor un loc de munca in Italia. Apoi este si problema locuintei. Multi din romani au acasa familii care se destrama.

"Si situatia economica din Italia s-a inrautatit. Romanii sunt cateodata exploatati chiar de catre conationalii lor. Viata noastra in Italia este mai grea acum decat in anii trecuti. Un roman in constructii castiga de la 35 pana la 60 de euro, unii chiar la negru. La sindicatul nostru regional vin sa se adreseaza zilnic peste 30 de romani cu diverse probleme. Cifrele sunt insa mult mai mari, la nivel national, cu sute de semnalari zilnice", a adaugat Grigoriu.

Care ar fi conditiile pentru care un muncitor din constructii s-ar intoarce in Romania? "In primul rand seriozitatea angajatorului", spune Grigoriu. "Deocamdata, firmele pe care le vad azi aici sunt la stadiul de proiect de oferta. Pana la concretizarea contractului mai este. Acum vad ca muncitorii analizeaza cu atentie ofertele, care sunt cat de cat satisfacatoare. Vom vedea cu ce rezultat. E un examen serios si pentru Ministerul Muncii. Un mesaj pentru muncitorii romani din Peninsula: fiti atenti la ceea ce semnati. Este un lucru valabil aici in Italia, in Romania si peste tot. Un contract inainte de a fi semnat trebuie analizat si in clauzele prevazute.”
 
“As dori sa fiu ajutat sa-mi deschid propria afacere”
 
Ionel V. venit cu fiul si cativa prieteni la bursa locurilor de munca si a depus cerere la cateva firme. Este parchetar si ar fi interesat sa-si creeze o echipa in Romania. Aici castiga 1300-1400 pe luna.

“Sunt in Italia din 1996 si m-as intoarce acasa pentru un salariu de minim 600 de euro pe luna. Ne-am intoarce cu familia, am fiul si sotia aici, care lucreaza. Dar din 1996 am lucrat la negru aici, iar in Romania am doar 14 ani pe cartea de munca. Peste 20 de ani voi avea 60 si la ce pensie pot spera, doar cu 14 ani lucrati? In Romania as lucra cu cei din familie si o echipa. Dar vreau sa stiu conditiile clare pentru care pot sa ma intorc: ori sa fiu angajat cu acte in regula, ori sa fiu ajutat sa-mi deschid propria firma. Asa cum fac si italienii aici, isi deschid o firma in familie si se descurca, in 3-4 persoane fac multe lucrari.”

Ionel transmite un mesaj guvernantilor din Romania: “Daca aveti cu adevarat nevoie de noi, faceti o oferta serioasa si noi ne intoarcem. Eu am in Romania apartament si masina, m-as intoarce cu cea mai mare placere.”
 
Ministrul Paul Pacuraru: “Vorba e vorba, dr proba e proba”

Paul Pacuraru, ministrul Muncii, a raspuns catorva intrebari ale corespondentului HotNews.ro:

- In cat timp s-ar putea concretiza contractele pentru locurile de munca puse la dispozitie azi?
- Depinde de angajatori. Cei mai multi dintre muncitorii romani si-au dat numarul de telefon, au lasat datele. S-au prezentat pana acum (ora 13,00 n.red) circa 500 de cereri. Se va face o baza de date. Si vom trece la urmatorul pas. Adica sa vina o comisie incoace si sa-i contacteze pe cei care au depus cererea. Si sa faca o proba de lucru, pentru ca vorba-i vorba dar proba e proba. Vor vedea daca declaratiile lor privind calificarea sunt reale.
- Cat timp vor dura probele?
- Cu cat firmele au nevoie mai repede de muncitori, cu atat se va realiza mai repede si proba. Vor veni, vor face probele de lucru si vor organiza si transportul pentru cei selectionati.
- Vor mai fi astfel de burse?
- Vom relua initiativa la Torino si la Milano si vom merge si in Spagna si oriunde este o comunitate romaneasca importanta, in care exista disponibilitate de intoarcere. Au venit persoane aici care lucrau cu 2400 de euro pe luna. E greu de crezut ca o persoana care castia atat de mult aici se va intoarce in tara. Dar o persoana care lucreaza la 1200, 1300 de euro lunar, are de platit chiria, masa si are alte cheltuieli. Trebuie de vazut in termeni simpli si concreti daca nu este mai bine sa vina in Romania.
 
 “Sa se acceseze fonduri europene pentru incadrarea in munca a romanilor”
 
Gabriel Rusu, expert pe probleme de imigratie in cadrul comisiei pentru straini a ministerului italian al Solidaritatii Sociale, ne-a declarat:  “Cred ca ar fi util ca aceasta initiatiava sa se organizeze si in Romania, sau mai ales in Romania. Pentru ca muncitorii de acolo nu au locuri de munca. Altfel nu s-ar explica de ce multi inca emigreaza, in Italia sau in Spania. Sa faca o asemena initiativa si in tara, mai ales daca sunt locuri de munca bine retribuite".
 
“Nu am prea vazut patroni romani”
 
Daniel Fetcu, 26 ani, din Botosani: “Aici castig 1500 de euro pe luna, lucrand in constructii. Ma pricep la zidarie si instalatii. Sunt de 6 ani in Italia si am lucrat aproape tot timpul. Toti romanii, vrem sa ne intoarcem in Romania, mai devreme sau mai tarziu. Am vorbit cu angajatorii veniti aici, dar nu am gasit nimic credibil. Nici una din ofertele facute nu m-a incantat. Salariile care mi s-au oferit azi? Mi s-au oferit 700 de euro pe luna. Dar ce faci cu 700 de euro in Romania? M-as intoarce pentru minim 1000 de euro la calificarea mea.

"Oricum, m-as intoarce si azi daca s-ar oferi un salariu mai bun, o viata mai buna. Iar daca lucrurile nu vor mai merge bine nici in Italia, sunt gata sa ma duc mai departe, poate in Anglia, poate in Austria. Cam toti muncitorii care au venit si cu care am vorbit, sunt de parerea mea: salarii prea mici. Politica e buna, credibilitatea lipseste. Am fost in Romania in vacanta, stiu ca lipseste forta de munca. Dar daca nu se plateste bine, nimeni nu vrea sa ramana. Patronii romani aici - nu i-am prea vazut. Dar toti patronii vor acelasi lucru: munca multa, bani putini", incheie Daniel Fetcu
 
Vasile Stanila, 49 de ani, din Ramnicu Valcea, sofer in Romania timp de 18 ani , lucreaza in Italia in domeniul constructiilor, castigand circa 1200 de euro lunar: “Noi vrem sa ne intoarcem, dar la ora actuala in Romania suntem inca la cal, la magar la caruta. Aici, in Italia, au, la fiecare 2000 de metri patrati - un tractor. La noi - sute de hectare si nu au tractoare. Nu se acorda credite, nu se acorda nici un fel de facilitate. Azi, patronatul din Romania a venit sa se intereseze cam cat am cere noi. Iar noi am venit sa ne interesam ce vreau dumnealor.

Dintre cele o suta de persoane sau cat au venit azi, nu cred sa se intoarca unul sau doi. Si aceia s-ar putea sa fie pacaliti. Sunt slabe ofertele, nu se intoarce nimeni. Eu as vrea sa ma intorc, dar banii vorbesc. Toata lumea a venit in Italia pentru bani. Am o fata studenta si un baiat in liceu, nu vreau sa moara de foame. De asta am venit aici, sa le asigur lor un viitor, de asta ma chinui eu in strainatate.

Din pacate, noi muncim in Italia sa platim datoriile din Romania. Toti romanii de aici suntem in aceeasi situatie. Domnului ministru i-as spune ca ar trebui sa se gandeasca mai bine la oferta, sa-i determine cumva pe patroni sa creasca salariile. Sa se creeze conditii, facilitati, atat pentru angajatori cat si pentru angajati. Aici spre exemplu, un roman cu acte in regula angajat de trei luni are dreptul la un credit. In Romania - nu stiu sa aiba.”
 
Alti muncitorii romani se plang de asemenea de costul vietii din tara: “la Roma cumpar carne cu 2,5 euro la kilogram, iar uleiul la 80 de centi. In Romania, un litru de ulei costa 2 euro. Azi ni s-au facut multe promisiuni, dar nici promisiunile nu par interesante”, ne marturiseste Aurel C., din Vrancea.

Gheorghe L., dintr-un sat de langa Bacau, adauga: “A fost util sa vad ce oferta este, dar ar fi trebuit sa fie mai multe firme. Erau si multi reprezentanti de la Fortele de Munca. Am lasat datele si numarul de telefon. Din pacate majoritatea firmelor sunt din Bucuresti, Arad, Oradea, nici una de pe langa Bacau. Dar am gasit o firma care deschide filiala in Bacau si ofera cam 800 de euro pe luna pentru un electrician. Vom pune mana de la mana mai multi muncitori sa luam o masina si sa facem naveta pana la Bacau. In tara oricum am decis sa ma intorc anul acesta”.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7220 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    baza de date, comisie, proba.. (Duminică, 24 februarie 2008, 14:26)

    sarin [anonim]

    Adica, nimic. Vrei sa vin in Romania sa muncesc si eventual s-aduc si bani de-acasa. Cand o sa plateasca omeneste, o sa vina si forta de munca. Pana una-alta, vorbarie si banii contribuabililor cheltuiti aiurea.
  • 0 (0 voturi)    
    Proasta organizare! (Duminică, 24 februarie 2008, 14:47)

    Ionut [anonim]

    De ce statul roman a trebuit sa piarda atatia bani pentru aceasta organizare a burselor in Italia, cand se putea comanda simplu, un studiu de piata?
    Trebuiau cheltuiti atatia bani in publicitate,comunicare si organizare? Este totul clar.Oamenii nu accepta salarii mai mici.Unde gaseste Tariceanu ministrii astia? Nu au nici cele mai mici notiuni de management. Initiativa a fost buna, dar inainte sa investeasca atatia bani trebuia facut un studiu de piata, pentru acest proiect.Slabi ministrii...
  • 0 (0 voturi)    
    Patronii mincinosi (Duminică, 24 februarie 2008, 15:05)

    Marius [anonim]

    O alta teapa luata de guvern,de ce nu si-au organizat patronii pe BANII lor, acesta asa zisa bursa a locurilor de munca?!
    De minciunile patronilor suntem satui,vor ca sa-i aduca aici in tara,dupa care sa le dea cat vor muschiul lor,la patronii romani din constructii nu conteaza decat beneficiul lor,nicidecum calitatea constructiilor sau cum lucreaza muncitorul raman.
    Pe patron il intereseaza Jipul,vila la munte,vila la mare si cam ce vacanta isi face prin lumea asta mare.
  • 0 (0 voturi)    
    este o iluzie (Duminică, 24 februarie 2008, 16:32)

    o fata morgana [anonim]

    pe banul contribuabilului roman se fac asemenea studii de piata!
    cine este prost informat o sa vina in Romania sa munceasca pe 600 de euro, din care o sa i se traga impozit de 16%, pensia, sanatatea, mai gaseste patronashul ceva "de tras" si ramane cu 400 euro, ori 36 mii lei vechi o sa castige 14 mil. 400 mii lei vechi.
    cheltuielile cu intretinerea:
    -gazul peste 3 milioane
    -curentul in jur de 700 mii
    -mancarea la 4 persoane in familie peste 6-8 milioane daca ai si masina unde trebuie cel putin 1 milion pe luna si asta un cost modest
    -daca mai ai curajul sa iti cumperi si haine, carti pentru copii la scoala, fondul clasei, poate o excursie pentru copii(daca mai ai cu ce sa o platesti)
    sa nu mai amintesc si alte nevoie
    VA ROG SA FACETI UN CALCUL SIMPLU SI O SA VEDETI CA SUNTETI FOARTE APROAPE DE SUMA DE 400 EURO
    EU M-AS GANDI DE DOUA ORI LA CE PIERD SI CE CASTIG
    RAMANE SA STABILITI CE ESTE MAI BINE PENTRU FIECARE
    SUCCES:))
  • 0 (0 voturi)    
    unde-i gasiti!? (Duminică, 24 februarie 2008, 19:54)

    observatoru' [anonim]

    Unde l-au gasit dom'le astia pe asa zisul reprezentant al "celui mai mare sindicat" semianalfabet Rotalian sau pe pseudoexpertul "consilier pt emigratie din comisia bla,bla....care lasind la o parte lozincile populiste si copy -pasteurile gen" accesari fonduri europene",dovedeste ca n-a inteles citusi de putin faptul ca aceasta "Bursa " s-a organizat la Roma si nu in Romania,tocmai in incercarea de a aduce in tara mina de lucru' CALIFICATA" gratis in strainatate. Poate ar fi bine sa le scrie careva textele,inainte de a iesi in presa sau tv.!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fim seriosi (Luni, 25 februarie 2008, 13:21)

    Andrei [anonim]

    Sunt curios ce stiti voi sa faceti de 1000 de euro. Pentru ca eu cunosc multa lume cu mai mult decat salariul acesta. Vi se pare ca meritati la fel de mult ca o persoana cu studii + experienta? Adica una e sa pui caramida la caramida cum iti zice inginerul si una e sa ai responsabilitatea unei intregi cladiri, sa semnezi pentru ea! Nu stiti ce vorbiti cu cerintele acestea exagerate, as propune sa ramaneti acolo. Cat costa o chirie in Italia si cat costa la noi? Cu ce bani ramaneti acolo si cu cati aici dupa cheltuielile lunare? Nu e mare diferenta, nu-i asa? Sugerez sa raportati cerintele voastre si salariile de acolo cu nivelurile de trai si apoi sa deschideti gura ;)
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate... (Luni, 25 februarie 2008, 15:45)

      LUCI [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      in general, dar atunci revine o alta intrebare : de ce nu se raporteaza si patronii la conditiile din tara noastra... ar avea de castigat toata lumea, inclusiv beneficiarii lucrarilor... cred ca a-i inteles ca ma refer la profit...
      referitor la munca calificata, sunt de acord, dar sa stii ca in multe unitati se exagereaza cu diferentele intre salariile muncitorilor si "specialistilor".... in unele unitati nr fiind egal sau mai mare la specialisti... iar cand vine vorba de raspundere, tot muncitorul trage... daca nu ma contrazici tu...
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu stii taci (Marţi, 27 iulie 2010, 16:57)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      cunosc multe persoane cu studii (la noi e importanta diploma //.) care nu merita nimic...nu 1000 de euro sau mai mult in Romania.Oricine termina o facultate in tara vrea cel putin un post de director, desi nu se pricepe la nimic.Oriunde in lumea asta munca grea, aceea pe care o fac cea mai mare parte a romanilor din Italia este platita mai bine decat la noi. Eu castig 1000 de euro si in Romania, n-am fost plecat afara decat in vizite //.(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    exagerati (Luni, 25 februarie 2008, 15:46)

    Bogdan [anonim]

    600 de euro pt. un job in afara bucurestiului este o oferta foarte buna. Oricum problema se va rezolva de la sine. Echilibrul se va atinge oricum, chit ca vin pakistanezi sa ne construiasca, chit ca firmele de contructie vor oferi salarii mai mari.

    problema de fapt e ce castigi stand in romania? Pentru diferenta de 400 de euro obtii:

    - educatie si cultura in limba ta (intelegeti conceptu?!)
    - securitate (nu te omoara nici xenofobii nici mafia)
    - apropiere de rude, inclusiv dezvoltarea normala a copilului

    Eu as renunta la masina pentru asa ceva. Dar in mod cert nu avem aceeasi scara de valori. Ca sotia nu se poate angaja, da, sunt de acord, asta e de cacao.
  • 0 (0 voturi)    
    600-700 euro? (Luni, 25 februarie 2008, 15:54)

    rimo [anonim]

    imi vine sa rad... de ce nu ne spune-ti si noua, celor care stam si muncim ca prostii in tara care firme ofera 600-700 euro, la muncitori? sau vreti sa-i duceti pe toti in bucuresti... eventual vreo 2 orase mai mari din tara...
    poate nu stiti, dar in romania se castiga in general 600-700 lei, da, am zis bine lei, ron sau cum vreti sa le ziceti...
    sau ii angajeaza in banci?... dar si aici nu toti castiga de la inceput suma asta...
    sunte-ti rupti de realitate...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu mai posta mesaje! (Miercuri, 27 februarie 2008, 12:25)

      Gheorghe Stan [anonim] i-a raspuns lui rimo

      Pina nu te pui de acord cu limba romana scrisa abtine-te de la a mai posta mesaje, sa vada lumea ce coeficient de inteligenta ai (sunte-ti, spune-ti, stam si muncim ! - pai ori stai, ori muncesti, ce mama dreacu'...)
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai posta mesaje! (Vineri, 29 februarie 2008, 9:41)

        Me [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe Stan

        Sincer nici tu nu esti departe (pina - pana; de la a: cacofonie), rimo poate nu s-a exprimat corect gramatical, insa a avut foarte mare dreptate. V-ati gasit toti pe internet sa fiti profesori de romana :((. Incercati la un liceu, cred ca se gasesc posturi libere de profesor de lb. romana.
  • 0 (0 voturi)    
    La ce sa ne intoarcem ? (Marţi, 26 februarie 2008, 16:44)

    mbr26 [anonim]

    Salariul ca salariul .. Hai sa zicem ca am putea trece ... Dar cu spaga ce facem ? Ce facem cu spitalele ? Ce facem cu administratia ? Ce facem cu drumurile ? Ce facem cu costul vietii caci viata e mai scumpa decat in Italia ?
    Ce facem cu dobanzile la credite caci sunt duble ? Ce facem cu comisioanele bancilor care te jupoaie efeectiv, chiar cand iti retragi proprii bani din cont sau cand platesti cu un bancomat ?

    Adevarat, economia Italiei schiopata si lucrurile merg nu merg bine deloc , dar cred ca loc este destul in Europa civilizata si chiar cu 1200-1300 de euro pe luna se poate trai decent ... Romania mai are pana a ajunge in randul tarilor civilizate ...

    Cine vrea sa se intoarca atentie mare la contracte, la ce se semneaza, caci in Romania te pot concedia si de pe o zi pe alta.

    Bafta tuturor
    • 0 (0 voturi)    
      concedia imediat? (Luni, 3 martie 2008, 9:48)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mbr26

      daca-ti stii drepturile legale, atunci nu pot sa te concedieze imediat daca-ti faci treaba.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu voi (Miercuri, 27 februarie 2008, 8:46)

    iulian [anonim]

    vreau sa vad care firma ma va angaja pe mine in bucuresti ,pe ce bani ,doar pt atrai decent,nu sa mai si pot realiza ceva pe linga.faceti osocoteala simpla-chirie+mincare+transport cat ramine pt a duce ceva familiei 000000000000000000 mai ginditiva la salarii domnilor si va asigur ca ne vom intoarce toti acasa
  • 0 (0 voturi)    
    Un inceput (Miercuri, 27 februarie 2008, 17:04)

    Monica [anonim]

    Aceasta initiativa mi se pare foarte buna. Macar dam un semnal lumii, Europei ca nu suntem "OK" ca ne pleaca oamenii din tara si ii dorim inapoi.
    Polonezii au facut lucruri si mai complexe decat noi ca sa-si aduca cetatenii inapoi.
    Sper ca organizarea sa fie dusa pana la capat pentru ca din cate am observat, cel mai mare minus al Romanilor este LIPSA DE ORGANIZARE. Incepem lucruri, nu le terminam, le modificam din mers, lasam balta totul. Of!
  • 0 (0 voturi)    
    Dar ce faci cu 700 de euro in Romania? (Luni, 3 martie 2008, 9:50)

    Lucian* [utilizator]

    Oameni buni, reveniti-va!
    700 de euro in Romania este salar de inginer si inca unul bunicel!
    Cred ca Romania mai bine ar investi in infrastructura si eliminarea coruptiei decat in salarii grase!
  • 0 (0 voturi)    
    saracie mare in romania (Marţi, 19 august 2008, 10:16)

    Lukian [anonim]

    sa zic si eu ceva....am lucrat in mai multe partzi ale romanie numai in constructzi si peste tot pe unde am lucrat miam dat seama ca este o tara a tepelor numai patroni excroci care te muceste pana muschi iti obosesc si cazi din picioare pentru 1000 Ron daca stai sa te gandesti la un calcul ajungi la o concluzie:daca esti fumator dai pe putzin 200Ron numai tzigarile mai este mancarea vreo 500 Ron mai bei o bere un suc ceva si uite cum teai ales fara nimik deci vroiam sa ajung sa va spun ca eu prefer sa stau decat sa muncesc pe bani astia de nimik si poate prinzi sa lucrezi pe 2000Ron dar in catziva ani nu mai esti bun de nimik pentru ca te afli in romania tara tuturor posibilitazilor


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by