La șantierul naval Damen din Galați se construiește cea mai modernă navă militară din România, o navă de peste 20.000 de tone și cu o lungime de aproape 180 de metri, a anunțat compania. Recent a avut loc ceremonia de punere de chilă a Navei pentru Suport Logistic CSS (Cobat Support Ship) pe care Damen o construiește pentru Forțele Navale Regale olandeze.

Nava militară CSS Den HelderFoto: Damen

Pe 2 iunie, la Şantierul Naval Damen Galaţi a avut loc ceremonia de punere a chilei la Nava de Suport Logistic (Combat Support Ship) / (CSS) Den Helder. Evenimentul marchează o etapă importantă ȋn procesul de construcţie a noii nave de aprovizionare şi suport logistic destinată Forţelor Navale Regale olandeze, anunță Compania într-un comunicat.

Debitarea tablei pentru această navă a ȋnceput ȋn şantierul gălăţean ȋn decembrie anul trecut. Odată cu punerea chilei, toate bloc-secţiile necesare construcţiei efective a navei ȋn România sunt pregătite pentru asamblare. Cea mai mare parte a proiectării navei a fost realizată ȋn Olanda, ȋn timp ce documentaţia de execuţie a fost realizată de Marine Engineering Galaţi.

Finalizarea navei și „botezul” acesteia va avea loc în 2023. După punerea ȋn funcţiune a echipamentelor, teste şi probe de şantier, nava va naviga către Den Helder unde va fi predata organizaţiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile şi sistemele de luptă, apoi ȋn 2025 nava va fi livrată forţelor navale olandeze.

Nava a fost proiectată ȋn strânsă colaborare cu DMO şi RNLN şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean. Nava de aproximativ 180 de metri lungime va avea un deplasament de circa 20.000 de tone, un echipaj standard compus din 75 de membri şi poate găzdui la bordul său ȋncă 85 de persoane. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere şi douăzeci de containere.

Īncepând cu anul 1999, Șantierul Naval Damen Galați a livrat peste 400 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, 30 de nave militare construite pentru 13 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO și UE).