Cea mai modernă navă miliară construită în România se ridică la șantierul Damen Galați pentru Marina Olandeză

de C.V.     HotNews.ro
Joi, 3 iunie 2021, 15:14 Actualitate | Defense


Nava militară CSS Den Helder
Foto: Damen
La șantierul naval Damen din Galați se construiește cea mai modernă navă militară din România, o navă de peste 20.000 de tone și cu o lungime de aproape 180 de metri, a anunțat compania. Recent a avut loc ceremonia de punere de chilă a Navei pentru Suport Logistic CSS (Cobat Support Ship) pe care Damen o construiește pentru Forțele Navale Regale olandeze.

Pe 2 iunie, la Şantierul Naval Damen Galaţi a avut loc ceremonia de punere a chilei la Nava de Suport Logistic (Combat Support Ship) / (CSS) Den Helder. Evenimentul marchează o etapă importantă ȋn procesul de construcţie a noii nave de aprovizionare şi suport logistic destinată Forţelor Navale Regale olandeze, anunță Compania într-un comunicat.

Debitarea tablei pentru această navă a ȋnceput ȋn şantierul gălăţean ȋn decembrie anul trecut. Odată cu punerea chilei, toate bloc-secţiile necesare construcţiei efective a navei ȋn România sunt pregătite pentru asamblare. Cea mai mare parte a proiectării navei a fost realizată ȋn Olanda, ȋn timp ce documentaţia de execuţie a fost realizată de Marine Engineering Galaţi.

Finalizarea navei și „botezul” acesteia va avea loc în 2023. După punerea ȋn funcţiune a echipamentelor, teste şi probe de şantier, nava va naviga către Den Helder unde va fi predata organizaţiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile şi sistemele de luptă, apoi ȋn 2025 nava va fi livrată forţelor navale olandeze.

Nava a fost proiectată ȋn strânsă colaborare cu DMO şi RNLN şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean. Nava de aproximativ 180 de metri lungime va avea un deplasament de circa 20.000 de tone, un echipaj standard compus din 75 de membri şi poate găzdui la bordul său ȋncă 85 de persoane. Pe lângă spaţiul pentru combustibil şi muniţie destinate aprovizionării altor nave, nava dispune de spaţii suficiente pentru mai multe elicoptere şi douăzeci de containere.

Īncepând cu anul 1999, Șantierul Naval Damen Galați a livrat peste 400 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, 30 de nave militare construite pentru 13 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO și UE).









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22902 vizualizari

  • -4 (16 voturi)    
    Sper ca a fost si un sobor de preoti... (Joi, 3 iunie 2021, 15:18)

    newlook [utilizator]

    Sper ca a fost si un sobor de preoti...la ceremonia de sudura. Prefectul, primarul, atasatii militari si civili, ambasadorul si ministrul de externe, un sobor de preoti si...un sudor.
  • +11 (19 voturi)    
    Lol (Joi, 3 iunie 2021, 15:20)

    mitg [utilizator]

    Pentru o clipa m-am gandit ca va intra in dotarea fortelor noastre navale. Noi tot cu mircea cel batran de lemn din muzeul vikingilor umblam?
    • +7 (7 voturi)    
      Da, dar este antiradar. (Joi, 3 iunie 2021, 16:06)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Și acum este moda.
      • +2 (4 voturi)    
        In fapt... (Joi, 3 iunie 2021, 18:32)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Mircea este din metal... Serios! Insa, intr-adevar, fortele navale se bazeaza pe nave foarte foarte vechi, fie cele britanice care au doar un tun ca armament (e ca si cum ai trimite un soldat de infanterie la razboi inarmat cu un pistolet), fie nave construite in Romania cu tehnologie antica de origine sovietica!
        Cea mai mare nevoie de inzestrare este la marina! Pt ca aliatii nu au voie sa stea in Marea Neagra cu navele lor mai mult de 3 saptamani, iar de ne ataca rusii, ei nu ne vor putea aduce o nava de lupta cu avionul! Cum ar putea sa ne aduca niste munitii precum rachete, proiectile...
  • -3 (5 voturi)    
    Hai cu o teapa. (Joi, 3 iunie 2021, 15:40)

    / [utilizator]

    S-o pastram noi.
  • +6 (10 voturi)    
    Ma speriasem... (Joi, 3 iunie 2021, 16:12)

    Olyx [utilizator]

    ca au construit-o pentru Fortele Navale Romanesti !..Si ca nu mai au englezii cui sa vanda rablele lor...Am respirat usurat....
  • -2 (8 voturi)    
    Dupa care vor concedia iar oamenii (Joi, 3 iunie 2021, 16:20)

    D-or [utilizator]

    Imediat dupa ce au incasat un miliard de dolari pentru cea mai scumpa nava lansata la apa de Santierul Naval Galati (ii spun cu drag denumirea veche si fireasca) au concediat 870 de muncitori.

    Logic, aceia erau deja obositi si uzati dupa atita munca.
  • +6 (8 voturi)    
    Se pot face nave la Galati, dar noi vrem italiene (Joi, 3 iunie 2021, 16:49)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Parca asa s-a intamplat pana la urma, nu?
    In loc sa cumparam de la Damen Galati, noi vrem sa cumparam de la Fincantieri. De ce sa ramana o parte din bani prin Romania, daca putem sa-i dam toti in afara ...
    • +7 (9 voturi)    
      Mai rau! (Joi, 3 iunie 2021, 18:41)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Si Fincantieri au santier in Romania, dar oferta lor era o corveta mult mai mica si mai putin capabila... In schimb, oferta declarata "castigatoare" a fost asocierea dintre Naval Group si Santierul Naval Constanta (acesta din urma fiind cam mort de mult timp)!
      Nava propusa era destul de ok (desi oferta Damen era cea mai buna), au ales varianta cu SN Constanta care doar Dumnezeu stie cum vor resuscita santierul pt acest proiect!
      Si toate astea sunt "meritele" PSD si Dragnea, care au anulat intelegerea facuta de guvernul Ciolos cu Damen, care ne-ar fi furnizat pana astazi chiar si a doua nava lansata la apa! Si Damen Sigma 10514 cu armament american si senzori suedezi ar fi fost cea mai buna nava dintre toate ofertate! Mie personal imi miroase chiar a inalta tradare din partea PSD!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by