​VIDEOREPORTAJ

Cât de repede se mobilizează NATO dacă România este atacată? Cum au luptat la Cincu forțele de reacție rapidă într-un exercițiu fictiv în care o armată ostilă invadează România

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 2 iunie 2021, 9:00 Actualitate | Defense


Focuri de tancuri si blindate in poligonul Cincu
Foto: Hotnews
Ce se întâmplă când un aliat precum România e atacat, iar inamicul ocupă poziții pe teritoriul național? NATO trimite forțele sale de reacție rapidă (VJTF) în sprijin în 72 de ore, gata să respingă atacul inamic. În poligonul de la Cincu, 4.000 de militari din 13 țări aliate conduse de Turcia au exersat întocmai acest scenariu fictiv și au dus o luptă cu tancuri, blindate, drone, artilerie, elicoptere, lunetiști și forțe speciale.

Vezi în VIDEOREPORTAJUL de mai jos cum s-a derulat exercițiul Noble Jump 21 de la Cincu și cum a reușit Armata Română, împreună cu forțele de reacție rapidă VJTF ale NATO, să respingă un atac inamic:


---


Câteva din informațiile cheie din desfășurarea exercițiului:

  • Exercițiul are la baza un scenariu fictiv, în care un inamic atacă România și ocupă poziții pe teritoriul național. Drept răspuns, trupele de reacție rapidă ale NATO (VJTF), sunt dislocate în 72 de ore.
  • Exercițiul Noble Jump 21 în România include 4.000 de militari din 13 state aliate și circa 600 de mijloace tehnice (blindate, tancuri, aeronave). Totul parte a unui exercițiu mult mai amplu - SteadfastDefender21 care s-a desfășurat în mai multe locuri din Europa.
  • Trupele VJTF trimise să sprijine România sunt conduse de brigada 66 de infanterie mecanizată din Turcia. SUA, Marea Britanie, Spania, Italia și alți aliați participă cu trupe și tehnică de luptă.
  • Scenariul exercițiului începe cu un atac al inamicului asupra pozițiilor ocupate deja de infanteria mecanizată Turcă. Cu ajutorul dronelor forțelor din Turcia și Spania sunt reperate poziții inamice.
  • Lunetiști din UK, Spania, Turcia și Italia atacă pozițiile descoperite de drone, iar trupele de Forțe Speciale ale României, cu blindate Humvee sau coborâți prin rapel elicoptere IAR 330 Puma, iau cu asalt clădirea.
  • În același timp, trupe britanice cu vehicule Jackal iau poziții și atacă infanteria inamică și blindatele care avansează. De sus, elicoptere de atac IAR 330 Puma SOCAT atacă cu rachete pozițiile inamice, iar focuri de artilerie românească (152 mm) lovesc pozițiile inamice.
  • Pe un flanc intră în luptă infanteriști ai Forțelor Spaniole, echipați și cu rachete antitanc, iar pe celălalt flanc intră blindatele în luptă: Tancuri A1M1 Abrams (SUA), blindate Dardo (Italia) și blindate Piranha V (RO).
  • Inamicul răspunde cu focuri de artilerie asupra trupelor aliate intrate în câmpul de luptă, iar elicopterele de atac IAR-330 Puma SOCAT sunt chemate din nou să sprijine cu foc avansul blindatelor în teren.
  • Blindatele aliate execută foc asupra inamicului, în timp ce lovituri de mortier de 82mm și 120mm (Turcia, Italia, Spania) țintesc pozițiile de artilerie inamice.
  • Tancurile NATO încearcă o învăluire a inamicului pe flancul estic, împreună cu blindatele Dardo.
  • Odată cu respingerea inamicului trupele de infanterie intră în teren să securizeze pozițiile.

CITEȘTE ȘI:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27922 vizualizari

  • -14 (44 voturi)    
    Ce bine! (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:04)

    Alius [utilizator]

    I-am batut si pe-astia.... Dar cum resping atacurile cu rachete, avioane, drone etc?...
    • -9 (23 voturi)    
      . (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:44)

      Sarmat [utilizator] i-a raspuns lui Alius

      Nu respingi nimic. Imediat cum vezi ca esti invadat lansezi un Minuteman, daca nu se potolesc atunci lansezi mai multe pana nu mai ramane nimic din ei.
      • -14 (24 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:25)

        [anonim] i-a raspuns lui Sarmat

        • +16 (28 voturi)    
          ai drepta...rusii nu ne-au fost niciodata prieteni (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:33)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          au fost doar ocupanti....doar tu si Putin stiti despre linia rosie...Rusia daca va indrazni sa atace o tara membra NATO isi va semna sfarsitul si culmea e ca nimanui nu ii va parea rau...!de fapt ar fi mai bine fara URSS!
          tin umbra pamantului degeaba!
          • -11 (19 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:09)

            [anonim] i-a raspuns lui florin4u

            • +7 (15 voturi)    
              Sigur ca e razboiul tau! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:36)

              john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

              Suntem in NATO, nu conteaza parerea ta, ai obligatii in alianta aia, doar nu crezi ca te apara fara sa ai obligatii de indeplinit!
              • -5 (9 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:23)

                [anonim] i-a raspuns lui john-doe

                • +2 (4 voturi)    
                  dar la URSS ce ii iese ca otraveste oameni cu (Joi, 3 iunie 2021, 12:20)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                  Novichock ? sau cand doboara cu BUK ul un avion comercial ? incearca sa pastrezi o echidistanta, nu tasta asa aiurea.
            • +5 (9 voturi)    
              in realitate (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:44)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui

              Rusia cam ataca NATO (dar e vorba de alt gen de atacuri, cibernetice nu armate) iar NATO si vede de treaba in continuare cu posibilitatile de extindere acolo unde beneficiaza de un important capital de simpatie populara (ex: Georgia). Ce-o iesi, vom trai si vom vedea.
              Daca tot faci scenarii, fa-le pe facts nu pe presupuneri pacifiste, suna bine alea dar din pacate...
          • -8 (16 voturi)    
            Capsunel, vesti proaste...dinspre US. (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:51)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            Capsunel, vesti proaste...dinspre US.

            US a cam inceput sa inteleaga cine este realul inamic strategic pentru ele: China.

            Jo-Bai-Den a fost un pic prins de nas de catre chinezi cu afacerile lui fiu-so...dar perioada aia se apropie de sfarsit, asa ca in viitorul apropiat vom vedea miscari ample ale US pentru contracararea Chinei. Rezultatul viitorului razboi rece-caldut pe plan mondial depinde de pozitiile celui de-al treilea actor, Rusia. (NU, UE nu actor global si NU conteaza in ecuatia asta.)

            Asa ca, foarte curand, din pur pragmatism, INDIFERENT de cum latra catelusii, US isi va apropia Rusia.

            Ei, acum vedeti asemanarea cu perioada premergatoare celui de-al doilea razboi mondial?

            Atunci, ca si acum, Romanika era cap de lista la latratul impotriva rusilor.
            -Aliatul (hahahaha, "aliatul") german si-a dat mana cu dusmanul sovietic si Romanika a ramas fara Basarabia.
            -Apoi, aliatul (hahahaha, "aliatul") teuton si cu aliatul (hahahaha, "aliatul") ungar si-au dat mana si Romanika a ramas si fara Transilvania de Nord.
            -Apoi, Romanika, nesatula in pupincurismul la teuton a atacat Rusia (ma rog, Uniunea Sovietica) ...si a luat-o in barba de trei ori in plus:
            -- a pierdut cateva sute de mii de soldati in razboi;
            -- NU a fost "putere invingatoare", desi, intr-un final s-a lasat de pupincureala la teuton si l-a tradat, pierzand alte cateva sute de mii de oameni pana la sfarsitul razboiului
            -- si apoi a platit daune de razboi catre rusi de a usturat-o curul
            ...nemaipunand la socoteala ca vesticii au lasat-o prada comunismului.
            ----------------------------------
            Am o veste buna: dupa ce se inteleg rusii cu americanii, Romanika NU mai pierde teritorii...nimeni nu e interesat sa plateasca pensiile specialilor.
            Dar si o veste proasta: veti primi atatea suturi in koor si de la unii si de la altii, ca va veti dori sa va ia niste teritoriu si sa va lase in pace.
          • -4 (12 voturi)    
            Sincer vorbind până la bolșevism (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:15)

            trotuar [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            și "revoluția" roșie rușii ne-au ajutat.

            Nu știu cât din inimă sau cât să fim zonă tampon împotriva Imperiului Otoman.

            Kisselef a fost unul din acei ruși și nu degeaba un parc din București îi poartă numele și până "de curând" un bulevard până a fost schimbat în Regele Mihai care nu a făcut nimic pentru România.

            Când a fost ambasador al Rusiei a pledat la Paris pentru unirea Moldovei cu Muntenia pe lângă reformele legislative din România care le făcuse până atunci.

            După ce a apărut bolșevismul totul s-a schimbat și era să dispărem ca țară în primul Război mondial după ce rușii s-au retras iar mai târziu au furat Bucovina și Basarabia.
            • +5 (13 voturi)    
              sincer, faci niste erori monumentale (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:29)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

              cand spui "Kiseleff ne-a ajutat" si extinzi aceasta propozitie la toata perioada relatiilor romano-ruse e ca si cum ai stinge un servetel de hartie din bucatarie inundand casa! Da, ne-a ajutat apa sa stingem servetelul. intr-adevar!

              Intr-o scrisoare trimisa de Kiseleff al tau catre Moscova, apare urmatorul text citat: "nu suntem aici sa ne imprietenim cu romanii ci sa-i exploatam".

              Rusii au anexat Basarabia in 1812 (pune mana pe carti), in perioada bolsevica au cerut-o considerand-o a lor de facto.
              • -1 (7 voturi)    
                Dacă bagi adânc (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:54)

                trotuar [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                făcălețul în haznaua istorie și învârți vârtos totul pute. Singurii "prieteni" sau în cel mai bun caz "neutri" sunt cei cu care nu ai hotare sau și mai bine nu îi cunoști.

                Povestea cu Kiseleff vine după 1812 si momentul în care am căpătat/recăpătat accesul la mare/Dunăre.

                Nu știu de citatul respectiv așa că aș aprecia o referință, căci de, cât trăiește omul învață, cine le știe pe toate e prost bâtă. Pe de altă parte chiar în primul meu comentariu nu am spus că ajutorul a fost neapărat dezinteresat.
            • +8 (14 voturi)    
              istorie de trotuar (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:15)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

              Rusii ne-au ajutat sa ne eliberam de turci in speranta ca vor pune mana pe noi nu din altruism ortodox sau aiurea. Scopul lor strategic de pe la 1800 a fost sa ocupe Stramtorile si implicit tot ce era in drum spre ele.
              Dupa razboiul din 1877-78 a fost nevoie de interventia diplomatica a puterilor europene ca rusii sa paraseasca teritoriul Romaniei.
              Deci problema nu e bolsevismul ci imperialismul rus care acum e politica de stat renascuta sub tareviciul Putin.
        • +4 (12 voturi)    
          Da, probabil nu va fi razboi (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:18)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          Dar nici Ucraina nu va fi a Rusiei ever.
          Cat despre Belarus, mai devreme sau mai tarziu vor fi tot ai Vestului.
          Ce nu intelegi ca Rusia nu mai are nimic de oferit in afara de coruptie, armament si moarte?
          • +5 (9 voturi)    
            Nu o sa-l lamuresti in veci pe tov. Popescu (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:20)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Omul e un postac sovietic inrait, anti-NATO, anti-UE, pro-Putin.
            Iti racesti gura de pomana.
          • +3 (5 voturi)    
            io incerc sa-l aduc pe calea cea buna (Miercuri, 2 iunie 2021, 23:19)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            dar e asimptotic imposibil.
            Principalele diferente intre seductie si ciomag nu se studiaza la scolile de postaci. Acolo se induce ideea ca, alaturi de ciomag, trebuie sa dai niste argumente (vai de mama lor, dar sa fie ceva acolo de care sa te agati ca disperatu' !)
            Si as mai adauga pe lista ta GAZ, dar e infim de putin iar macar cu ala platesc pensiile alea mizerabile asa cum sunt ale bietilor rusi ajunsi la senectute
    • +13 (17 voturi)    
      nu e despre cate si cati aici (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:01)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Alius

      Un exercitiu ca asta nu vizeaza cat armament sau trupe sunt in joc, ci lantul de comanda, procedurile, timpii de reactie, etc. Se testeaza live ce trebuie sa se intample in situatie reala, ca eventual sa adaptezi proceduri, sa reduci riscuri si erori pentru ziua Z.
    • -1 (3 voturi)    
      Dar (Miercuri, 2 iunie 2021, 22:24)

      naftuliv [utilizator] i-a raspuns lui Alius

      cine vrea să ne atace, Marea Neagră de Nord?
  • -13 (41 voturi)    
    Asta depinde (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:14)

    idealogul [utilizator]

    Daca hackerii de la DarkSide se hotarasc sa pirateze serverele NATO atunci vom avea ajutor militar dupa ce America plateste taxa de protectie la DarkSide asa cum a facut luna trecuta.
    Ce-ar fi sa cerem sa fie primit si DarkSide in Nato, ca sa avem o sansa?
    • +9 (31 voturi)    
      hehe (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:32)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Cacaia moscow?
  • -13 (33 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:15)

    [anonim]

    • +14 (18 voturi)    
      ''și se râde pe sub'' (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:56)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

      ..din ciclul sa ne radem de cum vorbim ,noi '' înde'' noi.
    • +13 (21 voturi)    
      Rade el,da' nu-i rasul lui (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:04)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu sta pe roze,deloc.
      • -6 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:21)

        [anonim] i-a raspuns lui persuasiv

        • +5 (13 voturi)    
          in URSS nu conteaza ce se voteaza.. (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:49)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          conteaza cine numara voturile....la fel ca si in Belarus!!!De fapt nu conteaza atata timp cat isi tine mujicii in treburile lor interne....dar stai.....mujicii sunt peste tot acum inclusiv aici...asadar piticania de la kremlin nu isi vede de treaba dar el viseaza la o linie rosie.....sa fie oare vorba de ciuma rosie...sau ?
          • -12 (16 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:15)

            [anonim] i-a raspuns lui florin4u

            • +7 (15 voturi)    
              cine mai traieste ? ma refer la "Observatorii" (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:23)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui

              alegerilor, Toti au zburat pe geam, de la etaj, sau ceva probeleme tehnice la masina au declansat o detonare...nu exista probe !
            • +9 (13 voturi)    
              probe????ba tu chiar vrei sa ajungi umoristul (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:43)

              persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

              anului pe HN???Nu vezi ca te faci de ras???
            • +8 (16 voturi)    
              Nu iti trebuie probe! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:44)

              john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

              Cati ai ai amice? Nu cred ca destui, altfel iti aduceai aminte de alegerile castigate de ceausescu cu 99% si nu bateai campii pe aici!
              • -8 (14 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:17)

                [anonim] i-a raspuns lui john-doe

                • +5 (11 voturi)    
                  Trei ti au spus ca ai consumat (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:25)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                  Pufoaika INXS, insa tu ne spui ca esti treaz ?
                  • -7 (9 voturi)    
                    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:28)

                    [anonim] i-a raspuns lui un domn

                    • +6 (8 voturi)    
                      Esti pe ecartament sovietic (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:27)

                      un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                      Diferit de Calea Ferata Europeana.
                      Esti Subtire si Acolo.
                • +3 (7 voturi)    
                  Esti tragic (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:22)

                  midufi [utilizator] i-a raspuns lui

                  un postac sovietic inrait.
                  Vrei probe? Uita-te la postarile tale.
                • +6 (8 voturi)    
                  sa nu mai spui niciodata (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:54)

                  florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

                  ca ai fost la drept ca te faci de ras.Spune mai bine ca nu ai terminat nici 12 clase si te-ai bagat la putinica ca postac...si asa te mai credem.
            • +7 (11 voturi)    
              hai popescule, lasa sala de tribunal (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:39)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui

              "Ai probe ca au fost falsificate alegerile din Rusia".
              Probe nu, prezumtii mai puternice decat chiar probele, da!

              - Putin: "nu stiu cine sunt omuletii verzi din Crimeea, nu sunt ai nostri" WTF?
              - Putin: "soldatii din Ucraina sunt voluntari in permisie, nu-i putem noi controla unde se duc in permisii" WTF?
              - Putin: "Ucrainienii au dat jos avionul Malaysia Airlines" (ca doar Buk-ul ala din zona separatistilor era donat de fortele Ucrainiene); facepalm!
              - Putin: "nu inteleg de ce UE sanctioneaza Belarusul, zborul a fost intrerupt de o amenintare cu bomba" c'mon man...

              in spune-mi tu, intr-o tara democratica cum e Rusia, ce se intampla cand un om inteligent (asa cum sunt PE BUNE foarte multi rusi) ii pune presedintelui, dupa siragul de ineptii dovedite de mai sus (si cate mai sunt), urmatoarea intrebare: "amice esti idiot?"
              • -3 (3 voturi)    
                raspunsul lui Putin (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:19)

                Ramsey [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Oare ce-ar putea raspunde Putin la o asa intrebare ?
            • +5 (9 voturi)    
              Pope, nu imi aduc aminte ca la recentele alegeri (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:23)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

              din US, niste omuleti verzi inarmati fi stat in fata sectiilor de votare.
              Niste omuleti depsre care toti stiau ca sunt forte speciale rusesti numai Putin a aflat asta doia ani mai tarziu.
              Sunt unul care crede ca intradevar in US au fost nereguli la vot.
              Dar intre nereguli vs omuleti verzi la ref din Crimeea esta e diferenta imensa, huge, balsoi!
              Tu compari scobitori cu stalpi de telegraf mai omule!
        • +2 (8 voturi)    
          Bai nea'...si stalin statea bine (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:42)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

          si a murit ca ultimul nimeni,in hohotele lui beria.
          S-A ,ales pres,de fapt a fost o rocada cu tiitoarea lui,medved.Ce imi tot colinzi aici ca l-a ales poporul,ca marmota...Si pe valetul lui,kakashenko,tot popolul l-a ales,popolul sireacul.Kakashenko si mai nebun,hacuieste pe fata,a inchis frontierele,gata.Dar iti spun eu,nu mai are mult.Putler ii va veni de hac,il va vinde .
          • -3 (7 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:20)

            [anonim] i-a raspuns lui persuasiv

            • +5 (7 voturi)    
              pe bune? pe bielorusi i-ai intrebat? (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:29)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

              Daca vor sa se uneasca cu maretul popor rus? sau poate vor sa fie parte dintr-o uniune care include lituanienii si polonezii?
              Se cheama UE sa nu divagam.
              Ce ar fi sa ii lasam sa aleaga(fara omuleti verzi, multumim)
              • +4 (6 voturi)    
                evident ca nu vor unire cu Rusia... (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:51)

                florin4u [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                in afara de marele orase in Rusia...e saracie lucie....mult mai rau ca in Romania...sa zicem asemanator cu Bulgaria...dar si acolo mi se pare ca e mai bine!!Cred ca gasiti si pe youtube filmulete de cum arata rusia rurala.
        • +4 (8 voturi)    
          Putin (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:43)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

          Personal sta foarte bine, dar mujicimea trage targa pe uscat iar statul e din ce in ce mai firav si ultradependent de banii din gaze si petrol, care pot fi sistati la orice ora!
          • -4 (8 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 17:22)

            [anonim] i-a raspuns lui john-doe

            • +2 (4 voturi)    
              Tu reciti ce scrie in Pravda? (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:24)

              midufi [utilizator] i-a raspuns lui

              De unde le scoti, bre?
              Ia spune-ne matale care este valoarea rublei rusesti? Cu cat s-a devalorizat intr-un an?
              Dar de acum 2 ani ?
            • +2 (4 voturi)    
              potentii mei...o vor sista... (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:52)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

              wait and see
    • +4 (10 voturi)    
      Are Putin .. (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:09)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui

      . ...musteti?.. Interesant.
      • +6 (12 voturi)    
        musteti...poate nu se stie...dar.... (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:19)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        e a dracului de pitic!
  • +10 (30 voturi)    
    72 de ore - cam mult... (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:17)

    BEDE [utilizator]

    În 72 de ore, dacă atacă cu toate forțele, inamicul - ști noi bine care - ar ajunge până la Tecuci-Galați, dacă nu cumva chiar până la București.
    Pentru a preveni atacul sau a-i face față ar trebui detectată concentrarea de forțe inamice și NATO ar trebui să disloce trupe în timp ce inamicul își concentrează forțele, nu abia după ce a început atacul... Dar nu prea aș vedea eu ca NATO - adică țări ca Franța, Germania, UK și Italia - să trimită trupe în România pentru a descuraja un atac înainte de a începe atacul propriu-zis. Iar dacă acel atac cu toate forțele chiar va avea loc, doar organizarea unui mic Afganistan în Carpați i-ar face pe inamici să se retragă după un timp - nu pot spune după cât timp...
    • 0 (30 voturi)    
      URSS nu au sanse in Romania (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:40)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Romania a eliberat Budapesta de DOUA ori de Mujici.
      In situatia unei invazii a URSS la Moscova se arboreza steagul NATO si UE pentru cel putzin O Mie de Ani.
      • -1 (19 voturi)    
        Ma distrez de minune (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:12)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        cand vad atata prostie gramada, si nu vreau sa stric distractia, dar ceea ce prea mult, e prea mult.
        "Romania a eliberat Budapesta de DOUA ori de Mujici."
        Daca te referi la comunistii lui Bela Kun, aia erau membri maghiari ai Komintern, nu era acolo picior de rus. Daca la tine "mujic" inseamna rus. Si cand a fost a doua oara? Ma scuzi dar nu tin minte. Sau tu vezi totul dublu?
        Apropos, URSS nu mai exista. Esti cam retardat, cu evenimentele vreau sa zic.
        Exista o vorba a lui Nicolae Iorga despre cei care nu-si cunosc istoria, cauta-l pe net.
        • +1 (13 voturi)    
          URSS a murit....traiasca URSS!!! (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:51)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          culmea e ca nu a disparut ci doar s-a rebranduit! dar sunt la fel de inapoiati si indoctrinati !!!
      • +6 (6 voturi)    
        Unde am mai auzit eu de o mie de ani? (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:43)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        În Apocalipsa.
        Și naziștii ziceau de Thousand Jahre Reich.
        Dar la naziști nu a ținut decât din 1933 până în 1945.
        Deci, las-o mai moale cu estimările astea de o mie de ani...
        Niciodată în istoria omenirii nu am văzut vreo alianță să țină o mie de ani. Nici NATO nu va dura o mie de ani. Putin cu atât mai puțin...
      • -7 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:19)

        [anonim] i-a raspuns lui un domn

        • +4 (10 voturi)    
          Ba copile,armata CCCP a ajuns (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:44)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui

          acolo doar datorita ajutorului urias primit din partea SUA.Documenteaza=te,pune mana si citeste.
        • +6 (10 voturi)    
          "eliberarea Budapestei" (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:32)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          sfanta limba de lemn sovietica.
          Eliberarea Bucurestiului, Sofiei, Pragai, Varsoviei, etc.
          In limbaj sovietic -eliberare-, in limba romana, bulgara, poloneza, ceha, -inrobire-.
          Ne lasi politruc?
          PS. toata lumea stie povestile cu Napoleon sau Hitler cu care va mandriti, numai ca in ziua de azi nu mai trebuie sa ocupi o capitala ca sa destepti un popor.
      • +3 (7 voturi)    
        Ai dreptate, Russia n-are sanse in Romania (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:54)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Se va opune CCR, avocatul popoului si restul gastii de speciali.
        Noi, nespecialii, ne vom uita la tv cu cate o punga de pop-corn in mana.
    • -11 (29 voturi)    
      mda (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:49)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Pana la Carpati pica tot, din pacate. Prima oara si-o ia deveselu si daca rusii nu-s rai, nu coboara o racheta si in Bucuresti. Bine, pe parlament, cotroceni sau guvern, nu ar fi o problema.

      Apartenenta nato e ok ca light deterrent, Daca e pe rele, nu o sa sara nici dracu' pentru noi, ci vom fi folositi iar ca moneda de schimb.
      • +6 (26 voturi)    
        hehe (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:53)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Asta e visul vostru mujicule ca "nu o sa sara nici dracu"? In secunda in care ati ridicat fruntea din tarana de un #ZeroDarkMoscow ce zici?
        • -4 (20 voturi)    
          iar comentezi prost, patriot de budoar... (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:46)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Tu gandesti vreun pic sau bagi numai texte stas, ca un papagal?
          • -3 (9 voturi)    
            pai (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:01)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            parca v-am mai spus de boti,nu?
            zici ca vb cu cineva si de fapt te conversezi cu AI-ul facut pe geunuche.pana si mazeta,ma rog,contul ala,a fost doborat de lpostarile stupide si fara sens,nu mai are verva de odinioara
            eh ce vremuri...
            la obiect:nu va mai incordati cu nato ca va lasa la prima basina a rusilor.ridicati dracului stacheta aia cu intermaruim,ca ati dat de doua ori din buric si v-ati opritara ca nu mai canta lautarul murican din vioara...
            • 0 (0 voturi)    
              neah (Joi, 3 iunie 2021, 3:13)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Point

              jignesti AI, chiar si ana facuta pentru a da drumul la rasnita de cafea
    • +5 (25 voturi)    
      Siguuuuur ca e cu zici tu trol mic (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:59)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      ca fortele alea inamice de la est vin pe furis si nu le vede nimeni de la o posta prin satelit. s-a vazut recent ca i-a luat Rusiei o saptamana sa adune 100 000 de militari in estul Ucrainei , care acum zac pe ganduri la o frontiera cu un stat non-NATO, cheltuind cateva miliarde de euro aiurea de unde nu-s bani, ca mujicii sunt mai saraci decat Romania.

      cam cum ar ajunge in Romania? prin teleportare ca sa le ia 72 de ore pana la Bucuresti? ca sa faca debarcare de pe Marea Neagra e cam greu ca nu au cu ce si nici nu e floare la ureche, navele alea ar fi cam sitting ducks, iar ca sa treaca prin Ucraina, incearca asta de vreo 7 ani si nu le prea iese. repet, stat non NATO.


      deci cam cum e aia cu 72 de ore?
      • -8 (12 voturi)    
        72 de ore e mult :) (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:31)

        allamia [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

        Nici nu trebuie sa mobilizeze trupe. Avem exemplu de acum 4 ani din Siria, cand s-a atacat de pe Mediterana, cu rachete Kalibr. Raza de actiune e de 1500km (cum zice Moscova), iar NATO zice ca ar fi 5000km. Deci... in 72 de ore, se intampla multe.

        https://www.digi24.ro/stiri/externe/rusia/video-rusia-a-atacat-isis-in-siria-cu-rachete-kalibr-trase-de-pe-mare-748553
        • +5 (11 voturi)    
          Hai sa luam alt exemplu (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:42)

          Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui allamia

          Ucraina. Sunteti de 7 ani acolo si frecati menta de plictisiti restul lumii. Kalibr a fost in Ucraina? Nope! Deci frecati menta. Cheltuiti bani aiurea pe armatele alea care nu-s in stare sa faca ordine intr-un stat nonNATO (cum am mai zis) din ograda/cotetul vostru. Ce pretentii de 72 de ore mai aveti? Sunteti penibili!

          PS: rusii au ramas in urma Romaniei rau de cand cu Putinica (care aduce putintica papica). Not bad BTW!
          • -5 (13 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:57)

            [anonim] i-a raspuns lui Sufleu

            • +3 (7 voturi)    
              Le spune Omuleti Verzi Wagner (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:27)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui

              Ai dreptate ! Este Armata Privata a lui Putin ! Nu e armata de Stat a URSS !
            • +2 (4 voturi)    
              Popescule, lasa vrajeala (Joi, 3 iunie 2021, 1:18)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui

              in Ucraina sunt soldati rusi cu acte in regula. Capturati, confirmati etc. "Marea" armata care "ajunge la Berlin/Paris cand vrea ea", sta in pozitii de sah cu niste desculti ai unui stat virtual in ruite, hraniti de civili si inarmati cu oldies '80.
              Si cand prind putina grasime, dau jos cate un avion civil de se fac de tot kktul !
        • +1 (9 voturi)    
          Rachete zici! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:52)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui allamia

          Oare de ce tinem puscoacele alea de la Deveselu, nu pentru rachetelele putiniste?
      • -12 (18 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:18)

        [anonim] i-a raspuns lui Sufleu

        • +3 (11 voturi)    
          a pus pe jar pe cine...Ucraina...? (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:56)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          Daca ne uitam pe cifre....sunt super saraci!Mai sunt si oameni care au fost prin Rusia......exceptand Moscova sau Sankt Petersburg .... e saracie lucie....!!!Mai usor cu pianul pe scari ca nu are piticania sa va dea bani de concediu medical...!!!
          • -8 (16 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:27)

            [anonim] i-a raspuns lui florin4u

            • +6 (16 voturi)    
              se pare ca si tu cam tragi la masea (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:50)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

              Realitatea difera enorm de ceea ce citesc/cred mujicii si asta e datorita indoctrinari si probabil prostiei...Ce treaba are podul sau calea ferata cu saracia in care traiesc oamenii....esti dilimache rau de tot!?
              Ca sa fac o comparatia mai buna...satele din vaslui(care e una din cele mai sarace zone din romania) arata mai bine decat rusia rurala si asta nu din citite ci din vizitate!
              • -3 (9 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:52)

                [anonim] i-a raspuns lui florin4u

                • +1 (9 voturi)    
                  URSS este Leagan de Canibali (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:28)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                  Cine naiba si ar face concediul intre ei ?

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_and_Natalia_Baksheevy
                • +3 (3 voturi)    
                  nu am de ce sa mint... (Miercuri, 2 iunie 2021, 22:05)

                  florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

                  Dovezile exista ...daca nu ai fost acolo le poti cauta pe internet...sunt sigur ca vei gasi la prima cautare...nu ai ce sa imi demonstrezi caci lucrurile sunt deja demonstrate.
        • +3 (7 voturi)    
          Ia niste cifre de aici! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:56)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

          PNB-ul Rusiei e de 12 ori mai mic decat al US si de vreo 10 ori decat al EU. Nu ii mai numaram pe chinezi care se uita cu jind la Siberia! Rusia e putere regionala mijlocie, nici macar majora!
          • -2 (8 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 20:41)

            [anonim] i-a raspuns lui john-doe

        • +5 (9 voturi)    
          hai sa ne uitam la cifre Pib per capita (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:41)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          2019 Rusia - 11585 usd
          2019 Romania - 12919 usd
          Vorbim despre un fost imperiu cu resurse imense si despre a doua cea mai saraca tara din UE.
          Dar trebuie sa recunosc, rusii nu sunt "chiar asa saraci". Sunt si prosti in acelasi timp!
      • 0 (2 voturi)    
        Prin CT sau Galati (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:50)

        George1000 [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

        Pai singura lor sansa e sa ajunga in Bucuresti prin venit cu nave la CT sau prin Galati pe la Reni-Giurgiulesti dar organizata o diversiune in nord la granita cu Ucraina. Ori ca vin pe mare ori ca vin de la Galati fac 4 ore maxim pana la Bucuresti. Daca atacul real ar fi prin nord nu ar avea succes caci Carpatii fara autostrazi sunt o bariera naturala
    • +3 (9 voturi)    
      72 de ore e cam mult? (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:46)

      FCX [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      pai atunci pentru ce mai avem armata daca nu rezistam macar cateva zile? Daca suntem inexistenti atunci la ce mama naibii mai stam in NATO?
    • +1 (9 voturi)    
      Atac cu toate fortele! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:50)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Pai fortele alea toate daca incep sa se miste in Rusia se afla si in Tanganika imediat! Plus ca toate fortele sunt cu camasa cam rupta in ...ur, nu pot fi altfel cand Rusia are PNB de 11 ori mai mic decat US si de 10 ori decat EU! Oricat i-ar flamanzi Putin pe mujici tot nu are destui bani de puscoace adevarate, ca de restul stim de prin Afganistan, Irak, Siria cam cate parale fac! Mai nou doar se preface ca muta niste vechituri la granita cu Ucraina, nu l-a bagat nimeni serios in seama!
      • -6 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:49)

        [anonim] i-a raspuns lui john-doe

        • +2 (6 voturi)    
          Of, dragul de el (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:29)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui

          Vede URSS-ul ca mare putere economica...
          Amuzant.
          Se poate ierta, fiecare isi iubeste patria, asa cum faci tu cu Russia.
        • +1 (3 voturi)    
          offfff iar tu ala cu dreptul....ai 2 stai jos! (Joi, 3 iunie 2021, 0:41)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu se compara economiiile nationale folosind pib-ul in puterea de cumparare ci se foloseste pib-ul nominal!!!Nu imi explic cum de ai ajuns tu la drept...nici prin ce minune te-au angajat unii ca postac...din moment ce nu ai habar pe ce lume traiesti !!!PIb exprimat in putere de cumparare se foloseste la calcularea altor chestii cum ar fi calitatea vietii si este relevant in momentul in care il calculezi per individ.
          Iti recomand sa mai citesti caci altfel te las corigent!
    • +3 (5 voturi)    
      in 72 de ore poate doar sa debarce in Dobrogea (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:24)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Fiindca terestru nu pot strabate Ucraina in 72 de ore. Pana si Moldova le-ar lua 6 ore cu drumurile existente.
      Toate exercitiile astea sunt foarte utile pentru interoperabilitatea NATO dar raman exercitii.
      Asa cum rusnacii stiu ca mai mult de Ucraina nu pot invada realmente. Si in acelasi timp stiu ca desi Ucraina nu e Afghanistan pierderile ar fi uriase(nu neaparat militar)
    • +3 (5 voturi)    
      cheia e ”poarta invaziilor” - aliniamentul (Miercuri, 2 iunie 2021, 22:38)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Focșani - Nămoloasa - Galați. Dacă reușesc să traverseze Prutul și Siretul în 12 ore maxim sunt la București. Deci sunt două cursuri majore de forțat, asta ia un pic de timp, și aici cheia e superioritatea aeriană. Dacă se aruncă la timp toate podurile în aer, dacă se asigură apărare antitanc suficientă în locurile unde sunt vaduri și NATO are superioritate aeriană orice divizie mecanizată poate fi transformată într-o grămadă de fiare contorsionate și calcinate pe malul Siretului. Ca să poți face asta, trebuie să afli cu 48 h înainte despre prezența în sectorul Cahul - Giurgiulești - Reni a oricăror forțe combinate (mecanizate, geniști-pontonieri, desant). Dacă, ferească Dumnezeu, Ukraina face implozie și Putler ajunge la Odessa și Ismail, va trebui să stăm cape unghii cu frica asta...
  • -8 (26 voturi)    
    daca armata aia ostila ataca (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:43)

    levierul [utilizator]

    s-a dus dracu articolul 5 din NATO si vor incerca sa negocieze cat de mult intra acea armata ostila inspre vestul Europei. Ce naiba sunteti asa naivi? Suntem doar capitol de negociere si asa am fost mereu!
    • +4 (22 voturi)    
      asa cred mujicii... (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:12)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      dar adevarul va iesi la iveala dupa....pacat ca nu o sa mai fie mujicii sa il vada!
      • -6 (14 voturi)    
        e bine sa te miniti singur? (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:31)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        pune mana si studiaza istoria Romaniei. Mai vezi si cum a fost tradat regele Mihai atat intern cat si extern. Suntem o moneda de schimb
        • +2 (16 voturi)    
          Ivane lasa si tu bautura proasta caci... (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:02)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          nu ma judeci bine...si se pare ca nici la istorie nu te ajuta....daca ati fi avut si voi parte de educatie nu ati mai fi fost atat de inapoiati si nici atat de betivi...dar ce sa ii faci....Daca minte nu-i, nici Dumnezeu nu cere!!!
        • +3 (5 voturi)    
          care-i legatura cu regele Mihai? (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:49)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Tradat de cine? Avea vreun tratat Romania sau regele cu aliatii castigatori in 1945? Aveau vreo putere partidele istorice dupa 1946 sa il sustina in vreun fel? Ce e tampenia asta?
          Moneda de schimba cu ce? Concret?
  • -7 (33 voturi)    
    gata (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:44)

    cucuveauamov [utilizator]

    i-am batut pe toti, sunst convins. acum, ca s-a terminat munitia, mai putem cumpara niste arme?
    • +7 (21 voturi)    
      adevarul e nimeni nu isi doreste un conflict ... (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:15)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      cu NATO...caci asta inseamna ca isi va semna disparitia!
      • -5 (15 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:13)

        [anonim] i-a raspuns lui florin4u

        • +4 (14 voturi)    
          care reciproca... (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:05)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          oricum o dai Rusia ar dispare....!!!tu inca traiesti cu ideea ca rusia e o mare putere....adevarul e altul....e fix un mare fas!!O tara bananiera care se umfla in pene cand nu o baga nimeni in seama!
          Apropo Ucraina nu e in Nato caci daca era...tu nu mai erai !
        • +1 (7 voturi)    
          Logica elementara! (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:59)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

          Ucraina nu era in NATO! Oops, ce ne mai place sa batem campii!
          • -3 (11 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:36)

            [anonim] i-a raspuns lui john-doe

            • +3 (9 voturi)    
              Urmeaza (Miercuri, 2 iunie 2021, 18:29)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui

              Oamenii Black Water aka Akademi sunt acolo. Asteapta Semnul.
            • +3 (3 voturi)    
              in realitate (Joi, 3 iunie 2021, 11:02)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui

              observ ca ai un apetit deosebit pentru "in realitate" desi in mare parte din postarile tale ce urmeaza dupa acest IN REALITATE numai realitate nu este.

              cu nemiscatul asta al degetelor e vorba lunga bre popescule si "multi stie, putini cunoaste" dar cu siguranta cel mai intelept e sa taci.

              ref la Crimeea - doar cateva "miliarde de degete" in tehnica militara pentru Romania (platite, in curs de plata si in plati viitoare), Polonia, Bulgaria si Ucraina. Fara "ajutorul" lu' taica putin si Crimeea, armata romana ramanea la prastie. Iata cum cracanel modernizeaza fara sa vrea armatele flancului estic NATO si si-a lins boticul de suprematia aeriana intr-un spatiu pe care atat de usor il putea domina...
              ah, sau daca e nu cu ciomag direct, degetele astea nu se pun? eu zic ca se pune bre! niciun general sau ministru roman al apararii nu a facut in ultimii 50 de ani cate a facut cracanel pentru armata romana in ultimii 5!

              ref la Ucraina - te-ai intrebat vreodata de ce e liniste in spatiul aerian al teritoriilor diputate? de ce jocul se face doar la sol? de ce nu-si foloseste ma-ta ruskia capacitatile aeriene de SIGINT, alea cate le are? crezi ca din cauza radarelor si mega-aviatiei ucrainiene?

              probabil prea multe intrebari in "realitatea" ta.
        • +4 (6 voturi)    
          Ucraina nu e in NATO, te faci ca uiti (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:50)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          ca orice diversionist sovietic.
  • -8 (14 voturi)    
    72 de ore (Miercuri, 2 iunie 2021, 9:58)

    liviu_ [utilizator]

    intr-un exercitiu.
    in realitate imi e teama sa ma gandesc...
    sa nu mai vb ca aia care ne pot ataca mai mult ca sigur au sprijin rus deci drept de veto, voturi impotriva, scandal etc....
  • +16 (20 voturi)    
    daca Romania va fi atacata (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:07)

    cristi_an [utilizator]

    se va organiza in timp record curse charter pentru toti pesedeii patrioti... vor forma un guvern in exil si vor continua sa fure cu sarg
    • 0 (6 voturi)    
      Daca Ro va fi atacata (Miercuri, 2 iunie 2021, 19:31)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Si pesedeii si peneleii si usereii si ortodocsii si catolicii si sectantii si toata lumea de la tara la oras, de la mare la munte , din mine si cei aflati pe apa inclusiv copii din burticile mamelor vor primi cel putin 72 de ore daca nu o luna intreaga "ingrijorari profunde" atat din partea UE cat si Nato.

      Pana nu zice USA ceva ....totul se rezuma la aceste "ingrijorari"...sunt convins, realitatea recenta dovedeste aceasta speta :)))
  • -12 (26 voturi)    
    Cat de repede? (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:08)

    Gigi Kent [utilizator]

    Pai am vazut cand si-a masat Putin trupele la granita cu Ucraina. Ba au trimis 2 nave in Marea Neagra, ba s-au razgandit. Apoi au urmarit cu "atentie si ingrijorare" si in final am avut noroc ca nu a fost pe bune. Din pacate insa, Putin stie acum ca viteza reala de reactie e zero.

    Poporul roman are o singura tactica viabila. Sa fugim cu totii foarte repede spre vest. Va imaginati surprinderea soldatilor rusi cand vor gasi tara goala? Nici nu vor stii ce sa faca ... sa lasam webcamerele pornite sa le vedem surprinderea si sa punem filmuletele pe Youtube.
    • +12 (14 voturi)    
      Ukraina... (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:00)

      TheBlizzard [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ...nu este stat membru NATO.
      • -10 (12 voturi)    
        Nu (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:17)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui TheBlizzard

        Nu am zis ca Ucraina e membru NATO dar in Marea Neagra unde se joaca rusii de-a super-puterea ai 3 tari riverane. Daca astepti sa ocupe toata Ucraina pana sa mobilizezi ceva trupe macar pentru descurajare la granita atunci bine ...
        • +3 (5 voturi)    
          ai zis ce ai zis (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:56)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Marea Neagra e un lac practic. Cu rachete de pe tarmul turcesc controlezi aproape tot. Rusii se joaca cu p tza in apa ca in secolul 18.
          Ucraina nu e in NATO si nici macar rusii nu sunt asa cretini sa o invadeze. Fiindca in secunda urmatoare sunt out of business economic.
    • +10 (20 voturi)    
      saracii rusi (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:16)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      nu au nici dupa ce bea apa si tu vorbesti de filme SF.
      • -6 (14 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:11)

        [anonim] i-a raspuns lui florin4u

        • +3 (11 voturi)    
          Ucraina nu e NATO... (Miercuri, 2 iunie 2021, 14:08)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          Daca era in NATO Ucraina...era alta situatia ...dar cine stie....poate vor fi...!!!
  • -12 (24 voturi)    
    imagini simptomatice... (Miercuri, 2 iunie 2021, 10:23)

    demaGOGU [utilizator]

    ...teritorii pustii, parasite de oameni, devenite avanpost militar, poligon de incercari ptr diversele industrii militare, zona-tampon unde puterile isi regleaza contondentele si, in primul rand, interesele.

    cine e liderul national care sa spuna simplu: stop joc?!?
    • +8 (20 voturi)    
      Igoras ...nu mai bea baiatule vodka proasta... (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:18)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      caci iti dauneaza grav sanatatii....si iti afecteaza si judecata!!!
    • +3 (17 voturi)    
      Stiu (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:01)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Stiu, tu preferi mujici asuprind oameni decat teritorii parasite si devenite avanpost militar. Chestia e ca nu toti prefera asta, mujic mic.
    • +1 (5 voturi)    
      a x-a oara ma intreb cum de toti postacii psd-isti (Miercuri, 2 iunie 2021, 21:59)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Sunt si anti-NATO si implicit pro-Rusia.
      Care viseaza o Romanie neutra, cam ca Ucraina asa, fara UE, adica fara reguli la furat, un rai pe pamant la furtocratilor de tip PSD-ist(si nu numai, sa fim corecti)
  • +4 (10 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:39)

    adieu [utilizator]

    Cineva ( dar destept ) ar trebui sa explice de ce unii ( probabil de la rasarit dupa cum se arata lucrurile ) ar vrea sa atace Romania.

    Care ar fi motivele intemeiate ca sa faca acest lucru ?
    Uneltim noi pe ascuns sau pe fatza impotriva lor ?

    Te pomenesti ca vor sa ne ocupe pentru ca au auzit ca noi avem probleme cu plata pensiilor ( ne tot imprumutam ca sa le platim ) si s-au hotarat sa le plateasca ei sau vor sa ne distruga deoarece nu le-au placut lor dacii si romanii ca erau mai tari decat ei..etc,etc.
  • +4 (10 voturi)    
    Sincer,domnule moderator,chiar nu inteleg (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:54)

    persuasiv [utilizator]

    de ce imi cenzurezi din comentarii.Chiar nu iti inteleg logica.Sunt aici o sumedenie de propagandisti rau intentionati,care sunt bine mersi din punctul de veder al HN.Ok,e treaba voastra.Dar cu mine ce ai???
    PS.Daca imi publici nota,doar ca sa dovedesti contrariul spuselor mele,nu ai rezolvat nimc.
  • +4 (16 voturi)    
    Plin de troli (Miercuri, 2 iunie 2021, 11:57)

    Unionistul [utilizator]

    Nu o să facem, nu avem cu ce, ne rup ăia în 2 zile şi nimeni nu ne ajută. Suntem carne de tun, monedă de schimb, piaţă de desfacere, salam săsesc... Nene, te uiţi la ce zice uaminii şi mai că îţi vine să fugi spre vest. I-aş numi defetişti mizarabili pe tovarăşii care propovăduiesc dezastrul, dacă nu mi-ar fi clar că sunt doar troli plătiţi. Plin de troli jenanţi pe aici... Sirene stricate care se activează la cuvinte cheie şi care se chinuie să îşi merite rublele.
    • -3 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:54)

      [anonim] i-a raspuns lui Unionistul

      • +3 (13 voturi)    
        Suntem o alianta...suntem UNITARI. (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:24)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

        Stim ca voi rusnacii vreti sa ne dezbinati dar...se pare ca are exact efect invers!!!Suntem mai uniti ca niciodata contra inamicului comun ...urss
        • -1 (11 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:31)

          [anonim] i-a raspuns lui florin4u

          • +1 (1 vot)    
            Ti-a zis cineva ca NATO declara razboi Rusiei? (Joi, 3 iunie 2021, 0:45)

            florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

            Dar daca vreun stat NATO va fi atacat clar va incepe razboiul.
          • +1 (1 vot)    
            si da le numar si pe cele amintite de tine (Joi, 3 iunie 2021, 0:46)

            florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

            ...suntem o alianta ...nu uita asta!
        • +2 (8 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:54)

          [anonim] i-a raspuns lui florin4u

      • +2 (6 voturi)    
        Gogule, teoretic suntem in prima linie. (Miercuri, 2 iunie 2021, 22:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

        Teoretic fiindca doar in cazul unui atac dinspre est.
        Deci e logic ca am fi primii loviti(noi si polonezii + tarile baltice) si la fel de logic ca am avea cele mai multe victime.
        Vrei alternative? Ce a propus Trump, mutarea a 10.000 de soldati din bazele din Germania, care nu mai e prima linie, in baze noi din Polonia si Romania. Toata Europa i-a sarit in cap ca destabilizeaza NATO si le da rusilor nas.
        PS- aici nu e treaba de salvat de catre x sau y, asa cum vreme de 50 de ani de razboi rece nu am fost invadat de Grecia sau Turcia tot asa nu vom fi invadati de nimeni. Asta nu inseamna ca nu vom fi never-ever atacati.
        Vezi exemplul armatei elvetiene
  • -2 (12 voturi)    
    O singura întrebare am (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:33)

    Casargoz [utilizator]

    Dacă ne eliberează turcii, după ce ne eliberează ,se mai duc și ei pe la casele lor ?
    • -1 (5 voturi)    
      Nu! (Miercuri, 2 iunie 2021, 16:11)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Raman aici si ne fac pasalac pentru 150 de ani, ca pe unguri! Trezeste-te la realitatea secolului 21 si lasa povestile cu Mahomed sa doarma in liniste!
  • -6 (12 voturi)    
    Un alt scenariu (Miercuri, 2 iunie 2021, 12:37)

    Casargoz [utilizator]

    Un alt scenariu ar fi : este atacat flancul sudic prin Bulgaria și estic prin Ucraina de doua tari nealiate. Cât rezistam pana primim ajutor. Și cam atât.
    • +3 (11 voturi)    
      ai grija cu ce fumezi si ce bei... (Miercuri, 2 iunie 2021, 13:38)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      caci incepi sa te crezi scenarist de fictiune!
  • -2 (4 voturi)    
    "Odată cu respingerea inamicului (Miercuri, 2 iunie 2021, 15:28)

    omul din castelul inalt [utilizator]

    trupele de infanterie intră în teren să securizeze pozițiile". Asa, si pe urma ce se intampla? Am castigat sau ii asteptam pe americani? Toate astea se intampla in 72 de ore pana la sosireaVJTF sau atunci cand sunt si ei aici?
  • 0 (0 voturi)    
    nu am deloc (Joi, 3 iunie 2021, 9:50)

    hanu [utilizator]

    incredere ca vor interveni efectiv, in baza articolului 5. Vor manifesta ingrijorare, thoughts and prayers, etc.
    De facto, ne vor vinde pentru a-si cumpara linistea in vest. Exact cum fac cu satrapii care trimit migranti spre europa, ii platesc regeste ca sa-i tina departe :)
    Europa de est este profund dispretuita. Vesticii se dispretuiesc si intre ei, ce sa mai zic de noi...
  • 0 (0 voturi)    
    exista o singura (Joi, 3 iunie 2021, 9:51)

    hanu [utilizator]

    solutie daca vrei sa fii lasat in pace, arma atomica. Altfel vorbim vorbe.
  • 0 (0 voturi)    
    Repede (Joi, 3 iunie 2021, 23:23)

    gigilu [utilizator]

    Asa cum o sa intervina , spe exemplu, SUA daca e atacat Taiwanul de catre China.
  • 0 (0 voturi)    
    parere personala (Vineri, 4 iunie 2021, 17:26)

    Balici [utilizator]

    DVS stiti cat este datoria interna si externa a Romaniei , este de 250 de miliarde de euro , cea mai mare in ultimii 500 de ani
    DVS stiti ca ne paste falimentul din zi in zi , ca nu vor fi bani de pensii si salarii
    UE ne-a adus in faliment, banii ce vin sunt platiti de noi in fiecare doua miliarde de euro pe an ,deci in 7 ani 14 miliarde de euro cat ne dau UE sub forma de granturi , restul sunt imprumuturi impovaratoare
    am instrainat petrolul ,gazele , curentul bogatiile solului si subsolului , ne-am distrus economia si am pus streangul de gat 3-5 generatii dupa noi
    Neamtul nostru vede numai avioane rusesti , are o ura ancestrala fata de rusi , deoarece bunicul sau a fost putin plecat in Donbas la carbune, dar uita cu desavarsire de milioanele de evrei ,rusi arsi in crematorii
    Daca nu era armata rusa, asa cum o desconsiderea multi si au murit zeci de milioane, daca reusea Nebunul de Hitler si cei peste 10-20 de milioaner de nemti indoctrinati ,astazi multi dintre voi care vad numai avioane rusesti si pericol iminent pentru Romanie, in mod cert, parintii vostri erau arsi in crematorii ca natie inferioara
    Noi trebuuie sa ne axam sa iesim din aceste structuri malefice ,corupte UE, NATO care au adus Romania in faliment ,colonie a imperialismului militar american si occidental si sa redevenim prin forte proprii tara industraial agrara , si nu falimentara ca astazi
    si nu uitati
    ca daca nu era Stalin , care a aprobat realipirea Ardealului la Romania, azi multi dintre voi vorbeau ungureste
    nu mai preamariti pe acesti nenorociti de americani ,luati o mare plasa, cum am luat noi cei care ascultam Vocea Americii si Europa Libera in anii 1955-1960 si datorita carora au facut puscarie sute de mii de romani , ascultand pe acei idioti de la aceste posturi ,si pe gangaitul de rege la mesajele de Anul Nou
    vedeti-va de treaba cu asa zisa amenintare virtuala creata de americani, este propaganda parsiva ca in anii 50-60, pe care am trait-o noi


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by