​VIDEOREPORTAJ

„Bătălia” de la Smârdan: Cum au luptat împreună militarii români și polonezi să respingă un atac inamic

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2021, 9:30 Actualitate | Defense


Blindatele românești în luptă la poligonul de la Smârdan
Foto: Hotnews
Militari români și polonezi care luptă cot la cot să respingă atacul în forță al unui inamic fictiv, pe flancul estic al NATO - după acest scenariu s-a dat „bătălia” din poligonul Smârdan din acest an în cadrul exercițiului „Justice Sword 21”. Pentru prima dată în luptă au intrat și blindatele Piranha 5, recent intrate în dotarea armatei Române, pe „front” blindatele poloneze Rosomak. Avioane de vânătoare, elicoptere de atac, tiruri de rachete, tunuri și obuziere, tancuri și rachete ghidate anti-tanc - o parte din arsenalul cu care Armata Română vrea să arate că poate răspunde unui atac inamic.

VIDEOREPORTAJ - Cum s-a derulat exercițiul de la Smârdan și cum au intrat în luptă forțele românești și poloneze:


----

În total, la Justice Sword 21 au participat peste 2.000 de militari și aproximativ 500 de mijloace tehnice și mașini de luptă.

Tehnica de luptă inclusă în cadrul Justice Sword 21 din Centrul Secundar de Instruire pentru Luptă Smărdan:

Sprijin luptă:

· Aruncatoare calibru 82 mm;
· Aruncatoare calibru 120 mm;
· Aruncatoare proiectile reactive calibrul 122 mm;
· Obuziere calibru 152 mm;
· Tunuri antitanc 100 mm.

Manevră:
· Masini de lupta ale infanteriei - MLI 84 M Jderul;
· Sisteme antitanc SPIKE-LR;
· Transportoare blindate pentru trupe ROSOMAK (forțele poloneze);
· Transportoare blindate pentru trupe PIRANHA V;
· Tancuri - TR 85 M1 Bizon.

Aviație:

· Aeronave F-16 Fighting Falcon;
· Aeronave MiG 21 LanceR;
· Aeronave IAR 99 Soim;
· Elicoptere IAR 330 Puma SOCAT.

CITEȘTE ȘI:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38975 vizualizari

  • -19 (61 voturi)    
    Deja ma simt mai protejat. (Miercuri, 12 mai 2021, 9:42)

    Brownie [utilizator]

    Aveam dubii, insa acum stiu ca "tancul inamic" a fost neutralizat. Ce ne facem cu 3-4000 tancuri inamice - pe putin, in plus ?
    • -26 (58 voturi)    
      cum ce? (Miercuri, 12 mai 2021, 9:57)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      ... ca si pana acum: ne facem presh.
      • -18 (48 voturi)    
        NU imi convine (Miercuri, 12 mai 2021, 10:17)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Dar trebuie sa iti dau dreptate!

        ce pot face jucariile Pirahna, TABA-ruile polneze si Mig-urile model 1959 impotriva a mai multor mii de TANCURI adevarate?
        Ca doar nimeni nu isi imagineaza ca rusii vor timite doar cateva zeci sau sute!
        Tancurile moderne nu sunt vulnerabile la proiectilele lui A-10,iar noi nimi macar nu avem o suta de A-10 gata de contratac ...

        Asa ca trebuie sa ne facem presh in fata Mujicistanului!
        • +18 (34 voturi)    
          NU, trebuie sa te apuci de documentare (Miercuri, 12 mai 2021, 14:07)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          cand sustii niste afirmatii.

          "Ca doar nimeni nu isi imagineaza ca rusii vor timite doar cateva zeci sau sute!" dar cate vor trimite in Romania?
          Asa incat sa poata angaja activ sau defensiv, la momentul respectiv pe mai multe fronturi (Polonia, Ucraina, Georgia, tarile Baltice, posibil Finlanda). si peste toate astea, sa-si pastreze si batalioanele de rezerva. Cate tancuri capabile si aflate in serviciu activ crezi ca-si poate permite o armata in ziua de azi?
          Sau crezi militaria in ziua de azi se face ca pe youtube? cate tancuri (nu conteaza daca e doar carcasa) are X vs cate are Y. si X castiga!

          si pe unde ajung alea cand vin in Romania? ultima data cand m-am uitat , nu aveam granita cu Rusia. Si ce logistica le trebuie in spatele acestor tancuri (de piese, combustibil, munitie) si ce aparare deasupra? si toate astea printr-o Ucraina cu 40 mil locuitori marea lor majoritate ostili rusilor iar in aer in spatiul aerian NATO (!?) Really man? Tu crezi ca bazele de la Kogalniceanu si C Turzii sunt pentru mig.urile noastre? tu crezi ca mai poate intra cineva in spatiul aerian NATO cu altceva decat cu rachete ?

          "ce pot face jucariile Pirahna, TABA-ruile poloneze"? sa aduca infanterie purtatoare de rachete Spike care inseamna, simplu spus, finalul tancului! Voi credeti ca tancul in sine e o arma teribila? Da, este, intr-un ecosistem completat de infanterie, logistica uriasa in spate, spatiu aerian controlat, comunicatii nebruiate, drumuri fara obstacole si teren cunoscut. Lasat de izbeliste in teritoriu inamic, un batalion de tancuri este un batalion de fiare fumegande. N-ai nevoie de Mig 21 sa-l distrugi, o poti face si dintr-un planor de agricultura cu o bomba ghidata, daca controlezi spatiul aerian.

          "ce pot face jucariile Pirahna, TABA-ruile poloneze" sa aduca infanteria care sa combata infanteria adusa de inamic pentru a sustine tancul! nu-ti trebuie academie militara sa deduci niste lucruri logice.
          • -18 (26 voturi)    
            In Ucraina majoritatea e (Miercuri, 12 mai 2021, 15:31)

            Namaste [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            rusofona...
            • +13 (21 voturi)    
              Hehe (Miercuri, 12 mai 2021, 16:12)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

              Majiritatea e rusofoBa, oleg...
            • +17 (19 voturi)    
              pai si? (Miercuri, 12 mai 2021, 16:17)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

              ce treaba are limba vorbita cu coloana de blindate care-ti invadeaza tara ?! Dimpotriva, iti dai seama ce inseamna sa antagonizezi cu o populatie care-ti vorbeste limba, arata si se comporta ca tine... dar te uraste de moarte pentru ce-i faci!
    • +14 (58 voturi)    
      Postacilor sosoci rusi, va simtiti amenintati, nu? (Miercuri, 12 mai 2021, 10:12)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      .*.

      Hahaha, postacilor rusi, plangeti in pumni ca nu o sa mai aveti de lucru! Acum cand toata lumea a vazut ca suntem ajutati de NATO impotriva Rusiei, Putin nu ne va mai ataca si nu mai are nevoie de serviciile voastre!
      Gata, ati lins degeaba la rusi, acum nu mai aveti de lucru!

      .*.
      • -10 (48 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 12 mai 2021, 10:20)

        [anonim] i-a raspuns lui Miky60

        • +17 (29 voturi)    
          razboie indirecte Rusia-SUA au mai fost (Miercuri, 12 mai 2021, 11:20)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui

          tu chiar crezi ca vietnamezii erau in stare sa castige un razboi cu SUA de unii singuri? Fara masivul sprijin sovietic si chinez, Viet-cong isi lua bataie clara de la americani. In Vietnam a fost de fapt o lupta intre tehnica SUA si cea sovietica.
          la fel in Afganistan: rusii castigau acolo, daca americanii nu ajutau pe ascuns (sau pe fata talibanii). Talibanii au primit atata armament dela americani in anii 1980 ca il folosesc si acum (paradoxal, contra celor care l-au livrat).
          • +4 (24 voturi)    
            Nu a fost o lupta intre tehnica! (Miercuri, 12 mai 2021, 14:11)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            La capitolul tehnica rusii si aliatii lor au pierdut ingrozitor! Lupta a fost de fapt intre capacitatea combatantilor de a suporta pierderile umane, in timp ce americanilor li s-a parut mult 58.000 de victime, vietnamezii si aliatii lor nici nu au clipit cand au pierdut 2.000.000! Daca americanii erau dispusi sa accepte pierderi macar la nivelul WW1 fara proteste generalizate in toata tara, nu mai ramanea frunza pe frunza in Vietnam! Dar asta e problema societatilor deschise, democratice, oamenii s-au invatat sa stea pe cuptor, a disparut pofta de razboi!
            • +10 (20 voturi)    
              problema zici tu? (Miercuri, 12 mai 2021, 15:33)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

              e problema ca a disparut pofta de razboi? eu numesc asta evolutie. zi merci ca traiesti intr-o societate care evolueaza in felul asta.
              nu e vorba ca oamenii s-au invatat sa stea pe cuptor, e vorba ca tre' sa platesti acum muuuult peste aia 2% asa incat in loc de pierderi ca in WW1, sa pierzi drone, rachete ghidate, sateliti etc.

              Sa bruiezi in loc sa distrugi, sa descurajezi in loc sa omori.
              Si asa mai departe. pentru asta tre' sa platesti, tehnologia costa.
              • +3 (5 voturi)    
                Tragi concluzii alandala! (Miercuri, 12 mai 2021, 20:21)

                john-doe [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Nu stiu de unde tragi conclozia ca eu iubesc razboiul, nu reseie de nicaieri din postarea mea care doar explica ce s-a intamplat in Vietnam! Apropos, ai idee care au fost pierderile americanilor in WW1?
                • -1 (1 vot)    
                  putin peste 40 000 oameni, (Joi, 13 mai 2021, 11:02)

                  bancher [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

                  asa spun chiar americanii.
                  • +1 (1 vot)    
                    Ba pardon! (Joi, 13 mai 2021, 14:02)

                    john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                    117,466 e cifra oficiala!
        • +2 (10 voturi)    
          Rusnacii (Miercuri, 12 mai 2021, 16:13)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu cred ca o sa mai flexeze muschii caci le e frica sa nu le pice rachetele la lansare si sa le scufunde toata flota de conserve!!!
      • -7 (29 voturi)    
        Voma lupta impotriva Rusiei (Miercuri, 12 mai 2021, 11:03)

        cracanel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Pana la ultimul roman, polonez, samd! Biden
        • +2 (8 voturi)    
          Pai cum? (Miercuri, 12 mai 2021, 21:47)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui cracanel

          Ti-e frica ca venim peste voi, Kolea?
    • +32 (44 voturi)    
      Gandire cu premeditare (Miercuri, 12 mai 2021, 10:34)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      Asadar ori ne inarmam cu 4-5000 de tancuri si niste sute de rachete nucleare ori, desfiintam armata care nu se poate pune cu armata sovietica!
      Te-ai gandit ca impreuna cu polonezii, bulgarii cehii si alte armate europene putem sa ii respingem pe rusnaci? Sau macar sa le incetinim avansul?
      Crezi ca rusnacii trimit in Romania 4000 de tancuri, toata flota lor ? Si partea estica cine o mai apara de bunii lor vecini?
      • +14 (34 voturi)    
        impreuna cu polonezii, bulgarii si cehii nu ii (Miercuri, 12 mai 2021, 11:29)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        putem respinge pe rusi. Am facut aramta la tancuri, TR85 era mai prost decat T-70 sovietic (care era tanc mediu, nu greu).
        Nici toata Europa unita (inclusiv Germania, Franta si Marea Britanie) nu i-ar putea respinge pe rusi. Doar NATO ( a se citi SUA) are astfel de capacitati, de a ii impinge inapoi pe rusnaci. Fara SUA siguranta Europei ar fi compromisa.
        Insa astfel de exercitii arata mentinerea angajamentului tarilor NATO (in acest caz Romania, Polonia si SUA si-au aratat disonibilitatea si angajamentul de a se apara colectiv in cazul unui atac dinspe est). Pana la urma mesajul este unul politic: ,,domnule Putin, noi ne vom apara colectiv". Adica un mesaj diferit de al lui Ceusescu, care zice ca ,,ne vom apara cu arma in mana" (dar singuri).
        • -9 (25 voturi)    
          Cu un tanchist ca tine nu învingem. (Miercuri, 12 mai 2021, 12:40)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Tu nu ai făcut armata la tancuri. Dacă ai privit un tanc de aproape ,l-ai șters de praf, dar nu ai făcut manevre reale de luptă, nu știi ce poate face un tanc condus de un tanchist. Un rezervist fricos, ca tine, încurcă treburile.
          • +13 (17 voturi)    
            eu vorbesc de TR85 fabricat in anii 1980 (Miercuri, 12 mai 2021, 14:58)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            si care era in dotarea armatei romane in anii 1990.
            Acum aud ca le-au modernizat, le-au facut Bizonul, nu contest acest lucru, foarte bine ca e asa, dar cel din anii 1990 de care vorbesc eu era varza (nu intamplator a si castigat titlul de cel mai greu de condus utilaj din lume, devansand chiar si utilaje grele americane).
            TR85 numai bun de manevre reale nu era.
            • +12 (12 voturi)    
              tanc v tanc (Miercuri, 12 mai 2021, 16:12)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              in ziua de azi, tancul nu-l mai distrugi tot cu tancul. S-a mai schimbat militaria de ceva ani incoace
        • -2 (12 voturi)    
          T-70? (Miercuri, 12 mai 2021, 14:16)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Incerci sa spui T72, T70 era un model de tanc usor din WW2! Asta spune multe despre armata pe care ai facut-o! Curios unde ai vazut un T72, Romania nu a avut vreunul! In rest de acord cu tine!
          • +4 (4 voturi)    
            ... (Miercuri, 12 mai 2021, 15:33)

            Balam [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

            Iti dau dreptate in ce priveste confuzia T70/T72, dar nu este adevarat ca Romania nu a avut T-72: https://www.rumaniamilitary.ro/despre-t-72-ul-dambovitean
            https://adevarul.ro/locale/targoviste/foto-renuntat-romania-tancurile-salel-col-r-ifim-trofimov-rusiei-i-ar-trebui-mai-putin-12-ore-cucereasca-1_533a63ec0d133766a866fa32/index.html
            • +1 (3 voturi)    
              OK (Miercuri, 12 mai 2021, 23:42)

              john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Balam

              Nu am un razboi cu tine! Am citit linkul ala, de unde reiese ca s-au primit 30 de bucati uzate de T72 care nu prea ieseau din remiza!
              Dau un citat din articol: "Probabil că din această cauză, ceilalţi tanchişti din ţară nu am auzit despre T-72. Spun asta pentru că, deşi am făcut şcoala militară între 1978-1981, învăţând T-34 şi T-55, de la tun şi stabilizator, până la ultimul bolţ, şurub, cep şi arc, nu am auzit de T-72".
              De altfel am avut un pdf cu dotarea tarilor din Pactul de la Varsovia, facut de NATO si la capitolul Romania nu era urma de T72!
              • -3 (5 voturi)    
                Hehe (Joi, 13 mai 2021, 8:35)

                transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

                Ai pierdut pdful, ai pierdut bunul Rusiei pe care l-ai luat sub semnatura.
                Gulagul te mananca!
        • +10 (20 voturi)    
          nu cred ca stii ce vorbesti (Miercuri, 12 mai 2021, 15:32)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          In momentul de fata doar Europa singura matura lejer cu Rusia pe jos!!!Tehnologic Rusia am o sunt in urma cu cel putin 50 de ani.......sunt intradevar de posesori la un urias cimitir de rable......ca sa nu mai vorbim si de faptul ca nu poti compara o armata de profesionisti cum e cea a UK sau a Frantei cu salbaticiunile alea din Rusia!!!
          • -15 (19 voturi)    
            So pe ei, Grivei! Nu pierde momentul! (Miercuri, 12 mai 2021, 17:23)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            "In momentul de fata doar Europa singura matura lejer cu Rusia pe jos!!!" (wow!)
            -------------------------------------
            So pe ei, Grivei! Nu pierde momentul!
          • -8 (14 voturi)    
            doamne fereste ce vorbesti, fii ATENT aici (Miercuri, 12 mai 2021, 22:44)

            Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            Rusia are capabilitati militare sa DISTRUGA toate tarile din lume in 30 minute, adica sa le rada de pe fata pamantului!

            Rusia are peste 7000 de rachete ficare cu mai multe focoase nucleare.

            Ca e si ea rasa la randul ei asta e partea a 2-a,doar ca Rusilor nu le e asa frica de moarte pe cum le e Europenilor si Americanilor!

            Rusia este cea mai mare posesoare de rachete balistice intercontinentale, si mai nou au rachete nucleare Hipersonice, Avangard se numesc, ei fiind prima tara din lume care detin rachete HIPERSONICE
            • +3 (9 voturi)    
              Rusia...au printre cele mai mari (Miercuri, 12 mai 2021, 23:07)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

              cimitire militare din lume!!!Chiar imi plac bancurile cu Rusia!!!

              Stiu si eu unul:

              -Cand a zis Lenin “invatati”, “invatati”, “invatati” ?
              -Cand a vazut carnetul lui Stalin! :))))))

              Rusia nu e singura tara care are focoase nucleare!!!Sunt sigur caci nici macar nu se ating de ele caci sunt si ei constieinti de cat de mari specialisti sunt!

              SI o prastie e mai buna decat rachetele de la rusi.Nu sunt in stare sa faca nimic bun...si tu zici ca sunt in stare sa faca rachete.Inca un banc bun :)))

              Mai stii si alte bancuri cu rusii???


              Realitatea e alta....Rusi sunt cam cu ~50 de ani sau poate mai mult in urma occidentului.!Poti sa crezi tu ce vrei....bancuri ca ei sunt o mare putere am mai auzit...dar sunt doar bancuri...dar Rusia in momentul de fata e fix o tara din lumea a 3-a!!!Daca verifici datele economice nu ai cum sa nu imi dai dreptate!Vecinii lor de la sud (CHINA) SUNT CU 50 DE ANI PESTE EI....din toate punctele de vedere!!!!AIa intradevar sunt o mare putere....norocul nostru ca nu sunt vecini cu noi!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Romania neinteresanta (Vineri, 14 mai 2021, 22:11)

        BogdanPa [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Romania e neinteresanta pentru Rusia, va agitati degeaba! Ar intra doar sa distruga obiectivele americane, in rest...ar avea doar pensii de platit la noi! De furat ne-au furat ce am avut mai important, eventual isi vor depozita deseurile in tara noastra!

        Poate ca de-asta si sta Romania capra in fata americanilor, ca sa spere ca e protejata!
        Dar daca ar venii rusii peste noi, americanii ar disparea primii si s-ar multumi cu declaratii agresive la adresa Rusiei...la fel cum a facut Rusia in cazul Serbiei in 1999...doar gargara!
        Corb la corb nu scoate ochiul!
    • +12 (18 voturi)    
      3-4000? (Miercuri, 12 mai 2021, 14:03)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      Nu trebuie sa oprim toate tancurile rusesti de pe lume pentru 5 ani, trebuie doar sa rezistam 2-3 zile pana ajunge NATO. Nici Ivan nu are 3-4000 de tancuri operationale, majoritatea sunt in rezerva sau in stoc! Nu e usor sa misti foarte repede mii de tancuri incoace si incolo, asa cum au invatat si nemtii si rusii in WW2, in Sinai, Siria, Iraq sau mai stiu eu pe unde! Tancurile pot fi oprite si de, sau mai ales de, aviatie si elicoptere, care ajung repede la noi!
      • -6 (12 voturi)    
        de elicoptere in special, (Miercuri, 12 mai 2021, 14:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        insa tot trebuie sa ai capacitati de lupta sa rezisti 5-6 zile atacului inamic, pana vin elicopterele NATO sa te ajute.
        • +9 (9 voturi)    
          5-6? (Miercuri, 12 mai 2021, 15:22)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          2-3 zile e destul, nici atat, elicopterele alea ajung in cateva ore, nu mai spun de avioane, care pot decola din Germania sau de la Aviano si bumbaci tancurile!
        • +4 (6 voturi)    
          Sau (Miercuri, 12 mai 2021, 16:02)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Sa nu mai taraganam naiba contractul ala pt 45 Viper si Venom!
    • +17 (25 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 12 mai 2021, 14:53)

      Overdose [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      In ziua in care 3-4000 de tancuri inamice vor fi concentrate pentru un atac stii ce urmeaza bai Napoleon? Anihilarea lor, fiule. Daca mataluta crezi ca in viitor vor exista batalii de genul al doilea razboi mondial, cu rusnacii atacand in valuri o germanie nazista luptand pe trei fronturi si avand un conducator penibil in frunte te inseli amarnic. In ziua de azi orice miscare in masa a inamicului este imposibil de ascuns. Aduna tu 3-4000 de tancuri si iti garantez ca in secunda doi o sa fie pregatite F22urile si F15urile sa curete cerul, F35urile gata sa elimine antiaerana cu misiuni Wild Weasel ca la final cele 4000 de conserve rusesti sa fie facute tigai de Apache, F16 sau strecuratori de .A10.
      • -11 (13 voturi)    
        bai generalule (Miercuri, 12 mai 2021, 22:46)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Overdose

        cateva zeci de rachete balistice intercontonentale HIPERSONICE Avangard si s-a zis cu F35 cu F22 si cu alte F-uri...
        • +8 (10 voturi)    
          saracii rusi (Joi, 13 mai 2021, 0:27)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          ei se plimba cu caruta si tu te gandesti la rachete hipersonice.
  • -12 (32 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 12 mai 2021, 9:48)

    [anonim]

    • +20 (28 voturi)    
      Lucrurile nu sunt atât de simple (Miercuri, 12 mai 2021, 10:37)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui

      Adică, da, dacă Rusia se sforțează ocupă toată Ucraina în mai puțin de o lună. Și apoi? Pentru că nu-i deloc ușor să menții trupele de ocupație pe un teritoriu atât de vast având a face cu o populație ostilă.
      În Franța nemții executau pe cine îl prindeau că a tăiat firele de telefon sau a făcut un mic sabotaj. Iar pentru un german ucis ucideau 50 de francezi dacă nu se preda cel care l-a ucis. Frumos, nu?
      Cred că de aceea nu se grăbește Putin să ocupe Ucraina.
      Să fi uitat cumva rușii de Afganistan? Cert ete că în Europa sunt alte nații cu altă cultură, dar nu va fi chiar ușor.
      Cu statele baltice ar fi totuși mai ușor decât cu Ucraina sau România pentru că teritoriul nu este atât de vast și populația nu este numeroasă.
      Din punct de vedere militar, dacă ar fi să fie o confruntare directă și cu toate forțele cu Rusia problema se pune dacă niște români ar putea pune de un mic Afganistan în Carpați de să le iasă pe nas rușilor și să vrea să plece acasă.
    • +7 (9 voturi)    
      cred ca faci o mare confuzie (Miercuri, 12 mai 2021, 16:14)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui

      intre un succes militar (incontestabil de altfel in favoarea rusilor) cu ocuparea unei tari ca Ucraina (imposibil, in defavoarea rusilor)
    • +1 (11 voturi)    
      saracii rusi (Miercuri, 12 mai 2021, 16:15)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

      sunt de rasul curcilor!!!
  • -21 (53 voturi)    
    astia si manelistii.. (Miercuri, 12 mai 2021, 9:54)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... ce se mai bat cu dujmani imaginari :)) dar macar aia pe langa dujmani mai au femei si valoare. tot imaginare.
    • -6 (12 voturi)    
      exercitii de virilitate (Miercuri, 12 mai 2021, 15:25)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      in loc de Viagra ?!
    • +7 (11 voturi)    
      si rusii... (Miercuri, 12 mai 2021, 16:17)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      il au pe pitikul porno de la kremlin!
      • 0 (8 voturi)    
        in cercuri mai restranse.. (Miercuri, 12 mai 2021, 16:53)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        ... i se mai zice pitiku atomic. :))
  • -22 (36 voturi)    
    :) (Miercuri, 12 mai 2021, 9:55)

    Casargoz [utilizator]

    Militari polonezi care lupta in echipament produs integral in polonia dupa licenta Patria AMV ( produs de o tara numita Finlanda) si militarii romani care lupta in echipamente sablate complex (date cu smirghel ca sa se curete vopseaua originala) de "industria" din romania.
    Intrebarea este urmatoarea: daca nu ai o industrie pe care sa o aperi, de ce sa le mai cumperi? nu mai bine te retragi?
    • +17 (21 voturi)    
      Raspuns: Tara se apara cu cele mai bune utilaje (Miercuri, 12 mai 2021, 10:19)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Daca cineva are o problema cu asta, sa stea departe de noi.
    • +8 (18 voturi)    
      De-aia lasi tu rusul pe la spate? (Miercuri, 12 mai 2021, 10:52)

      merlin3 [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Daca n-ai chiloti Calvin Klein ce rost mai are, nu? Hai, Ivan.
    • +4 (8 voturi)    
      Ce conteaza! (Miercuri, 12 mai 2021, 16:12)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Conteaza de unde ai echipamentul? Nu! Lupti cu el si gata! De reparat oricum putem sa reparam aproape orice! Mai important e sa ai personal antrenat, echipamente, sisteme, proceduri, comunicatii, etc... compatibile cu ale aliatilor... pt ca mai multe echipamente si munitie iti aduc aliatii daca ar fi chiar de razboi! Ai vazut cat material de toate felurile, de la avioane si tancuri la locomotive si camioane, de la proiectile si praf de pusca la bocanci si mancare... le-au dat de pomana americanii aliatilor lor in al doilea razboi mondial?!
  • +11 (23 voturi)    
    de meditat... (Miercuri, 12 mai 2021, 9:56)

    minigun [utilizator]

    de ce exercițiile de genu' au loc cu precădere în sudul Romaniei? Mai logic ar fi să aibă loc pe flancul estic?! (de fapt nu ar strica o bază Nato în zona Moldovei)
    • +14 (20 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 12 mai 2021, 10:17)

      Mircea1978 [utilizator] i-a raspuns lui minigun

      scenariul de lupta se bazeaza pe vulnerabilitatea principala a Romaniei in caz ca Rusia ataca. Adica e vorba de "Poarta Focsanilor" care deschide drumul spre Bucuresti. Smirdan se afla oresicum in zona aceasta.
      Iata si o sursa de documentare: https://romania.europalibera.org/a/scenariu-de-razboi-poarta-focsani-cat-de-rapid-opreste-nato-o-lupta-cu-rusia-/30905435.html
      • -2 (8 voturi)    
        Poarta Focsaniului poate fi folosita f bine ca o (Miercuri, 12 mai 2021, 12:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

        capcana de armata Romaniei. Da, este o vulnerabiliate, tot pe acolo au intrat si sovieticii in WWII, deschide usor drumul spre Buc.
        Insa in acelasi timp poate fi un cazan al mortii ptr inamic, daca tancurile inamice sunt atacate cu elicoptere de asalt ala armatei romane. Nu au unde sa fuga inapoi de acolo, practic sunt prinsi ca intre clesti, dar iti trebuie cateva sute de elicoptere de asalt ca sa ii faci praf. Tancurile sunt vulnerabile in fata elicopterelor, mai ales la loviturile primite in partea dinspre sus a tancului (unde blindajul e cel mai subtire),...insa ai nevoie de sute de elicoptere ca sa faci asta.
      • +7 (9 voturi)    
        e chiar mai simplu de atat (Miercuri, 12 mai 2021, 15:40)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

        Rusia nu are cu ce sa atace...are doar consere vechi demne de programul rabla!!!
    • +4 (14 voturi)    
      Baza evident ca nu ar strica (Miercuri, 12 mai 2021, 10:19)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui minigun

      Dar si Sudul este zona plauzibila pentru atac, din moment ce Marea Neagra este un lac al Maskwei!

      Notiunea de flanc are sens in cazul unei tari mici: "ungurii ne ataca pe flncul de vest si de nord", dar Federatia este imensa, mai mare decat platea Pluto, poate sa ne atace si de sus,din spatiu, daca vor!
      • +6 (8 voturi)    
        saracii rusi (Miercuri, 12 mai 2021, 16:31)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        le e frica de NATO ca dracului de tamaie....Rusia nu e o problema pentru NATO.Adevarata problema e China care e mult mai avansata decat Rusia.Norocul nostru e ca China e vecin cu Rusia....daca au nevoie de teritorii au de unde sa ia...!!!
        • +1 (7 voturi)    
          Va rog frumos! (Miercuri, 12 mai 2021, 20:11)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

          Va rog frumos incercati sa explicati asta si tzarului de la Kremlin!

          Care si-a masat toate resursele la granita cu Europa, si ignora cu seninatate apetitul "prietenilor" chinezi pentru teritoriile din Siberia!
          • +4 (4 voturi)    
            pitikul de la kremlin stie deja (Miercuri, 12 mai 2021, 22:17)

            florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

            Ca si-a pus el niste conserve la granita cu Ucraina,....e de intimidare si atat.Sunteti depasiti din toate punctele de vedere!!!Vor concura cu tari din Africa in curand!
    • +13 (15 voturi)    
      ??? (Miercuri, 12 mai 2021, 10:32)

      Adr1@n [utilizator] i-a raspuns lui minigun

      exercitiul are loc la Galati, FFS, flancul estic. si pentru cine era atent la geografie, judetul Galati este in Moldova.
      • -7 (9 voturi)    
        greşit (Miercuri, 12 mai 2021, 11:48)

        minigun [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

        Din abordările dvs. tot ce e mai sus de linia FNG, în cazul unui conflict e lăsat baltă... Moldova rămânând un buffer zone pt. Muntenia.
        • 0 (0 voturi)    
          FFS (Joi, 13 mai 2021, 8:55)

          Adr1@n [utilizator] i-a raspuns lui minigun

          are loc acolo prima faza a exercitiului ce va dura mai multe luni pentru ca este un punct critic si vulnerabil unde fortele romane vor trebui sa respinga un potential atac in fazele incipente si unul din putinele locuri unde aliatii vor fi nevoiti sa respinga manevre de tip "spearhead" prin batalioanele diviziei aliate de raspuns rapid si prin cele subordonate comandamentului multinational de la craiova.

          daca ar escalada conflictul cu ucraina, rusii au de gand sa le taie accesul la mare, iar zona odessa ar deveni granita NATO direct cu inamicul. judetul galati ar fi cam singurul loc pe unde rusii ar putea trimite forte mecanizate semnificative inainte sa fie ticsita frontiera cu forte militare din vest. este la mintea cocosului de ce au loc exercitii acolo, pentru ca pe scenariile in care ar fi nevoie de interventie militara este unul din primele locuri care va trebui aparat.
          • 0 (0 voturi)    
            ...... (Joi, 13 mai 2021, 22:07)

            minigun [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

            Nu intelegi... Eu de exemplu' sunt tocmai din nordul județului Botoşani. Cu ce ma ajuta pe mine comasarea trupelor pe zona Galați? Cu "dacă" în față putem face mii de scenarii.. daca Ucraina ajunge iaraşi pion rusesc (si Romania poate fi atacata prin Nordul Moldovei?!).. daca rep. Moldova devine rampa de lansare pentru divizii aeropurtate rusesti? (în juma de zi tot ce e stanga Prutului până la Carpați devine ocupat) etc. In fine... ideala ar fi o bază Nato in zona noastră.
    • +8 (10 voturi)    
      Poligoane sunt in "zona Moldovei" (Miercuri, 12 mai 2021, 11:29)

      Contributors [utilizator] i-a raspuns lui minigun

      Manevrele (APLICATII) de rozboi (in special cele cu trgeri de lupta), nu le poti executa pe timp de pace decat in spatii special amenajate, (poligoane). Un astfel de poligon este la Cincu (pe langa Fagaras) si la Malina, Smardan (pe langa Galati). Poligoane sunt in "zona Moldovei", dar nu pentru o aplicatie de o asemenea anvergura.
  • -12 (24 voturi)    
    Au ce invata de la polonezi (Miercuri, 12 mai 2021, 10:21)

    Victtor [utilizator]

    Ei au fost un exemplu in timpul WW2, au reusit sa se certe cu toti si sa ramana sub ocupatie. Cele mai bune exemple.
    • +8 (14 voturi)    
      Pune mana si citeste ceva istorie (Miercuri, 12 mai 2021, 11:00)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Dar vezi, nu manualele de la Moscova.
      Macar veun documentar, doua, de la tv.
    • +1 (9 voturi)    
      Ce treaba are WW2 cu exercitiul asta? (Miercuri, 12 mai 2021, 11:04)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      WW2 a fost acum vreo 80 de ani.
    • +6 (10 voturi)    
      au fost exemple de corectitudine politica (Miercuri, 12 mai 2021, 11:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      adica au mers pe mana Marii Britanii si a Occidentului din prima zi de razboi si pana la final, (nu ca altii care au intors armele). Doar ca aufost tradati de Occident si lasati pe mana URSS si a lui Stalin, ceea ce mi se pare o barbarie din partea SUA si Marii Britanii.
      • +5 (7 voturi)    
        intotdeauna! (Miercuri, 12 mai 2021, 20:15)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        De multe ori unii se revolta ca, desi in august 1944 am intors armele, nu am fost tratati drept natiune cobeligeranta, ci am ramas sub ocupatie sovietica si a trebuit sa platim despagubiri imense.

        Dar eu le dau exemplul Poloniei: noi am inceput razboiul ca aliati ai Germaniei, dar polonezii au fost doar VICTIMA a expansiunii naziste.
        Si tot au sfarsit ocupati de sovietici, ba chiar mujicii au ramas acolo mai mult timp decat la noi!
      • +2 (2 voturi)    
        Afirmatiile ar fi bine sa fie documentate (Joi, 13 mai 2021, 8:18)

        hepcallvasile1278490666411 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Cauta sistemul de aliante militare in care Romania a fost parte, vezi cum au functionat ele , tine seama de tratatul "secret " dintre Rusia si Germania nazista si atunci ai sa intelegi de ce Romania a ales sa se pozitioneze in conflic in functie de interesele sale nationale , tinand seama de resurse si optiuni posibile in mod real.
    • +11 (13 voturi)    
      dar (Miercuri, 12 mai 2021, 15:42)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      ... saracii rusi daca nu erau SUA si Anglia.....se vorbea acum germana pana si in siberia!!!
      • -5 (7 voturi)    
        Troll (Miercuri, 12 mai 2021, 22:22)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        ... sau dacă ești de bună credință, ai învățat istorie de la Vocea Americii.
        • +3 (3 voturi)    
          intradevar..nu stiu istoria de propaganda ruseasca (Miercuri, 12 mai 2021, 23:22)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

          iCi eu doar stiu istoria care a avut loc.Iti mai explic inca o data ...ca la prostii...pardon ca la rusi!!!Daca nemtii nu ar fi avut prea multe fronturi deschise(frontul de vest si Atlanticul, nordul africii si meditarana, etc) Rusia ar fi fost ocupata!Rusia era epoca de piatra in periada aia comparativ cu Germania.De fapt si in preszent Rusia e in apoca de piatra pe langa Germania si din punct de vedere financiar si din toate punctele de vedere. ZI tu o chestie care se pricep mai bine sa o faca rusii decat occidentalii exceptand vodka proasta caci la aia stiu ca sunt maestri!
  • -19 (31 voturi)    
    this must be a joke... (Miercuri, 12 mai 2021, 10:38)

    demaGOGU [utilizator]

    ...exemplu superb de aflare in treaba la romani.
    • -6 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 12 mai 2021, 10:50)

      [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      • +5 (7 voturi)    
        Biden cred ca are telefon (Miercuri, 12 mai 2021, 15:47)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

        Dar Putin are sau inca comunica cu porumbeii.De fapt cred ca are caci au fost la furat in Germania la finalul WW2.
      • +2 (4 voturi)    
        Biden cred ca are telefon (Miercuri, 12 mai 2021, 15:47)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui

        Dar Putin are sau inca comunica cu porumbeii.De fapt cred ca are caci au fost la furat in Germania la finalul WW2.
    • +6 (12 voturi)    
      Cu ce te deranjeaza? (Miercuri, 12 mai 2021, 11:05)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Da' concret. De ce e o problema cu un exercitiu militar, departe de orice amenintare?
      • -6 (10 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 12 mai 2021, 15:39)

        [anonim] i-a raspuns lui Mihai_P1

  • -6 (8 voturi)    
    e corect asa (Miercuri, 12 mai 2021, 10:42)

    gabbello [utilizator]

    pentru ca inamicul, odata ce va ocupa moldova, va impinge pe culoarul focsani-galati spre Bucuresti.
    Moldova oricum nu poate fi aparata avand in vedere lungimea frontului. Singurul loc din regat unde armatele romanesti au putut cat de cat rezistain trecut este acest culoar. Inclusiv Marasti-Oituz-Marasesti se afla acolo.
    • +8 (8 voturi)    
      despre ce inamic vorbesti.... (Miercuri, 12 mai 2021, 15:49)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui gabbello

      nu se mai dau bataliile ca acum 50 de ani.Cine domina cerul domina si uscatul!!!
  • -11 (19 voturi)    
    am inteles (Miercuri, 12 mai 2021, 10:49)

    cucuveauamov [utilizator]

    ne-am jucat cu soldateii... dar cine plateste?
    • -2 (8 voturi)    
      Cum cine?? (Miercuri, 12 mai 2021, 12:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      MApN din bugetul ei.
    • +5 (9 voturi)    
      Ne-am jucat si noi cu soldateii la fel cum si... (Miercuri, 12 mai 2021, 15:50)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ...Rusia s-a jucat cu conservele ei!
  • -13 (17 voturi)    
    ne pregătim pt misiuni de apaaraaree (Miercuri, 12 mai 2021, 10:59)

    di livio [utilizator]

    zise dom profesor...totu sub înaltu patronaj și înțeleapta conducere a Comandantului Suprem la forțili armate, fikusz magnusz
  • +7 (11 voturi)    
    inamici... (Miercuri, 12 mai 2021, 11:38)

    s@s@s [utilizator]

    zice-ti-o pe bune: rusnaci!
  • -7 (15 voturi)    
    Joc dea razboiul (Miercuri, 12 mai 2021, 11:48)

    mihai53 [utilizator]

    O lucrare ca sa justifice armata de colonei si generali de la conducerea armatei romane , cred ca cea mai galonata din lume .
  • -7 (13 voturi)    
    Limba poloneza e Slava, (Miercuri, 12 mai 2021, 15:37)

    Namaste [utilizator]

    iar intre "rumuni" si rusi, polonezii vor respinge intotdeauna, ghici pe cine! ;-);-);-)
    • +8 (12 voturi)    
      Pe cei cars responsabili de masacrul de la Katyn!! (Miercuri, 12 mai 2021, 16:16)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

      E easy, tu de ce ai dubii?
      • +3 (5 voturi)    
        pe-aia care au mitraliat civilii (Miercuri, 12 mai 2021, 18:03)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        la Fantana Alba.
      • 0 (0 voturi)    
        N-am dubii, (Vineri, 14 mai 2021, 18:56)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        dar dvs mai reflectati, nu va grabiti.
    • +8 (12 voturi)    
      evident ca pe rusi!!! (Miercuri, 12 mai 2021, 16:41)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Namaste

      Nu se uita nu se iarta ce au facut gunoaiele staliniste in 1939!!!Din 1990 pana in prezent Polonia a demolat peste 400 de monumentele & cimitire dedicate ostasilor sovietici aflate pe teritoriul ei ..Pe cand si noi sa dezafectam pe cele de pe teritoriul Romaniei!!????
      • +2 (8 voturi)    
        cat se poate de corect (Miercuri, 12 mai 2021, 18:04)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        in afara de stalin spanzurat de macara, din fata casei scanteii, n-am mai vazut alte monumente sovietice distruse.
        • +2 (6 voturi)    
          si daca te uiti si ce scrie pe ele. (Miercuri, 12 mai 2021, 20:14)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Chiar ca iti vine sa intri cu buldozerul in ele!!!
          Sunt inscriptionate cu texte de batjocura la adresa romanilor de genul : "Slava eroilor armatei sovietice care au eliberat Romania de sub jugul cotropitorilor fascisti. sau de genul "Ostasi si ofiteri ai armatei sovietice/ cazuti in lupta pentru eliberarea patriei noastre/ Poporul roman nu va uita niciodata jertfa voastra".Sau monumentul Maiorul Isacov din Sighisoara, „eroul”- violator ucis de un țăran care l-a surprins in timp ce incerca sa violeze o femeie si pe care apare inscriptia: „Născut în 1919 în regiunea Smolensc, căzut pentru eliberarea orașului nostru de ocupanții fasciști”.

          Care fascisti....noi nu am fost sub ocupatie fascista...ci sub ocupatia nenorocitilor de rusi!!!

          Pe teritoriul Rusiei exista doar 2 cimitire si vreo 3 monumente ale eroilor neamului romanesc dar nu ni s-au aprobat decat inscriptiile: "IN MEMORIAM PRIZONIERILOR DE RĂ‚ZBOI/ ROMÂNI CĂ‚ZUȚI ÎN RUSIA".
        • -2 (8 voturi)    
          Stalin a fost pina in 1961 (Miercuri, 12 mai 2021, 20:20)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Pe 4-5 martie 1990 l-am dat jos de pe soclu pe tovarasul Vladimir Ilici Lenin!

          Un coleg de scoala imi povestea cum, cand era mic, treceau cu troleibuzul pe la Caa Scanteii, tocmai cand era dat jos Stalina.
          Si a strigat sa auda tot troleibzul:
          - Mama, dar pe tovarasul asta nou, cand il da jos?
      • 0 (0 voturi)    
        Eronat, (Vineri, 14 mai 2021, 19:01)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        chestia e alta, nu politica...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by