VIDEO Demonstrație cu un elicopter de atac la București. Elicopterul multirol pe care Airbus îl propune Armatei române: „E ca un briceag elvețian, bun la toate”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2021, 8:58 Actualitate | Defense


Elicopterul Airbus H145M la baza aeriana 90
Foto: Hotnews
Airbus a adus la București, la baza aeriană 90 de la aeroportul Otopeni, unul dintre modelele sale de elicoptere pe care îl au în oferta pentru Armata română. Elicopterul ușor multi-rol H145M pe care Airbus îl propune și pentru misiunile de atac ale forțelor armate vine în completarea ofertei cu modelul mai greu H215M ce ar putea fi fabricat în întregime la Ghimbav. Ce îl face special pe H145M, care sunt punctele sale forte și de ce ar ar fi potrivit și ca elicopter de atac pentru Armata română, sunt câteva chestiuni pe care le-au detaliat reprezentanții Airbus în cadrul unei demonstrații.

„Acest elicopter multirol poate fi descris în multe feluri - fiabil, versatil, eficient din punct de vedere al costurilor, performant, rezistent, compatibil NATO, dar mai ales sigur. H145M este un produs complet pentru orice Armată, este ca un cuțit de armată elvețian”, a spus Georges Durdilly, directorul general Airbus Helicopters România la prezentarea modelului H145M de la baza aeriană 90 Otopeni.



Unul din punctele sale forte este modul rapid și simplu în care aeronava poate fi reconfigurată pentru misiuni diferite, spune oficialul Airbus. „Poate fi reconfigurat într-un timp record. În maxim o oră poate fi demontat tot sistemul de armament, iar cabina poate fi reconfigurată în 15 minute”, spune Durdilly.

Elicopterul poate conduce o gamă variată de misiuni, de la recunoaștere și atac, la transport de trupe sau evacuare medicală, de la supraveghere maritimă și susținerea trupelor de la sol (Close Air Support), la coordonarea operațiunilor cu drone, spun reprezentanții Airbus.

Un cockpit complet digital, sisteme de avionică de ultimă generație și un sistem de pilot automat pe patru axe sunt câteva din elementele care vin să sprijine efortul piloților în timpul misiunilor, spun reprezentanții companiei.

Prețul scăzut de achiziție și costul redus pentru operare și mentenanță sunt alte câteva plusuri pe care modelul H145M l-ar avea față de competiție. În plus, poate unul dintre cele mai mari avantaje, spun reprezentanții Airbus, este gradul foarte ridicat de disponibilitate - peste 90% - adică timpul în care o aeronavă este gata și pregătită de misiuni și nu este blocată în reparații, revizii și verificări între zboruri.


FOTO: Elicopterul Airbus H145M la baza aeriană 90 de la Otopeni
---

H145M nu este un elicopter de atac „pur sânge”, însă după cum explică reprezentanții Airbus, aeronava echipată cu sistemul HForce și armele potrivite poate executa mare parte din gama de misiuni pe care le execută și un elicopter de atac dedicat, mult mai scump și mai complex de întreținut.

„Acest elicopter multirol de atac a fost dezvoltat să înfrunte cele mai dificile condiții, altitudine înaltă și temperaturi ridicate. E gândit să facă față la toate tipurile de scenarii tactice - de la cele de bază, asimetrice, până la scenarii de conflicte convenționale și de mare densitate”, spune colonelul (r) Christian Fanchini, director în cadrul Airbus Helicopters.

Fanchini spune că elicopterul H145M e gândit pentru o gamă atât de largă de misuni încât îl aseamănă cu un „briceag elvețian”, un instrument bun la toate. „Elicopterul poate neutraliza toate tipurile de amenințări. Fie aer-sol împotriva tancurilor, blindatelor sau trupelor, dar e foarte eficient și deasupra mării în misiuni anti piraterie sau de supraveghere maritimă, fie și aer-aer împotriva altor elicoptere sau avioane de vânătoare”, spune Fanchini.

H145M integrează armament balistic - mitralieră 12,7 mm, tun de 20 mm sau rachete dirijate laser sau nedirijate, dar este în curs de a operaționaliza și armament ghidat.

„Suntem acum într-o fază de integrare a unor rachete aer-sol - racheta Spike a celor de la Raphael care va fi disponibilă în doi ani de acum”, a spus Fanchini.

Ca fapt divers, România are în dotare deja rachete Spike pe care le are atât montate pe elicopterele IAR 330 Puma SOCA și pe blindatele MLI-84M Jder, cât și în varianta lansată de către infanterie.

HotNews.ro a fost nu demult chiar în Germania și a filmat și fabrica unde se face modelul H145M pe care Airbus îl propune României. Toate detaliile tehnice despre modelul H145M pot fi citite aici, în articolul publicat atunci, iar imagini cu modelul H145M pot fi vizionate în videoreportajul de mai jos:



Elicopterul H145M - Specificații:

Greutate: 3.800 Kg Maximum Take-off weight (MTOW) / 1.900 Kg (useful load)

Motoare: 2 X Safran Arriel 2E Turboshaft

Echipaj: 1 pilot + 11 pasageri / 2 piloți + 10 pasageri (diferite configurații) / variantă atac: 2 piloți + sisteme de armament / variantă cargo: 1 pilot + 6 mc / MEDEVAC: 2 piloti + 2 tărgi + 3 medici

Viteză maximă: 264 km/h

Viteză de croazieră: 250 km/h

Rază de acțiune: 653 Km

Autonomie: 3h 54m

Plafon de zbor: 6.096 metri

Armament:

- două puncte de acroșaj pentru armament balistic (mitralieră - 12,7mm, tun - 20mm, rachete nedirijate) sau rachete ghidate (aer-sol* și aer-aer**) - câte 200kg pe fiecare punct de acroșaj
- Sistem Electro-Optic (care permite și lupta pe timp de noapte)
- Poate fi echipat cu una sau două mitraliere laterale (în cabină) de calibru 7,62 mm, precum și cu sisteme de rapel

*în curs de operaționalizare rachete anti-tanc Spike
**potențial

Apărare:

- Protecție antibalistică pentru cockpit și cabină
- Rezervoare de combustibil cu sistem de autosigiliare în caz de perforare
- Senzori de detecție rachete (patru - două în botul elicopterului, unul în spate și un în coadă)
- Dispensere de contramăsuri x 4

INFOGRAFIC - Airbus H145M - Click pentru a deschide infograficul la dimensiunea maximă într-un tab separat



H145M a intrat în serviciu pentru prima dată în 2015 și a fost deja vândut către mai multe țări, în total fiind contractate 66 de aparate, 57 deja livrate.

Primul client a fost tocmai Germania, care a achiziționat 16 astfel de elicoptere pentru Forțele Speciale. Și Ungaria și Serbia au comandat și au primit deja astfel de elicoptere. Serbia a ales chiar varianta de atac a modelului H145M pe care a montat o parte din armamentul propriu.

H145M nu va fi produs la Brașov, însă va fi personalizat și echipat la Ghimbav după cerințele MApN, dacă Armata va decide să îl achiziționeze. În plus, la fabrica de la Ghimbav ar urma să fie produs celălalt model - mai greu - H215M care să înlocuiască deja bătrânele IAR 330 Puma și tot la Ghimbav vor fi făcute apoi mentenanța și întreținerea elicopterelor pe o perioadă de 20-30 de ani.

„Suntem pregătiți să dezvoltăm aceste două proiecte la Brașov. Va aduce beneficii substanțiale pentru România pentru următorii 30 de ani. Vor fi create peste 1.000 de locuri de muncă, vor exista investiții în educație și va fi implicată și dezvoltată industria aeronautică și de apărare din România”, spune Durdilly.


CITEȘTE ȘI:

Achiziția de noi elicoptere militare pentru Armata Română - un subiect intens discutat de câțiva ani, cu câteva note de confuzie


Airbus a inaugurat fabrica de la Ghimbav în 2016 unde ar fi urmat să producă modelul de elicopter H215 și varianta militară H215M. Tot de atunci Airbus așteaptă ca România să contracteze măcar o primă tranșă de cel puțin 16 elicoptere H215M Super Puma, văzute ca urmașele de drept pentru mult mai bătrânele elicoptere IAR 330 PUMA care sunt în uz în dotarea Forțelor Aeriene Române, unele de mai bine de 40 de ani.

Numai că o astfel de comandă nu a mai venit...



Foto: Elicopterul Airbus H215M care urma să fie produs la Brașov dacă MApN semna un contract cu Airbus
---

În schimb, în același an, în 2016, MApN anunțase producătorii din piață că e interesată de elicoptere pentru Forțele Terestre, inclusiv modele de atac.

În cursă au intrat în forță americanii de la Bell care propuneau un mix de 21 de elicoptere de atac AH-1Z Viper și 24 de elicoptere multirol UH-1Y Venom. Guvernul României de pe atunci chiar a și semnat un memorandum cu Bell pentru aceste elicoptere. Nici în acest caz nu s-a materializat nimic.

Apoi, Lockheed Martin, prin compania sa Sikorsky, s-a arătat interesată să vândă României elicoptere Black Hawk, inclusiv în variantă de atac. Deși elicopterele urmau să fie produse în fabrica din Polonia, americanii ofereau să transforme Romaero într-un centru de excelență și personalizare a tuturor elicopterelor Black Hawk din Europa. În 2020 a fost și semnat un memorandum de colaborare cu Romaero tocmai pentru un astfel de potențial contract.

La un moment dat, Airbus a intrat înapoi în discuțiile privind elicopterele pentru Forțele Terestre, oferind modelul H215M ca variantă multirol, precum și modelul mai mic și mai agil H145M ca model de atac, o variantă mai ușoară, dar mai ieftină față de competitori.

Din trei mari ofertanți, pentru elicopterele cu care ar urma să se doteze Forțele Terestre nu s-a semnat nimic concret.

Vezi și:


În schimb, Armata Română se bazează mai departe pe elicopterele din dotarea Forțelor Aeriene.

În prezent, potrivit MApN, Forțele Aeriene Române au în dotare 58 de elicoptere IAR 330 Puma produse la IAR Ghimbav încă din 1975, elicoptere destinate în principal transportului de trupe sau misiunilor de evacuare medicală. Dintre acestea, 22 au fost modificate de-a lungul timpului în variante de atac (IAR 330 Puma SOCAT).

Pe lângă acestea, în dotare mai există și opt elicoptere IAR 316B Alouette, elicoptere și mai vechi, folosite în principal pentru antrenamentul piloților.

Forțele Navale operează și ele trei elicoptere IAR 330 Puma Naval.

Pentru aceste elicoptere, MApN a semnat contracte de mentenanță, reparații, service și modernizare de peste 340 de milioane de euro doar în ultimii șase ani.

MApN a transmis la solicitarea HotNews.ro că la nivelul Forțelor Aeriene Române este planificată inițierea de programe de achiziție de noi elicoptere abia după anul 2030.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20692 vizualizari

  • -4 (30 voturi)    
    aoleu (Miercuri, 14 aprilie 2021, 9:01)

    tkd [utilizator]

    pai asta poate fi dat jos cu un akm obisnuit
    sincer decat asta orice altceva ar fi mai bun
    • +2 (6 voturi)    
      Problema cu briceagul elvetian e... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 18:01)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Problema cu briceagul elvetian e ca-i "bun la toate"...dar "folositor la nimic"

      Specific, pentru elicopterul asta: ca elicopter de atac, are sarcina utila mai mare...ca elicopter de transport, are "sistem Electro-Optic, care permite lupta pe timp de noapte".

      PS: Cele zise mai sus au fost comandate si platite de Putin in persoana...iar frazele luniu sunt un cod de criptare rusesc care sa impiedice cEtirea lor de catre #rezisti!
      • +4 (4 voturi)    
        Aceste aparate (Joi, 15 aprilie 2021, 1:49)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        sunt elicoptere civile militarizate! Nu au fost proiectate din start pt operatiuni militare si toate considerentele de avariere in lupta, reducerea observabilitatii, fiabilitatea si durabilitatea exploatarii in conditii grele, performante specifice inalte, compatibilitatea/integrarea unei game largi de armament, etc... Nu e deloc ok! De asta si incearca sa se dea peste cap, doar sa prinda contractul... Il pusese chiar pe directorul de aici sa ne santajeze ca isi muta hala daca nu cumparam vechitura de h215 (care este tot un Puma din asta cum avem deja de cand lumea!)...
        Dar cel mai important aspect este ca, dupa ce ca au cele mai slabe produse, au si preturile cele mai mari, ofertand chiar si un numar mai mic de aparate fata de cerinta Statului Roman!
        O mare bataie de joc!
    • +2 (4 voturi)    
      aha (Joi, 15 aprilie 2021, 12:15)

      alexandre dumas nepotul [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      asta e elicopter civil vopsit sa para militar... este elicopterul folosit de smurd, sincer, nu as vrea sa plec la lupta cu asa ceva...
  • +7 (23 voturi)    
    Kiril l a programat pe Cracanat la Impartasanie ? (Miercuri, 14 aprilie 2021, 9:10)

    un domn [utilizator]

    Asta mai are de facut
  • +16 (22 voturi)    
    poate transporta pacienți între spitale? (Miercuri, 14 aprilie 2021, 9:23)

    NicuPandemicu [utilizator]

    Dacă da, e bun, chiar ne trebuie.
    • +9 (17 voturi)    
      E bun (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:20)

      mpi [utilizator] i-a raspuns lui NicuPandemicu

      Asta e elicopterul pe care il vezi des in Austria la interventii pe pistele de schi (acolo o plateste pacientul interventia deci ei nu se ingrijoreaza de cost). E mai mult un elicopter civil deci e probabil fiabil si eficient. Deci e perfect.
      • +6 (14 voturi)    
        asa.. si ce sa facem noi cu el? (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:12)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mpi

        ... sa plati bani grei pe mentenante ca sa caram politicieni cand se strica la stomac?
  • +4 (26 voturi)    
    Totul depinde de spaga (Miercuri, 14 aprilie 2021, 9:54)

    emil bobu [utilizator]

    Daca Airbus nu da spaga, Romania nu-l ia.
    • +7 (19 voturi)    
      se pare ca au inceput sa dea.. (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:13)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      .. apar articole prin presa in care isi lauda cosciugul zburator. acum o luna tot aici amenintau ca inchid fabrica de la brasov daca nu le cumparam elicopterele.
      • +7 (9 voturi)    
        pai (Miercuri, 14 aprilie 2021, 15:30)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        de crezi ca apar reportajele astea cu poze multe

        redactia,va convine sau nu,va rog nu mai cenzurati comentariile
        ps:airbusu nambar oan
  • -5 (13 voturi)    
    adica .... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:02)

    COCH [utilizator]

    Adica mai bine importi, umfland buzunarele comisionarilor, dacat sa produci si sa cauti o piata externa pentru vanzari. Normal exportatorul roman tot lipsit de initiativa... mai bine si mai usor ii pacalesti pe ai tai mai o spaga, mai o excursie in Seychelles, decat pe altii, spaga se da mai greu in Germania, Franta...Sau am facut o fabrica de tot rasul?
  • +7 (17 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:12)

    samuraijack [utilizator]

    și acum să ășteptam părerea "experților" de la tastatură și a trolilor sovietici
  • +22 (34 voturi)    
    nu este un elicopter de atac - titlul eronat (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:12)

    gwolf [utilizator]

    H145M este un elicopter militarizat al variantei civile H145 si are destinatie multirol. Nu este un elicopter dedicat de atac Faptul ca i se poate atasa armament nu-l face elicopter de atac, rivalul lui AH-1Z Viper sau AH 64 Apche, care sunt modele dedicate de lupta. Atentie la termeni hotnews. Romania are nevoie ca de aer de elicoptere multirol in primul rand.
    H145M este concurentul variantei multirol UH-1Y Venom. Elicopterul de atac este o cu totul alta poveste!
    • +7 (19 voturi)    
      termenii ii serveste vanzatorul, adica Airbus (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:44)

      comentacu [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      nu cred ca autorul are expertiza militara necesara
      • +1 (5 voturi)    
        pai (Miercuri, 14 aprilie 2021, 15:24)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

        eu iti vand varza murata,e garantat ca da gaze de atac.
        nu mortale dar eficiente...
    • +3 (19 voturi)    
      master (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:06)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      un elicopter multirol, dar ... "bun la toate"?!

      Este o zicala "jake of all trades, master of none"... cu un briceag elvetian nu prea poti sa tai o paiine cum trebuie ;)
      • -1 (15 voturi)    
        exact... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:16)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

        dar le poti tine in hangare si pompa bani grei in contracte de mentenanta multi ani.
    • +7 (15 voturi)    
      da-i pace.. (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:15)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      .. e campanie platita, editorialistul scria ca face mancare, spala si rufe.. daca airbus o cerea.
  • +15 (21 voturi)    
    slabut-tipic francezilor (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:16)

    larkinsen [utilizator]

    Un elicopter Black Hawk face cat trei din astea.Modelul asta e bun pentru misiuni decoy ca e mai micut si se manevreaza mai usor.Dar pentru lupta serioasa e slabut.Un black hawk da cu el de pamant de la cativa km .
    • +15 (15 voturi)    
      pai e briceag (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:45)

      comentacu [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

      Nu e sabie...
      • +5 (5 voturi)    
        O singura intrebare: (Miercuri, 14 aprilie 2021, 16:57)

        Robin_W [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

        Daca e briceag elvetian... are si tirbuson???
        • +4 (4 voturi)    
          Normal (Joi, 15 aprilie 2021, 2:00)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

          Si desfacator de bere si unghiera! La cerere pot pune si o scobitoare! Doar pentru ce am avea nevoie de o aeronava militara pur-sange si mai ieftina de la oricare dintre ceilalti doi competitori, cand putem avea ambulanta asta zburatoare!
    • +1 (13 voturi)    
      Impresionant comentariu (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:47)

      Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

      Ne impartasiti, din expertiza dumneavoastra, despre ARN Mesager, impactul CFC asopra stratului de ozon? Va mai vrem si opinia in privinta influentei licuricilor asupra fazelor Lunii.
    • +4 (10 voturi)    
      Logan (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:33)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

      Sigur un BlackHawk e mai bun. Si un VW e mai bune ca un Logan.
      Ce ar face politia daca ar avea in loc de loganuri Crown Victoria. Ar fugi hotii in codri.
      Deci hai sa luam si la politie Crown Victoria, pardon nu se mai fac , sa luam Ford F-150.0-60: 5.4 seconds 430 hp (321 kW)
      Mult mai bune ca o dacie.
    • -1 (3 voturi)    
      Totuși (Miercuri, 14 aprilie 2021, 19:11)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui larkinsen

      Black Hawk nu sunt elicopterele alea doborâte de somalezi cu pietre?
  • -5 (11 voturi)    
    helios- helicopter- hell (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:30)

    vigni [utilizator]

    Vor ajuta si la lupta contra covid? contra mortii?

    nu ar fi mai bine sa dezvolte drone cu banii astia? mai simple, mai usoare, mai performante si fara pierderi umane si financiare asa mari la o cadere in gol.
    Dar a anuntat Citu crestere economica si trebuie sa o impartim cu prietenii
  • -2 (12 voturi)    
    ieri raportul Senatului MCV, azi advertorial heli (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:47)

    demaGOGU [utilizator]

    ...frumos jucat/lucrat numai ca Ro are mai multi "principali" de indestulat, in frunte , desigur, cu asa-zisul hegemon amerloc.

    ergo, Airbus, vezi MCV, vezi Schengen, mai stau o tura!
  • +7 (11 voturi)    
    O prostie (Miercuri, 14 aprilie 2021, 10:53)

    mdalacu [utilizator]

    Nu e bun de nimic. Puma Naval e net superior iar pe asta il putem produce local.
    • +2 (10 voturi)    
      ete fas... (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:18)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mdalacu

      .. nu auzi ca cica ne ameninta ca pun lacatu daca nu le cumparam porcariile?

      https://www.hotnews.ro/stiri-defense-24672229-fabrica-airbus-elicoptere-brasov-fara-activitate-contract-elicoptere-h215m-armata-romania-interviu-ceo-bruno-even.htm
  • +5 (13 voturi)    
    In acest caz ma bucur ca il avem pe unchiul Sam (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:15)

    Victorous [utilizator]

    in spate. Cu toate spagile posibile si imposibile nu o sa ne lase sa cumparam aceasta caricatura de elicopter. Orice este acest elicopter, dar numai elicopter de atac nu e. Medevac, supraveghere etc... dar atac in nici un caz. Asa ca cel mai probabil vom ramane la black hawk cel putin.....
  • +5 (7 voturi)    
    O caricatura utila in gernmania (Miercuri, 14 aprilie 2021, 11:41)

    Casargoz [utilizator]

    https://www.flightglobal.com/helicopters/germany-lines-up-60-unit-h145m-purchase/136952.article
    germania cumpara 60 de bucati:
    Germany is looking to buy more than 60 Airbus Helicopters H145Ms to address a broad spectrum of missions - including training and light attack

    cata vreme insa "ofertele: altor parteneri cuprind operatiuni complexe de sablare si vopsire.. eu as prefera ceva produs in romania.

    probabil ca s-a cerut ceva care sa inlocuiasca elicopterele IAR 316 produse in romania. daca era cerere de elicoptere de atack Airbus produce si Tiger HAD (Airbus’ multi-role attack helicopter)
    • +2 (2 voturi)    
      Germanii... (Joi, 15 aprilie 2021, 2:14)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Germanii care nu mai vor sa investeasca mai nimic in armata... Chiar au trimis niste soldati la antrenamente in dube si cu bete de lemn in loc de arme! Nu glumesc, cauta pe google!
      Cat despre marea "productie" de pe plan local, Airbuss au adus doar o hala unde o sa se faca tot asamblare finala! Si hala e langa fabrica IAR, deci ei incearca sa sperie lumea ca inchide fabrica de elicoptere... (nu ca s-ar mai construi aparate noi, dar se fac reconditionari si mentenanta la cele vechi), dar hala lor n-are nici o treaba cu fabrica veche!
      In plus, asamblare pot face si ceilalti competitori, doar ca la niste modele legendare, care mai si costa mai putin... culmea!
  • 0 (4 voturi)    
    O fi bun, dar nu pentru linia 1! (Miercuri, 14 aprilie 2021, 12:53)

    Alui [utilizator]

    E zgomotos, greu, incet si mare. Macar de ar fi fiabil si usor de intretinut.
  • +1 (5 voturi)    
    e o posibilitate (Miercuri, 14 aprilie 2021, 14:05)

    jescu [utilizator]

    La prima vedere pare alegerea smart daca nu-l vand la pret de elicopter Apache. Nu trebuie cumparat daca nu suporta rachete ghidate, ceea ce e doar o promisiune in acest moment. La fel sa fie cumparat cu vederea de noapte si casca smart. Ce sa faci in anul 2030, cand o sa livreze elicopterul asta, si nu suporta rachete ghidate. Se mai trage cu pusca din elicopter in ziua de azi ?
  • +2 (6 voturi)    
    ce este bun la toate (Miercuri, 14 aprilie 2021, 14:51)

    gurka [utilizator]

    nu este,de fapt,f.bun la nimic.un fel merge si cu asta daca n-avem altceva,o carpeala pentru toate situatiile.as vrea ca banii sa nu mai fie dati pe arme,insa presimt ca vom avea mari probleme daca nu ne pregatim din timp...sper sa nu apuc ziua in care ne vor incaleca iar bolsevicii plus altii de prin asia...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by