Camioane pentru Armată: Iveco ridică o fabrică în România unde va produce camioane militare pentru MApN. Ce componente vor fi realizate în țara noastră

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 25 august 2020, 12:33 Actualitate | Defense


Iveco DV High Mobility Truck 6X6
Foto: Iveco
Iveco Defence Vehicles a început ridicarea unei fabrici pe circa 9.000 de mp în localitatea Petrești din județul Dâmbovița unde va realiza parțial o parte din cele peste 2.900 de camioane militare pentru forțele române pentru care a semnat un acord cadru cu MApN. Primul contract de peste 216 milioane de euro a fost semnat cu Armata și prevede o tranșă de 942 de camioane militare, iar începând de la camionul cu numărul 301, toate ar trebui produse în țară.

La Petrești, Dâmbovița, în apropiere de autostrada A1 București - Pitești, Iveco Defence Vehicles a marcat marți începerea lucrărilor la o viitoare fabrică unde se vor produce o parte din elementele camioanelor militare ce vor fi ansamblate în România pentru Armată.

Armata a semnat la final de 2019 un contract de peste 216 milioane de euro pentru 942 de camioane IVECO, primul contract subsecvent dintr-un acord mai larg ce prevede livrarea a peste 2.900 de camioane și platforme militare. „Începând cu cel de-al 301-lea camion, acestea se vor produce în România”, spunea la începutul anului ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, care vorbește de un offset de 80%.

La Petrești, Iveco vrea să producă o parte din componentele camioanelor și vor monta și linii de producție.

„Se vor realiza cabinele blindate și neblindate aferente vehiculelor și integrarea lor cu toate dotările. Se vor realiza toate operațiile industriale aferente, de la completarea șasiului de bază și până la inspecția tehnică finală. Investiția de la Petrești este un prim pas pe care intenționăm să-l completăm în cel mai scurt timp posibil, în circa 6 luni”, au declarat marți reprezentanții Iveco, la un eveniment la care au participat premierul Ludovic Orban, ministrul Economiei și ministrul Apărării.

„Fabrica, ce se va ridica pe o suprafață de 9.000mp, cu o capacitate de producție de circa 440 de camioane pe an, este compusă din trei linii de producție cu 25 de zone de lucru, o linie completă de tinichigerie și vopsitorie cu 9 zone de lucru, o linie de finisare cu 7 zone de lucru precum și spații destinate activităților logistice, de testare, control al calității și acceptanță finală cu MApN. Lotul de teren pe care este amplasată fabrica, de 45.000 de mp, ne va permite o dezvoltare durabilă și extinderea acestor activități de producție în viitorul apropiat”, au mai precizat reprezentanții IVECO.


Iveco va livra în următorii patru ani 942 de camioane militare și platforme de transport pe roți în diverse configurații conform unui contract semnat în ultima zi a anului trecut. Contractul cu o valoare de peste 216 milioane de euro (fără TVA) este primul contract subsecvent dintr-un acord mai larg ce prevede livrarea a peste 2.900 de camioane și platforme militare încheiat cu Iveco.

„Camioanele IVECO au fost achiziţionate în mai multe secvenţe”, spunea în februarie ministrul Apărării Nicolae Ciucă, într-un interviu acordat pentru „Ora Armatei”.

„Am avut o secvenţă, un contract subsecvent, ca să vorbim mai concret, în care am achiziţionat 173 de astfel de mijloace, ulterior, atunci când au fost create condiţiile tehnice să poată să fie derulată procedura şi încheierea unui contract-cadru pentru achiziţia atât a autocamioanelor, cât şi a platformelor derivate necesare înzestrării Armatei României, s-a întâmplat şi astăzi vorbim despre un contract de aproximativ 2.900 de camioane, într-un prim acord de 942 de camioane”, explică Ciucă.

Conform unui comunicat publicat in ianuarie de către Iveco Defence Vehicles, contractul subsecvent semnat cu MApN prevede patru tipologii de vehicule militare din gama Iveco High Mobility - 4x4, 6x6, 8x8 și 8x8 Prime Mover - care la rândul lor vor fi împărțite în 16 variante diferite, cu o treime având cabină blindată.

Compania mai amintește că Armata Română a mai achiziționat 57 de camioane militare de la Iveco în 2015 și alte 173 de camioane militare în 2017.

Contractul prezent este parte a unui acord cadru semnat cu Iveco în urma unei mega-licitații lansate de MApN în iulie 2018.







Camioane Iveco aflate în dotarea Armatei Române
---

Conform caietului de sarcini, acordul prevede 2.902 de paltforme multifuncționale (8X8, 6X6 și 4X4), împărțite astfel:

Autocamion de transport capacitate mică ACMC - 254 bucăți
Autofurgon frigorific AFF - 59 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD - 536 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD- MAC (șasiu camion tactic) - 499 bucăți
Autocamion cu oblon ridicător AOR - 21 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS - 284 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS-MAC (șasiu camion tactic) - 34 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL - 89 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL-MAC (șasiu camion tactic) - 40 bucăți
Autocisternă apă de capacitate medie ACAP - 102 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR - 503 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR-MAC (șasiu camion tactic) - 108 bucăți
Ansamblu Autotractor cu șa – cap tractor ATS cu Semitrailer pentru transport echipament greu și agabaritic STEG - 119 bucăți
Autotractor cu șa – cap tractor ATS-MAC (șasiu camion tactic) - 13 bucăți
Autotranscontainer ATC - 199 bucăți
Vehicul cu troliu și macara pentru recuperare și evacuare VRE - 42 bucăți








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7840 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    :) (Marţi, 25 august 2020, 12:39)

    Casargoz [utilizator]

    Vedeti domnilor de la Renault Trucks daca va nu puneti si voi un scaun cum trebuie in camioane :)
  • -11 (21 voturi)    
    Te uită cum ninge decembre (Marţi, 25 august 2020, 12:45)

    Mazeta [utilizator]

    230jdemii camionul cu cumpărător garantat (statul român) pare o afacere bună. Cred de-aia s-a și semnat contractul pe 31 Decembrie.
    • +6 (20 voturi)    
      Sunt camioane militare (Marţi, 25 august 2020, 14:18)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Acestea sunt camioane militare, proectate diferit de cele civile, prin sisteme dublate/redundante, rezistenta crescuta in exploatare, create pentru rulaj in afara drumurilor si soselelor, multe dintre ele sunt blindate, specializate precum cisterne de combustibili, transport explozibili, etc... Normal ca sunt mai scumpe! Nu putem compara un autocar cu un transportor blindat de trupe, sau un avion de transport militar cu unul civil, o arma de vanatoare cu una de asalt, etc... desi fac in esenta acelasi lucru!
  • -6 (22 voturi)    
    trist (Marţi, 25 august 2020, 12:57)

    Semiramidul [utilizator]

    adica si cu alte cuvinte le montam aici...
    si in cuvinte diplomatice: realizarea cabinelor si integrarea cu alte repere...

    fraierii standard arata ca noi :(
    nu vom avea niciun benerifiu de transfer de know how sau investitie pe termen lung; costurile cu plantul industrial sunt in pretul final, iar noi vom face mnca cea mai de jos.
    Iveco sigur s-a gandit sa nu aiba mare profit in zona asta low technology, deci nu vom castiga nici din impozite...
    Doar din salariile celor cateva zeci de angajati.
    • +16 (20 voturi)    
      Exista alternativa mai buna? (Marţi, 25 august 2020, 14:31)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Semiramidul

      Ai vrea sa importam de-a gata de la francezi sau de la turci/chinezi?
      Nu este prima oara cand Iveco fabrica in Romania produsele destinate pietei locale.
      Este o idee foarte buna si mi-as fi dorit ca si achizitiile de autobuze, troleibuze si tramvaie sa se faca in acelasi mod.
      Daca nu putem sa facem singuri de la 0 fabricam la noi in proportie de 75% cu know how Iveco.
      Ar trebui sa comentezi la achizitiile de tramvaie, troleibuze si autobuze turcesti la pret de Mercedes.
    • +10 (16 voturi)    
      Uzina Steagul Rosu din Brasov n-a fost buna! (Marţi, 25 august 2020, 16:45)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Semiramidul

      Ciuma Rosie a facut cadou aceasta fabrica tehnologizata in anii 70 si 80, cu 50.000E pentru 300 ha teren intravilan, plus constructii si toate utilajele, derebedeului Ioan Nicoale, care a furat de acolo tot ce a putut. Tot ce era masini unelte, scule, dispozitive, materie prima. Apoi fier vechi, a luat DNA 2 camioane pline cu facturi pentru fier vechi (dar n-a facut nimic, spaga de la sinistrul golan si puscarias Nicolae ajungea probabil direct la Bombonel). In parcul uzinei erau cateva mii de autocamioane nevandute, toate le-a dat individul la fier vechi. Desenele de executie si ansamblu pentru autocamioanem, fisele tehnologice, toata documentatia le-a dat pradatorul la hartie, sa mai ia ceva maruntis pentru femeile pe care le platea. Poate pana la urma cineva ia la purecat toate hotiile acestui gunoi, care a primit gratis de la statul roman nu numai uzina Steagul Rosu dar si Fabrica de Scule Rasnov, Chimica Rasnov, Fabrica de ciment Comarnic, Fabrica Temelia din Brasov, CPL Brasov, Fabrica de var si alte zeci de unitati industriale romanesti. Pe ce a pus mana, a distrus, a vandut la fier vechi, a vandut cladirile, a vandut hartia, a vandut utilaje, orice l-ar fi ajutat sa scoata un ban. Terminatorul Ioan Nicolae este acum bine -merci dupa ce a facut un pic de puscarie, isi roade acum prada insfacata in vila de protocol de la Timis a lui Gheorghe Gheorghiu-Dej, care i-a fost facuta cadou si ea de catre statul roman.
      • +2 (6 voturi)    
        Hai sa fim seriosi (Miercuri, 26 august 2020, 4:24)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Planurile tehnologice si proiectele nu erau vreun secret de stat - erau niste rahaturi in care nu s-a investit cel putin in perioada anilor de foamete '80.
        Terenurile da, aveau valoare, Si da, e pacat ca s-a dat unui escroc curvar sa o toace la fier vechi.
        Uzina Steagu Rosu nu era performanta nici inainte de revolutie, calitatea era execrabila, doar ca era singura la care aveam acces. Se construia acelasi model invechit , motorul era slab si invechit, pregatirea personalului era aproximativa.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect! (Joi, 27 august 2020, 22:00)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        DE FAPT AȘA A DISTRUS ÎNTREAGA INDUSTRIE CIUMA ROȘIE!!!
  • -11 (19 voturi)    
    Hmmm (Marţi, 25 august 2020, 13:58)

    Landser [utilizator]

    De ce iveco si nu jiguli ,zaz sau kamaz sau alte marci de renume de care n au auzit nici aia de pe strada cu ei?!
    In loc sa producem echipament superior rusesc noi producem iveco de la sorosisti!
    • +12 (14 voturi)    
      Confunzi (Marţi, 25 august 2020, 14:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Iveco e detinuta de FIAT, unde sunt populistii de dreapta la putere de ceva timp.
      Jiguli vad ca e un model de tartareata sovietica, ZAZ produce doar automobile de orice tip, dar nu camioane. Kamaz face intradevar camioane, dar nimeni din NATO nu le foloseste (chiar daca e 15% Daimler).
      Ai vrea ca in mijlocul deplasarii trupelor sovietice spre granita sa se activeze kill-switch-ul care sa indisponibilizeze mii de camioane romanesti? Nu cred.
      Plus ca daca mergi intr-o misiune externa poate e bine sa fii familiarizat cu masina, cu comenzile, cu intretinerea si reparatiile ... sau poate te ajuta cineva de acolo.
      • +1 (1 vot)    
        Ce să cauți într-o misiune externă??? (Joi, 27 august 2020, 21:59)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Noi nu prea am fost în stare să apărăm ce-i al nostru.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu producem , asamblam (Miercuri, 26 august 2020, 2:06)

      Koczka [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Asta cică ar fi 'setof' in viziunea d-lui ministru. Mie mi-e frica și așa, doar cu asamblarea, că s-ar putea sa mai uite vreun șurub, vreo piuliță și vezi ditamai camionul în șanț. Pe de altă parte sa nu uitam groaznicul accident din 30 iunie 2017 cu camionul unității de vânători de la Dragoslavele care a căzut în prapastie pe serpentinele DN 73 in apropiere de Valea Urdei. De atunci se vorbea de contracte de echipare armata inclusiv autocamioane.
  • +3 (13 voturi)    
    lol (Marţi, 25 august 2020, 20:01)

    Iulian Miu [anonim]

    Deci au facut un atelier de tinichigerie si i-au zis 'fabrica'?
    probabil panourile vor fi doar sudate/insurubate aici de 30 de milogi platiti cu 1500ron pe luna PLUS BONURI si gata infestitorul strategic.

    de curiozitate, terenul ala l-au cumparat sau e cadeau de la sclavii ambasadelor?
    • 0 (6 voturi)    
      De curiozitate,tu gândeşti? (Marţi, 25 august 2020, 20:38)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Iulian Miu

      Fabrica se va face în localitatea Petreşti.Dacă nu+ţi spune nimic asta,chiar nu gândeşti.
      • +2 (2 voturi)    
        Și dacă e la Petresti, ce, care e problema? (Joi, 27 august 2020, 11:55)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        E în curte la Leana? Ia zi gânditorule.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by