FOTO Cum arată nava amiral a forțelor navale române, fregata Regele Ferdinand, intrată în șantier pentru recondiționare

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 25 mai 2020, 19:56 Actualitate | Defense


Fregata Regele Ferdinand (F221) în șantier
Foto: Fortele Navale Romane
Fregata F221 Regele Ferdinand, nava amiral a Forțelor Navale Române, se află în prezent într-un proces amplu de recondiționare și întreținere la șantierul naval din Constanța. Nava lungă de 148 de metri a andocat în a doua jumătate a lunii aprilie și se află în momentul actual în plin proces de recondiționare.

Fregata „Regele Ferdinand”, una dintre cele mai importante nave militare a Forțelor Navale Române, a fost andocată în a doua jumătate a lunii aprilie și a intrat într-un proces de recondiționare și întreținere, anunță Forțele Navale.

Lucrările au loc în Șantierul Naval Constanța și prevăd curățarea, tratarea și revopsirea întregului exterior al navei, precum și întreținerea și repararea unor instalații de la bord, activități care pot fi executate numai în condiții de doc uscat.

Nava militară românească a intrat pentru prima dată în șantier după o perioadă de 10 ani, timp în care a executat, în mod constant, misiuni în apele internaționale și a contribuit la consolidarea statutului Forțelor Navale Române de pilon de securitate pentru flancul de sud-est al Alianței Nord-Atlantice, prin participarea la operații NATO alături de partenerii străini, anunță Forțele Navale Române.




















---

Fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria, cele mai moderne nave pe care le au acum Forțele Navale

Fregata Regele Ferdinand (F221), fostă HMS Coventry (F98), și fregata Regina Maria (F222), fostă HMS London (F95), au fost cumpărate în 2003 din Marea Britanie printr-un contract de 116 milioane de lire sterline cu BAe. Cele două nave au fost pentru prima dată lansate la apă între 1984 și 1986 reprezintă chiar și acum „cele mai moderne” platforme pe care România le are în dotare.

Din Marea Britanie nu au fost luate cu tot cu sistemele de rachete, ci s-au păstrat doar lansatoarele de torpile și le-au fost montate câte un tun rapid Oto Melara 76/62 în vederea unei modernizări și echipări cu armament ce nu a mai venit nici până în ziua de azi. S-a încercat o licitație în 2016 pentru modernizarea lor și dotarea cu rachete anti-navă și anti-aeriene, însă nu s-a finalizat.

Până la urmă modernizarea și înarmarea celor două fregate a fost pusă ca offset în contractul pentru cele patru noi corvete multifuncționale - altă achiziție care nu s-a finalizat, fiind momentan blocată în instanțe...

Deplasament (To): 4900 (încarcare maximă)
Dimensiuni (metri: lungime x lățime x pescaj): 148,2 x 14,75 x 4,6
Propulsie: 4 turbine Rolls-Royce
Viteza (Noduri): 30
Număr punți: 7
Autonomie: 4500 Mm
Echipaj: 205 (18 ofițeri)

Armament:
tun super-rapid 76 mm Oto Melara
instalații lansare torpile
sistem de comandă asistat de calculator
instalații de bruiaj pasiv TERMA
sisteme de lupta electronică
9 sisteme radar

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17780 vizualizari

  • -12 (36 voturi)    
    Ce sa mai reconditioneze... (Luni, 25 mai 2020, 20:08)

    ggiiggii [utilizator]

    la ruginitura asta...trebuia casata de ani buni.
    Este doar o gramda de fier vechi ce inca mai pluteste, doar ca primul val mai serios se duce la fund
    • -7 (25 voturi)    
      :) (Luni, 25 mai 2020, 20:18)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Planul initial era sa fie scufundate pentru a dezvolta fauna marina :)
      Dar se pare ca au gasit o alta intrebuintare.
      Iar despre tun :)
      incapea si pe o nava mai mica de 100 de metri:
      The system is compact enough to be installed on relatively small warships. Its high rate of fire and the availability of several types of ammunition make it capable for short-range anti-missile point defence, anti-aircraft, anti-surface, and ground support.
      • -7 (15 voturi)    
        gasit alta intrebuintare = (Luni, 25 mai 2020, 21:15)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        gasit niste fraieri care sa cotizeze, in special pentru "modernizare".
      • -5 (15 voturi)    
        Nu inteleg de ce primesc minus. (Luni, 25 mai 2020, 21:25)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        Chiar au fost scufundate pentru corali:
        Seven Type 22s of the earlier batches were sold and entered service in the Brazilian, Romanian and Chilean navies. Five of these remain in service and one was sold for scrap. Of the decommissioned vessels, three were sunk as targets, and five sold for scrap.
      • +6 (8 voturi)    
        Știi cine a cumpărato? (Marţi, 26 mai 2020, 7:31)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        Dacă afli,vei vedea că PSD este implicat în toate marile escrocherii.
        • +2 (2 voturi)    
          ") (Marţi, 26 mai 2020, 19:30)

          Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Am fost coleg cu cine a cumparat rugina. Deci stiu cine... si de ce :)
        • 0 (0 voturi)    
          Dar ca tot esti interesat (Marţi, 26 mai 2020, 19:33)

          Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Intreaba ce radiouri au :)
          cred ca radioRIC :)
        • 0 (0 voturi)    
          ...cum e la bilaț ?... (Miercuri, 27 mai 2020, 1:48)

          baligosul [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Marina miliatară are în dotare fregatele F-221 și F-222...
          Au fost oare trimise prin misiuni pe mările și oceanele lumii...? Ce cantitate de muniție au folosit în timp și cîte victorii au obținut, măcar în lupte cu pirații somalezi? Au putut aceia să folosească AG-7 din dotare, în încercarea de a ataca fregatele ?
    • -1 (9 voturi)    
      Daca era asa de buna si asa de (Marţi, 26 mai 2020, 9:14)

      ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      competitiva si putea sa mai faca fata inca 30 de ani.
      De ce UK a vandut "HMS Coventry" aceasta nava catre o tara din lumea a-III-a???
      • +2 (4 voturi)    
        pentru ca (Marţi, 26 mai 2020, 15:09)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

        misiunea ei in Atlanticul de Nord (de a vana submarine balistice rusesti) se incheiase odata cu destramarea URSS. Neavand nevoie de aceste capacitati, Royal Navy s-au orientat spre inlocuitori. Pt ca au bani si au cap/experienta. Concluzia ca aceste nave sunt proaste este una de 2 bani
        • +1 (1 vot)    
          Romania...este ruda saraca (Miercuri, 27 mai 2020, 12:05)

          ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

          Ce faci cu Dacia veche cand iti cumperi o masina noua...fie o dai la fier vechi(rabla), fie o dai rudelor de la tara( mai cara ceva cu ea, se mai invart prin sat, pe ulita)...
          Cam asa este si cu Romania...cand bogatii nu mai au nevoie de vechituri(HMS Coventry din UK, F16-SUA, etc)....le dau( si nu pe bani putitn) rudei sarace....ROMANIA, sa se faleasca cu ele la prostii din sat.
          Si ROMANIA ce face, dupa ce a dat o gramada de bani pe o vechitura....le mai da o vopsea, mai schimba ceva piese, un tuning ceva, niste boxe....si iese cu ele prin sat, sa vada fraierii ce si-a luat.
      • 0 (0 voturi)    
        ...presupunere... (Miercuri, 27 mai 2020, 1:55)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

        Poate HMS Coventry a fost folosită în ,,războiul codului" și atunci o fi tăiat năvoade ale pescadoarelor, deci o fi fost victorioasă, pe vremuri, că în ziua de azi, fără aparare antiaeriană, n-are șanse. Poate au aprovizionat fregatele cu oarece rachete AA făcute în licență după sovieticele Strela-2, că altfel...s-or fi montat și niște MR-4, că poate la un atac cu drone ar face față...
      • 0 (0 voturi)    
        oooooo (Miercuri, 27 mai 2020, 15:48)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

        Este o istorie asa de interesanta in spate...
  • -12 (34 voturi)    
    nava amiral? (Luni, 25 mai 2020, 20:08)

    Mircea1978 [utilizator]

    poate nava marinar.
    O nava veche de aproape 40 de ani nu poate fi decit o epava.
    • +12 (22 voturi)    
      Pai (Luni, 25 mai 2020, 20:52)

      tddrg [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Asta inseamna ca si nava amiral a Rusiei, Amiral Kuznetov este tot o gramada de fier vechi ca e construita in 1983, lansata la apa in 1985 si devenita operational mult mai tarziu, ca erau rusii in disolutie...
      Comentariile d-voastra, tovarasi, miros de la o posta a vodca ruseasca... Sunt curios, dupa ce vom lua cele trei distrugatoare Arleigh Burke, ce comentarii veti mai face... Sper sa-si faca americanii cat mai repede noile distrugatoare Zumwalt, ca sa ne dea trei din celelalte, asa cum au promis...
      • +1 (1 vot)    
        nava amiral a rusiei (Marţi, 26 mai 2020, 19:32)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui tddrg

        aia trasa la remorca? in marea nordului?
        daca e sa comparam Amiral Kuznetov cu regele F atunci suntem in avantaj, avem un tun.
    • -6 (12 voturi)    
      Marinar... (Luni, 25 mai 2020, 21:56)

      dandantheman [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Si ala filipinez sau sri-lankez
    • +13 (23 voturi)    
      Inegalabila expertiza... (Luni, 25 mai 2020, 21:58)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      ... a comentatorilor HN loveste din nou. Necrutator. Soc si groaza.
      N-are nicio importanta, de exemplu, ca opt din cele 11 portavioane americane aflate in serviciu au minimum 25 de ani vechime. Nici ca patru din ele sunt chiar mai vechi decat fregatele astea. Nici ca 34 de ani nu inseamna "aproape 40 de ani" (spuneti-i asta sotiei dvs., daca sunteti un adevarat barbat, d-le Mircea).
      • -1 (7 voturi)    
        Aloooo... (Marţi, 26 mai 2020, 9:12)

        ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        ce zic tu acolo?
        Or fi vechi navele americanilor...dar sunt pline de tehnologie noua( si asta nu montata acum 2 ani)
        Aia cum dezvoltau ceva nou, il montau direct pe portavion, distrugator sau alta barcuta.
        La noi....tii o ruginitura 30 de ani in apa, dupa care montezi pe ea tehnica si echipamente vechi de 10-15 ani....ce rezulta?
        Iti spun eu...tot o vechitura
        Si nu imi spune ca are RO acces la ultima tehnologie ca sa o monteze pe ruginitura noastra.
        Si acum vine intrebarea logica:

        DACA era asa de buna si asa de versatila incat sa poata fi modificata si imbunatatita...de ce au mai vandut Englezii "HMS Coventry"???
        De ce ai renuntat la o nava perfect functionala si competitiva si sa o vinzi unei tari din lumea a treia???
        • 0 (0 voturi)    
          Calmati-va... (Joi, 28 mai 2020, 13:52)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

          ... si straduiti-va sa urmariti firul discutiei.
          Mesajul meu era un raspuns la afirmatia cf careia, citez "O nava veche de aproape 40 de ani nu poate fi decit o epava."
          Eventuala stare de epava a celor doua fregate nu are decat putina legatura cu vechimea lor, asta incercam sa-i comunic preopinentului - si acum si dvs.
          Altfel, cum ziceam mai sus - sunt siderat de vastele cunostinte ale comentatorilor HN in ceea ce priveste absolut orice. In cazul de fata, inteleg ca armamentul existent pe portavioanele americane n-are niciun secret pentru dvs.
  • +2 (14 voturi)    
    si cand te gandesti ca (Luni, 25 mai 2020, 20:53)

    xan [utilizator]

    ...americanii au construit peste 400 de nave amiral din astea in timpul razboiului...le ziceau destroyer escort.
  • +8 (20 voturi)    
    plin de cunoscatori (Luni, 25 mai 2020, 20:53)

    Mawrkuss [anonim]

    plin de cunoscatori prin sectiunea de comentarii... majoritatea care nu a facut armata, dar is profesionisti in jocuri militare pe calculator.
    • -6 (6 voturi)    
      te rugam sa ne luminezi (Luni, 25 mai 2020, 23:47)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

      .
  • -6 (18 voturi)    
    deja fortele ostile (Luni, 25 mai 2020, 20:57)

    cucuveauamov [utilizator]

    tremura la vederea ei. Nu de alta, dar rugina se ia.
    • +6 (8 voturi)    
      Tremură Năstase,că el a cumpărato. (Marţi, 26 mai 2020, 7:35)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Lui Năstase îi este frică că se va descoperi că a plătit mai mult și restul plătit în plus a ajuns în contul lui Năstase.
  • -6 (16 voturi)    
    Nu prea e clara functia ligheanului asta (Luni, 25 mai 2020, 21:24)

    dessik [utilizator]

    in sec. 21. Impotriva a ce fel de arme, sa zicem rusesti, ar fi eficienta? Secrete de stat, posibil scuza pentru lipsa unui raspuns:)
  • -7 (15 voturi)    
    Altii.... (Luni, 25 mai 2020, 21:55)

    dandantheman [utilizator]

    S-au apucat de facut OZN-uri cu tehnologii stealth, iar la noi se fac vapoare in stil Titanic.
  • -10 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 mai 2020, 23:40)

    [anonim]

  • -7 (9 voturi)    
    barcaz chel (Marţi, 26 mai 2020, 0:43)

    Alelu [utilizator]

    Are un tun si cam atit. Cheala ca Cotimanis.

    Misto si mesajul de pe domul unde s-ar fi aflat sonarul: "NU SABLATI" :D Profesionisti taica, daca trebuie sa le scrie cu litere de o schioapa unde sa nu sableze.

    Si ala care se da rotund ca unii indraznesc sa comenteze: daca tu te dai jmeker, apare armament pe nava, sau cum? 
  • -2 (6 voturi)    
    Ce amiral??? (Marţi, 26 mai 2020, 9:10)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Mai oameni buni, rand si curcile de noi daca ziceam ca o amrata de fregata este "nava-amiral"!
    Bine ca nu au zis de o vedeta lansatoare de racheta ca ar fi Amiralul ...
    Fregata este o nava MICA, distrugatoarele sunt nave mediii, ne rad si curcile din Burkina Fasso daca declaram o prapadita de fregata "nava-amiral"!
    • +2 (6 voturi)    
      amice, think again (Marţi, 26 mai 2020, 14:59)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      In vremurile noastre, o fregata este o nava foarte complexa, care poate opera eficient in cel putin 2 medii de lupta si cu capacitati in alte 2 (nu-ti descriu in amanunt ce inseamna, pt ca-ti prinzi urechile). Marea majoritate a flotelor lumii nu-si permit fregate capabile si moderne si foarte multi care detin astfel de nave n-au nici bani nici habar sa le intretina / foloseasca. Le au doar cu numele, exact ca Romanica.
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate! (Marţi, 26 mai 2020, 19:32)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Ai dreptate cu partea doua, care din pacate se aplica si la noi:

        " foarte multi care detin astfel de nave n-au nici bani nici habar sa le intretina / foloseasca. Le au doar cu numele"

        Prima parte, nu te supara, dar "I do not buy!"

        Nu pricep faza cu 2+2 medii de lupta, dar tot o nav mica si amarat este, putin mai mare ca o corveta!

        Inteleg ca nu ne permitem portavion, nici macar STOBAR, si ca navele de linie nu mai sunt la moda, totusi o fregata???
        • +3 (3 voturi)    
          e prea mult de scris... (Miercuri, 27 mai 2020, 15:47)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          Cristian, nu am timp si chef de f multe detalii, te rog sa te documentezi, ai f mult de recuperat.
          Un distrugator Arleigh Burke Flight II american are 155m si este o nava cu 96 de lansatoare verticale de rachete. Cum poti sa spui ca la 146m fregata T22 este mica ?? Care sunt reperele tale navale?
          Chiar daca ne-am permite portavion, pentru ce?? pe cine atacam noi asa de departe unde nu ajung avioanele de la Kogalniceanu?
          Ce stii tu despre o corveta? cat de mari sunt sau ar trebui sa fie? Stii macar ca inlocuitoarea T22 din marina britanica ESTE MAI MICA decat asta?
          faza cu 2+2 inseamna ASW / AAW / AsuW / EW, nu intelegi, da pe google. Sunt chestii absolut de baza pentru lupta navala.
          La cei 146m, fregatele romanesti sunt nave mari, FOARTE mari, peste necesarul actual al marinei militare romanesti. Nu inseamna nici ca-s proaste, nu e nicio problema ca sunt vechi. Repet: principala lor problema este lipsa acuta de sisteme / armament modern si de echipaj capabil sa le foloseasca !! n-au nimic navele, sunt foarte bune de nave amiral. Marina romana are probleme!
          • 0 (0 voturi)    
            ca si la avioane! (Miercuri, 27 mai 2020, 20:43)

            Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            Ma bucur ca recunosti ca EXISTA si probleme!

            Sigur ca da, nu DIMENSIUNEA este pricipala problema, ci, cum ai spus "lipsa acuta de sisteme / armament modern "

            Cand am zis ca unica fregata este MICA, nu ma refeream numai la dimensiuni, ci la lispa de importanta ...

            Cu echipajul, ai atins alt punct sensibil: cum sa fie bine pregatiti si antrentai, daca navaeste unica, si nu a participat nici macar la antrenamente, darmite la misiuni reale?

            Cum se pot pregati militari pentu o UNICA nava?
            Trebuie intotdeauna sa existe o baza de masa!
  • -1 (3 voturi)    
    Daca asarata amiralu', cum o arata marinaru' (Marţi, 26 mai 2020, 12:58)

    Velma Kelly [utilizator]

    Doamne fereste, bine ca nu prezentam interes. Dar dealtfel fuduli tare.
    • +1 (1 vot)    
      Foarte bine zis! (Marţi, 26 mai 2020, 21:41)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Velma Kelly

      Excelenta exprimare concisa!

      Altcinea amintea ca in timpul razboiului americnii au produs peste 400 de DISTUGATOARE, nave de 2-3 ori mai mari decat o fregata!
      • -1 (1 vot)    
        Care razboi???? (Miercuri, 27 mai 2020, 12:06)

        ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        despre ce razboi vb tu acolo?
        • +1 (1 vot)    
          Al doilea razboi modial, evident! (Miercuri, 27 mai 2020, 20:38)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

          Conflicte locate au mai fost o multime, sigur, dar chiar sa nu mai stim de WW II?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by