Ministrul Apărării, despre pensiile militare: „Armata nu trebuie separată în cei care au fost în misiuni şi cei care nu au fost. Noi nu puteam să mergem în misiuni dacă nu erau cei din ţară care să ne sprijine”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 9 februarie 2020, 11:07 Actualitate | Defense


Nicolae-Ionel Ciuca
Foto: MApN
„Pentru a susţine un militar în teatrele de operaţii este nevoie de 9 -12 oameni în activităţile de suport”, spune ministrul Apărării, Nicolae CIucă, general în rezervă care a luptat în Irak și Afganistan, în contextul în care în spațiul public a fost vehiculată ideea ca de pensia militară să beneficieze doar cei care au fost în teatele de operații. „Noi nu ne putem îndeplini misiunile, oriunde am fi, fără să ne bucurăm de tot ceea ce înseamnă liniile de suport logistic, liniile de suport tehnic, liniile de suport moral, care au o componentă considerabilă în ceea ce înseamnă succesul acţiunii militare”, spune Ciucă.

„Sper ca pentru mine să fie ultima dată când fac precizarea că armata nu trebuie separată în cei care au fost în misiuni şi cei care nu au fost. Noi nu puteam să mergem în misiuni în dacă nu erau cei din ţară care să ne sprijine în executarea misiunilor”, spune Ciucă.

„Pericolul şi tot ceea ce înseamnă cadrul de desfăşurare a acţiunii militare este asumat de fiecare dintre noi, inclusiv de logisticieni, pentru că logistică se face şi în teatrul de operaţii. Cei care ies în misiune execută partea pur operativă a acţiunii militare dar, încă o dată, şi acolo există elementele de sprijin - logistic, tehnic, medical, personal, comunicaţii şi informatică şi aşa mai departe, care sunt acolo, în teatru. Faptul că execută misiunea dintr-o anumită locaţie, un pic mai „safe”, cum se spune, asta nu înseamnă că nu împărtăşesc aceleaşi elemente de pericol”, mai spune Ministrul Apărării.

„Pe de altă parte, aş dori să se vadă profesia de militar asumată de fiecare dintre noi. Ştim, atunci când depunem jurământul militar, că ne asumăm riscurile, ne asumăm responsabilitatea a ceea ce înseamnă apărarea ţării chiar cu preţul vieţii, ştim care ne sunt limitările, ştim care ne sunt constrângerile, ştim care ne sunt privaţiunile şi, din nou, drepturile restrânse, pentru că asta este viaţa de militar”, explică generalul în rezervă.

Nicolae Ciucă spune că e nevoie să se facă o disctinție: „Militarii nu au pensie specială. Militarii, de la Alexandru Ioan Cuza încoace, beneficiază de pensie militară de serviciu”.

„Militarii nu pot să-şi adauge absolut niciun bonus sau coeficient în ultima lună, înainte de a ieşi la pensie, pentru că, în baza legii, singurul drept pe care îl avem de a alege atunci când ieşim la pensie este segmentul acesta de şase luni consecutive din ultimii cinci ani, în baza căruia se calculează pensia, iar pensia începe de la plafonul de 65% şi nu depăşeşte 85%. Ca atare, indiferent despre cine discutăm dintre cei care ies la pensie în uniforma militară pe baza legii, nu depăşesc salariul net în plată la ieşirea la pensie”, spune Ciucă.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13217 vizualizari

  • +41 (55 voturi)    
    Un ipocrit ! (Duminică, 9 februarie 2020, 11:17)

    unins [utilizator]

    Daca nu trebuie sa facem diferenta intre diferite categorii de locuri de munca, atunci de ce trebuie sa luam in considerare gradele si functiile atunci cand stabilim salariile? Un parazit, apara alti paraziti.
    • +24 (30 voturi)    
      Daca aia de acasa nu pot fi deosebiti (Duminică, 9 februarie 2020, 12:03)

      Scripca [utilizator] i-a raspuns lui unins

      de aia de pe front, atunci nici fraierii care au contribuit ca primele doua categorii de capuse sa traiasca fac parte din cei care ar trebui sa primeasca pensii speciale.
      #PensiiSpecialePentruToti
    • +23 (29 voturi)    
      sa nu separam atunci (Duminică, 9 februarie 2020, 12:06)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui unins

      exact, pei in primul rand noi v-am sprijinit ca pe banii nostri stau cei din tara cu burtile la soare

      Toti doctori, toti umflati analfabeti functionali, toti cu vile, armata vietii
    • +20 (30 voturi)    
      /// (Duminică, 9 februarie 2020, 12:07)

      GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui unins

      Dar apevistii care la ora 12 au servit deja ''jumatea'' merita pensie speciala? ca-i zicem speciala, de serviciu, ocupationala, de ochi frumosi etc tot pensie fara constributie este!! la salariile alea mari vin pensii destul de mari incat sa nu mai fie necesar si suplimentul ala dela buget.
    • +12 (12 voturi)    
      corect..... (Duminică, 9 februarie 2020, 22:16)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui unins

      dupa logica lu asta daca aplicam teoria asta la intreprinderile private, sa zicem pleaca unu in de;delegatie ..... dam diurna la toata fabrica pt ca dupa logica grasunului ala cand se intoarce gaseste totul in ordine.......ba nene da militieni si tablagii slabi nu aveti bre??? numai 2 pe 2 vad oriunde pe unde va vad ce faceti pe acolo stati si mancati toata ziua????
  • +35 (41 voturi)    
    asa este cetatenii Romaniei nu trebue seprati (Duminică, 9 februarie 2020, 11:20)

    hopsinoi [utilizator]

    in cei care au pensii pe principiul contributivitatii si cei pe principiul jafului de la cei corecti.
    • +14 (22 voturi)    
      si mai arata (Duminică, 9 februarie 2020, 12:55)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      ambiguitate in ce priveste criteriile de acordare a pensilor speciale ! Gandire marxista ! Nu e la fel daca stai in sant sub presiune psihologica extrema sau daca stai in hartie ! Rushine !
  • +34 (40 voturi)    
    Ciuca e militar, deci direct interesat (Duminică, 9 februarie 2020, 11:24)

    freethinker1 [utilizator]

    Corect. Nu trebuie sa se faca distinctie intre militarii participanti la misiuni si cei care o freaca in tara. Normal e ca toti sa aiba pensie in raport cu cat au contribuit, nimic in plus. Nu sunt cu nimic superiori altor categorii sociale, care nici macar nu pot visa la pensii speciale. Daca vor pensie suplimentara, sa contribuie suplimentar la un fond separat de pensii - nu sa ia din banii de pensie ai celorlalte categorii sociale.
  • +34 (42 voturi)    
    pai si datorita civililor (Duminică, 9 februarie 2020, 11:25)

    ics_11 [utilizator]

    militarii isi pot indeplini misiunile si datorita civililor care le asigura hrana, imbracamintea si, in multe cazuri, chiar echipamentul militar. deci in logica acestui individ, toti civilii care ajuta armata, direct sau indirect, trebuie sa primeasca pensie de serviciu care sa ajunga pana la 85% din salariu.
    dar cum sa separi civilii ?! nu se poate, pentru ca toti depind unii de altii. deci toata lumea trebuii sa primeasca pensie intre 65% si 85% la suta din ultimul salariu,
  • +32 (42 voturi)    
    si (Duminică, 9 februarie 2020, 11:25)

    andrei1245 [utilizator]

    pusca e facuta de cineva;fara ea nu ai putea sa mergi in misiune;si ghetele ca nu te duci descult;si mancarea cu care ti ai umflat matu dupa lupta ,e din truda cuiva
  • +15 (33 voturi)    
    Este una sa stai acasa in fotoliu, sa-ti vezi de (Duminică, 9 februarie 2020, 11:28)

    ty [utilizator]

    interesele tale, si alta sa-ti fluiere gloantele pe la urechi si nu ai certitudinea ca mai ajungi acasa.
    • +15 (23 voturi)    
      exagerare la lucru, iar la pensie sunt la fel (Duminică, 9 februarie 2020, 11:58)

      clencix [utilizator] i-a raspuns lui ty

      nu se sta acasă tot timpul si nu fluiera gloanțele peste tot, diferențele de risc se plătesc prin leafa, pensionarii sunt la fel
      • +8 (12 voturi)    
        Pensionarii sint la fel (Duminică, 9 februarie 2020, 17:20)

        FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui clencix

        Exact. Salariatul, civil sau militar, e platit pentru ce face la lucru - pantofi sau razboaie. Pensionarului nu ii trec gloante pe la ureche, a fost platit pentru gloantele alea cit timp era activ.
    • +8 (8 voturi)    
      Pentru viata activa, (Duminică, 9 februarie 2020, 22:32)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui ty

      … salariul trebuie sa stimuleze (piata libera - capitalism - nivel de trai ridicat, pentru toata tara).
      Pentru pensionari trebuie aplicat SPIRITUL constitutiei, EGALITATEA !
      .
      • +5 (5 voturi)    
        In Declaratia de la Sibiu a liderilor UE apare: (Luni, 10 februarie 2020, 10:27)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

        "Vom respecta întotdeauna principiul echității, nu doar pe piața muncii, ci și în serviciile sociale, în economie sau în transformarea digitală. Vom reduce într-o mai mare măsură diferențele dintre noi și îi vom ajuta întotdeauna pe cei mai vulnerabili din Europa, punând oamenii pe primul loc, și nu politica."
        Principiul echității ar trebui statuat si in constitutia noastra.
  • +38 (42 voturi)    
    Bla bla ..... bla bla bla ..... (Duminică, 9 februarie 2020, 11:29)

    KTerinca [utilizator]

    Singurul criteriu corect este contributivitatea.
    Daca a fost plecat in misiune, a avut salariu mai mare pentru perioada respectiva, deci a contribuit mai mult, deci va avea o pensie ceva mai mare.
    Cei care nu au fost in misiuni si au hartagorit prin tara, sa aiba pensia strict in functie de contributivitate.
    La fel si magistratii si toti ailalti.
  • +27 (37 voturi)    
    Dl Ciuca (Duminică, 9 februarie 2020, 11:39)

    ady77 [utilizator]

    Cand se pleca in misiuni, in diferite colturi ale lumii, se plateste o diurna destul de consistenta+ salariu din tara.
    Nu inteleg de ce trebuie sa va credeti mai presus de restul, ca nu va obliga nimeni sa alegeti cariera militara.
    Pe parcursul vietii militare, aveti tot felul de beneficii, care se transmit si la pensionare, codul muncii national , la armata nu se aplica, asa ca despre ce vorbim, si nici nu cred ca exista vreun cadru militar cu salariul minim.
    • -9 (27 voturi)    
      poate ca nu ar alege nimeni cariera militara... (Duminică, 9 februarie 2020, 12:06)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      ...in lipsa acestor "stimulente" aditionale?

      incearca sa gandesti.
      • +11 (13 voturi)    
        poate se poate (Duminică, 9 februarie 2020, 12:26)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Hai să încercăm și fără mercenariat ...
      • +10 (10 voturi)    
        Stimulentul trebuie sa fie numai salariul (Duminică, 9 februarie 2020, 22:21)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        … nu si pensia !
        .
  • +20 (22 voturi)    
    logic (Duminică, 9 februarie 2020, 11:54)

    clencix [utilizator]

    Deci nici armata nu trebuie separata de restul poporului.
  • +25 (25 voturi)    
    Dacă nu erau românii (Duminică, 9 februarie 2020, 12:00)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    simpli din țară care să vă sprijine nu ați fi fost nici voi! Deci, dați-le pensii speciale tuturor românilor sau cel puțin mai decente!
  • +14 (22 voturi)    
    Nicolae Ciuca: (Duminică, 9 februarie 2020, 12:00)

    Rahan5 [utilizator]

    ,,....... atunci când depunem jurământul militar, că ne asumăm riscurile, ne asumăm responsabilitatea a ceea ce înseamnă apărarea ţării chiar cu preţul vieţii, ştim care ne sunt limitările, ştim care ne sunt constrângerile, ştim care ne sunt privaţiunile şi, din nou, drepturile restrânse, pentru că asta este viaţa de militar”.

    Nicoleae Ciuca tot invarteste o placa veche si mincinosa a mai multor tantalai din Armata cum ca militarii trebuie sa ia Pensie de Serviciu pentu ca Risca sa fie omorati in Razboi ! ! !
    Adica, de fapt, Nicolae Ciuca insulta Rezervistii de parca ei ar fi in mod Sigur niste Dezertori !.
    Puterea de Lupta a Armate Romane, cu cei 73.000 de militari activi, nu are practic nici o legatura cu Apararea Romaniei de catre cei vreo 3-5 milioane de barbati care se pot incorpora.
    Sa zicem (numai) 3.000.000 / 75.000 = 40 ! Adica
    La fiecare ,,Militar de Cariera" se incorporeaza inca 40 de barbati civili si care se trimit direct in Linia I ca Infanteristi !.
    Daca Nicolae Ciuca vrea sa se ia Pensie de Servicu in Armata
    (si) pe baza de Riscuri de Moarte atunci :

    Ar trebuii ca toti Rezervistii, si toti care pot sa Poarte o Arma in Maini in caz de Razboi sa Aiba ,,Pensie de Risc de Razboi" !.
    (macar un supliment 300- 500 de lei / luna la batranete - dupa varsta de 60 de ani), pentru ca si-au petrecut Viata in Romania si au riscat sa fie Incorporarti pentru Apararea Patriei !

    Propun:
    300 de lei / luna pentru Barbatii care NU au facut Armata (dar in Registrele Armatei sunt Apti de Incorporare).
    400 de lei / luna pentru Rezervistii care au Terminat Armata fara Grad.
    Si 500 de lei pentru cei care au terminat Armata Gradati.
    Sumele se dau intregi numai pentru cei care au trait tot timpul (pana la varsta de 60 de ani) in Romania.
    (pentru cei care au Lucrat in Strainatate se mai scade in functie de anii cat au lipsit din Romania)
    • +5 (7 voturi)    
      In schimb e si mai rau (Duminică, 9 februarie 2020, 17:35)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Cei care au facut armata (obligatoriu, nu-ti oferea nimeni vreo optiune sau beneficiu) stiau ca armata se considera perioada lucrata, vechime, etc. Acum cica nu mai e asa, ai pierdut un an si jumatate din viata degeaba, la pensie necalculindu-se stagiul militar, pentru ca... nu ai contribuit (solda era de 20 de lei). Militarii de cariera iau pensie pentru cit au fost militari, civilii fosti militari in termen nu.
      • +2 (2 voturi)    
        Ar trebui (Luni, 10 februarie 2020, 10:39)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

        ca toti cei care au facut armata in perioada cand seviciul militar era obligatoriu, sa dea statul in judecata si sa ceara despagubiri, iar timpul cat au fost in armata, sa fie considerata "munca fortata", intrucat a fost impotriva vointei lor.
  • +31 (33 voturi)    
    mda (Duminică, 9 februarie 2020, 12:05)

    feroviarul123 [utilizator]

    Hai sa vorbim si despre adevărații veterani. De exemplu dl General Ion Dobran care a fost pilot de vânătoare in al doilea război mondial, a doborât vreo 10 avioane inamice confirmat, si încă altele probabile. Dupa război a fost trimis la strung de către comuniști ca a doborât rusi . Astăzi la venerabila vârsta de 101 ani are o pensie de 3000 de lei. In condițiile in care este general locotenent cu trei stele. Este decorat cu Ordinul Steaua României, Ordinul Coroana României și Ordinul Virtutea Aeronautică. In același timp un colonel de carton care a "servit" patria din birou are 15 000 de lei pensie. Nu știu cum sa va zic băieți dar mie nu mi se pare corect. Mai ales ca multi dintre ăștia cu pensii mari au pus mitralierele pe noi in 89. Zic si eu asa.
  • +24 (24 voturi)    
    Pai se poate razboi fara rezervisti ? (Duminică, 9 februarie 2020, 12:06)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Atunci de ce rezervistii nu merita pensie speciala/militara sau alta denumire pt a induce in eroare ?
    • +4 (6 voturi)    
      am facut armata (obligatoriu) (Duminică, 9 februarie 2020, 21:06)

      Wn [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      un an si patru luni.primesc pensie speciala?
      • +3 (3 voturi)    
        Intr-o tara (Luni, 10 februarie 2020, 10:50)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui Wn

        democratica, cei care au facut armata obligatoriu (impotriva vointei lor) ar aduce statul in fata lustitiei si ar cere despagubiri. Iata un exemplu de cum procedeaza cetatenii care sunt prejudiciati de stat :http://www.contributors.ro/editorial/procesul-juliana-v-sua-%e2%80%93-despre-rolul-justi%c8%9biei-in-politica-schimbarilor-climatice/.
  • +2 (12 voturi)    
    Există diferențe. (Duminică, 9 februarie 2020, 12:10)

    asavreau [utilizator]

    Militarii care au activat până în 2000 și cei care au activat după 2000.Nu poți să-i bagi în aceiași oală pe militarii care au activat în timpul lui Ceaușescu și cei care activează acum.Cei din timpul lui Ceaușescu nu merită pensiile care le au.Comparativ cu ingineri,doctori,economiști,profesori ,militarii respectivi au pensii nesimțite.Este drept,acum discutăm,mare lucru nu se mai poate face.Trebuie încetată practica creerii de categorii preferențiale la pensii.Frustarea creată se răsfrânge negativ și politicienii o vor simți.PSD care a creat majoritatea acestor discriminări ar trebui scos de pe scena politică.Prin vot.Să nu mai votăm PSD.Să le arătăm că noi hotărâm ce trebuie să facă.
  • +13 (17 voturi)    
    Dar cum? (Duminică, 9 februarie 2020, 12:46)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nici intre cei care au UCIS in 1989 si cei care nu au ucis nu e nici o diferenta? ASASINII din armata din 1989 au si ei pensii speciale, băi animalule... Ca si magistratii care au facut politie politica, platiti acum cu pensii nsimtie cum le aveti si voi, catane de rah*t.
  • +6 (10 voturi)    
    Exista diferente (Duminică, 9 februarie 2020, 12:57)

    cicci [utilizator]

    Tot timpul am fost de parere ca cei care au fist in misiune in teatrele de razboi, ar trebui sa primeasca o indemnizatie dupa ce isi incheie activitatea e normal, tinand cont de traumele fizice si psihice la care sunt supusi.
    Cat despre militarii de la 8 la 16, parerea mea e ca si salariile pe care le primesc deja sunt prea mult. Aveam o cunostinta care era un astfel de ‘militar’. La orele 14-15 rupea usa la unitate si in foarte multe ocazii, abia isi putea conduce masina pana acasa dupa instructia cu poker si alcool din ziua respectiva. Si sunt ferm convins ca nu era un caz izolat.
  • +10 (12 voturi)    
    Pai da .. (Duminică, 9 februarie 2020, 13:02)

    Casargoz [utilizator]

    Sa nu facem diferente nici fata de civilii care va sustin: contractorii care va repara radare in aceleasi conditii de risc, care va repara tehnica militara pentru ca voi ati facut unitatile de reparatie muzee.
    Da de ce sa nu facem ca la americani:
    "retragerea" sa aiba beneficii :bursa pentru facultate si loc de munca in idustria de aparare pana la 60 de ani.
    Ca tot nu e mare lucru de facut se sableaza piraniha si se vopseste sa ca nu zicem ca nu facem nimic.
  • +13 (15 voturi)    
    Cei mai prosti (Duminică, 9 februarie 2020, 13:03)

    yol [utilizator]

    Copii pe care i-am cunoscut, in cartier, in anturajul meu si in general in Romania, alegeau sa se faca politisti sau militari.
    Eu chiar cred, cred ca acest nea Gigel, care nu reuseste sa vb public, nu intelege pensiile contributive. Nu intelege ca aia care au operatiuni pe teren, in zone periculoase, sa fie platiti pe masura, iar cei ce nu, minim pe economie. Un militar de birou = femeie de serviciu, hai sa nu ne mai mintim atat!
  • +10 (12 voturi)    
    Pentru toti care mor la locul de munca. (Duminică, 9 februarie 2020, 13:53)

    Marionette [utilizator]

    Ca esti militar, ca esti constructor, ca muncesti la privat, ca muncesti la stat, este posibila o pensie speciala echivalenta cu venitul acestuia la momentul respectiv pe perioada pe care traiesc sotia, copiii, parintii la alegere.
    De asemenea pentru rani care duc la handicap dar nu la moarte.
    In rest: esti militar si-ti vajaie gloantele la ureche dar scapi cu bine si ai si salariul mare? Inseamna ca si contribui mult si ca vei avea o pensie nespeciala mare.
  • +15 (19 voturi)    
    și în Decembrie 1989 tot misiune specială (Duminică, 9 februarie 2020, 14:02)

    visio [utilizator]

    au fost..când treceau cu tab-urile peste români...acum, burtoșii vor pensii speciale...specialitatea se dă pentru merite speciale....
  • +8 (14 voturi)    
    Nea” Ciuca (Duminică, 9 februarie 2020, 14:24)

    sipu [utilizator]

    Lasa vrajeala, pensia speciala este pentru persoane care au merite deosebite . Cum sa pui pe picior de egalitate unul care ”freaca menta” in birou cu unul care a fost in Afganistan si nici ala din Afganistan care a ramas la cazarma nu merita pensie speciala . PENSIA SPECIALA este pentru soldati care isi RISCA VIATA , nu toti mameluci .
  • +7 (11 voturi)    
    dar daca a r fi invers ?! (Duminică, 9 februarie 2020, 14:47)

    ics_11 [utilizator]

    dar daca marea majoritate a populatiei ar avea pensia egala cu 90% din ultimul venit ?! i-ai vedea pe toti astia care sustin acum ca merita altfel de pensii cum ar sustine ca si ei au aceleasi drepturi si ca vor si ei 90% din ultimele venituri. vor vrea si ei pensii ca ale tuturor.
  • +7 (11 voturi)    
    Diferente doar justificate (Duminică, 9 februarie 2020, 16:14)

    Obi Wan [utilizator]

    Inteleg argumetatia din articol insa ... as putea avea o intrebare: care-i diferenta intre un economist de la MApN (ce nu a iesit din birou vreodata si care la 45 de ani iese la pensie) si unul de la Ministerul Economiei, ministerul X sau Y ori chiar un economist dintr-o companie privata? Diferenta nu trebuie sa fie una ce tine de gradele acordate in timpul muncii de birou.
    Diferentele ar trebui sa fie in natura muncii, la specificul activitatii atat de speciale incat sa justifice aceste pensii.
    As putea aduce in discutie orice alta pozitie din schema MApN cu orice pozitie la alta entitate publica sau privata.

    Sunt restrictii in timpul vietii profesionale, este de inteles ca trebuie sa primeaca spor la salariu (tot in timpul vietii profesionale) si in functie de care se aplica principiul contributivitatii pentru calcularea pensiei.

    Pensia, stimati cititori, este sprijinul pe care il acorda statul atunci cand nu mai poti presta munca, iar plata efectiva tine de cat poate statul la acel moment. In Romania insa a capatat alte valente datorita legilor scrise anapoda.

    Cu diferente de genul celor existente (unii mai speciali decat altii) prevad o continua drenare a oamenilor spre exteriorul frontierelor. As vrea sa mai vad atunci de unde bani chiar si pentru acele pensii speciale. Am zis ...
  • +6 (10 voturi)    
    Mi se pare normal ce spune si sunt de acord (Duminică, 9 februarie 2020, 16:44)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    De aceea fondul de pensii pentru armata trebuie calculat cu pensii speciale pentru cei care au fost in misiuni, cu pensii normal pentru restul, atentie, am spus CALCULAT. Dupa care suma totala sa se imparta la toti in mod egal. Sa vedem daca si atunci vor spune ca e just pentru ca sa fie remunerati si cei din birouri cu pensii speciale.
  • -6 (12 voturi)    
    Dilemă.. (Duminică, 9 februarie 2020, 16:44)

    spirache [utilizator]

    Totul se reduce la un singur lucru? Chiar avem nevoie de Armată? Evident că militarii trebuie sa aibă obligații și incompatibilități prevăzute de lege, că altfel și-ar lua-o in cap și am avea tot felul de junte că în America Latină, Myanmar, Thailanda sau Turcia. Din câte știu pe noi oricum ne apără NATO, deci nu are rost sa cheltuim atâția bani cu rachetele și avioanele astea. Important pentru noi ca societate este să fim toleranți, să punem capăt violenței între popoare, sa promovăm ideologia LGBTQIA in grădinițe și școli și să vânăm fluturi.
  • +13 (15 voturi)    
    normal (Duminică, 9 februarie 2020, 16:50)

    oldman_boy [utilizator]

    Și ăla de la fanfară sau cel de la popotă tre să beneficieze de pensii speciale.
  • +9 (11 voturi)    
    Domnule ministru CIUCA (Duminică, 9 februarie 2020, 22:35)

    dincannes [utilizator]

    … sunteti ministrul APARARII !
    Va rugam sa ne APARATI de obraznicii, care vor pensii speciale !
    .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by