Contractul uriaș pentru 942 de camioane militare Iveco. Ministrul Ciucă: „Începând cu al 301-lea camion, ele vor fi produse în România”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 februarie 2020, 12:37 Actualitate | Defense


Iveco DV High Mobility Truck 6X6
Foto: Iveco
Armata a semnat recent un contract de peste 216 milioane de euro pentru 942 de camioane IVECO, primul contract subsecvent dintr-un acord mai larg ce prevede livrarea a peste 2.900 de camioane și platforme militare. „Începând cu cel de-al 301-lea camion, acestea se vor produce în România”, spune ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, care vorbește de un offset de 80%.

Iveco va livra în următorii patru ani 942 de camioane militare și platforme de transport pe roți în diverse configurații conform unui contract semnat în ultima zi a anului trecut. Contractul cu o valoare de peste 216 milioane de euro (fără TVA) este primul contract subsecvent dintr-un acord mai larg ce prevede livrarea a peste 2.900 de camioane și platforme militare încheiat cu Iveco.

„Camioanele IVECO au fost achiziţionate în mai multe secvenţe”, spune Ministrul Apărării Nicolae Ciucă, într-un interviu acordat pentru „Ora Armatei”.

„Am avut o secvenţă, un contract subsecvent, ca să vorbim mai concret, în care am achiziţionat 173 de astfel de mijloace, ulterior, atunci când au fost create condiţiile tehnice să poată să fie derulată procedura şi încheierea unui contract-cadru pentru achiziţia atât a autocamioanelor, cât şi a platformelor derivate necesare înzestrării Armatei României, s-a întâmplat şi astăzi vorbim despre un contract de aproximativ 2.900 de camioane, într-un prim acord de 942 de camioane”, explică Ciucă.

„Din elementele de angajament ale furnizorului pot să menţionez că, începând cu cel de-al 301-lea camion, acestea se vor produce în România. Unde anume - este decizia furnizorului împreună cu structura responsabilă din Ministerul Economiei, şi anume Oficiul de Compensare a Achiziţiilor de Tehnică Specială, şi aceasta urmează să se concretizeze într-o decizie, sperăm noi, cât mai curând posibil. Nu este vorba de speranţa noastră, ci este vorba de obligativitatea din contract pentru că, încă o dată, cel de-al 301-lea mijloc auto trebuie să fie integrat în România”, mai spune ministrul Apărării.

Ciucă mai precizează că „în baza contractului de offset, 80 la sută din valoarea contractului fără TVA trebuie să se întoarcă în economia naţională”.

Conform unui comunicat publicat in ianuarie de către Iveco Defence Vehicles, contractul subsecvent semnat cu MApN prevede patru tipologii de vehicule militare din gama Iveco High Mobility - 4x4, 6x6, 8x8 și 8x8 Prime Mover - care la rândul lor vor fi împărțite în 16 variante diferite, cu o treime având cabină blindată.

Compania mai amintește că Armata Română a mai achiziționat 57 de camioane militare de la Iveco în 2015 și alte 173 de camioane militare în 2017.

Contractul prezent este parte a unui acord cadru semnat cu Iveco în urma unei mega-licitații lansate de MApN în iulie 2018.



Camioane Iveco aflate în dotarea Armatei Române
---

Conform caietului de sarcini, acordul prevede 2.902 de paltforme multifuncționale (8X8, 6X6 și 4X4), împărțite astfel:

Autocamion de transport capacitate mică ACMC - 254 bucăți
Autofurgon frigorific AFF - 59 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD - 536 bucăți
Autocamion de transport capacitate medie ACMD- MAC (șasiu camion tactic) - 499 bucăți
Autocamion cu oblon ridicător AOR - 21 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS - 284 bucăți
Autocamion transport container specializat ATCS-MAC (șasiu camion tactic) - 34 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL - 89 bucăți
Autocisternă CL de capacitate medie ACCL-MAC (șasiu camion tactic) - 40 bucăți
Autocisternă apă de capacitate medie ACAP - 102 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR - 503 bucăți
Autocamion de transport capacitate mare ACMR-MAC (șasiu camion tactic) - 108 bucăți
Ansamblu Autotractor cu șa – cap tractor ATS cu Semitrailer pentru transport echipament greu și agabaritic STEG - 119 bucăți
Autotractor cu șa – cap tractor ATS-MAC (șasiu camion tactic) - 13 bucăți
Autotranscontainer ATC - 199 bucăți
Vehicul cu troliu și macara pentru recuperare și evacuare VRE - 42 bucăți






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15853 vizualizari

  • -8 (14 voturi)    
    „Vor fi produse”. UNDE? DE CINE? (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 13:05)

    Tayen [utilizator]

    Ăstea sunt elemente definitorii. Unde și de către cine vor fi produse la noi? Și ce anume? Ce părți vor fi făcute la noi?
  • -8 (16 voturi)    
    titlu: vor fi produse in Ro (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 13:27)

    oldman_boy [utilizator]

    Apoi aflam ca vor fi integrate in Romania.
    Ca la puzzle, ei iti dau toate piesele, tu doar le asamblezi
  • -8 (12 voturi)    
    de la 301 pana la 309 (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 14:13)

    voxpopulix [utilizator]

    Au rezolvat si problema pentru autostrazi si industria auto. Cum nimeni nu vine aici pentru ca au cum sa trimita productia spre vest, ne-am gandit noi sa platim o companie sa produca ceva ce nu trebuie trimis.


    Unde fac fabrica? Langa minister sau direct in autobaza?
    • +6 (12 voturi)    
      Cât interes ! (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 15:00)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Dacă ați fi români ați ști că România are multe capacități industriale funcționale,care să poată asimila producția de camioane.Mă refer numai la Societăți comerciale specializate să fabrice echipamente militare.
      • -3 (5 voturi)    
        Oare? (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 18:22)

        Thexy [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Poti enumera 4-5 din cele multe capabile sa fabrice camioane militare?
  • +4 (8 voturi)    
    Cetateni romani ! (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 15:40)

    pakla [utilizator]

    Nu conteaza Unde si cum se produc , ci conteaza si zic ff mult faptul ca armata se doteaza cu armament puternic ... as fi achizitionat si submarine nucleare si bombardiere etc. In zona acea strategica , Romania trebuie sa devina o Superputere military ,EU va da bani.

    Foarte bine a facut, excellent plan for MAPN!! Cat maimult si cat mai repede ! Mai ales ca avem sustinearea SUA.
  • +4 (4 voturi)    
    O idee... (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 16:51)

    DrDoc [utilizator]

    Containerizarea a schimbat paradigma transporturilor civile. Ganditi-va ca un mare numar de camioane militare ar putea transporta o mare diversitate de containere self-suported: frigorifice, apa, armament (lansatoare de rachete), statii radar. Pretul per camion ar fi mult mai mic, containerele ar putea fi depozitate aproape de zona sensibila (o linie a frontului exista numai in razboiul clasic), containerele ar putea fi transportate si aerian sau naval. In plus, containerele pot fi depozitate in centre locale, intretinute, transportate si cu mijloace civile de transport..
    • +1 (1 vot)    
      Pai cumpara si trans-containere... (Vineri, 14 februarie 2020, 22:34)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui DrDoc

      Daca citeai cu atentie:
      Autotranscontainer ATC - 199 bucăți
      Autocamion transport container specializat ATCS - 284 bucăți
      Autocamion transport container specializat ATCS-MAC (șasiu camion tactic) - 34 bucăți
      Probabil ca nu au nevoie sa fie toate pt containere... Pe front nu te asteapta un terminal de containere cu macara... ca intr-un port.
  • +1 (1 vot)    
    O veste superba! Bravo Ciuca! (Vineri, 14 februarie 2020, 22:37)

    Urzitoru [utilizator]

    O veste excelenta! Fara logistica nu poti duce un razboi sau operatiuni pe timp de pace! Indiferent de ce arme ai avea! Mai ales ca la noi s-a ajuns atat de grava situatia camioanelor, incat s-a dovedit un pericol mortal pt soldatii nostri!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by