​de profesie: Medic in Romania

Presedintele CNAS, Cristian Busoi,a discutat online cu cititorii despre banii pe care-i platim pentru asigurarea de sanatate: unde se duc si ce se intampla cu ei? 

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 23 iulie 2013, 20:44 Actualitate | De profesie Medic in Romania


Cristian Busoi
Foto: cristianbusoi.eu
Dupa ce in ultimii patru ani a fost departe de Bucuresti, fiind europarlamentar la Bruxelles, liberalul Cristian Busoi a primit in aceasta vara functia cea mai importanta financiar din sistemul medical romanesc: presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. Ce va face cu aceasta functie?

Cum va colabora cu un ministru al Sanatatii care a intentionat, in mai multe randuri, sa desfiinteze institutia pe care astazi o conduce? Ce solutii are fostul europarlamentar pentru cresterea salariilor medicilor? Una dintre prioritatile anuntate de catre noul presedinte CNAS este transparentizarea CNAS. Cristian Busoi a discutat online cu cititorii HotNews.ro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4007 vizualizari

  • SIUI (Marţi, 23 iulie 2013, 23:01)

    Ion [anonim]

    Ce parere aveti de SIUI, va elimina fraudele din sistem?
    Medicii se plang ca apar probleme in folosirea sistemului, iar corectitudinea datelor din el e la fel de problematica.
    Cine este responsabil? Cunosc cazuri de pacienti care apar neasigurati desi contributiile sunt platite.
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:52)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      SIUI este un sistem imperfect, care este insa extrem de util pentru a avea o strategie coerenta asupra sistemului. Unul dintre obiectivele prioritare pe care le-am asumat este acela de a imbunatati SIUI si de a finaliza cardul de sanatate si dosarul electronic, care vor reduce mult fraudele din sistem.
  • vesnica reforma (Marţi, 23 iulie 2013, 23:20)

    andrei barbu [anonim]

    Dupa o experienta de cca saptesprezece ani in sanatatea privata di Romania si relatie cu CAS inca de la infiintare mi-as permite sa-i pun Dlui Presedinte doua intrebari;
    1. Enumerati doua criterii concrete care stau la baza fundamentarii anuale a bugetului gestiont de CNAS respectiv CAS-urile judetene-repartizarea resurselor pe domenii avand un profund caracter discriminatoriu ?
    2. In pofida obligatiei legale a caselor judetene inclusiv al CNAS de a practica un minimum de transparenta a informatiilor publice exista dupa cincisprezece ani de functionare a caselor site-uri ale acestora care sunt "blindate cu ecrane de plumb" pentru a ascunde informatiile.Cum este de ex posibil ca in 2013 CNAS sa nu aiba public pe site bugetul aferent anului in curs ?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:56)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei barbu

      Bugetul partea de venituri este compus din ce se colecteaza din 5.5 plus 5.2%, la care se adauga bani suplimentari la buget. Cheltuielile cele mai importante sunt pe spitale (36%) pe baza numarului de paturi, sistem DRG, TCP si alte criterii obiective, medicamentele gratuite si compensate (in functie de consumul anului precedent), programele de sanatate (in functie de numarul de pacienti), medicina de familie (per capital si per serviciu).
      In cateva saptamani site-ul CNAS va fi mult schimbat, iar de o luna de cand sunt presedinte CNAS am raspuns la toate invitatiile publice, media, si am comunicat cat mai deschis si mai transparent.
  • propunere (Marţi, 23 iulie 2013, 23:35)

    RedCard [anonim]

    1 - E normal sa i se spuna unui platitor de CAS ca nu mai sunt fonduri deoarece banii au fost consumati de categorii care DOAR consuma? (ca derbedeii care, din plictiseala sau indiferent ce altceva, se taie si apoi terorizeaza personalul medical)
    2 -propun o suprataxare a celor care se expun constient, benevol si inutil [fumatori, scandalagii samd]
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:58)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui RedCard

      1. Filosofia sistemului social de asigurari de sanatate, oriunde in lume, se bazeaza pe principiul solidaritatii.
      2. Sunt de acord cu principiul de a gasi metode de a descuraja pe cei care se expun constient riscurilor, nu stiu exact cum ar functiona in practica. Daca aveti o propunere concreta, va rog mult sa mi-o trimiteti
  • Intebari (Miercuri, 24 iulie 2013, 0:09)

    cosming [anonim]

    1. De ce suntem obligati sa platim aceste contributii la asigurarea de sanatate iar cand mergem la medic nu se foloseste integral asigurarea de sanatate ?
    2. Cum putem renunta definitiv la aceasta asigurare si cum putem sa ne recuperam investitia ?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:00)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosming

      1. Sistemul romanesc functioneaza pe principiul obligativitatii asigurarii sociale de sanatate si pe principiul solidaritatii, cand se va introduce pachetul de baza, social, va fi mult mai bine definit si mai clar la ce beneficiati ca servicii medicale in baza asigurarii.
      2. Nu puteti decat in conditiile legii
  • Transparenta (Miercuri, 24 iulie 2013, 0:21)

    AlinL [utilizator]

    M-am uitat si eu acum pe site-ul CNAS. Nu am gasit bugetul pe anul in curs. Daca este, e ingropat pe undeva. Site-ul probabil ca se doreste exhaustiv - ma tem ca sfirseste prin a fi prolix. Pentru un website romanesc nu este insa chiar f. rau. Am vazut mult mai rau (website-ul MS).

    Intrebarea: credeti ca puteti publica pe site la vedere bugetul CNAS pe 2013? Un .pdf nu e rau dar daca ar fi insotit de o sinteza in Excel as fi impresionat.
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:02)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui AlinL

      Da, il vom publica repede, insotit de explicatii care vor fi usor de inteles. Asteptam si rectificarea sa vedem care va fi suma finala.
  • intrebari pentru presedintele CNAS (Miercuri, 24 iulie 2013, 0:30)

    mihai [anonim]

    1- de ce nu lasati asiguratul sa aleaga clinica si medicul (privat sau de stat), urmand ca CNAS sa plateasca pretul prestabilit, iar diferenta sa fie suportata de pacient?
    2-de ce nu verificati achizitiile publice la care a fost aleasa oferta cu preturile cele mai bune dintre cele depuse, dar cu mult mai mari decat cele din piata?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:05)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      1. Pacientul e liber sa o faca pentru majoritatea serviciilor, decizia politica fiind de a face unele nuantari in cazul spitalizarii continue, din motive care au fost facute publice.
      2. Achizitiile spitalelor si a altor furnizori nu sunt in competenta CNAS, sunt alte institutii care verifica aceste lucruri. Imi doresc insa sa schimbam legea si sa infiintam in cadrul CNAS o directie puternica de control si antifrauda care sa poata fi mult mai eficienta.
  • contestatii somatii si titluri executorii (Miercuri, 24 iulie 2013, 1:56)

    andrei [anonim]

    Cat timp mai intentionati sa continuati practica aberanta de a trimite decizii de impunere impreuna cu somatii de plata pentru penalizari calculate retroactiv? Chiar trebuie sa mergem toti in instanta ca sa fie anulate penalizarile? Tribunalele sunt deja pline de contestatii, iar CAS-urile (mai nou ANAF) fac slalom legislativ si se folosesc de tot felul de tertipuri ca sa forteze contribuabilii sa plateasca penalizari calculate retroactiv. Sunteti atat de cinici incat sa considerati ca din totalul celor pe care incercati sa-i pacaliti doar un procent mic merge ininstanta sa faca contestatie si astfel sa iesiti pe plus?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:06)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Aceste decizii sunt trimise de institutiile statului (ANAF) conform legii, care impune inclusiv penalizari
  • Echipamente scumpe nefolosite (Miercuri, 24 iulie 2013, 2:02)

    andrei [anonim]

    Ati avut curiozitatea sa cereti o lista a echipamentelor cumparate de diverse institutii medicale din tara si decontate de CNAS care stau neinstalate de ani de zile? E vorba de servere, CT-uri, imprimante de film radiologic, aparatura de laborator de ordinul sutelor de mii de euro cumparate prin licitatii si care zac in depozite fara sa fi fost macar despachetate. Si atunci noi de ce sa platim risipa si spagile?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:08)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Stiu ca Ministerul Sanatatii are in atentie acest subiect si a facut deja controale amanuntite pentru a descopei astfel de situatii, e in competenta ministerului, noi nu putem face controale pe achizitii.
  • plata unor servicii inexistente (Miercuri, 24 iulie 2013, 6:03)

    T34 [anonim]

    Stimate domn, permiteti-mi, va rog, sa va adresez doua intrebari:

    1. Vi se pare normal ca intr-o tara membra a UE cetatenii sa fie obligati sa plateasca servicii de care nu beneficiaza in realitate? Intrebandu-va pe dumneavoastra, ma refer in special la cotizaia catre CNAS, dar pot fi date si alte exemple. Stim cu totii ca, desi contribuabilii platesc lunar aceasta cotizatie catre CNAS, spitalele nu au instrumentar, medicamente si consumabile, iar pacientii trebuie de multe ori sa le cumpere din venituri proprii daca vor sa beneficieze de ingrijiri corespunzatoare, ca medicii, asistentele si infirmierele din sectorul medical public nu isi baga in seama pacientii daca nu le umplu in prealabil buzunarele, ori ca multe spitale au stabilit diferite taxe ad-hoc (ex: "taxa pe sala de operatii"). Deci: ce rost are aceasta cotizatie catre CNAS, daca intr-un mod sau altul trebuie platite ingrijirile medicale si "altfel", mai putin legal?

    2. Nu credeti ca existenta casei OPSNAJ, in unitatile medicale ale careia personalul din armata, politie, jandarmerie, servicii secrete si justitie beneficiaza de ingrijiri mult superioare celor de care beneficiaza "muritorii de rand" in spitalele si policlinicile tarii este un model de DISCRIMINARE POZITIVA, tinand cont ca:
    a) cei din aceste structuri beneficiaza de servicii medicale superioare desi platesc, in esenta, mult mai putin decat ceilalti contribuabili, prin prisma faptului ca au multe gratuitati medicale;
    b) OPSNAJ nu se descurca doar din venituri proprii, ci cheltuie si din banii cotizati de contribuabili care nu ii sunt membri?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:14)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui T34

      1. Aveti perfecta dreptate, nu e normal, lipsa de medicamente, consumabile, arata un deficit major de management, mai ales in acele spitale care consuma peste 80% din buget pe salarii si nu mai au fonduri pentru restul de cheltuieli. In ceea ce priveste platile informale, ele sunt o rana deschisa a sistemului de sanatate romanesc. Am vazut ca in ultimul timp institutiile statului au inceput sa intervina in acele cazuri in care se depasise mult limita si pacientii erau fortati, conditionati sa ofere bani.
      2. Nu cred ca exista o comparatie intre serviciile primite de cei din sistemul public general si asiguratii OPSNAJ, si acolo se intampina dificultati similare. Poate ca unele spitale din sistemul militar sunt mai bine organizate, mai curate, mai disciplinate, dar acolo au acces si pacienti nemilitari, deci e un beneficiu pentru toti
  • Incompetenta cine o plateste (Miercuri, 24 iulie 2013, 6:27)

    Bogdan Corneliu [anonim]

    Am avut pfa cateva luni in 2011/2012, platile au fost facute (am chitantele) dar totusi in 29 iunie 2013 am ridicat o sesizare de executare silita de la finante
    cum ca nu as fi platit nimic in acea perioada, cu toate ca in 31 octombrie 2012 mi s-a zis tot de la finante ca mai trebuie totusi sa platesc 33 de lei
    (ceea ce am si facut), ar fi fost ceva penalizari de intarzieri...
    A trebuit sa depun acte (2 iulie 2013) la sanatate pentru a primi dovada platilor facute, au trecut 15 zile lucratoare dar tot mai trebuie sa astept, sper
    totusi sa nu mi se blocheze conturile prea curand.
    Cui din cadrul CNAS Timis trebuie sa-i multumesc pentru incompetenta imensa de care a dat dovada? Ce garantie am eu ca peste un an nu voi fi din nou in aceasta situatie, sa fiu nevoit sa platesc alte sume (mentionez din nou, in octombrie 2012 mi s-a spus de la finante ca dupa ce platesc acele penalizari voi fi pe zero).
    Multumesc
  • Imposibilitate contactare Cas Brasov (Miercuri, 24 iulie 2013, 8:12)

    Todor Lorant [anonim]

    Am primit o decizie de impunere eronata de la Casa judeteana Brasov. Pentru a clarifica situatia ar trebui sa prezint cateva documente. Pentru a afla care sunt aceste documente am incercat sa obtin informatii pe numerele de telefon afisate pe situl casbv.ro. Dupa 4 ore (!) de incercari de a suna telverede sau celalalt numar am renuntat. Am trimis si email cu intrebarile mele pe adresa gasita tot pe site, insa tot nici un raspuns. Cum este posibil ca o institutie finantata din impozitele noastre sa functioneze in acest fel?
  • Arierate (Miercuri, 24 iulie 2013, 8:23)

    George [anonim]

    Zilele trecute Ponta s-a laudat ca a terminat cu bine toate angajamentele cu FMI. Unul din aceste angajamente se referea la plata arieratelor catre sistemul sanitar precum si introducerea unui mecanism care sa previna acumularea de noi arierate. Suntem la sfarsitul lunii iulie iar de la CNAS s-au platit catre farmacii facturile emise de acestea in luna septembrie anului 2012. Am doua intrebari:
    1. Cand credeti ca se vor efectua platile aferente anului trecut, cu termen scadent 180 de zile?
    2. Cand credeti ca se vor efectua platile aferente anului 2013, cu termen scadent 60 de zile?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:17)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      In iulie 2013 am platit facturile lunii septembrie 2012 (conform regulii platii la 300 zile). Din august vom plati cate 2 luni - oct 2012 (plata la 300 zile) si aprilie 2013 (plata la 60 zile plus 30 zile validarea), conform legii romanesti 72/2013 si a directivei europene pentru combaterea platilor intarziate. Plata a 2 facturi reprezinta un efort financiar foarte important, pe care sper sa il putem duce la capat cu sprijinul Guvernului si al premierului
  • decontare cheltuieli (Miercuri, 24 iulie 2013, 8:46)

    Pop [anonim]

    Din data de 17.11.2011 am depus actele doveditoare pentru decontarea unei operatii efectuate la Szeged.Nici pana in prezent nu i-am primit desi mi s-au promis.Credeti ca pana "dau coltul"voi primi banii ?Pop Radu Sava ,73 ani,Timisoara.
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:19)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pop

      Una dintre probeleme grave pe care le-am semnalat public inca de la instalare a fost intarzierea decontarilor tratamentelor externe, datorita lipsei de personal care ar trebui sa faca verificari. Am suplimentat saptamana aceasta personalul de la alte directii, nu va promit ca vom ajunge la zi intr-un timp scurt, dar un progres se va vedea
  • nedumerire (Miercuri, 24 iulie 2013, 9:29)

    vf [anonim]

    Daca sunt salariata si platesc pentru asigurari de sanatate la CNAS, de ce a trebuit sa platesc pentru efectuarea unei ecografii la policlinica la care am fost trimisa de medicul de familie?
    Multumesc pentru raspuns!
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:20)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui vf

      In mod normal n-ar trebui, policlinica la care v-a indrumat medicul de familie era privata?
  • Intrebări (Miercuri, 24 iulie 2013, 9:33)

    Marian [anonim]

    1) De ce trebuie să merg la CNAS cu adeverință de la angajator cum că sunt asigurat tot la CNAS (nu în altă parte), când CNAS-ul are toate evidențele din punctul ăsta de vedere? Am pățit asta la depunerea cererii pentru cardul european de sănătate, dar sunt convins că nu e un caz unicat de birocrație inutilă. Vedeți posibilitatea depunerii acestui tip de cerere online în Romănia?
    2) Poate ține mai mult de partea politică, dar cum vedeți dvs. personal intenția de a interzice accesul unui pacient la fondurile publice pentru care a cotizat sau cotizează și care decide să se trateze în mediul privat?

    Vă mulțumesc!
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:22)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      1. Da, e unul dintre obiectivele pe care mi le asum, sa se poata verifica online in orice situatie.
      2. Nu toate serviciile din mediul privat pot fi acoperite din bugetul CNAS
  • Raspunderea contribuabilului (Miercuri, 24 iulie 2013, 9:42)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Eu raspund pentru plata la zi a asigurarilor de sanatate. Daca nu platesc nu am drepturi.

    Dvs cum raspundeti si cand , fiind platit bine din banii mei, pentru ca nu faceti ce promiteti ?
  • concedii medicale (Miercuri, 24 iulie 2013, 9:43)

    Daniela [anonim]

    Sunt bolnava de cancer. Sunt in concediu medical si pe deasupra angajata OLTCHIM. Concediiile medicale nu sunt decontate la timp de CNAS iar Oltchimul nu functioneaza (ministrul poet spune gogosi cu funtionarea la 30%). Trebuie sa-mi platesc medicamentele, consultatiile si majoritatea analizelor. Va intreb, domnule cu ce ? Sper sa nu aveti bolnavi in familie cu problemele mele si ale majoritatii bolnavilor de cancer. Va intreb cum sa ma mai descurc? Cum sa incetinesc evolutia acestei boli? Coborati din cerurii domnilor. Ati vrut la putere ca sunteti mai buni si mai destepti. V-am acordat incredere. Acum rezolvati problemele . Ati avut timp destul de gandire.
  • Eficientizarea sistemului (Miercuri, 24 iulie 2013, 10:03)

    petrica [anonim]

    1. Putem spera in diversificarea ofertei de asigurari de sanatate prin aparitia unor case private?
    2. Aveti relatii de afaceri cu operatori in sistemul de sanatate? Poate ne spuneti care sint metodele prin care se scurg banii din bugetul casei catre privati(angajati la stat sau nu)
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:29)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui petrica

      1. Casele private care sa gestioneze asigurari complementare sunt binevenite, e nevoie insa de stabilirea pachetului social si de deductibilitati fiscale care sa incurajeze cetateanul sa isi faca asigurare privata.
      2. Nu am relatii de afaceri, am insa un dialog transparent si corect cu toti actorii din sistemul de sanatate. Din pacate nu toti banii sunt cheltuiti eficient sau corect, de asta imi doresc infiintarea unei directii de control si antifrauda in CNAS
  • taxa (Miercuri, 24 iulie 2013, 10:25)

    Ivanov Cornelia [anonim]

    Va rog sa-mi spuneti , referitor la banii pe care ii luati pentru activitatea ca PFA, daca acestia se vor regasi pe cardul de sanatate , avind in vedere ca la nevoie sa ne fie de folos. Pina acum, platim atitia bani , dar nici macar o aspirina nu primim..Multumesc de raspuns..
  • Medicamente inovative (Miercuri, 24 iulie 2013, 10:47)

    Pacient [anonim]

    Buna ziua,

    In ultimele luni se tot vorbeste in media de actualizarea listei de medicamente. Iin contextul in care exista pacienti pentru care fiecare zi de amanare a actualizatii conteaza, cine isi asuma raspunderea pentru decesele acestora? Ne tratam cu medicamente vechi in timp ce semenilor nostri li se ofera posibilitatea de a se salva iar dumneavoastra trebuie sa stiti acest lucru cel mai bine. Astfel, cand credeti ca vom avea si noi aceasta sansa? Dupa ce vom muri?
  • Contributii (Miercuri, 24 iulie 2013, 10:52)

    Cezar [anonim]

    Stimate domnule,

    Conform functiei de europarlamentar cred ca sunteti constient de faptul ca romanii platesc una dintre cele mai mici contributii la sanatate, asta dupa ce un ministru stralucit s-a gandit sa o reduca acum cativa ani. In conditiile in care autoritatile din sanatate se plang de lipsa banilor de ce nu se revine la vechea contributie care ar aduce mai multi bani la buget? Evident e din motive pur electorale caci la alegeri ar primi USL-ul o palma peste obraz. Pentru refeorma iti trebuie si curaj! De asemenea, coruptia din sistemul sanitar cand aveti de gand sa o starpiti?
  • Incompetenta si neprofesionalism (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:17)

    Animotos [utilizator]

    1. De ce CNAS nu are baza de data cu persoanele noi intrate in campul muncii care NU au platit contributia si de ce nu le instiinteaza la timp pentru restantele dobandite? Totul se bazeaza pe declaratia "CINSTITA" a cetateanului in momentul cand isi face PFA , firma etc. , dupa care CNAS trimite retroactiv de pana la 5 ani penalitati si majorari cu sume aberante de care cetateanul nu stie , nu a fost informat si nici nu i s-a trimis Decizia de impunere. Toate aceste fapte conduc pana la urma cetateanul in instanta si castigarea somatiei de executare silita. Va rog sa ne explicati ce inseamna asta , intr-o tara membra UE?
  • drepturile omului (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:17)

    Nae [anonim]

    Stimate domn,

    situatia in care un pacient care a cotizat 40 de ani la sanatate vine sa-si faca primele analize din viata si este pus sa plateasca pentru analize si medicamente banale dar vitale tine de Curtea Internationala. Nu e vorba de normalitate, bun simt, moralitate sau chiar legalitate - sunt cuvinte prea blande. Cum ar fi ca fiecare pacient sa dea in judecata statul roman pentru nerespectarea dreptului la viata? Nu credeti ca are tot dreptul? Toate ingineriile sistemului cum ar fi analize/medicamente gratuite doar in primele zile ale lunii, plafonarea analizelor in spitale (si universitare bucurestene) la sume ridicole de 100-150 roni si multe altele, nu aduc a cinic experiment nazist?
  • eliberare card european de sanatate pensionarilor (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:18)

    Mihai Stefanescu [anonim]

    De ce in pofida a milioane de euro cheltuiti pentru sisteme si programe informatice un pensionar (inclusiv cei cu grad de invaliditate) este nevoit sa prezinte o multitudine de documente (documente care de fapt se afla in evidenta institutiilor si organismelor statului inclusiv in cea a CASMB sau administratiei locale)? Exemplu la CASMB stai la coada la parter pentru adeverinta de asigurat si sui cu ea la etaj si o predai. Pentru ce se mai foloseste evidenta electronica a cotizatiilor ?
    Multumesc anticipat1
  • medicamente (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:25)

    calinescu maria [anonim]

    De la inceputul anului au existat promisiuni din partea M.S.ca se vor plati la zi facturile ptr.Rp.grat.si comp.Astazi 24.07.2013 au intrat in contul Trezoreriei 80% din factura din sept.2012.In contractul cadru 2013-2014 este stipulat la art.11"decontarea facturilor la 60 zile"Care este realitatea si cum se descurca farmaciile cu plata la depozite?
  • reforma? :) ok (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:25)

    just curious, without any hope [anonim]

    cand pacientul nu va mai beneficia de ORICE, ORICAND, de oricate ori, indiferent daca plateste sau nu taxe ? mai ale ultima varianta

    cand se vor reduce cele 85% inutile dintre internari - cam acest procent pot fi rezolvate in ambulator sau la MF, avand nu boli grave, ci inchipuite, sau fortate...

    cand apar renumitele pachete de servicii?

    Cand va fi concurentiala piata asigurarilor de sanatate?

    prea mare birocratie, colectare slaba a fondurilor, salarizari, calitate tot mai slaba a personalului
  • de ce ? (Miercuri, 24 iulie 2013, 11:45)

    petru pop [anonim]

    de ce mai platim si pensionarii CAS,daca medicamente nu primesti in spitale ,la fel si compensatele.
  • O intrebare si o recomandare (Miercuri, 24 iulie 2013, 12:33)

    SRA [utilizator]

    1. Am transmis pe FB Dsale câteva exemple din modelul elvetian de sanatate si nu am avut nici un raspuns, il astept !!!

    2. Dan Mașca a mentionné votre nom dans un commentaire.

    Dan a écrit : « Totodata este interesant domnul Busoi sa preia modelul elvetian, mai ales ca ii ofer gratuit, tradus in limba romana, un raport realizat la comanda REEA si platit din surse private si care poate fi preluat de la aceasta adresa : http://blog.inmures.ro/2012/12/raport-asupra-sistemului-elvetian-de-asigurari-de-sanatate/ ?

    Iar daca chiar doreste ii furnizez toate legile la care se face referire in raport traduse si acelea in limba romana, iar domnul Stefan Radoveanu cu siguranta ca ii poate oferi consultanta cum sa implementam tarmed.ch in Romania si sa avem intr-un timp scurt un sistem functional al asigurarilor de sanatate.

    Se poate foarte usor implementa in Romania, daca oameni ca Busoi, Nicolaescu, Arafat ar dori. »

    2.1 Vasile CEPOI are déjà draftul pregatit de specialisti in domeniu "model elvetian" pentru noua lege a sanatati si asigurarilor de sanatate.

    Tot timpul s-a raspuns sistemul este subfinantat, specialisti spun ca sistemul este foarte bine finantat !!!
    Care este parerea DVS ?

    Merci, cu cea mai mare placere va invit sa cunoasteti in detaliu sistemul nostru

    Stefan RADOVEANU
    Expert Intelligence économique
    GENEVE

    Nb
    Pe ce adresa d'Email putem comunica ?
  • Banii pentru CASS sunt deturnati sau nu? (Miercuri, 24 iulie 2013, 12:42)

    Ricochet [anonim]

    Pe toate statele de plata exista capitolul de plata denumit "contributie pentru asigurari sociale de sanatate".
    Cetatenii sunt astfel informati de guvern ca banii lor munciti din greu sunt destinati sistemului de sanatate.
    In conditiile in care acesti bani NU ajung la bugetul pentru sanatate, ci in marele sac al bugetului national, din care sanatatea primeste o felie mai mare sau mai mica, dar niciodata toti banii colectati si destinati acestui scop, dupa interesele de moment ale guvernantilor, nu credeti ca acest mod de a gestiona banii poarta numele simplu de inselatorie, sau escrocherie de stat?
    Nu credeti ca acest mod penal, in definitiv, de a gestiona fraudulos banii colectati de la cetateni merita atentia justitiei?
  • cardul european de asigurari de sanatate (Miercuri, 24 iulie 2013, 13:11)

    dina [anonim]

    Teoretic se obtine usor..practic este o alergatura epuizanta, iar valabilitatea de numai 6 luni este fara sens.

    Incercati sa simplificati verificarea, eliberarea si majorati perioada de valabilitate.
  • Cat costa Casa de asigurari ? (Miercuri, 24 iulie 2013, 13:16)

    Alexandru [anonim]

    Va rog sa faceti public procentul pe care il retine drept cheltuieli casa de asigurari !
    Daca o banca iti administreaza banii , ea retine maxim 2%, procentul pe care il estimez la 20 % cum vi se pare ? Este normal ca niste functionari sa "fure" de fapt din banii contribuabililor ? Credeti ca daca s-ar face licitatie am gasi un administrator mai ieftin ?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:26)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Conform legii, CNAS poate avea bugetat pentru cheltuieli proprii pana la cel mult 3% din fondurile colectate. Pentru acest an, procentul exact este de 1,75%
  • Telemedicina (Miercuri, 24 iulie 2013, 13:50)

    Razvan [anonim]

    Intrebarea 1:
    In contractul cadru pe 2013-2014 s-a introdus pentru prima data decontarea serviciilor de telemedicina prin "Sistemele dezvoltate de ministerul sanatatii".

    Ne poate spune domnul Busoi in ce constau acele sisteme si care este acoperirea lor actuala?
    Sunt acestea integrate cu sistemele implementate acum - Dosarul Electronic al Pacientului, Cardul Electronic de Sanatate, Reteta Electronica?

    Intrebarea 2:
    Contractul pentru Dosarul Electronic al Pacientului a fost acordat in luna Aprilie cu un termen de predare de 8 luni. Cum anume se poate implementa un asemenea sistem deosebit de complex in doar 8 luni? In ce masura se integreaza acest sistem in strategiile europene (Orizont 2020) cu privire la interoperabilitatea datelor medicale?
  • Asigurarile private de sanatate (Miercuri, 24 iulie 2013, 15:18)

    Sapho [anonim]

    Domnule Cristian Busoi ,lucrez in domeniul asigurarilor si compania la care sunt angajata are o oferta de asigurari private de sanatate pentru persoanele fizice si juridice .Clientii nostri ne intreaba daca este posibil ca acel procent de 5,5 % ce trebuie achitat catre CNAS ar putea fi impartit intre CNAS si un alt Furnizor privat de sanatate intr-un viitor proiect de lege. Clientii nostri isi doresc o alternativa la serviciile medicale de stat , pachete de asigurari conform contributiilor platite catre dumneavoastra . Personal achit 248 Ron /luna catre CNAS si atunci cand am avut nevoie de Serviciul de Urgenta Brasov am primit "ingrijiri " mult sub orice standard european . Va rog sa aveti in vedere clasificarea pachetelor oferite de catre CNAS deoarece nu e in regula sa avem parte de aceleasi servicii( sau lipsa lor) ca o persoana ce achita o contributie la salariul minim pe economie , platesc de 5 ori mai mult doresc servicii de 5 ori mai bune.
    Si ca mine sunt multi altii care doresc sa ceara socoteala Statului Roman pentru banii lor !
  • Card (Miercuri, 24 iulie 2013, 15:29)

    Mihaela [anonim]

    1. Cum veti asigura accesul la asistenta medicala primara,de departe cea mai ieftina si accesibila forma de asistenta medicala,pentru populatia imbatranita,atat din mediul rural cat si din urban,in conditiile aparitiei cardului de asigurat,stiut fiind faptul ca acest segment de populatie este mare consumator de servicii medicale,pe de-o parte,dar si foarte vulnerabil din punct de vedere al functiilor mnezice si cognitive,pe de alta parte?Recte: care este solutia medicului de familie la "-Am uitat cardul acasa/Am pierdut cardul/am uitat codul PIN"?
    2. Ce rol are cardul (de asigurat sau de sanatate?): de a arata starea de asigurat (ceea ce face si SIUI) si atunci nu mai necesita inscrierea datelor medicale,sau este inca o cheie de control pentru serviciile acordate,si atunci nu mai e "de asigurat",ci e de verificare contabila?
  • Dreptul la o viata traita decent (Miercuri, 24 iulie 2013, 15:32)

    Pacient [anonim]

    De ce nu legalizati eutanasia voluntara, pentru ca pacientii cu boli incurabile care nu isi pot permite costul tratamentului sa aiba posibilitatea sa paraseasca viata in mod decent, daca isi doresc acest lucru?

    P.S. Eutanasia fiind optionala, Biserica nu are dreptul sa o interzica ateilor (de exemplu), prin presiuni facute asupra politicienilor pentru a bloca legiferarea ei. Fiecare om trebuie sa fie liber sa decida daca viata mai merita traita, in conditiile degradarii calitatii ei sub un anumit nivel acceptabil.
  • Card national de asigurat (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:05)

    Manuela [anonim]

    1. Cine va distribui si inscriptiona cardul national de asigurat catre si pentru beneficiar ?

    2. Care au fost criteriile de alegere a judetului Arad pentru a pilota distributia si utilizarea cardului ?
  • Cardul de sanatate al copilului (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:17)

    Miruna [anonim]

    Copii inteleg ca nu au card de sanatate, ci sunt trecuti pe cardul unuia din parinti. Ce se intampla cand acel parinte (sau ambii parinti) sunt plecati in delegatie sau concediu? Copilul insotit de altcineva trebuie sa plateasca?
  • Pachet de servicii gratuite (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:23)

    Miruna [anonim]

    Cand veti publica pachetul de servicii gratuite? Cel la care ar trebui sa aiba acces asiguratul indiferent de plafonul laboratorului X sau finantarea spitalului Y?
    • R (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:32)

      Cristian Busoi [hotnews.ro] i-a raspuns lui Miruna

      La pachetul de servicii de baza sau social se lucreaza la Ministerul Sanatatii, noi la CNAS vom sprijini cu informatii si expertiza aceasta decizie pe care o asteptam cu totii
  • bilete de trimitere si card (Miercuri, 24 iulie 2013, 16:23)

    Malina Coatu [anonim]

    1. Care este parerea dumneavoastra despre consulmul exagerat de fonduri prin sistemul "suveica" in clinicile private, unde medici generalisti angajati sunt obligati sa elibereze un numar minim de bilete de trimitere obligatorii pentru decontarea unui numar mare de servicii medicale pe acelasi CNP?

    2. Daca acest nou card de sanatate nu este eliberat copiilor care sunt mari consulamtori de servicii medicale, nu va exista o imagine corecta asupra consumului de servicii medicale, ce parere aveti?
  • fonduri pentru MF (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:21)

    Mihai Moisescu [anonim]

    Credeti ca o reducere a internarilor in spital printr-o activitate a medicului de famile sustinuta este o solutie pentru cresterea bugetului alocat medicinii de familie cu 50%
    Credeti ca o scadere a cheltuielilor pentru retete compensate cu 1% printr-o mai judicioasa prescriere ar putea fi dirijata catre cresterea bugetului alocat medicinii de familie?
  • Intrebare... (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:24)

    Cristian H [anonim]

    Eu mi-am pierdut tatal si fratele (decedati), amandoi avand zeci de ani de munca si plata a asigurarilor.
    Ce se intampla cu acesti bani? Pot fi redirectionati catre familie sau returnati?
  • intrebare (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:35)

    costica [anonim]

    Banii adunati de CNAS unde si cum sunt distribuiti ?!
    Aveti o evidenta lunara, anuala a fiecarui banut adunat de CNAS?
    Unde putem gasi toate informatiile legate de sumele adunate lunar, anual de CNAS si respectiv cheltuielile lunare, anuale ?!
    TOTI banii adunati de CNAS din contributii(mai putin cei 1,75% de care vorbiti) merg in sistemul de sanatate ?!
  • eficientizare case jud si card de sanatate 2 in 1 (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:54)

    Sorin [anonim]

    se pot face economii serioase daca:1. casele judetene se transforma in oficii si in loc de PATRU directori (deneral, rel. contractuale, economic si medic sef) ce au salarii uriase ar fi un sef de oficiu. Contabilitatrea si biroul personal desfiintate la nivel judetean si mutate la o casa teritoriala ca si la politia de frontiera.
    2. Daca tot suntem cetateni romani si europeni sa existe un singur card care pe o fata e card european pe cealalta e card national.(doua carduri la pret de unul) iar valabilitatea la copil sa fie pana la 18 ani nu doar la 6 luni (acum cardul european ca esti copil sau adult e valabil 6 luni- el are un cost de fabricatie si e trimis prin unica firma total pos care costa mult). Sa fie ca la banca card fizic valabil cativa ani (si sistemul il plateste o data) iar valabilitatea lui sa fie functie de calitatea de asigurat. pt 3 cu scuzele de rigoare - persoanele care nu sunt urgenta (urgenta = viata in pericol sa plateasca) atat la ambulanta cat si la UPU. Acolo merg cei ce nu au programare la medicul de familie si nu au bilet de trimitere in ambulatoriul de specialitate pentru ca sunt consultati si beneficiaza de investigatii paraclinice. Infiintati obligatoriu centrele de permanenta si puneti la plata pe cei ce abuzeaza de serviciile de urgenta. Sunt curios daca primesc raspuns
  • In Germania, asigurarea de baza nu este "sociala" (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:59)

    Pacient [anonim]

    1. Ati inceput discutia online cu 2 ore intarziere si ati raspuns la 16 intrebari din 57 (28%). Si ne mai miram ca cetatenii sunt ignorati de catre autoritati, care mimeaza doar preocuparea pentru problemele lor.

    2. In Germania, asigurarea de baza nu este una "sociala". In Germania, toti salariatii sunt obligati sa aiba asigurari de sanatate de stat. Numai persoanele care castiga mai mult de 50.000 Euro pe an pot opta pentru asigurari private. O persoana care opteaza pentru asigurare privata nu poate opta si pentru asigurare de stat. 85% din populatia Germaniei au asigurarea de baza (de stat).

    Health care insurance in Germany is split in several parts. The largest part of 85% of the population is covered by a basic health insurance plan provided by statute, formally insured under the legislation set with the Sozialgesetzbuch V (SGB V), which provides a standard level of coverage. The remainder of 15% opt for private health insurance, which frequently offers additional benefits.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Health_in_Germany#Health_care_insurance

    http://www.amiexpat.com/2009/08/18/health-care-in-germany/

    3. Asigurarile private de sanatate nu vor rezolva problemele sistemului sanitar ci le vor agrava deoarece o parte din fonduri vor ajunge in buzunarele asiguratorilor privati sub forma de profit. Aceasta lege va polariza si mai mult societatea romaneasca. Asigurarea de baza va fi o gluma iar cei cu bani isi vor face asigurari suplimentare, care vor fi de fapt asigurarile care vor conta. Se va intampla ca si pe Titanic: cei de la "clasa 1" se urca in "barcile de salvare" (asigurari suplimentare) iar cei de la clasele 2 si 3 se vor scufunda odata cu "vaporul" (pachetul de baza).
  • interpretare pe langa Legea 189/2000 (Miercuri, 24 iulie 2013, 18:00)

    Trandafir Mihai [anonim]

    Sunt beneficiar al Legii 189/2000.Cu toate acestea mi se solicita permanent sume de bani oentru tratamente si chiar medicamente pe argumentul ca cele prevazute in legea 189/2000 trebuie "intelese " in contextul legilor sanatatii.Una peste alta cele inscrise in art.5 al Legii 189/2000 sunt realmente neluate in seama de nimeni. Un director al unei policlinici a si scris pe o cerere in scest sens ca "cineva trebuie sa plateasca" aceste servicii. Intotdeauna se face referire la o paralela dintre drepturile pensionarilor si drepturile prevazute la art.5 din legea 189/2000 cu trimitere la regulamentele CNAS..Oare textul - altfel f. clar al legii 189/2000- este interpretabil ?Exista o interpretare legala ? Nu o stiu eu ?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by