170 de gospodarii din sate defavorizate au primit cadou cate o vacuta gestanta. Noii proprietari si-au inceput propria afacere si la randul lor, au daruit prima vitelusa nascuta unei alte familii care le-a urmat exemplul. La fel cum dar din dar se face, un cadou a transformat localitati din Romania in adevarate comunitati.

Vacuta facuta cadouFoto: Danone Romania

Pentru familiile nevoiase din Zimnicea, Cocorastii Colt si Belin, un cadou primit a fost un impuls nesperat pentru schimbare. In zone considerate defavorizate, vacutele din rasa Holstein le-au dat oamenilor sansa de a deveni antreprenori. Singura conditie a fost sa imparta binele mai departe si sa daruiasca prima femela nascuta unei alte familii din comunitate.

Pornit spre finalul anului 2012, programul „O sansa pentru familia ta“ a fost o incurajare pentru comunitatile de mici fermieri din zone cu potential de dezvoltare redus. Vacutele Holstein au fost alese pentru productivitatea mare - aproximativ 25 de litri de lapte prin comparatie cu 8-10 litri veniti de la un animal autohton. Si mai mult decat atat, oamenii au primit un colaborator de incredere care colecteaza constant laptele produs, instalatii moderne de muls si instruire completa privind sanatatea, nutritia, ingrijirea si mulsul vacutelor pentru a obtine lapte conform cerintelor de calitate UE.

Programul a fost pus in aplicare de Danone Romania alaturi de Fundatia Heifer Romania. In total, pe parcursul celor 3 ani de desfasurare 800 de familii cu venituri mici vor beneficia de pe urma ajutorului care va duce la cresterea bunastarii comunitatilor intr-un proiect pana la finalul caruia se vor investi peste 2 milioane de euro.

Un zambet pentru Romania

„O sansa pentru familia ta“ nu este singurul proiect social derulat de Danone Romania. Compania in care lucreaza aproximativ 500 de romani, s-a implicat constant in proiecte cu valoare sociala inca de la intrarea pe piata romaneasca, la finalul anilor ’90.

  • Din 2007 pana in 2013, Danone a sustinut proiectul „Zambet pentru viitor“ care a avut ca obiectiv imbunatatirea sanselor de supravietuire ale copiilor bolnavi de cancer si depistarea in stadii incipiente a bolii. 
  • Campania „1 iaurt pe zi, sanatatea ti-o mentii“ a pus in aplicare misiunea asumata de catre Danone inca de la fondare: aceea de a aduce sanatate prin alimentatie. Programul a mizat pe informarea consumatorilor despre beneficiile asupra sanatatii pe care le aduce consumul unui singur borcanel de iaurt pe zi: protenie, calciu si bacterii lactitce atat de pretioase pentru digestive.
  • Tot in sprijinul copiilor a venit si Cupa Natiunilor Danone, singurul turneu de fotbal destinat tinerilor cu varste intre 10 si 12 ani, sustinut de FIFA. Organizat din anul 2001 si sustinut de Zinedine Zidane la nivel mondial, evenimentul a reunit peste 25.000 de copii in Romania.Din 2010 competita locala a fost redenumita Cupa Hagi Danone, cu Gheorghe Hagi ca ambasador pentru Romania.

Cititi si: