VIDEO Expozitie cu amintirile generatiei 70-80: Marocco, magnetofon Kashtan, Viorica Bucur si Gala desenului animat

de Laurentiu Diaconu-Colintineanu     HotNews.ro / RFI
Vineri, 8 iulie 2011, 3:31 Actualitate | Cultură


Nostalgia anilor '70-'80 evolueaza odata cu trecerea timpului. La inceputuri era atributul babelor indragostite de Iliescu, apoi a devenit obiectul de studiu al cercetatorilor comunismului si apoi subiect de romane pentru scriitorii romani. Astazi, nostalgia s-a transformat intr-o expozitie de bon-ton, plina de vedete si tineri curiosi, nascuti dupa 1989. "Lor nu poti sa le explici decat facand haz si razand", spune Medeea Marinescu, fosta Mirabela, astazi vizitatoare si donatoare la expozitia "Consignatia 7080" din gradina OAR.





Gradina Ordinului Arhitectilor din Romania a gazduit, joi seara, vernisajul expozitiei "Consignatia 7080", o istorie a anilor '70-'80 povestita in imagini, documente si obiecte donate de cei care au trait in acea perioada. Expozitia reuneste obiecte ale unor cunoscuti artisti de ieri si de azi, fiecare cu povestea lui. Printre cei care au participat la aceasta expozitie se numara Margareta Irina Nistor, Viorica Bucur, Oana Sarbu, Melania Medeleanu si Geanina Corodan, fiecare donand un obiect reprezentativ din perioada anilor '70 - '80.


Citeste mai multe despre   


















13227 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Poza (Vineri, 8 iulie 2011, 10:07)

    Heruvim [utilizator]

    Din ce desen animat este poza cu pisica care are ochiul facut tinta?
    • +7 (7 voturi)    
      Parisul Vesel de Disney (Vineri, 8 iulie 2011, 10:20)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      Sau "Gay Purr-ee" in engleza... :)
      • +4 (4 voturi)    
        Da, doar ca nu e de Disney... (Vineri, 8 iulie 2011, 17:58)

        cine-fil [anonim] i-a raspuns lui marius

        Chiar e vorba de un curent anti-Disney. Probabil ca l-ai vazut cand erai mic si nu ai sesizat diferenta...
        • +3 (3 voturi)    
          corect (Vineri, 8 iulie 2011, 20:47)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui cine-fil

          Şi Oblio - cel cu capul ţuguiat - era din acelaşi curent... Şi avea o coloană sonoră, o melodie excelentă...
    • +6 (6 voturi)    
      poza (Vineri, 8 iulie 2011, 10:22)

      tanja [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      parisul vesel
    • +5 (5 voturi)    
      gay purr-ee (Vineri, 8 iulie 2011, 10:23)

      carla [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      http://www.imdb.com/title/tt0057093/

      personajul se numește jaune tom :)
    • +5 (5 voturi)    
      din (Vineri, 8 iulie 2011, 10:26)

      s [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      Parisul Vesel
    • +7 (7 voturi)    
      desen animat (Vineri, 8 iulie 2011, 10:28)

      bagator de seama [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

      Parisul vesel (in original: Gay Purr-ee), film din 1962; pe motan il cheama Jaune Tom si tocmai se pregateste sa vaneze un soricel; este secventa care pe vremuri era genericul celor 10 minute de desene animate (in program erau 30, dar rar se respecta programul) pe care le aveam duminica la pranz in anii '70-'80.
      De notat ca vocea eroinei (Mewsette) este vocea lui Judy Garland.
      • +2 (2 voturi)    
        :) (Vineri, 8 iulie 2011, 15:02)

        paraipan [utilizator] i-a raspuns lui bagator de seama

        Gala desenelor animate era sambatala 12. Pentru cinefili, sa nu uitam de Studio X, tot sambata, de la 22, pe bulgari.
      • +2 (2 voturi)    
        Multumesc la toti (Vineri, 8 iulie 2011, 18:20)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui bagator de seama

        Mersi la toti pentru raspuns. Incerc de nu mai tin minte sa imi aduc aminte desenul animat. Stiu ca l-am vazut cand eram mic si intr-adevar facea parte dintr-un generic la TVR. Lumea il confunda de obicei cu Pisicile Aristrocrate.
  • +4 (4 voturi)    
    niiiice (Vineri, 8 iulie 2011, 10:22)

    Alice [anonim]

    A fost super frumos evenimentul. Iar Gradina OAR e cea mai buna posibila alegere pentru asa ceva.
  • -2 (8 voturi)    
    micky? (Vineri, 8 iulie 2011, 10:25)

    marga [anonim]

    cine e micky? de donald rățoiul am auzit, dar cine e, totuși, acel micky din titlu?

    o fi mickey mouse?

    // editat de HotNews.ro: Multumesc pentru remarca! - Laurentiu
  • +6 (8 voturi)    
    expo (Vineri, 8 iulie 2011, 10:31)

    roxana [anonim]

    Medeea Marinescu e o scumpa
  • +2 (6 voturi)    
    Ce frumos (Vineri, 8 iulie 2011, 11:48)

    ileana [anonim]

    Imi place atat de mult acest concept! Cei de la Pepsi au atins un subiect sensibil, in special pentru parintii nostri :) Imi amintesc cum la ora 7 seara se goleau drumurile ca incepea Casandra sau Dallas, asta dupa '90! :) Frumos!!!
  • -13 (15 voturi)    
    Amintiri neplacute (Vineri, 8 iulie 2011, 12:48)

    Claude [anonim]

    Cineva de sus amintea de faptul ca erau 10 min de desene animate desi in program erau 30. Pai de restul de 20 de min Viorica Bucur ne facea educatie comunista cu informatii din desene animate, ca trebuia sa se vada si ea pe sticla, sa se simta bine. Ati mai auzit ceva de ea dupa '90? Normal ca nu, la cita valoare avea.
    • +8 (10 voturi)    
      hmmm (Vineri, 8 iulie 2011, 13:08)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      Ca unul ce mi-am facut copilaria in anii 70-80, chiar ti-as fi recunoscator daca mi-ai reimprospata memoria cu cateva citate de educatie comunista ce ni le oferea Viorica Bucur, ca eu nu-mi amintesc chiar niciunul.
      • +3 (3 voturi)    
        si eu (Vineri, 8 iulie 2011, 13:24)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        din intamplare, ai fost vreodata la videoteca din Studentesc Tei ?
        • 0 (0 voturi)    
          :)) (Vineri, 8 iulie 2011, 13:49)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

          Doar in CS-ul timisorean ;)
        • +1 (1 vot)    
          videoteca din tei (Vineri, 8 iulie 2011, 14:13)

          paharnicul ulea [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

          la Videoteca din Tei comentariile le asigura Ralu Filip, [fost presedinte CNA, dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca...] la Preoteasa - Nea Dumi....
          • 0 (0 voturi)    
            asa e (Vineri, 8 iulie 2011, 18:34)

            MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui paharnicul ulea

            si videoteca o tinea unul grasun, zis Micutu, adica eu.
      • -5 (9 voturi)    
        Viorica Bucur... (Vineri, 8 iulie 2011, 17:06)

        kata [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Spui ca ai copilarit in anii 70-80? Nu cred ca ai fost prea interesat de desene animate. Eu am fost si inca mai sunt si acum la peste 40 de ani... Ce pot sa-ti spun este ca atunci cand se difuzau desene animate, care aveau alocate 10 minute, 7 minute vorbea nesimtita ai de buCUR. Crezi ca unui copil de atunci ii pasa de invataturi si ideologie? Pe mine ma infuria cumplit sa stau sa ascult aiurelile alea stiind ca timpul alocat desenelor animate scade inexorabil. Ma mai infuriau aia cu tenisul. La fotbal stii cat dureaza, inchizi televizorul si stai linistit pana se termina. La tenis nu... Jucau aia gheme si seturi pana ti se acrea si cand terminau cu depasire taiau desenela animate ca doar nu era sa-l scurteze pe ceausescu. Si in ziua de azi urasc tenisul si pe viorica buCUR.
        • +5 (7 voturi)    
          nu mi-ai raspuns la intrebare (Vineri, 8 iulie 2011, 17:52)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui kata

          Ce aveau comunist sau ceausist comentarille ei din preludiul Galei? Vorbea despre simbolistica lui Jaune Tom in contextul luptei de clasa? Despre decadenta capitalista a Pisicilor Aristocrate? Despre imaginea de proletar a lui Jerry? Despre influenta benefica a Tezelor din Aprilie asupra Cartii Junglei?
          • -5 (7 voturi)    
            ce intrebare? (Vineri, 8 iulie 2011, 18:40)

            Kata [anonim] i-a raspuns lui ampersand

            Mesajul meu exprima parerea mea despre bucur V. Pe mine la ora aia nu ma interesa ce spune creatura, dupa cum cred ca nu interesa pe nimeni nici atunci nici acum. Ma deranja ca statea pe ecran in timpul alocat desenelor animate. E adevarat ca nu aparea des dar si cand aparea... Daca o tin minte pana astazi, poti fi sigur ca va fi vesnic dispretuita in sufletul meu. Atat am avut de spus.
            • +5 (7 voturi)    
              Desene animate disney "comuniste" (Vineri, 8 iulie 2011, 19:43)

              Radu Cimponeriu [anonim] i-a raspuns lui Kata

              Se intimpla ca desenele acelea animate din care o bucatica va era rapita crunt de catre Viorica Bucur puteati se le vedeti tocmai pentru ca Viorica Bucur exista si muncea 12 ore pe zi sa le procure si sa le "navigheze" prin cenzura ceausestiana care ne cerea la un moment dat "sa fie filme de animatie dar fara anumale" ce lume, de ce lume ati scapat! Si ce memorie ati pastrat!

              Radu Cimponertiu Geneva
              • -4 (6 voturi)    
                Vai saraca.... (Vineri, 8 iulie 2011, 21:27)

                Claude [anonim] i-a raspuns lui Radu Cimponeriu

                Tocmai ea declara odata ca dadea desene animate la ordinul unor granzi din cpex care nu-si puteau potoli nepotii.

                Asa ca si traficul asta era inlesnit de sus.

                Deci, cenzura lui peste.

                Daca dadea Ferma animalelor, tot respectul. Asa insa, mai lasati-ma cu cenzura!
              • +1 (1 vot)    
                tineretea mea (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 8:26)

                titisor [anonim] i-a raspuns lui Radu Cimponeriu

                Dumneavoastra sinteti? Acel Radu Cimponeriu pe care l-am admirat in copilarie si tinerete? Uau!...
                • +2 (2 voturi)    
                  tineretea noastra (Duminică, 10 iulie 2011, 15:10)

                  Radu Cimponeriu [anonim] i-a raspuns lui titisor

                  Eu sunt, intristat sa vad cat de nedrepti si plini de ura pot fi oamenii fata de alti oameni, ca ei, care au facut ce au putut sa mai descreteasca fruntile in romania gri a alde ceausescu. Viorica, si eu, munceam din greu si cu pasiune sa gasim, furam, adaptam, explicam cate o bucatica de cultura, un motiv de zimbet, un hohot de ras in fata unui sistem de cenzura nu numai politica ci si anti-umana careia ii placea sa suprime tot ce misca. dar uni oamenu sunt stupizi: tin minte un erou al emigratiei romane la geneva care imi reprosa dupa ce am ajuns aici ca noi, Viorica si cu mine suntem vinovati... fiindca distrindu-i pe oamenu creem impresia ca se poate totusi trai in comunism. Asa a fost, iar azi cate unul care ar trebui invitat sa o pupe pe dna profesor in ultima parte a numelui sau de familie, ne impproasca cu acuzatii de propagandisti, securisti si birocrati lafaiti pe ecrane. pacat. pedepsa e ca pana la urma, fiecare traieste intr-o lume exact asa cum o vede - un om mescin si tampit traieste toata viata intr-o lume tampita si meschina. cei buni si frumosi, apuca un pic de bunatate si de frumusete.
                  • +1 (1 vot)    
                    adevărat (Luni, 11 iulie 2011, 1:46)

                    ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Radu Cimponeriu

                    Mulţi nu ştiu despre cum era să "navighezi" printre cenzorii de la "cultură" astfel încât să poţi oferi oamenilor ceva cu adevărat valoros.

                    Mi-aduc aminte un exemplu super: Pink Floyd - The Wall. Ai noştri, incredibil, l-au dat la radio prin 83, pe programul 3, spre noapte, dar cum? Cu un truc excelent, prezentându-l, citez aproximativ: "Un protest împotriva condiţiilor degradante din sistemul de învăţământ din societatea capitalistă" :)))

                    Eram student în anii 80, făceam parte din grupul satiric al facultăţii şi, pentru a trece de cenzură, noi foloseam două trucuri: jocul de cuvinte (care căpăta sens de-abia în contextul creat pe scenă, nu la o simplă lectură) şi inserarea intenţionată a unor faze "tari", care ştiam că vor "pica", dar care, prin intensitatea lor, le făceau pe cele ce le doream să pară inofensive şi, deci să "treacă". Dup-aia, mereu aveau ăia de la cenzură probleme cu cei "de sus", "cum de i-aţi lăsat cu aşa ceva? Parcă a fost un festival de bancuri politice!!" :)))
        • +1 (1 vot)    
          varsta mentala (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 13:46)

          Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui kata

          Faptul ca asa gandeai atunci, il inteleg. Faptul ca tot asa gandesti acum arata ca ai ramas la aceeasi varsta mentala. Esti asadar un om fericit!!!
      • +2 (6 voturi)    
        "Educatie comunista prin desene animate americane" (Vineri, 8 iulie 2011, 19:35)

        Radu Cimponeriu [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        vad ca desi comunismul a murit prostia corespunzatoare persista...
    • -5 (7 voturi)    
      Viorica Bucur (Vineri, 8 iulie 2011, 16:44)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Viorica Bucur - Profesor comunist la UNATC. O ţară întreagă de copii o ura pentru exerciţiile aberante de autoadmiraţie din epoca ceauşistă. Sunt convins că ştia şi că i s-a spus acest lucru. Dar a perseverat. Asta o face cu adevărat detestabilă.
  • +9 (11 voturi)    
    Ce vremuri (Vineri, 8 iulie 2011, 13:24)

    kid_rahova [utilizator]

    ce copilarie am avut (mingea de 35 ,sotron, ascunselea , castelu , diafilme , SCOALA EDUCATIE )


    acum ......
    • +7 (7 voturi)    
      sa nu uiti darie (Vineri, 8 iulie 2011, 13:41)

      Tzompi [anonim] i-a raspuns lui kid_rahova

      In anii 70 mingea standard rosie cu bul albe era 16,50 lei.
      • +1 (1 vot)    
        era si de 35 (Duminică, 10 iulie 2011, 8:57)

        decimus [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

        in anii 80 era 35 aia de plastic mai gros, mai smechera. cea de plastic subtire era mult mai ieftina, nu mai stiu cat pentru ca o doream pe cea de 35 :D
  • +6 (6 voturi)    
    Sandy Bell (Vineri, 8 iulie 2011, 13:29)

    cosmi [anonim]

    cineva isi aduce aminte de Sandy Bell?
    • +3 (3 voturi)    
      sandy bell (Vineri, 8 iulie 2011, 14:02)

      alip [utilizator] i-a raspuns lui cosmi

      Nu tin minte sa fii fost inainte de '90, ci chiar dupa revolutie.
  • -8 (14 voturi)    
    motive (Vineri, 8 iulie 2011, 13:30)

    Tzompi [anonim]

    Corect este:
    Nostalgia anilor '70-'80 evolueaza odata cu prabusirea nivelului de trai din RO care este acum de citeva ori mai mic ca in 1989 cand era penurie si de 100 de ori mai mic ca in 1980 cand nu era penurie. RO avea atunci probleme serioase, de tara "in curs de dezvoltare", OK, dar acum in democratie RO e in coma, Uganda 2.
    Dar vorba aia "Nessun dorma/Toti vrem shaorma".
    • +6 (6 voturi)    
      nu e asa (Vineri, 8 iulie 2011, 14:44)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

      avand in vedere ca si in orasele mai mici sunt probleme cu locurile de parcare nu as spune ca acum e mai rau ca inainte. Doar ca inainte daca aveai ce manca erai cel mai fericit iar acum pretentiile au crescut. De vina ar fi marketingul care are de grija sa fi tot timpul nemultumit.
      • -2 (4 voturi)    
        Ai o logica ciudata... (Vineri, 8 iulie 2011, 18:05)

        Another one [anonim] i-a raspuns lui I

        Vrei sa spui ca e bine ca nu sunt locuri de parcare? Asta e nota de superioritate a ceea ce traim acum?
        • +1 (1 vot)    
          logica si margarina (Vineri, 8 iulie 2011, 21:29)

          I [utilizator] i-a raspuns lui Another one

          vreau sa spun ca masinile au umplut si zonele in care locurile de parcare sunt mai multe desi veniturile sunt mai mici.
  • +9 (9 voturi)    
    amnezie generala???? (Vineri, 8 iulie 2011, 13:39)

    Tzompi [anonim]

    Pina in 1984 nu doar emisiunea dnei. Bucur era, cum spun toti. Desene animate erau si dimineata, zilnic, jumate de ora, Disney de toate felurile; 1001 seri la 19.20, 15 min; si la toate emisiunile de sambata si duminica (gen album duminical) dadeau Woody, Fred si Barney, Laugh Olympics, Pantera Roz, jumate de ora. Pe linga asta multe filme pt. copii (Daktari, Flipper, Blandul Ben, Dennis the Menace, Ciresarii, Lost in Space...). Pina in 1982 puteai pierde timpul la TV, ca elev.
    • +7 (7 voturi)    
      foarte adevarat (Vineri, 8 iulie 2011, 13:56)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

      M-am contrazis de cateva ori cu unii care n-au prins perioada aia si care-mi explicau cum statusera, de fapt, treburile cu televiziunea si radioul p-atunci :D Evident, clasicul sablon "doar doua ore pe zi". Cand le spuneam ca fusesera Radio Cluj, Radio Timisoara, Radio Iasi, Radio Bucuresti 1, 2, 3, Radio Romania Tineret, emisiunea cu "emisiunea stereo", TVR1 si TVR2, cu emisiuni in maghiara, germana, sarba, "experimental partial-color", "fugi, dom'le, d-aici". Asta pana am reusit sa dau pe-un site de-o imagine scanata a unui program TV din 78, si s-au putut convinge ca duminica incepea pe la 7 dimineata si se termina aproape de 12 noaptea.
      • +7 (11 voturi)    
        amnezie explicabila (Vineri, 8 iulie 2011, 15:42)

        Misa [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Cum sa-si aduca aminte papagalii stimate domn si cum sa creada ca inainte de 90 se intamplau si lucruri bune, cand lor li se baga zilnic in cap ca TOT ce a fost, a fost rau! O sa ajungem, noi astia care am prins si vremurile alea , sa ne fie rusine ca ne-am nascut , ca am muncit, ca am invatat, ca am iubit si ca am ras inainte de 89. Mintile imbecile si bine clatite prin team-buildinguri ne vor cataloga instant drept "nostalgici" si sustinatori ai regimului comunist. De ce? Pentru ca avem taria sa afirmam ca asa cum au fost vremurile, in Romania au existat valori, ca nu toate masinile romanesti erau proaste , ca nu toate fabricile erau generatoare de pierderi, ca nu toti oamenii furau de la stat. O sa ne fie jena ca nu am mancat junk-food si ca am crescut ascultand muzica cantata de artisti veritabili si nu de toate boarfele dornice sa apara pe sticla . Sa nu va mire, stimate domn cand maine-poimaine, vreun papagal care-si poarta cu mandrie la gat cardul cu insemnele multinationalei, o sa va intrebe daca inainte de 90 aveam toalete in casa sau daca nu cumva aragazul e o inventie de care am aflat odata cu revolutia. Aveti mare dreptate! Au existat si posturi de radio si de televiziune si artisti uriasi. Unii dintre ei mai umplu si azi salile de concerte. Dar cand i-ati vazut ultima oara pe Baniciu si pe Alifantis la televizor ? Trusturilie media ne aduc aminte de valori atunci valorile mor. Atunci fac raiting. In timpul vietii nici Motu Pitis, nici Dinica, nici Stefan Iordache, nici Ilarion Ciobanu nici .... nu au fost interesanti. De ce? Pentru ca au trait prea frumos si prea modest ca sa atraga atentia. Si pentru ca au fost exponentii unei perioade ce trebuia repede stearsa cu buretele pentru a face iute loc manelizarii si imbecilizarii Romaniei.
        • +7 (7 voturi)    
          Nostalgie (Vineri, 8 iulie 2011, 17:19)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui Misa

          Citindu-va comentariile mi-au dat putin lacrimile...Am 35 de ani si mi-ati adus aminte de niste lucruri frumoase, dar tot mai indepartate. Sa mai spun si eu de mingea la 18 lei ( in afara de cea la 35), pepsi la 7 lei ( era mai rar), pocnitorile cu injectoare, zmee, tuburile cu sageti de hirtie, etc
          • +6 (6 voturi)    
            esti tanar! (Vineri, 8 iulie 2011, 18:19)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Adrian

            Esti prea tanar, nu iti amintesti decat perioada in care incepuse deja sa fie rau! Uite la mine adevarat nistalgic komunist: cand eram eu mic, sticla de Pepsi era 2 lei cincizeci, la fel ca biletul de cinematograf. Iar pe vremea cand programul TV era de trei ore pe zi (a fost o perioada si doua ore!!) putinele emisiuni interesante erau extrem de asteptate si apreciate, sentiment necunoscut celor care au la dispozitie peste 50 de canale, multe non-stop ...
            • +3 (3 voturi)    
              Mda... (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 11:13)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

              Tatal meu imi spunea citeodata cum era prin anii '70 si parca nu-mi venea sa cred ( fusese sofer pe mini car, un IMS care tragea niste vagonete pe litoral si cica nu avea ce face cu motorina citeodata, ca aveau cota mare, iar asta mi-o spunea cind benzina deja se dadea cu tichete si se circula in week-end separat numerele cu sot si cele fara sot). Eu am prins perioada cind deja se intrerupea curentul citeva ore pe zi si mergeam la scoala cu luminarea, ca aveam de urcat 10 etaje pe intuneric, stateam cite o zi la coada la butelii, dar culmea e ca simt o nostalgie fata de vremurile alea...adica fata de partile pozitive, ca erau si din alea...Sau o fi doar dorul dupa copilarie, cine stie...
        • +3 (3 voturi)    
          Amnezii si amintiri (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 10:48)

          qed [anonim] i-a raspuns lui Misa

          Mai erau cluburile si organizatiile unde extrascolar se putea inscrie gratuit orice scolar; Micile oräsele de provincie aveau o gamä extinsä de activitäti sportive: handbal cu teren si instalatie de iluminare pe timp de noapte, cluburi de carturi, cluburi de judo, echipe de fotbal, aeromodelism, fizicä, matematica, chimie s.a.m.d.. Dupä anii 80 a inceput sä fie mai räu. Despre liceu: uram matematica, o uräsc si acuma, invätam doar pentru 5, insä inainte de bac, m-am dus la cursuri extrascolare, färä platä, am invätat vreo 6 luni inainte de bacalaureat de am rupt cärtile si abea am scos de un 7 si ceva la bac. Viata in general trasa sarcini omului, existau modele de urmat, si existau lichele sau pupincuristi politici. Se putea discuta deschis despre orice atata timp cat nu se aducea atingere ideologiei PCR. Despre toalete: Da aveam toaletele si bäile in casä, la bunici insä, la tarä..."lelefonam prin spatele grädinilor". A fost bine atunci! A fost si räu :-). Eram tineri!
    • +6 (6 voturi)    
      Ai uitat de... (Vineri, 8 iulie 2011, 15:03)

      tic [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

      Marin Boy (duminica dimineata de la ora 9:00) si de serialele de sambata seara: Razbunatorii, Sfantul, Incoruptibilii (despre Eliot Ness), Baronul si, nu in ultimul rand, de serialele de duminica dupa-amiaza si cele de marti seara: David Copperfield, Mizerabilii, Forsyte Saga, Robin Hood, Ivanhoe, La rascruce de vanturi, etc.
      Cred ca mai trebuiesc mentionate: TeleEnciclopedia de sambata seara, Teatru TV de luni seara, Telecinemateca de miercuri seara si emisiunile de divertisment de tipul Cu masca, fara masca de duminica seara.
      Numai joia nu era mai nimic de vazut, ba pardon, era Reflector (emisiunea aia in care erau aratati infractorii de genul gestionarilor de Alimentara si Gostat, sefi de macelarii, administratori de bloc, coafeze si frizeri prinsi cu ciubuc si chelneri cu afaceri dubioase).
      Asa a fost....
      • +2 (2 voturi)    
        Fiul Marii (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 8:42)

        titisor [anonim] i-a raspuns lui tic

        Un copchil mai zghihuit, de la un bloc vecin, avea furnizor personal de guma de mestecat in forma de pernute, cu niste figurine miscatoare. A zis ca intre aia si oxi-gum-ul Fiului Marii nu e diferenta si a incercat la strand s-o ia pe sub apa. Noroc ca era tac-su aproape. Se apropie de 50 de ani si n-a mai pus gura pe guma de mestecat.
  • -3 (7 voturi)    
    ??!! (Vineri, 8 iulie 2011, 16:04)

    gogu [anonim]

    Pare foarte simpatica ideea, sper ca a fost "asezonata" si cu niste panseuri ceva mai profunde decat cele ale Medeei Marinescu - care a tinut, remarc, sa explice detaliat cum ea a fost un copil privilegiat, care si-a petrecut copilaria pe platourile din Buftea - in timp ce noi, aia cu parinti mai proletari, ne-am petrecut-o in fata blocului. Ce vreau sa spun e ca acest comentariu e lipsit de orice relevanta in contextul unei expozitii de obiecte-amintiri din acea vreme (Medeea Marinescu, cea cu copilaria privilegiata, acu' vreo 2 ani statea la coada la pasapoarte, pe o caldura infernala, cu un bebelus minuscul, la fel ca toata lumea - si ca mine, evident). Parintii mei sunt medici, eu mi-am petrecut copilaria prin spitalele lor respective jucandu-ma de-a doctorul - asa, si? Who gives a f...k? Si care-i legatura cu subiectul?

    Ca sa revin la expozitie, sper ca a fost nu prilejul unor rememorari comuniste, ci a unor "amintiri din copilarie" - asa cum a fost ea, pentru noi, generatia '70-'80cista.
  • +6 (6 voturi)    
    comment (Vineri, 8 iulie 2011, 17:00)

    mir [anonim]

    Din lumea tacerii , filmul de Jaques Yves Costeau.
    Planeta maimutelor , sau prin anii ' 68 , istoria de atunci . Sau lectiile televizate despre electricitate sau fenomene ale naturii . Sau Mihai Chiriac de la metronomul de la ora 24 de pe Europa Libera .



    Cat de multa fiere si rautate sa se fi acumulat in unii oameni care posteaza , cam pe toate articolele hotnews , numai si numai parerea lor ' buna' sau discutii inveninate .
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru "mir"... (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 9:14)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui mir

      Este vorba de CORNEL chiriac !!!

      Cu emisiunile: Metronom, Power-Play si By Request...

      Europa Libera... Director, Noel Bernard...Redactor sef, sotia sa Monica Lovinescu....muzica, cacalau Maria Ta (de cea mai buna calitate - gunoaiele NU "TRECEAU" de Cornel CHIRIAC)...

      Capsa...Trocadero...Katanga...Melody...Ambasador...Casa Scriitorilor...Monte Carlo...Hanul lui Manuc...Athene Palace...Lido...Bordei...Casa Alba...Caru' cu bere...


      Ce vremuri....

      Cine-avea timp sa-l bage-n seama pe narodul de Ceausescu??? Numai prostii aveau timp de televizor, de Telejurnal si de defilari la 1 Mai si 23 August.
      • +1 (1 vot)    
        :) (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 15:51)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

        N-am fost de foarte multe ori în Bucureşti, dar, dacă e să fac o statistică dintre toate vizitele, cel mai mult mi-au plăcut cele din anii 80. În primul rând, plimbarea cu barca prin Herăstrău, duminica (p-atunci se lucra inclusiv sâmbăta) Splendid. Lăsai buletinul la debarcader, plăteai "cu ora", ţi se dădeau vîslele şi erai condus la barcă - cu prietena, nevasta, părinţii, copiii, cu cine erai. Bărci albe, din lemn, cu dungi albastre, numerotate cu albastru pe fund, cu "băncuţe" din lemn. Pleoscăiai un pic şi erai "în larg". Cum nu erau bărci cu motor, în liniştea aia - zumzetul oraşului nu exista acolo, datorită pomilor - n-auzeai decât ciripitul păsărilor şi orăcăitul răzleţ al broaştelor. Cum te-ndepărtai, te-ntâlneai cu alte bărci, la fel cu familii sau cupluri, care-cum dând la vâsle :) Din Herăstrău, mergeam la un... la un... să-i zic restaurant mai rustic, Buturuga. Feţe de masă "bordo", cu şervet alb, cu frapiera de tablă "cu urechi" lângă. Venea ospătarul, "Şase Pepsi". Lua frapiera şi apărea cu ea plină de cuburi de gheaţă între care erau sticlele de Pepsi. 4 lei sticla. Salivam. Punea paharele de vin, rotunde, pe masă, şi-apoi desfăcea câte o sticlă şi-o turna-n pahar, cu bulele de bioxid de carbon într-un norişor la cinci centimetri deasupra. Minunat. Bine, repet, asta era prin 78-80.
  • +4 (4 voturi)    
    remember (Vineri, 8 iulie 2011, 18:17)

    ionut [anonim]

    Am avut si eu magnetofon Kashtan .Avea vre-o 18 kile si mi-a facut bataturi si era sa-mi rupa mana cand l-am dus la reparat.
    Dar deh,era mai bun (si mai scump) decat Maiak-ul.
  • -3 (3 voturi)    
    Hoti (Vineri, 8 iulie 2011, 20:08)

    petru [anonim]

    Pina nu o sa-i punem la zid pe toti nomenclaturistii de azi, asa cum ei l-au pus pe Ceausescu, nu se va rezolva nimic , haide fratiilor sa facem ceva bun pentru Tzara asta
    • -1 (1 vot)    
      de ce ai primit minusuri? (Duminică, 10 iulie 2011, 19:36)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui petru

      Este cam OT, articolul era despre EXPOZITIE.
      Dar ai perfecta dreptate, hotii de azi l-au licihidat pe Cizmar dupa un simulacru de proces TCOMAI ca sa nu apuce sa deschida gura, sa dea tota vina pentru ceea ce mergea prost numai pe Odiosul si Sinistra!
  • +2 (2 voturi)    
    epoca cealalta... (Vineri, 8 iulie 2011, 20:45)

    nic [anonim]

    maiakul era 4500 de lei iar kashtanu' vreo 7000...si era o generatie mai noua., cu design evoluat, mai comercial,..greu de gasit la magazine,amandoua....benzile la fel...era fain ca eram tineri, nu din cauza sistemului
  • +2 (2 voturi)    
    Arhiva materiale (Vineri, 8 iulie 2011, 21:19)

    graphicfront [anonim]

    Dupa cum am mai spus-o, e un timp al acestor tipuri de materiale, lucrari, proiecte. Oamenii s-au mai detasat de acele vremuri, iar cei mai tineri le cred "cool".
    Aici gasiti multe materiale grafice din acele vremuri: http://www.graphicfront.ro/ro/tipar/
    Si mai ales in prima carte GF pe care o gasiti toti pe acest site. Navigare placuta!
  • +3 (3 voturi)    
    Multumesc :) (Vineri, 8 iulie 2011, 22:16)

    gradu [utilizator]

    Dragi comentatori, va multumesc pentru toate amintirile pe care mi le-ati rascolit in aceasta seara! Multe lucruri le si uitasem... Voi mi le-ati readus in memorie. Da, am avut o copilarie foarte frumoasa, indiferent de ce spun unii... :) Poate si de aia noi ne-am luat bac-ul asa cum trebuia... :) Din pacate, ii compatimesc pe copiii/adolescentii de azi.
  • +4 (4 voturi)    
    5 lei! (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 0:13)

    Nae [anonim]

    Atat costa o distractie modesta duminica.
    2.50,3 sau 4 lei biletul de cinema si de restul ori o inghetata de 80 de bani cu invelis de ciocolata,ori o alvita,susan sau seminte de la tiganci,caramele sau celebra guma Donald (tigarete) la care mestecai de te dureau falcile.
    Daca aveai 10 lei erai deja boier.Cofetarie cu savarina,pateuri sau ecleuri si un Cico sau Brifcor.
    • +2 (2 voturi)    
      cofetaria... (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 8:36)

      titisor [anonim] i-a raspuns lui Nae

      1,75 lei Quick-Cola (replica nationala la Pepsi-Cola) + 3,25 lei Diplomatul = 5 lei. Cu 10 lei invitai pe cineva
    • +1 (1 vot)    
      alt nostalgic komunist! (Duminică, 10 iulie 2011, 19:42)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Nae

      2,50 era biletul la cinema prin '70, nu mai syiu cat costa in 1989 - in afara de lipsuri, era si o inflatie, mare pentru socialism! Astfel, biletul de tramvai ajunsese la 1,75 in veme ce in copilarie puteam merge o statie cu ... 25 de bani! Cartile nu mai costau 2-3 lei, ci peste 10, deja se scumpisera. Tot in anii '70, cu 2 lei intram la Ateneu, iar la teatru nu costa mult mai mult. Inghetata era 1 leu. dar este importamt de stabilit si care era nivelul veniturilor pe atunci - primul meu salariu de inginer stagiar a fost de 2120 lei!
  • +4 (4 voturi)    
    Inca una,videotecile! (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 0:18)

    Nae [anonim]

    Am avut norocul sa fiu intr-un grup care mereu 'dadea video' sambata noaptea.50 de lei toata noaptea.
    Inchiriam videoul cu 2000 (wow!) si aveam o camera plina,stateam pe jos,in picioare,la geam..Am vazut sute de filme astfel...Ninja,comedii sexy,etc.
    Dupa ce plecau toti dimineata mai ma uitam o data singur la toate filmele...
  • +5 (5 voturi)    
    Amintiri din tinerete... (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 8:58)

    tic [anonim]

    Filmele de la cinematografele Patria, Scala, Bucuresti, Feroviarul, Grivita, Favorit; abonamentul anual la Cinemateca (pe strada Eforie, langa agentia CFR), unde vedeam un film pe saptamana; berea de la terasa Cina; scaldatul in piscina de la Lido; o data pe luna ma duceam la un concert la Ateneu; saptamanal vedeam doua piese de teatru la Bulandra, T. Mic, T. de Comedie sau la T. National.
    Apoi, goana dupa inregistratul pe benzi a muzicii bune, de pe discurile de vinil introduse in tara de pilotii de la Tarom (Led Zeppelin, Beatles, Deep Purple, Nazareth, Uriah Heep, Pink Floyd, Queen, Rolling Stones, Vangelis, Black Sabbath, The Who, Alice Cooper, Eagles, Smokie, Bee Gees, ELO); discotecile in care se dansa pe muzica ABBA, Santa Esmeralda, Goombay Dance Band, Boney M.
    Citeam toate romanele bune editate (era bataie mare pe ele): Pe aripile vantului, Regii blestemati, Rebreanu, Marin Preda si inca alte sute de opere, cam tot ce ne cadea in mana.
    A fost frumos, eram tineri, invatam pe rupte si ne distram pe masura, nu prea ne puteam plictisi, pe toate le faceam cu mare placere.
    De-aia Bac-ul nu era o problema pentru nimeni, dealtfel, indiferent ca obtineau note mai mari sau mai mici la Bac, totii absolventii de 12 clase stiau sa citeasca si sa scrie corect; nu existau absolventi analfabeti printre tineri, cum sunt acum.
    • +2 (2 voturi)    
      si altele (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 21:54)

      coco04 [utilizator] i-a raspuns lui tic

      Ar mai fi si:
      Middle of the road,Tina Charles,A la carte,Saragossa band,La Bionda,Eruption,Baccara,Ottawan,Lips incorporated.
    • +2 (2 voturi)    
      LP (Duminică, 10 iulie 2011, 19:45)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui tic

      Pe vrema aia nu stiam de "viniluri", le ziceam LP-uri sau respectiv single.

      Interesant, dupa 1990 nu am incercat sa mi le cumpar pe audio CD< si nici sa digitizez casetele si benzile inregistrate cu truda in anii '80, pentru ca acum poti descarca de pe internte paropae orice vrei, desigur si rock-ul anilor 70 si 80 ...
  • +2 (2 voturi)    
    expozitie (Sâmbătă, 9 iulie 2011, 9:36)

    naufragiatul [utilizator]

    O expozitie asemanatoare este la Muzeul rezistentei anticomuniste de la Sighetul Marmatie, numai ca acolo este pusa foarte bine in contextul epocii iar cine nu stie cum a fost in perioada comunista, daca viziteaza Muzeul (ce se afla in vechea puscarie) va putea sa realizeze atrocitatea vremurilor.
    • +1 (1 vot)    
      ALTCEVA (Duminică, 10 iulie 2011, 14:00)

      Tzompi [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

      aia e despre perioada de ocupatie sovietica, ceva total diferit de ceausism. sa nu le amestecam , cum au ordonat basescu si tismaneanu.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version