Ajuns la cea de-a sasea editie, Street Delivery, proiect demarat de Carturesti si Ordinul Arhitectilor din Romania, atrage in fiecare an pe strada Arthur Verona, inchisa timp de trei zile traficului rutier, peste 20 000 de pietoni. SD isi propune sa fie un exercitiu alternativ de locuire a spatiului public, o platforma de promovare a initiativelor civice si artistice definitorii pentru un Bucuresti european. SD propune evenimente din domenii diverse: arhitectura, muzica, street art, performance, targ de purici, expozitii, filme, ateliere (urbanism, stencil, banda desenata, design grafic). Institutul Cultural Roman va fi prezent la editia din acest an a festivalului Street Delivery (SD) cu un stand si o serie de evenimente: o expozitie multimedia, o proiectie de filme, un concert fado si un picnic multicultural, se arata in comunicatul remis Hotnews.

Festivalul Street DeliveryFoto: Institutul Cultural Roman

Vineri, 10 iunie, ora 19.00, la Ceainaria Carturesti va fi vernisata o expozitie multimedia de reclame vechi romanesti. Expozitia prezinta manifestari publicitare romanesti din perioada 1860-1989: ziare, brosuri, obiecte din colectia Florian Ciobanu, precum și spoturi video. Campanii integrate din 1938 pentru Fabrica de ciocolata si produse zaharoase Regina Maria sau pentru faimoasa bere Bragadiru, reclame la sapunul Pisica, nectarul Mamaia, dar si scurtmetraje pentru promovarea turismului romanesc (Sighisoara, Dracula) se vor regasi in cuprinsul acestei expozitii-eveniment deschise pana pe 30 iunie 2011. Parteneri: Arhiva Nationala de Filme, Centrul National al Cinematografiei, „Dacin Sara” – Societatea Autorilor Romani din Audiovizual.

In aceeasi seara, in Gradina Verona, de la ora 21.00, sub genericul „Natura contradictorie a Bucurestiului“, vor fi proiectate doua scurtmetraje documentare cu tematica urbana : City Skills 4 Life de Gabriela Massaci & Eugen Ciocan (2010, 17’) si Casa Poporului 3+5 de Dorin Stefan (2010, 8’). Cele doua filme au fost prezentate in premiera la Bienala de Arhitectura de la Londra 2010. City Skills 4 Life (Tehnici urbane pentru toata viata) este un documentar-eseu despre natura paradoxala a Bucurestiului. Invitati de diverse nationalitati explica (sau nu) ce ii atrage, ce ii inlantuie, ce ii exaspereaza si ce ii incanta la Capitala bizar-europeana a Romaniei. Aflam – de la Mircea Cartarescu, de la Printesa Sturdza si de la Vlad Nanca, de la Didier Dutour, de la Vintila Mihailescu sau de la Stefan Vartejaru, in etate de 10 ani – cum se poate strabate acest oras, ce invatam pe drum si daca ajungem undeva.

Dupa ce peste 700 000 de metri patrati din Bucuresti au disparut sub lamele buldozerelor lui Ceausescu, arhitectul Dorin Stefan a propus, la inceputul anilor '90, „construirea“ unui imens deal, un musuroi de furnici, care sa contrabalanseze silueta amenintatoare a Casei Poporului. In 2010, in filmul Casa Poporului 3+5, arhitectul revizuieste aceasta propunere, cu gandul de a crea imprejurul acesteia un imens parc englezesc. Acest urias spatiu verde, care in timp ar invalui ca o padure urbana aceasta constructie, i-ar putea submina dominatia – atat fizic cat si psihologic.

Sambata, 11 si duminica 12 iunie, de la ora 18.00, Gradina OAR va gazdui un picnic intercultural constand intr-un atelier de improvizatie cu participarea unor traducatori beneficiari ai burselor acordate de Centrul National al Cartii din cadrul ICR, a scriitorilor Razvan Tupa, Mugur Grosu, Cosmin Perta, Gabriel Dalis, Sorin Despot si a desenatorilor de la revista de banda desenata Comics. Vor fi expuse benzi desenate realizate de artistii de la Comics și ilustratii ale unor opere literare romanesti alese impreuna cu traducatorii.

Sambata seara, de la ora 19.00, in Gradina Verona va avea loc un concert de fado sustinut de Vicente & José da Camara. Evenimentul este organizat de ICR in parteneriat cu Ambasada Portugaliei la Bucuresti. Vicente da Camara, un nume si o cariera de referinta, si José, fiul care continua traditia, constituie o familie dedicata muzicii fado. Se spune ca figura care i-a influentat pe cei doi artisti este Maria Teresa de Noronha, matusa a lui Vicente da Camara, o celebra artista de fado din anii ’40-’50, de familie nobila si cu o voce aparte. Astfel, si numele lui Vicente da Camara este asociat ideii de fado aristocrat, o eticheta disputata, contradictorie, dat fiind ca acest gen muzical a fost cultivat de oamenii de rand din Lisabona. Cu toate acestea, Vicente da Camara a afirmat ca „aristocrat este cel care se remarca”, asa cum a facut-o si el, construindu-si un stil propriu. A preluat si personalizat multe din melodiile clasice, dar fado-ul care l-a consacrat, compus chiar de el, este A Moda das Tranças Pretas (Moda cositelor negre), pe care in prezent il canta in duet cu fiul sau.