Noua tineri scriitori din Romania vor participa, la inceputul lunii octombrie, la Festivalul Review of small literatures de la Zagreb, dedicat in acest an literaturii romane. Ajuns la cea de-a sasea editie, festivalul este organizat de clubul literar Booksa impreuna cu Institutul Cultural Roman, Ministerul Culturii din Croatia si Primaria orasului Zagreb. La propunerea criticului literar Carmen Musat, au fost invitati scriitorii Stefania Mihalache, Cosmin Perta, Adrian Chivu, Florin Lazarescu, Doina Ioanid, Adela Greceanu, Matei Florian, Ovidiu Pop si Ana-Maria Sandu.

Fragmente din operele scriitorilor romani, traduse in limba croata, vor fi prezentate in catalogul festivalului si pe portalul clubului literar Booksa (www.booksa.hr), informeaza ICR. Invitatii vor sustine lecturi pe 1 si 2 octombrie, la sediul clubului literar Booksa dar si in spatii neconventionale din cadrul Centrului Cultural Pogon, amenajat pe amplasamentul unei foste fabrici. Programul festivalului cuprinde, de asemenea, o dezbatere pe tema colaborarii literare dintre Romania si Croatia. Alaturi de participantii din Romania, la discutii vor participa editori, traducatori si oameni de cultura croati precum si studenti ai nou-infiintatei sectii de limba si literatura romana din cadrul facultatii de filologie a Universitatii din Zagreb.

Review of small literatures este un festival regional de mare impact care prezinta publicului croat scenele literare din tarile sud-est-europene, invitand in fiecare an tineri scriitori consacrati ale caror opere nu au fost inca traduse in limba croata.

Anul acesta, festivalul face parte dintr-o serie mai ampla de manifestari culturale intitulata Operation: City, care isi propune sa recupereze foste spatii industriale pentru circuitul cultural, programand, timp de doua saptamani, numeroase expozitii, concerte, lecturi, reprezentatii teatrale.