Sfarsitul de saptamana aduce pe scena Operei bucurestene doua spectacole aniversare: opera verdiana "Aida" dedicata mezzo-sopranei Veronica Garbu, programata sambata, 6 februarie si baletul „Baiadera” pe muzica de Ludwig Minkus dedicat prim-balerinei Roxana Colceag, spectacol ce va avea loc duminica, 7 februarie.

Opera Nationala Bucuresti (ONB) ofera publicului spectacolul eveniment "Aida" in care vor avea din nou ocazia sa-i asculte pe tenorul Daniel Magdal (Germania), in rolul Radames, si pe mezzo-soprana Andrada Nas, care va interpreta rolul Amneris pentru prima oara pe scena bucuresteana.

Rolul titular al operei va fi interpretat de soprana Mariana Colpos, una dintre cele mai importante voci ale scenei bucurestene, alaturi de care vor evolua alti artisti indragiti de public: baritonul Eugen Secobeanu (Amonasro), basul Horia Sandu (Ramfis), basul Marius Bolos (Regele), soprana Dorina Chesei (Marea preoteasa) si tenorul Valentin Racoveanu (Mesagerul). Solistii baletului vor fi Madalina Slateanu, Mugur Valsami si Magdalena Radulescu. De asemenea, isi vor da concursul orchestra, corul ONB, pregatit de maestrul Stelian Olariu, si ansamblul de balet. Spectacolul va fi dirijat de maestrul Iurie Florea. Cuvantul introductiv va fi rostit de muzicologul Mihai Cosma, se arata in comunicatul ONB.

Mezzo-soprana Veronica Garbu s-a nascut la Sibiu unde a studiat violoncel si canto. In 1974 a absolvit Conservatorul de Muzica Ciprian Porumbescu din Bucuresti, sectia canto clasic, avand ca profesori pe Ana Talmaceanu Dinescu, Arta Florescu, Emilia Petrescu, Anghel Ionescu Arbore si Jean Ranzescu.

Ca solista a Operei Nationale Bucuresti, repertoriul mezzo-sopranei Veronica Garbu cuprinde lucrari precum Nabucco, Il Trovatore, Aida, Rigoletto, Otello, Bal Mascat (Giuseppe Verdi); Olandezul zburator, Walkiria, Tannhäuser (Richard Wagner); Cosi fan tutte, Die Zauberflöte (W. A. Mozart); Evgheni Oneghin (P. I. Ceaikovski); Madama Butterfly (Giacomo Puccini); Carmen (Georges Bizet); Il Barbiere di Siviglia (Gioacchino Rossini); Norma (Vicenzo Bellini); Oedipe (George Enescu). Din anul 2001 pana in prezent colaboreaza cu Liceul de Arta din Sibiu ca profesor la sectia canto.

Dintre aspectele unei bogate cariere artistice, mai putem mentiona recitalurile de lieduri, colaborarile cu Filarmonicile din Bucuresti, Sibiu, Ploiesti, Iasi si cu Orchestra Nationala Radio, inregistrari la radio si aparitii la televiziune, precum cea din filmul Oedipe, in regia Olimpiei Arghir.

Al doilea eveniment aniversar, cel dedicat prim-balerinei Roxana Colceag, consta in reprezentatia spectacolului „Baiadera” pe muzica de Ludwig Minkus, cu o coregrafie realizata de Marius Petipa, regia si adaptarea coregrafica sunt semnate de Mihai Babuska, iar scenografia spectacolului este conceputa de Adriana Urmuzescu. Sub bagheta dirijorala a maestrului Cornel Trailescu, distributia spectacolului din 7 februarie va reuni balerini de valoare ai Operei Nationale Bucuresti: Adina Tudor (Nikia), Ovidiu Matei Iancu (Solor), Bianca Fota (Gamzatti), Bogdan Plopeanu (Idolul de bronz), Mihaela Soare, Madalina Stoica, Cristina Dijmaru (3 variatii umbre), alaturi de alti solisti indragiti si de ansamblul de balet al ONB.

Roxana Colceag este absolventa a Liceului de Coregrafie din Bucuresti si a sectiei de coregrafie, din cadrul Facultatii de Teatru – A.T.F. A obtinut Diploma de licenta in specialitatea maestru coregraf, iar ulterior titlul de Doctor in istoria teatrului. In perioada 1982-1990 a fost prim-solista a Companiei de balet a Operei Romane si a interpretat rolurile principale din baletele Coppelia, Lacul lebedelor, Frumoasa din padurea adormita, Precautiuni inutile, Don Quijote, Floarea de piatra, Visul unei nopti de vara, Simfonia spaniola, Chopiniana, Anotimpuri, Nunta insangerata, Gura lumii. A colaborat cu maestri de balet si coregrafi cunoscuti: Oleg Danovski, Vasile Marcu, Raul Erceanu, Mihaela Atanasiu, Ion Tugearu, Alexa Mezincescu, Magdalena Popa, Cristina Hamel. A participat la concursurile internationale de balet de la Varna si Moscova, la festivalurile internationale de teatru de la Liverpool, Bratislava si Budapesta si a sustinut turnee in Anglia, Austria, Bulgaria, Belgia, Coreea, China, Grecia, Germania, Italia, Jugoslavia, U.R.S.S, S.U.A., Venezuela, Egipt, Suedia.

Dupa incheierea carierei de balerina, Roxana Colceag a optat sa-si continue cariera in pedagogie si coregrafie, declarand ca se regaseste cu aceeasi pasiune in aceste doua directii complementare ale artei dansului si teatrului. Astfel, din 1995 este lector universitar la UNATC, unde preda expresie corporala si initierea in coregrafie viitorilor actori, papusari si regizori.

In calitate de coregraf, a montat numeroase spectacole pe scena Operei Nationale Bucuresti, dintre care amintim Micul cosar, Povestea lui Peter Pan, Inima de copil, Hänsel si Gretel, Faust, Motanul incaltat, dar si pe scenele unor importante teatre bucurestene: Teatrul Ion Creanga (Vrajitorul din Oz, Ivan Turbinca, Muschetarii magariei sale, Turandot, Cenusareasa, Alba ca zapada, Emil si detectivii, Privighetorile, Furtuna, Regele cerb, Dragonul), Teatrul Mic (Asta-seara stau acasa de Toni Grecu, regia Silviu Purcarete; O zi din viata lui Nicolae Ceausescu de Denis Dinulescu, regia Al.Tocilescu), Teatrul Nottara (Pagubosii de L. Profeta si E. Rotaru, regia Gelu Colceag, Cazul Gavrilescu de M. Eliade, regia Gelu Colceag; Mostenirea lui Cadar regia Tania Filip; Ritmuri, regia Diana Lupescu; D-ale Bucurestilor, regia Diana Lupescu, Electra, regia Claudiu Goga; Retro de A. Galin, regia Tudor Tepeneag), Studioul Cassandra (Asta-i ciudat de M. R. Parachivescu, regia Gelu Colceag; Cadrilul de A. Mirea, regia Ion Cojar; Tartuffe de Molière, regia Laurian Oniga; Bertoldo la curte, regia Cristian Popescu; Duete shakespeareane, regia Roxana Colceag), Teatrul Bulandra (Porunca a saptea de Dario Fo, regia Gelu Colceag; Victor sau copiii la putere de Roger Vitrac; Tango de Slavomir Mrozek, regia Gelu Colceag; Mamouret, regia Dinu Cernescu), Teatrul Tandarica (Aventurile lui Guliver, adaptarea si regia Liviu Berehoi), Teatrul de Comedie (Lysistrata de Aristofan, regia Grigore Gonta; Casatorie in stil venetian de C.Goldoni, regia Alice Barb; A XII-a noapte de W. Shakespeare regia Gelu Colceag; Chirita of Barzoieni dupa V. Alecsandri, regia Iarina Demian; Ce formidabila harababura de E. Ionesco, regia Gelu Colceag), Teatrul National (Filoctet de Sofocle, regia Andreea Vulpe; Satana cel bun si drept de Tudor Popescu, regia Puiu Serban; Regele si cadavrul de Vlad Zograffi, regia Andreea Vulpe; Cadavrul viu de Tolstoi, regia Gelu Colceag; Mofturi la Union de Caragiale, regia Gelu Colceag; Calatorii cu matusa mea, regia Peter Bokor; Taranul baron, regia Lucian Giurchescu; D-ale carnavalului de Caragiale, regia Gelu Colceag; Ultima ora de M. Sebastian, regia Anca Ovanez; Ultimul imparat de V. Nicolau, regia Alice Barb; Amantii insangerati, regia Al.Tocilescu), Teatrul Odeon etc.

In anul 1996, a participat la Lincoln Center din New York la premiera spectacolului La tiganci dupa Mircea Eliade. In 1997 a obtinut Premiul special al criticii pentru Cazul Gavrilescu, iar in 1998 Premiul Humorror. In anul 2004 a obtinut Premiul pentru cel mai bun spectacol - A XIIa noapte – la Festivalul de Comedie de la Galati si Premiul pentru spectacolul Amantii insangerati la Festivalul de teatru din Japonia, iar in 2006 Marele premiu la Festivalul de Comedie din Bucuresti pentru spectacolul Ce formidabila harababura.