Artistul Alexandru Antik vine la arte Martiale de la Institutul Cultural Roman pentru a vorbi despre felul in care se facea arta in perioada comunista. Marti, 22 decembrie, artistul Impreuna cu moderatorul Erwin Kessler va incerca sa raspunda la intrebarea "A fost sau nu a fost arta contra regimului in anii 80?"

„In vara anului 1986 au avut loc la Sibiu, pe parcursul mai multor zile, o serie de evenimente, de expuneri, simpozioane si performance-uri ale unor tineri artisti, care au atras o asistenta numeroasa (...). Evenimentele, plasate sub egida Atelierului 35 (tutelat, la rindul sau, nu doar de UAP, ci si de CC al UTC), au culminat (si s-au curmat) odata cu o foarte complexa performance a artistului clujean Alexandru Antik. Pregatita minutios cu multe luni inainte, actiunea lui Antik tatona doua directii: punerea in discutie a identitatii personale (...) si interogarea posibilitatilor artei de a reface, in artist, parcursul redemptiv catre un sine autentic, primar, natural, profund (...). Metaforica, actiunea lui Antik nu se dorea explicita, asumata politic. Arta politica avea o conotatie negativa in acea vreme, fiind asociata exclusiv propagandei oficiale. Dar dezgolirea lui Antik si continuarea actiunii in pielea goala, impreuna cu aglomeratia din pivnita Muzeului Farmaciei, unde avea loc evenimentul, au facut ca doua participante sa cedeze fizic si psihic. De aici metafora a basculat in politic. Imediat dupa acest moment, fortele de ordine,informate nu se stie cum si de cine, au patruns in incapere, imprastiind participantii. Ce a urmat se stie mai putin: cei implicati direct (dar si cei care au creditat indirect actiunile) au avut de suferit mult timp dupa aceea. (...)

Pe 22 decembrie 2009, la Arte Martiale, ne vom intreba, impreuna cu protagonistul acestui episod, Alexandru Antik, despre limitele artei si despre limitele opozitiei, despre responsabilitate si libertate, despre coeziunile si divergentele lumii artistice si despre relatiile nevralgice ale acesteia cu lumea puterii comuniste in anii 80.“ ne asigura moderatorul Erwin Kessler

In anii '80, orice gest putea fi interpretat ca ostil regimului comunist, partidul care era in tot si in toate. Cu toate acestea, in cercuri restranse, artistii romani isi puneau in practica ideile creatoare.