Intalnire online

VIDEO AUDIO Marius Manole, actor al TNB: Sunt foarte multi actori in teatrele romanesti care nu pot fi folositi la nimic. In provincie sunt actori mai buni ca la Bucuresti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 14:00 Actualitate | Cultură


Marius Manole
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Marius Manole, actor al Teatrului National din Bucuresti, a vorbit sincer despre situatia atat a teatrelor, cat si a actorilor si publicului din teatre. Intr-un interviu efervescent acordat in Studioul HotNews.ro, tanarul actor i-a facut pe regizori nebuni, pentru ca distribuie in filme oameni care nu au nici talent si nici pregatire actoriceasca, doar pentru a-si mediatiza productiile. El este de parere ca singura sansa a teatrelor sa atraga spectatori este sa faca spectacole bune, altfel publicul va renunta sa mai vina.

  • Interviul a fost precedat de o discutie online cu cititorii HotNews.ro, pe care o puteti urmari la finalul textului

Asculta interviul



Marius Manole despre cum se fac filmele in Romania



Fragmente din interviu
  • Nu cred ca eu am ales sa ma fac actor. Am o vaga senzatie ca meseria asta m-a ales pe mine, nu eu pe ea. Am ales actoria cand nu eram foarte constient de ceea ce se intampla cu mine, asta insemnand clasa I, chiar. Am fost mult timp la Clubul elevilor si soimilor patriei, daca stiti voi cum era pe timpuri, erau acele cluburi minunate. Acolo am facut eu actorie prima data. M-am facut actor si ca sa imi scuz o existenta a mea care are si foarte multe lipsuri, nu e chiar perfecta. Am ales calea asta pentru ca aici puteam sa fac tot ce nu pot sa imi permit sa fac in viata mea de zi cu zi.
  • Marius Manole crede ca faptul ca a primit roluri ciudate, precum cele de spiridus sau caine, l-au ajutat sa se faca mai repede remarcat: "Cati actori au ocazia sa joace un caine, si nu pe scena Teatrului Ion Creanga?"
  • Eu cred ca lumea s-a plictisit un pic de televizor, adica sper ca s-a plictisit de televizor si sper ca s-a plictisit de emisiunile foarte proaste de la Tv, Cred ca oamenii, pentru a mai uita de necazurile de zi cu zi, aleg teatrul, pentru ca teatrul e o forma de arta vie. Am fost cu totii cel putin o data la teatru si stim ca in sala se intampla un miracol. Ai senzatia ca, odata cu actorii de pe scena, traiesti o poveste, chiar daca nu-i a ta, si cred ca multi dintre noi simtim nevoia sa mai traim povesti.
  • Teatrul functioneaza in perioada de criza si ca o terapie. De altfel, terapia prin teatru exista. Oamenii vin la teatru ca la un psiholog si isi regasesc problemele lor acolo si spun: uite, domnule, nu sunt singurul care am problema asta, nu sunt singurul care sunt inselat in dragoste, nu sunt singurul care sunt sarac, nu sunt singurul care iubesc si nu sunt iubit. Oamenii pleaca de acolo un pic mai linistiti, ca nu sunt singuri, si e important pentru ei sa stie ca nu sunt singuri.
  • Marius Manole crede ca legea salarizarii in functie de performante in teatre, despre a carei introducere s-a  vorbit acum un an, era inaplicabila: "Cine poate sa cuantifice talentul unui om? Acolo era un punct in care se scria - rolul principal are 5 puncte, rolul secundar 6 puncte, si asa mai departe. Eu am vazut spectacole in care rolul principal era jucat atat de prost, incat rolul principal devenea rol secundar. Cine poate sa imi spuna mie ca eu iau mai mic salariu pentru ca joc rol secundar, iar actorul din rolul principal, care joaca foarte prost si care a ajuns acolo fie pentru ca e pila directorului sau nu stiu ce, are 5 puncte? Actoria e o meserie atat de subiectiva incat nu ai cum sa cuantifici chestia asta.


Marius Manole despre importanta feedback-ului pentru un actor


  • Presa trebuie sa vanda, iar segmentul oamenilor care sunt preocupati de cultura, in momentul asta, in Romania este extrem de mic. Cine isi permite, intr-un ziar, sa ocupe o pagina mare, intreaga, cu o cronica la un spectacol sau despre o carte? Nimeni nu isi permite, pentru ca nu vinde ziarul, si atunci mor oamenii de foame. Teatrul este mediatizat in masura in care oamenii au nevoie de el, si se pare ca oamenii nu au nevoie atat de mare de teatru. 
  • Probabil ca atunci cand oamenii vor pune mana pe telefon, vor suna la TVR si vor intreba 'Nu va suparati, unde sunt spectacolele de teatru TV care se faceau altadata?' Pentru ca pe mine sa ma vada cineva, ca eu sa pot ajunge o figura publica si sa pot vinde, eu trebuie sa ma duc la niste emisiuni la care nu vreau sa ma duc. Ar trebui sa ma duc sa spun bancuri, sa cant cantece, sa dansez, sa fac ca toti dracii, sa fac pe maimuta, sa injur, eu nu fac asta. Si atunci, un om, sa zicem, din Arad, n-are de unde sa ma stie. Cei din Bucuresti ma vad la teatru, dar un om din Arad, de exemplu, nu are de unde sa ma stie. Decat daca cumpara o revista de teatru, dar cine cumpara reviste de teatru? Nici mama, care e mama de actor, nu cumpara.
  • Teatrele nu au bani pentru productii, ca sa poata pune bannere imense, ca in strainatate, nici atat. Singurul lucru pe care poate sa il faca teatrele este sa faca spectacole extraordinar de bune. Pentru ca daca vii si vezi o porcarie, spui 'a doua oara nu mai calc in sala'. Teatrul poate doar sa faca spectacole foarte bune, dar cum in teatre nu sunt spectacole bune la ora asta, sunt foarte putine spectacole bune, publicul reactioneaza ca atare.
  • Noi suntem o generatie de sacrificiu, si teatrul romanesc se afla in momentul asta intre doua hotare. Sunt oamenii care sunt in teatre dinainte de 1989 si un pic dupa '89 si sunt si actorii tineri, care au venit dupa '89 si nu au prins perioada aia. La ora asta, sunt foarte multi actori in teatrele din Romania care nu pot fi folositi la nimic. Sunt foarte multi actori slabi, care, datorita faptului ca au prins un loc si sunt cu contract permanent de munca, pe viata, nu poti sa-i dai afara. Pe de alta parte, ca director de teatru, nu poti sa ai inima sa dai afara un actor care a muncit 50 de ani in teatrul ala, doar pentru ca acum nu mai poate fi folosit foarte mult. Sunt unii care spun ca teatrele trebuie desfiintate, trebuie dat foc la teatre, si reinfiintate. Asa da, hai sa iesim cu totii afara din teatre, si tineri si batrani, facem un concurs si ne reangajam din nou daca suntem capabili sa luam concursul ala. Dar cine judeca concursul ala? Niste oameni subiectivi. Si atunci, nu stiu ce se poate face pentru a schimba in bine lucrurile in teatrul romanesc.
  • Eu daca as avea bani, mi-as face un teatru in care eu as da un casting si in care as avea o comisie, pe bune, fara pile, fara compromisuri, fara prietenii, pe cale filiala, paterna, tatal, fiiica, mama, s-a angajat in acelasi teatru, si mi-as face o trupa foarte buna. In rest, habar nu am cum se poate rezolva situatia din teatrul romanesc. Dar marea problema nu este a actorilor, marea problema in momentul asta e ca nu avem regizori buni. Noi suntem nu stiu cate mii de actori in Romania, si regizorii buni ti-i numar pe 10 degete.
Marius Manole despre legea salarizarii in teatru



Marius Manole despre mediatizarea fenomenului teatral


  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Ati vazut vreodata "Inima de caine"? V-a induiosat cainele vagabond, infrigurat, aproape mort de foame si alungat de oameni? V-ati intrebat cum se pregateste un actor pentru a fi credibil intr-un rol care presupune sa se tarasca mai bine de o ora pe burta si in genunchi, pe scena, pana cand experimentul unui savant care il culege de pe strada il transforma in om? Un rol pentru care trebuie sa invete sa latre, sa scheaune si sa se scarpine intocmai ca un caine, si chiar sa manance de pe jos?

In "Inima de caine", montare a Teatrului National din Bucuresti dupa nuvela omonima a lui Mihail Bulgakov, Marius Manole face un rol cum nu s-a mai vazut. Dar cine este Marius Manole, omul din spatele rolului?

Marius Manole este unul dintre cei mai in voga si cei mai premiati actori ai tinerei generatii. E un om de o modestie incredibila si spune ca nu are timp sa se gandeasca la succesele de pana acum, tocmai pentru a se concentra pe ce are de facut de acum incolo.

Joaca intr-un ritm halucinant, aproape seara de seara, pentru ca ii place, dar si pentru ca dintr-un spectacol de teatru se castiga mai putin decat dintr-un spot publicitar sau dintr-un serial tv, si pentru ca nici prin gand nu ii da sa intre in distributia unei telenovele.

A cochetat si cu filmul, insa marea lui dragoste ramane teatrul. E de-ajuns sa il vezi pe scena ca sa iti dai seama ca e asa. Joaca cu o energie fantastica, din care parca iti imprumuta si tie, spectatorului, ceva, iar cand iesi de la un spectacol cu el, parca ai impresia ca nimic nu ti se mai pare imposibil. Uneori, uitandu-te la el, te intrebi unde incape atata talent.

Marius a terminat facultatea in urma cu opt ani la Iasi, insa celor de acolo nu le-a dat prin gand sa il pastreze la teatrul din oras.

Astazi, criticii si publicul de teatru il considera unul dintre cei mai talentati actori ai tinerei generatii, insa nu a aparut niciodata la stiri pentru asta. In schimb, jurnalele de stiri nu au ratat ceea ce a fost probabil singura scapare din cariera de pana acum a lui Marius: incidentul de acum doi ani de la Sibiu, cand, suparat ca juca intr-un spectacol care "nu spunea nimic", dupa cum a declarat el ulterior, si din a carui distributie nu avusese curajul sa se retraga la timp, a urcat pe scena cu o bere in mana si a inceput sa vorbeasca cu spectatorii, care deja plecau din sala sau isi citeau mesajele de pe telefon.  

"E vorba ca incurajam in continuare regizori care nu au nimic de spus si facem spectacole care nu spun nimic. De-a lungul carierei am mai fost pus in situatii de genul asta si s-au adunat", si-a explicat el gestul de atunci (in Ziarul de Sibiu). Incidentul, produs la inaugurarea Capitalei Culturale Europene, nu a trecut neobservat: daca unii l-au condamnat pe Marius, altii l-au felicitat, spunand ca nu e doar un actor talentat, ci si unul cu atitudine.

CV Marius Manole

S-a nascut pe 4 octombrie 1978, la Iasi. A absolvit Facultatea de Actorie din cadrul Academiei de Arte George Enescu din Iasi (la clasa profesorului Emil Coseru) in 2001.

Roluri

Teatrul Maria Filotti din Braila (2001-2004):
  • Paulie, in "Drept ca o linie" de Luis Alfaro, regia Radu Apostol (nominalizare Uniter pentru debut).
  • Proprietarul, in "Plaja" de Peter Asmussen, regia Radu Afrim.
  • Niccolo, in "Angajare de clovn" de Matei Visniec, regia Radu Nichifor.
Teatrul National I.L.Caragiale din Bucuresti (din 2004):
  • Puck, in "Visul unei nopti de vara" de William Shakespeare, regia Felix Alexa.
  • Kraft si coregrafie in "Gandirea" de Leonid Andreev, regia Felix Alexa.
  • Sharik, Sharikov in "Inima de caine" de Mihail Bulgakov, regia Yuriy Kordonskiy.
  • Kolea, Sonia Oniscenko in "A patra sora" de Janusz Glowacki, regia Alexandru Colpacci.
  • Cleonte, in "Burghezul gentilom", dupa Moliere, regia Petrica Ionescu.
  • Yuichi, in "Iubiri interzise" de Yukio Mishima, regia Issey Takizawa.
  • Povestitorul in "Privighetoarea si Trandafirul" de Oscar Wilde, regia Carmen Vidu.
Teatrul Odeon din Bucuresti:
  • Kurt, in "Chip de foc" de Marius von Mayenburg, regia Felix Alexa.
 Teatrul de Comedie din Bucuresti:
  • Povestitorul, in "Ioana si Focul" de Matei Visniec, regia Catalina Buzoianu.
Teatrul Bulandra:
  • Raskolnikov, in "Crima si pedeapsa", regia Iuri Kordonski.
Teatrul Metropolis din Bucuresti:
  • Valea, in "In rolul victimei" de Vladimir si Oleg Presniakov, regia Felix Alexa.
Teatrul Tony Bulandra din Targoviste:
  • Romeo, in "Romeo si Julieta" de William Shakespeare, regia Kemal Basar. 


Citeste mai multe despre   












Comentarii alese de moderator

  • Despre Inima de caine (Miercuri, 29 aprilie 2009, 18:02)
    Alina [anonim]

    Am vazut Inima de caine acum mai putin de o luna si trebuie sa spun ca mi s-a parut cea mai buna piesa pe care am vazut-o ever. Fara stridente, fara declamatii, toti actorii ne-au ajutat sa intram in poveste si sa simtim aerul rece al Moscovei pe sira spinarii. Rolul Sharik a fost de departe cel mai bun, intr-o companie asa mare cum e cea a lui Rebengiuc. Vreau sa il intreb pe Marius Manole cum si-a pregatit rolul si care a fost prima reactie cand a citit piesa si s-a inchipui ca personaj?

  • foarte bun (Miercuri, 29 aprilie 2009, 19:38)
    Vlad [anonim]

    L-am vazut pe Marius in "Inima de caine" (magistral) si in "Visul unei nopti de vara". Are talent si se vede ca pune foarte multa pasiune in ceea ce face. Sincere Felicitari!
    Intrebare: ce rol jucat i-a placut cel mai mult si ce rol i-ar placea sa joace?

  • intrebare generala (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:09)
    anonim [anonim]

    cum iti pastrezi personalitatea intrand in pielea atat de multor personaje?

    in acelasi spectacol joci de fiecare data altfel, apar mici schimbari. cat de mult respecti indicatiile regizorale si cat de mult improvizezi?

  • profesie (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:11)
    maria [anonim]

    In conditiile date, intr-o tara ca Romania, v-ati sfatui copilul sa se faca actor?Cu alte cuvinte, mai merita sa devii actor in ziua de azi?mai ai vreo implinire,mai vine lumea la teatru?ca la partea financiara deja nu cred ca sunt multe de discutat. De ce credeti ca mai dau in zilele noastre tinerii la teatru? Ce-i motiveaza?
    Multumesc.

  • Felicitari Hotnews (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:12)
    Andra [anonim]

    Felicitari celor de la HotNews pentru initiativa de a-l invita pe acest actor exceptional. Marius e un mare actor, ii urez sa o tina tot asa. Intrebare: Cum reuseste sa joace cu atata pasiune seara de seara, de parca ar fi ultimul spectacol? Cum reuseste sa se automotiveze atat de bine, care e secretul?

  • personal (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:23)
    dorca [anonim]

    am citit intr-un interviu ca ai declarat ca pentru tine fericirea e doar teatrul. adica nu dai nicio sansa vietii personale? crezi ca o dragoste pasionala ti-ar lasa prea putina concentrare/energie pentru a-ti interpreta rolurile?

  • Despre marius :X (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:51)
    jumbi [anonim]

    am fost la totate piesele lui marius manole de la TNB si la alte cateva :D si mi se pare pur si simplu genial :X
    intrebare : esti bun, de ce esti bun [din toate punctele de vedere ] :">?

  • cum stii... (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:02)
    m [anonim]

    cum stii ca un rol pe care l=ai facut e ok? ca n-ai fost penibil, ca n-ai exagerat, ca ai nimerit doza potrivita?

  • Despre cultura si implicit teatru (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:11)
    Catalina [anonim]

    Eu am o problema in ceea ce priveste degradarea culturala a tarii. In fine, eram curioasa daca prin noile "experimente"in teatru nu cumva se impinge mai tare catre decadenta fiindca am observat ca unii regizori apeleaza la trucuri destul de ieftine pentru a-si "vinde"spectacolul, ceea ce nu inseamna ca eu sunt cumva impotriva inovatiei, este necesara pentru a sparge monotonia dar.... Ideea este:totusi nu ar trebui sa facem ceva prin care publicul de teatru sa fie capabil sa deosebeasca un specatcol bun, de o joaca de copii? Nu ar trebui educat tanarul spectator astfel incat in momentul in care iese din sala sa poatea spune: hmmm...momentul acela a avut ceva fals sau pragul dintre actori nu a fost tocmai in regula in clipa x sau uite un spectacol bun, nu doar fiindca aras 2 ore la niste glume rasuflate.

  • Pasiune (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:24)
    Alina [anonim]

    Nu sunt cunoscatoare, ci un sceptic inrait in legatura cu capacitatea vreunui lucru din ziua de azi sa te poata misca sufleteste. Dar am vazut 'Privighetoarea si Trandafirul' si m-a impresionat. A fost o surpriza placuta si emotionanta. Sper sa mai ajung sa vad si alte reprezentatii. Intrebarea mea pentru Manole este: De cate ori ti ai schimbat cartea citita preferata si bineinteles care a fost prima?

  • De toate (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:30)
    Alina [anonim]

    De unde dorinta pentru teatru? A fost vointa sau admiratie? Si care peisaj-din natura sau din oras te incanta cel mai tare? Un rasarit care te trezeste din somn? sau ploaia pe acoperis? Ma gandesc de fapt la o imagine completata si de sunet si de culoare.

  • marius manole.... (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:55)
    ioana [anonim]

    trebuie sa spun ca Marius Manole este pur si simplu un actor genial!! nu cred ca exista cineva care sa nu imi dea dreptate. am fost la piesele lui de mai multe ori , nu doar o data si tot as mai merge in continuare. imi pare rau ca nu pot ajunge la braila ( mi-as dori FOARTE mult sa il vad jucand acolo) dar sper ca intr-o zi o sa ajung si acolo...ce nu fac eu pt el...
    intrebarea mea ar fi: de unde atata energie? adica, joaca aproape in fiecare seara, nu are vacanta..si totusi joaca un rol de parca ar fi ultimul...
    joaca la fel de bine pentru o sala intreaga sau pentru jumatate. am fost duminica la iubiri interzise ( a doua oara ) si spre surprinderea mea, sala era pe jumatate goala. am observat la sfarsit dezamagirea de pe fata lui marius , dar in piesa a dat tot ce a avut mai bun in el.felicitari, marius!
    si totusi , piesa mea preferata , la care voi veni de fiecare data cand se joaca , ramane "inima de caine". e extraoridinar, minunat!

    bravo, marius! ma bucur ca exista actori ca tine! tu esti ceea ce inseamna sa fi "OM"!! esti genial! felicitari!

  • EMOTII (Miercuri, 29 aprilie 2009, 23:41)
    AMELIE_DU [anonim]

    Merg des la teatru. Nu mai merg la cinematograf unde se mananca floricele, se vorbeste la telefon sau se rade cu prietenii iin sala chiar daca doar la glume de ei stiute.
    Noi, cei care mergem la teatru suntem disidentii din tara manelelor si a prostului gust. Cautam cultura cu aviditate . Nu sunt o erudita, nu merg din snobism...merg pentru calitate. Ma sensibilizeaza, traiesc fericirea de a mai avea emotii dupa sedinte istovitoare si 10 ore de serviciu, lumina rece, nurofen pentru vesnice dureri de cap datorate lipsei de aer din cladirile de sticla dotate cu infectul AC...
    Avem o cultura pe care o parte din noi o respectam si o intretinem..Spectacolele bune se joaca cu casa inchisa. La sfarsit rad printre lacrimi.
    Intr-o lume in care toate emotiile sunt filmate si stii ca dupa ce actrita izbucneste in plans, secunda urmatoare urmeaza un STOP CADRU, te mai si gandesti ca pentru a filma scena respectiva a primit doua palma de la vreun coleg ca sa planga convingator, ei bine, intr-o astfel de lume ne gasim timp sa vedem Actorul Autentic: ACTORUL DE TEATRU, sau ca sa parafrazez o alta piesa draga mie: CREATORUL DE TEATRU...
    Marius, in Inima de caine, ai fost un..caine. cred ca nici nu mai constientizam ca un OM joaca un rol.
    (Asta nu inseamna ca nu am urat personajul!)
    Unii actori declara ca au fost fascinati de personalitatea cutarui personaj istoric-l-a studiat ani de zile-altul ca a mers prin spitale ca sa fie aproape de medici pentru a juca rolul unui doctor-altii ca diferitele experiente din viata i-au ajutat in crearea unui rol...
    Dar tu...cum ai ajuns un..caine?

    Multumesc

  • Multumim HotNews (Joi, 30 aprilie 2009, 0:44)
    Laur [anonim]

    Multumim HotNews pentru ideea de a invita un actor minunat. Intrebare pentru Marius: Ce i-ar placea sa faca daca ar fi un om bogat? Sau si in alta forma. Cat conteaza banii pentru tine?

  • actorii (Joi, 30 aprilie 2009, 2:37)
    Elena [anonim]

    Felicitari pentru toate interpretarile minunate. Ce i-ar spune Marius Manole cuiva care e la inceput de drum in profesia asta? Ce sa nu faci sau cum sa nu fii daca vrei sa fii actor?

  • Felicitari (Joi, 30 aprilie 2009, 3:57)
    Adrian [anonim]

    In primul rand felicitari ... am vz Ioana si focul acum ceva timp si intradevar se observa multa pasiune in ceea ce face.

    Acum intrebari:

    1.De ce crede ca se castiga putini bani din teatru cand salile sunt pline.Cel putin la teatru de comedie din Bucuresti dupa cateva ore mai sunt max 10 locuri libere la toate spectacolele? .. bineinteles ca nu numai din bilete se castiga dar .... e o lipsa de interes?

    2. Ce ai facut pentru a ajunge la acest nivel si ce crezi ca trebuie sa faci pentru a fi mereu in top?

    3.Care e cea mai mare multimire ca actor pentru tine?

  • colaborarii regizori americani/straini (Joi, 30 aprilie 2009, 9:04)
    Daphina [anonim]

    Felicitari,
    Ai talen si te-am apreciat in toate rolurile in care te-am vazut.
    Iti doresc roluri motivante care sa te puna in valoare.Cred ca vei avea o mare cariera.
    Intrebare:
    Ce ai intreprins pentru a avea un impresar american sau altfel spus ce ai intreprins pentru a juca in filme americane/straine in roluri principale nu ca figurant?
    Mult mult succes.

  • Felicitari (Joi, 30 aprilie 2009, 9:13)
    Magda [anonim]

    In primul rind felicitari pentru cariera cu adevarat deosebita

    1. Nu ai senzatia ca s-ar putea sa ramii fara resurse la un moment dat, jucind atit de mult?

    2. Declarai intr-un interviu recent ca "teatrul in Romania nu exista", opinie cu care, din pacate, sunt de acord. Cum gestionezi personal dezamagirea de a nu evolua intr-un mediu teatral comparabil cu cel din Europa?

    3. Unde te vezi peste 10 ani?

    Multumesc si multa bafta in tot ceea ce faci.

  • Marius Manole (Joi, 30 aprilie 2009, 9:40)
    Mihai [anonim]

    In primul rand felicitari lui Marius pentru ceea ce este. Si o intrebare: De ce nu de mai joaca spectacolul Crima si pedeapsa de la Bulandra? Nu cred sa se fi jucat mai mult de un an si era un spectacol care avea mare succes.

  • talent si dorinta (Joi, 30 aprilie 2009, 9:43)
    Razvanescu [anonim]

    Este actorul tanar caruia ii pot spune Maestre. M-a impresionat ca artist in "Inima de Caine" dar mai ales pentru putere pe care o insufla tinerilor colegi in "Ioana si Focul". Sincer imi doresc sa nu fiti singurul mare talent al anilor nostri si ca odata cu dumneavoastra sa mai vina si alti tineri care sa se afirme pe scenele romanesti.
    Mi-as dori sa fac si o propunere Maestrului Manole. Va rog sa promovati cultura in randul tinerilor. Incercati sa gasiti o linie artistica noua care sa atraga tinerii in salile de spectacol. Afirmati-va mai puternic ca un model ce poate folosit de tinerii nostrii care si-au cam pierdut modelul si care aleg figuri alterate de cultura.

    Va doresc mult succes in continuare si sa ne vedem la teatru!

  • Teatrul azi (Joi, 30 aprilie 2009, 10:28)
    Tudor [anonim]

    Cum vezi tu teatrul in ziua de azi? Mai ales in perioada aceasta de criza? Pentru ca eu il vad, asa cum a zis Shakespeare ca pe "oglinda lumii". Si vad ca din ce in ce mai multi oameni si TINERI merg la teatru. Tu de ce crezi ca se intampla asta? Sa fie oare o reactie a societatii la vremurile in care traim, asa cum a fost in anii '29-'30, cand in timpul marii crize financiare Broadway-ul era neincapator?

  • actorul Marius Manole (Joi, 30 aprilie 2009, 11:03)
    Savin Roxana [anonim]

    Este o placere sa vezi piese de teatru ca "Inima de caine", "Ioana si focul", "Iubiri interzise" si maine 1 mai va urma si piesa "In rolul victimei". Care este legatura dintre aceste piese? De ce am acest sentiment de placere si de multumire? Pentru ca exista un actor tanar, in a carui fiinta arta teatrala traieste, a carui imagine vazuta din primele randuri de la teatru este una de transpunere aproape absoluta, de identificare cu ceea ce se petrece in acel mic spatiu al scenei. Eu, personal nu am senzatia ca Marius Manole joaca teatru, ca si-l insuseste si apoi in transmite mai departe. Teatrul traieste prin interpretarea lui Marius Manole si te face pe tine ca spectator sa-l simti ca pe ceva intrinsec fiintei lui, o stare naturala pe care vrea s-o impartaseasca cu tine. O intrebare pentru actorul MM?! E prea putin! Cum reuseste sa-si insuseasca trairile rolurilor pe care le joaca? Ce il motiveaza cel mai mult atunci cand joaca? In ce roluri crede ca se identifica cel mai mult cu personajele pe care le interpreteaza: drame, comedii? L-ar tenta o colaborare cu regizorul Andrei Serban, preferatul meu, de asemenea? Care este rolul pe care viseaza sa il intrepreteze si nu a avut inca ocazia? Care sunt proiectele de viitor ale lui Marius Manole in teatru? As mai putea continua, dar vreau sa mai las intrebari si pentru alte persoane interesate. Draga Marius, iti multumesc pentru energia cu care plec de la teatru atunci cand vad o piesa cu tine si pentru raspunsurile la aceste intrebari. Succes!

  • alegere roluri (Joi, 30 aprilie 2009, 11:03)
    talida [anonim]

    Am vazut majoritatea pieselor jucate in Bucuresti, pe unele chiar de mai multe ori si te admir foarte mult pentru trairea si implicarea cu care joci. As vrea sa stiu in ce masura ai libertatea de a alege rolurile pe care doresti sa le faci sau daca acestea sunt uneori impuse de politica teatrului?

  • Ce asteapta actorul de la scriitorul de teatru? (Joi, 30 aprilie 2009, 12:04)
    paul-ioan kasprovschi [anonim]

    Mai intai, dati-mi voie sa va felicit, domnule Marius Manole, pentru rolul extraordinar din Inima de caine. Mai rar atata 'cainosenie' si omenie la un loc. Va mai sunt recunoscator si pentru jocul dumneavoastra in Visul unei nopti de vara si Crima si pedeapsa (punerea in scena a d-lui Kordonsky ramane pentru mine cea mai puternica experienta de teatru pana in momentul asta). Iata si intrebarile mele:
    Sunt texte recente din dramaturgia noastra contemporana care sa va fi inspirat? Daca da, care anume?
    Ce anume asteptati de la autorii romani de teatru si de la viitoarele lor texte?
    va multumesc
    paul

  • Motiv (Joi, 30 aprilie 2009, 13:03)
    Raluca [anonim]

    Care crezi ca este motivul pentru care ai primit atat de multe intrebari ? Multumesc si succes in continuare.

  • Multumesc (Joi, 30 aprilie 2009, 13:41)
    Alina Ene [anonim]

    spre rusinea mea nu am vazut "Inima de Caine", insa am fost la multe din spectacolele lui Marius. Imi aduc aminte si acum ca ultima piesa a fost "Iubiri interzise" si la sfarsit nu am putut sa imi controlez lacrimile, atata intensitate, sensibilitate. Felicitari Marius pentru tot ceea ce reusesti sa faci! De fiecare data cand se termina o piesa parca totul o ia de la capat pentru prima oara, din momentul ala....nu mai conteaza ce a fost ci doar ce va fi de acum incolo! Cum este pentru tine atunci cand se termina fiecare spectacol? Ce simti atunci cand se lasa cortina? Iti multumesc pentru serile frumoase!

  • film (Joi, 30 aprilie 2009, 14:05)
    catalin [anonim]

    A primit vreo oferta pentru a juca in filme?
    Ce gen de scenariu l-ar face sa accepte?
    Multumesc!

  • cat de mult... (Joi, 30 aprilie 2009, 14:06)
    ioana p [anonim]

    mai intai as vrea sa iti multumesc,marius, pentru toate serile extraordinare, pentru toata energia pozitiva pe care o transmiti , pentru pasiunea si daruirea cu care joci!
    stiu ca ai spus intru-un interviu ca "teatrul in romania nu exista" sunt partial de acord. adica, eu cred ca prin oamneni si actori ca tine , teatrul inca mai are o speranta! tu il ajuti sa merga mai dearte, tu ii faci pe oamnei sa te indrageasca si sa vina la teatru. dupa cum spunea tata despre mine :"tu nu mergi la teatru, tu mergi la marius manole!" ...
    te admir si te respect foarte mult! iti multumesc pentru tot ce faci!
    intrebarea mea, care nu are prea mare legatura cu ce am spus este : cat de mult te bazezi pe improviazatie ? adica, am vazut spectacolele tale nu numai o data si parca esti mai bun pe zi ce trece!

    bravo!

  • Teatru "tipat" (Joi, 30 aprilie 2009, 14:08)
    Bogdan [anonim]

    Marius, am mers zilele astea la Portile Deschise UNATC si am observat un comportament ce mi se pare ciudat la cei ce vor fi noua generatie de actori: se tipa, striga, zbiara foarte mult pe scena, chiar daca momentul respectiv nu cere exprimarea furiei, dezamagirii printr-o voce ridicata. As vrea sa stiu daca regizorii cer acest lucru sau daca la noii actori, singura modalitate de exprimare a sentimentelor, este exagerarea vorbirii.

  • maria filotti (Joi, 30 aprilie 2009, 14:33)
    lovin [anonim]

    De ce ai plecat din Braila? Nu trebuie sa'mi exprim frustrarea. Toti oamenii care fac ceva dragut si o fac bine in Braila, pleaca mai devreme sau mai tarziu.

  • Incotro? (Joi, 30 aprilie 2009, 14:43)
    Andra [anonim]

    Cresti ca actor cu fiecare rol, sau mai bine spus cu fiecare performanta. Lumea teatrului e o prvocare in sine pentru ca e o lumea vie, insa daca ar fi sa preconizezi acum, in ce alta directie te vezi evoluand? Scenarii, adoptarea de pozitii vizavi de diferite subiecte in viata publica?

    Keep walking Marius

  • inca o intrebare (Joi, 30 aprilie 2009, 14:51)
    ioana [anonim]

    mai am o intrebare : in momentul de fata esti fericit? :)






13182 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Despre Inima de caine (Miercuri, 29 aprilie 2009, 18:02)

    Alina [anonim]

    Am vazut Inima de caine acum mai putin de o luna si trebuie sa spun ca mi s-a parut cea mai buna piesa pe care am vazut-o ever. Fara stridente, fara declamatii, toti actorii ne-au ajutat sa intram in poveste si sa simtim aerul rece al Moscovei pe sira spinarii. Rolul Sharik a fost de departe cel mai bun, intr-o companie asa mare cum e cea a lui Rebengiuc. Vreau sa il intreb pe Marius Manole cum si-a pregatit rolul si care a fost prima reactie cand a citit piesa si s-a inchipui ca personaj?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:17)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      Cand am citit Inima de caine, nici nu am inteles exact ce trebuie sa joc si nu mi-am imaginat absolut nimic. Am stat doua saptamani langa cainii din fata blocului si am facut tot felul de experimente cu ei, am observat. Ce vedeam, dimineata mergeam la repetitie si aplicam. Am avut in fata blocului un caine pe care l-am studiat, l-am si numit Sharik, dar acum a murit. Si catelusa mea de la Iasi.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bun (Miercuri, 29 aprilie 2009, 19:38)

    Vlad [anonim]

    L-am vazut pe Marius in "Inima de caine" (magistral) si in "Visul unei nopti de vara". Are talent si se vede ca pune foarte multa pasiune in ceea ce face. Sincere Felicitari!
    Intrebare: ce rol jucat i-a placut cel mai mult si ce rol i-ar placea sa joace?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:20)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      Imi plac aproape toate rolurile pe care le-am jucat si niciodata nu mi-am dorit sa joc niciun rol anume. Tocmai asta mi se pare frumos, sa te surprinda lucrurile.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare generala (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:09)

    anonim [anonim]

    cum iti pastrezi personalitatea intrand in pielea atat de multor personaje?

    in acelasi spectacol joci de fiecare data altfel, apar mici schimbari. cat de mult respecti indicatiile regizorale si cat de mult improvizezi?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:25)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Vrem nu vrem, trebuie sa ne-o pastram. In general , de la o varsta incolo, actorii incep sa traiasca foarte mult in capul lor, poate par increzuti, dar nu sunt asa.

      Respect indicatiile regizorale, eu am libertatea sa imprivizez, dar pe linia trasata de regizor. Eu in fiecare dimineata mananc, dar nu pot sa mananc acelsi lucru in fiecare zi. Depinde si de starea mea din fiecare seara. Depinde foarte tare si de starea mea si de energia pe care ti-o transmite publicul.
  • 0 (0 voturi)    
    profesie (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:11)

    maria [anonim]

    In conditiile date, intr-o tara ca Romania, v-ati sfatui copilul sa se faca actor?Cu alte cuvinte, mai merita sa devii actor in ziua de azi?mai ai vreo implinire,mai vine lumea la teatru?ca la partea financiara deja nu cred ca sunt multe de discutat. De ce credeti ca mai dau in zilele noastre tinerii la teatru? Ce-i motiveaza?
    Multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:29)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria

      Daca asta isi doreste, da, pe principiul ca omul trebuie sa faca in viata ce simte. Cred ca suntem un popr de frustrati tocmai din cauza asta, pentru ca nu facem ce simtim.

      Lumea vine la teatru cand nu e cald si nu se duce la bere.

      Multi dau pentru ca cred ca vor avea o viata usoara. Foarte putini vor intr-adevar sa faca teatru. Sunt foarte multi candidati la teatru. Unii spera sa devina prezentatori la tv, iar unii sa gandesc ca e mai usor sa intri la teatru decat la ASE sau Drept.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari Hotnews (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:12)

    Andra [anonim]

    Felicitari celor de la HotNews pentru initiativa de a-l invita pe acest actor exceptional. Marius e un mare actor, ii urez sa o tina tot asa. Intrebare: Cum reuseste sa joace cu atata pasiune seara de seara, de parca ar fi ultimul spectacol? Cum reuseste sa se automotiveze atat de bine, care e secretul?
    • +2 (2 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:31)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andra

      Tot timpul un actor trebuie sa-si spuna ca in seara aia e ultimul spectacol. Sunt oameni care vin si te vad o singura data, daca nu l-a convins, ai pierdut un spectator. Teatrul e viu, si atunci te obliga si pe tine sa fii viu in fiecarea seara. Fiecare seara e unica. La film poti sa repeti secventa, in teatru nu se poate face asta.
  • 0 (0 voturi)    
    personal (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:23)

    dorca [anonim]

    am citit intr-un interviu ca ai declarat ca pentru tine fericirea e doar teatrul. adica nu dai nicio sansa vietii personale? crezi ca o dragoste pasionala ti-ar lasa prea putina concentrare/energie pentru a-ti interpreta rolurile?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:32)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorca

      In momentul asta, da.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre marius :X (Miercuri, 29 aprilie 2009, 21:51)

    jumbi [anonim]

    am fost la totate piesele lui marius manole de la TNB si la alte cateva :D si mi se pare pur si simplu genial :X
    intrebare : esti bun, de ce esti bun [din toate punctele de vedere ] :">?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:33)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui jumbi

      Nu stiu. Si nici nu sunt asa de bun, sunt seri in care joc atat de prost.
  • 0 (0 voturi)    
    cum stii... (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:02)

    m [anonim]

    cum stii ca un rol pe care l=ai facut e ok? ca n-ai fost penibil, ca n-ai exagerat, ca ai nimerit doza potrivita?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:34)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui m

      Exista un bun simt al actorului. Si regizorul e acolo, iti masoara, ai control din partea regizorului, daca e bun, daca nu, ai control numai in tine, din pacate.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre cultura si implicit teatru (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:11)

    Catalina [anonim]

    Eu am o problema in ceea ce priveste degradarea culturala a tarii. In fine, eram curioasa daca prin noile "experimente"in teatru nu cumva se impinge mai tare catre decadenta fiindca am observat ca unii regizori apeleaza la trucuri destul de ieftine pentru a-si "vinde"spectacolul, ceea ce nu inseamna ca eu sunt cumva impotriva inovatiei, este necesara pentru a sparge monotonia dar.... Ideea este:totusi nu ar trebui sa facem ceva prin care publicul de teatru sa fie capabil sa deosebeasca un specatcol bun, de o joaca de copii? Nu ar trebui educat tanarul spectator astfel incat in momentul in care iese din sala sa poatea spune: hmmm...momentul acela a avut ceva fals sau pragul dintre actori nu a fost tocmai in regula in clipa x sau uite un spectacol bun, nu doar fiindca aras 2 ore la niste glume rasuflate.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:37)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalina

      Ba da, dar asta inseamna sa ridicam nivelul si calitatea spectacolelor, pentru ca publicul trebuie educat. Deocamdata e foarte greu sa ridici calitatea publicului, pentru ca in momentul asta in Romania se joaca foarte prost si multe spectacole sunt foarte proaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Pasiune (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:24)

    Alina [anonim]

    Nu sunt cunoscatoare, ci un sceptic inrait in legatura cu capacitatea vreunui lucru din ziua de azi sa te poata misca sufleteste. Dar am vazut 'Privighetoarea si Trandafirul' si m-a impresionat. A fost o surpriza placuta si emotionanta. Sper sa mai ajung sa vad si alte reprezentatii. Intrebarea mea pentru Manole este: De cate ori ti ai schimbat cartea citita preferata si bineinteles care a fost prima?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:38)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      De foarte multe ori. Prima carte care m-a impresionat a fost "Cuore, inima de copil". Cat am plans la cartea aia. Acum imi schimb foarte des cartea preferata.
  • 0 (0 voturi)    
    De toate (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:30)

    Alina [anonim]

    De unde dorinta pentru teatru? A fost vointa sau admiratie? Si care peisaj-din natura sau din oras te incanta cel mai tare? Un rasarit care te trezeste din somn? sau ploaia pe acoperis? Ma gandesc de fapt la o imagine completata si de sunet si de culoare.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:39)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      A fost vointa si cel mai tare imi plac ploile de pranz la munte, in varful muntelui, sau rasaritul de soare la mare.
  • 0 (0 voturi)    
    marius manole.... (Miercuri, 29 aprilie 2009, 22:55)

    ioana [anonim]

    trebuie sa spun ca Marius Manole este pur si simplu un actor genial!! nu cred ca exista cineva care sa nu imi dea dreptate. am fost la piesele lui de mai multe ori , nu doar o data si tot as mai merge in continuare. imi pare rau ca nu pot ajunge la braila ( mi-as dori FOARTE mult sa il vad jucand acolo) dar sper ca intr-o zi o sa ajung si acolo...ce nu fac eu pt el...
    intrebarea mea ar fi: de unde atata energie? adica, joaca aproape in fiecare seara, nu are vacanta..si totusi joaca un rol de parca ar fi ultimul...
    joaca la fel de bine pentru o sala intreaga sau pentru jumatate. am fost duminica la iubiri interzise ( a doua oara ) si spre surprinderea mea, sala era pe jumatate goala. am observat la sfarsit dezamagirea de pe fata lui marius , dar in piesa a dat tot ce a avut mai bun in el.felicitari, marius!
    si totusi , piesa mea preferata , la care voi veni de fiecare data cand se joaca , ramane "inima de caine". e extraoridinar, minunat!

    bravo, marius! ma bucur ca exista actori ca tine! tu esti ceea ce inseamna sa fi "OM"!! esti genial! felicitari!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:40)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      Cand faci un lucru cu placere, cand il iubesti atat de tare, ai si energie pentru el.
  • 0 (0 voturi)    
    EMOTII (Miercuri, 29 aprilie 2009, 23:41)

    AMELIE_DU [anonim]

    Merg des la teatru. Nu mai merg la cinematograf unde se mananca floricele, se vorbeste la telefon sau se rade cu prietenii iin sala chiar daca doar la glume de ei stiute.
    Noi, cei care mergem la teatru suntem disidentii din tara manelelor si a prostului gust. Cautam cultura cu aviditate . Nu sunt o erudita, nu merg din snobism...merg pentru calitate. Ma sensibilizeaza, traiesc fericirea de a mai avea emotii dupa sedinte istovitoare si 10 ore de serviciu, lumina rece, nurofen pentru vesnice dureri de cap datorate lipsei de aer din cladirile de sticla dotate cu infectul AC...
    Avem o cultura pe care o parte din noi o respectam si o intretinem..Spectacolele bune se joaca cu casa inchisa. La sfarsit rad printre lacrimi.
    Intr-o lume in care toate emotiile sunt filmate si stii ca dupa ce actrita izbucneste in plans, secunda urmatoare urmeaza un STOP CADRU, te mai si gandesti ca pentru a filma scena respectiva a primit doua palma de la vreun coleg ca sa planga convingator, ei bine, intr-o astfel de lume ne gasim timp sa vedem Actorul Autentic: ACTORUL DE TEATRU, sau ca sa parafrazez o alta piesa draga mie: CREATORUL DE TEATRU...
    Marius, in Inima de caine, ai fost un..caine. cred ca nici nu mai constientizam ca un OM joaca un rol.
    (Asta nu inseamna ca nu am urat personajul!)
    Unii actori declara ca au fost fascinati de personalitatea cutarui personaj istoric-l-a studiat ani de zile-altul ca a mers prin spitale ca sa fie aproape de medici pentru a juca rolul unui doctor-altii ca diferitele experiente din viata i-au ajutat in crearea unui rol...
    Dar tu...cum ai ajuns un..caine?

    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:41)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui AMELIE_DU

      Prin exercitiu si pentru ca chiar iubesc foarte tare cainii.
  • 0 (0 voturi)    
    Multumim HotNews (Joi, 30 aprilie 2009, 0:44)

    Laur [anonim]

    Multumim HotNews pentru ideea de a invita un actor minunat. Intrebare pentru Marius: Ce i-ar placea sa faca daca ar fi un om bogat? Sau si in alta forma. Cat conteaza banii pentru tine?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:43)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Laur

      As calatori foarte mult, mi-as face un teatru particular, cu actori buni si cu regizori buni. Banii conteaza intr-un fel, pentru ca inainte sa intri pe scena, nu e bine sa te gandesti ca n-ai bani sa platesti nu stiu ce. E relaxant sa ai bani, macar atat cat sa nu ai grija zilei de maine.
  • 0 (0 voturi)    
    actorii (Joi, 30 aprilie 2009, 2:37)

    Elena [anonim]

    Felicitari pentru toate interpretarile minunate. Ce i-ar spune Marius Manole cuiva care e la inceput de drum in profesia asta? Ce sa nu faci sau cum sa nu fii daca vrei sa fii actor?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:44)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      I-as spune sa nu faca compromisuri de niciun fel, sa iubeasca foarte tare ceea ce face, sa iubeasca oamenii si sa citeasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 aprilie 2009, 3:57)

    Adrian [anonim]

    In primul rand felicitari ... am vz Ioana si focul acum ceva timp si intradevar se observa multa pasiune in ceea ce face.

    Acum intrebari:

    1.De ce crede ca se castiga putini bani din teatru cand salile sunt pline.Cel putin la teatru de comedie din Bucuresti dupa cateva ore mai sunt max 10 locuri libere la toate spectacolele? .. bineinteles ca nu numai din bilete se castiga dar .... e o lipsa de interes?

    2. Ce ai facut pentru a ajunge la acest nivel si ce crezi ca trebuie sa faci pentru a fi mereu in top?

    3.Care e cea mai mare multimire ca actor pentru tine?
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:47)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian

      1. Pentru ca noi nu suntem platiti din incasari, noi suntem platiti de Ministerul Culturii si Cultelor.

      2. Am muncit foarte, foarte mult si trebuie sa muncesti foarte, foarte mult.

      3. Uite asta, mesajele astea.
  • 0 (0 voturi)    
    colaborarii regizori americani/straini (Joi, 30 aprilie 2009, 9:04)

    Daphina [anonim]

    Felicitari,
    Ai talen si te-am apreciat in toate rolurile in care te-am vazut.
    Iti doresc roluri motivante care sa te puna in valoare.Cred ca vei avea o mare cariera.
    Intrebare:
    Ce ai intreprins pentru a avea un impresar american sau altfel spus ce ai intreprins pentru a juca in filme americane/straine in roluri principale nu ca figurant?
    Mult mult succes.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:48)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daphina

      Nu am intreprins nimic. Nu am un impresar american, am un impresar roman.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 aprilie 2009, 9:13)

    Magda [anonim]

    In primul rind felicitari pentru cariera cu adevarat deosebita

    1. Nu ai senzatia ca s-ar putea sa ramii fara resurse la un moment dat, jucind atit de mult?

    2. Declarai intr-un interviu recent ca "teatrul in Romania nu exista", opinie cu care, din pacate, sunt de acord. Cum gestionezi personal dezamagirea de a nu evolua intr-un mediu teatral comparabil cu cel din Europa?

    3. Unde te vezi peste 10 ani?

    Multumesc si multa bafta in tot ceea ce faci.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:51)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Magda

      Ba da. Si am si ramas.

      Sufar foarte tare ca nu suntem la un nivel foarte ridicat, dar asta nu ma impiedica sa vreau eu foarte mult de la mine. Chiar si daca joc in spectacole proaste, incerc sa dau ce am mai bun.

      Nu stiu.
  • 0 (0 voturi)    
    Marius Manole (Joi, 30 aprilie 2009, 9:40)

    Mihai [anonim]

    In primul rand felicitari lui Marius pentru ceea ce este. Si o intrebare: De ce nu de mai joaca spectacolul Crima si pedeapsa de la Bulandra? Nu cred sa se fi jucat mai mult de un an si era un spectacol care avea mare succes.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:52)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Eu nu mai joc in spectacol. Am iesit. Nu-mi placea cum jucam. Nu am reusit sa fac ceea ce mi-as fi dorit sa fac in spectacolul ala si am renuntat, cateodata imi era rusine la aplauze.

      De ce nu mai e spectacolul deloc trebuie intrebat la Bulandra.
  • 0 (0 voturi)    
    talent si dorinta (Joi, 30 aprilie 2009, 9:43)

    Razvanescu [anonim]

    Este actorul tanar caruia ii pot spune Maestre. M-a impresionat ca artist in "Inima de Caine" dar mai ales pentru putere pe care o insufla tinerilor colegi in "Ioana si Focul". Sincer imi doresc sa nu fiti singurul mare talent al anilor nostri si ca odata cu dumneavoastra sa mai vina si alti tineri care sa se afirme pe scenele romanesti.
    Mi-as dori sa fac si o propunere Maestrului Manole. Va rog sa promovati cultura in randul tinerilor. Incercati sa gasiti o linie artistica noua care sa atraga tinerii in salile de spectacol. Afirmati-va mai puternic ca un model ce poate folosit de tinerii nostrii care si-au cam pierdut modelul si care aleg figuri alterate de cultura.

    Va doresc mult succes in continuare si sa ne vedem la teatru!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:53)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvanescu

      E foarte greu si eu incerc sa fac asta, pe unde ma duc, dar e tare greu, in lumea asta in care traim acum. Promit ca o sa incerc sa fac chestia asta, de cate ori o sa pot.
  • 0 (0 voturi)    
    Teatrul azi (Joi, 30 aprilie 2009, 10:28)

    Tudor [anonim]

    Cum vezi tu teatrul in ziua de azi? Mai ales in perioada aceasta de criza? Pentru ca eu il vad, asa cum a zis Shakespeare ca pe "oglinda lumii". Si vad ca din ce in ce mai multi oameni si TINERI merg la teatru. Tu de ce crezi ca se intampla asta? Sa fie oare o reactie a societatii la vremurile in care traim, asa cum a fost in anii '29-'30, cand in timpul marii crize financiare Broadway-ul era neincapator?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:56)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor

      In deruta. E intr-o deruta totala de vreo 5 ani, 6, 7. Nu numai de cand e perioada de criza.

      Se intampla asta pentru ca ne-au invadat televiziunile, si oamenii au fost atat de frustrati, incat s-au aruncat in tot felul de porcarii. In momentul asta, intreaga societate se afla in deruta. Dar eu cred ca lucrurile vor reveni la normal.
  • 0 (0 voturi)    
    actorul Marius Manole (Joi, 30 aprilie 2009, 11:03)

    Savin Roxana [anonim]

    Este o placere sa vezi piese de teatru ca "Inima de caine", "Ioana si focul", "Iubiri interzise" si maine 1 mai va urma si piesa "In rolul victimei". Care este legatura dintre aceste piese? De ce am acest sentiment de placere si de multumire? Pentru ca exista un actor tanar, in a carui fiinta arta teatrala traieste, a carui imagine vazuta din primele randuri de la teatru este una de transpunere aproape absoluta, de identificare cu ceea ce se petrece in acel mic spatiu al scenei. Eu, personal nu am senzatia ca Marius Manole joaca teatru, ca si-l insuseste si apoi in transmite mai departe. Teatrul traieste prin interpretarea lui Marius Manole si te face pe tine ca spectator sa-l simti ca pe ceva intrinsec fiintei lui, o stare naturala pe care vrea s-o impartaseasca cu tine. O intrebare pentru actorul MM?! E prea putin! Cum reuseste sa-si insuseasca trairile rolurilor pe care le joaca? Ce il motiveaza cel mai mult atunci cand joaca? In ce roluri crede ca se identifica cel mai mult cu personajele pe care le interpreteaza: drame, comedii? L-ar tenta o colaborare cu regizorul Andrei Serban, preferatul meu, de asemenea? Care este rolul pe care viseaza sa il intrepreteze si nu a avut inca ocazia? Care sunt proiectele de viitor ale lui Marius Manole in teatru? As mai putea continua, dar vreau sa mai las intrebari si pentru alte persoane interesate. Draga Marius, iti multumesc pentru energia cu care plec de la teatru atunci cand vad o piesa cu tine si pentru raspunsurile la aceste intrebari. Succes!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 14:59)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Savin Roxana

      Nu am o preferinta, poate fi si in comedie, si in drama. Si nici nu exista numai comedie-comedie si numai drama-drama.

      Da, foarte tare. Si trebuia sa colaboram la un moment dat, dar eram prins in alt proiect si nu s-a putut.

      Pe 16 mai, acum, o sa fie premiera la Sinucigasul, la TNB, regia Felix Alexa, cu Dan Puric in rolul principal. Si mai am un rol foarte interesant, dar pe care din superstitie nu-l spun. Se va intampla in iunie sau septembrie-octombrie.
  • 0 (0 voturi)    
    alegere roluri (Joi, 30 aprilie 2009, 11:03)

    talida [anonim]

    Am vazut majoritatea pieselor jucate in Bucuresti, pe unele chiar de mai multe ori si te admir foarte mult pentru trairea si implicarea cu care joci. As vrea sa stiu in ce masura ai libertatea de a alege rolurile pe care doresti sa le faci sau daca acestea sunt uneori impuse de politica teatrului?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:00)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui talida

      Nu pot sa-mi aleg rolurile, decat colaborarile din afara Teatrului National. La Teatrul National trebuie sa joc in tot ce sunt distribuit.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce asteapta actorul de la scriitorul de teatru? (Joi, 30 aprilie 2009, 12:04)

    paul-ioan kasprovschi [anonim]

    Mai intai, dati-mi voie sa va felicit, domnule Marius Manole, pentru rolul extraordinar din Inima de caine. Mai rar atata 'cainosenie' si omenie la un loc. Va mai sunt recunoscator si pentru jocul dumneavoastra in Visul unei nopti de vara si Crima si pedeapsa (punerea in scena a d-lui Kordonsky ramane pentru mine cea mai puternica experienta de teatru pana in momentul asta). Iata si intrebarile mele:
    Sunt texte recente din dramaturgia noastra contemporana care sa va fi inspirat? Daca da, care anume?
    Ce anume asteptati de la autorii romani de teatru si de la viitoarele lor texte?
    va multumesc
    paul
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:02)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui paul-ioan kasprovschi

      Este Eugenia Carbunariu, care imi place, Lia Bugnar are texte bune. Sunt cativa autori, putini e adevarat, dar usor-usor incep sa apara.

      Sa scrie texte bune, actuale si consistente.
  • 0 (0 voturi)    
    Motiv (Joi, 30 aprilie 2009, 13:03)

    Raluca [anonim]

    Care crezi ca este motivul pentru care ai primit atat de multe intrebari ? Multumesc si succes in continuare.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:03)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raluca

      Nu stiu.
  • 0 (0 voturi)    
    Multumesc (Joi, 30 aprilie 2009, 13:41)

    Alina Ene [anonim]

    spre rusinea mea nu am vazut "Inima de Caine", insa am fost la multe din spectacolele lui Marius. Imi aduc aminte si acum ca ultima piesa a fost "Iubiri interzise" si la sfarsit nu am putut sa imi controlez lacrimile, atata intensitate, sensibilitate. Felicitari Marius pentru tot ceea ce reusesti sa faci! De fiecare data cand se termina o piesa parca totul o ia de la capat pentru prima oara, din momentul ala....nu mai conteaza ce a fost ci doar ce va fi de acum incolo! Cum este pentru tine atunci cand se termina fiecare spectacol? Ce simti atunci cand se lasa cortina? Iti multumesc pentru serile frumoase!
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:05)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina Ene

      Simt o oboseala foarte mare, un foarte mare gol, parca ai ramas asa, singur si parasit. Si ti-e foarte sete. Si o liniste foarte mare.

      Depinde si daca ti-a iesit spectacolul, pentru ca atunci te simti un om fericit. Altfel, simti o tristete asa de mare, incat parca te doare tot corpul.
  • 0 (0 voturi)    
    film (Joi, 30 aprilie 2009, 14:05)

    catalin [anonim]

    A primit vreo oferta pentru a juca in filme?
    Ce gen de scenariu l-ar face sa accepte?
    Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:06)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin

      Am primit, dar din pacate sunt un actor prost de film.

      Discutia e lunga. Poate sa fie un scenariu neinteresant, dar un regizor bun. Nu ma pricep la film, din pacate. Am facut foarte putin film si nu-mi dau seama.
  • 0 (0 voturi)    
    cat de mult... (Joi, 30 aprilie 2009, 14:06)

    ioana p [anonim]

    mai intai as vrea sa iti multumesc,marius, pentru toate serile extraordinare, pentru toata energia pozitiva pe care o transmiti , pentru pasiunea si daruirea cu care joci!
    stiu ca ai spus intru-un interviu ca "teatrul in romania nu exista" sunt partial de acord. adica, eu cred ca prin oamneni si actori ca tine , teatrul inca mai are o speranta! tu il ajuti sa merga mai dearte, tu ii faci pe oamnei sa te indrageasca si sa vina la teatru. dupa cum spunea tata despre mine :"tu nu mergi la teatru, tu mergi la marius manole!" ...
    te admir si te respect foarte mult! iti multumesc pentru tot ce faci!
    intrebarea mea, care nu are prea mare legatura cu ce am spus este : cat de mult te bazezi pe improviazatie ? adica, am vazut spectacolele tale nu numai o data si parca esti mai bun pe zi ce trece!

    bravo!
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:08)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana p

      Nu ma bazez foarte mult. Dar noi in teatru avem o lectie. Trebuie sa fii viu si trebuie sa reactionezi la tot ce se intampla in seara aia, la parteneri, la public. Daca ei sunt vii in seara aia, reactionez, daca nu, nu.
  • 0 (0 voturi)    
    Teatru "tipat" (Joi, 30 aprilie 2009, 14:08)

    Bogdan [anonim]

    Marius, am mers zilele astea la Portile Deschise UNATC si am observat un comportament ce mi se pare ciudat la cei ce vor fi noua generatie de actori: se tipa, striga, zbiara foarte mult pe scena, chiar daca momentul respectiv nu cere exprimarea furiei, dezamagirii printr-o voce ridicata. As vrea sa stiu daca regizorii cer acest lucru sau daca la noii actori, singura modalitate de exprimare a sentimentelor, este exagerarea vorbirii.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:10)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Sunt foarte tineri si nu au experienta. Asa eram si eu si toti au fost asa. Cu timpul, vor invata.
  • 0 (0 voturi)    
    maria filotti (Joi, 30 aprilie 2009, 14:33)

    lovin [anonim]

    De ce ai plecat din Braila? Nu trebuie sa'mi exprim frustrarea. Toti oamenii care fac ceva dragut si o fac bine in Braila, pleaca mai devreme sau mai tarziu.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:11)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui lovin

      Am plecat pentru ca ce am avut de daruit pentru oamenii de acolo am daruit si trebuia sa merg mai departe. Dar ma reintorc cu drag acolo de fiecare data cand joc.
  • 0 (0 voturi)    
    Incotro? (Joi, 30 aprilie 2009, 14:43)

    Andra [anonim]

    Cresti ca actor cu fiecare rol, sau mai bine spus cu fiecare performanta. Lumea teatrului e o prvocare in sine pentru ca e o lumea vie, insa daca ar fi sa preconizezi acum, in ce alta directie te vezi evoluand? Scenarii, adoptarea de pozitii vizavi de diferite subiecte in viata publica?

    Keep walking Marius
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:12)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andra

      Tot in teatru. N-o sa ma implic niciodata in viata politica sau in viata sociala decat prin prisma culturii. Eu cred ca fiecare trebuie sa faca lucrul la care se pricepe cel mai bine. Noi romanii avem un handicap: ne pricepem la tot, dar nu facem nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    inca o intrebare (Joi, 30 aprilie 2009, 14:51)

    ioana [anonim]

    mai am o intrebare : in momentul de fata esti fericit? :)
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 30 aprilie 2009, 15:13)

      Marius Manole [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioana

      Nu, sunt impacat si linistit.
      • 0 (0 voturi)    
        din cauza lui anselm (Miercuri, 6 mai 2009, 18:27)

        in locul Dvs,eram fericit si revoltat [anonim] i-a raspuns lui Marius Manole

        a focului care-i poarta numele,etc.
        ba chiar imi faceam constitutie in care scriam
        la art.1 fericire pentru humani.
        la art.2.derivate de fericire.
        la art.3 pedepse drastice,exclusa moartea,
        de tipul:compune o piesa de teatru intr-o ora.
        la art 4.sa rescriem fundamentul europei
        intr-un numar predeterminat de articole,
        100 cam mult,si scurte ca in drept roman.
        scriptura canonica nu poate fi un model pentru legiuitor.
        un nou tratat european de ziua evropei,
        si chiar a lui g.brasens cel mai cantator de judecatori de mlastina europeana.
        cartarescu pan traduce sa cante
        sincer mlastina de pe bahlui-
        pana atunci cuget la canalul
        marea neagra marea baltica,
        de la Dumnezeu mult
        de la noi humanii mai putin.
        cine s-a gandit la noul canal european ?
        afara de cantemir ?
      • 0 (0 voturi)    
        marius iata legiunea ta (Miercuri, 6 mai 2009, 18:30)

        fericit si manole [anonim] i-a raspuns lui Marius Manole

        la barlad multi sunt actori da nu stiu.
        cata-l; pe unul bouros sa vezi ce acttor faci din el,
        la liberali.
        de nu joaca bine sunt destule lichele la popeni,
        la cedo,s.a.
  • 0 (0 voturi)    
    copilarie (Duminică, 16 mai 2010, 13:18)

    Mihaela [anonim]

    Buna Marius,
    Felicitari pt cariera ta si pt daruirea cu care iti joci rolurile.
    Multu succes in continuare.
    Mihaela si Oana (Nechifor)
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 16 iunie 2010, 1:08)

    francisca [anonim]

    poti ajunge sa cunosti/iubesti un actor doar admirand ce face pe scena?
  • 0 (0 voturi)    
    As vrea sa stiu (Miercuri, 20 aprilie 2011, 19:27)

    Dianet [anonim]

    Eu nu cred ca iubirea pentru celalalt poate sa se blazeze sau sa moara daca incerci tot timpul sa te perfectionezi,a fii mai inteligent,mai frumos,mai talentat.Oare nu e tot ceea ce facem in viata,oare nu e teatrul doar un motiv pentru a fi iubiti mai mult de celalalt,de ceilalti?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version