Filmul Interior. Scara de bloc al regizorului Ciprian Alexandrescu a castigat Premiul Special al Juriului la cea de-a 26 editie a Festivalului International de Scurtmetraj de la Uppsala. Premiul a fost inmanat producatorului Paul Sorin Damian de la Dawis Independent Film, aflat la festival la invitatia Institutului Cultural Roman de la Stockholm.

Motivatia juriului cu privire la acordarea Premiului Special scurtmetrajului Interior. Scara de bloc este urmatoarea: „Interior. Scara de bloc prezinta comportamentul uman intr-o situatie neobisnuita. Cu umor negru si aleasa finete filmul arata compasiunea si limitarile oamenilor in incercarea lor de a face fata neprevazutului”, informeaza ICR Stockholm.

Interior. Scara de bloc a concurat cu peste 300 de productii de scurtmetraj din intreaga lume. Amintim ca este pentru a doua oara consecutiv cand un film romanesc este premiat la Festivalul International de Scurtmetraj de la Uppsala, premiul cel mare al festivalului, Uppsala Grand Prix, fiind castigat anul trecut de Lampa cu caciula in regia lui Radu Jude.

Din juriul acestui an au facut parte: Astrid Aakra (Norvegia), jurnalist si regizor, Bo Florin (Suedia), sef de catedra la Departamentul pentru Studii Cinematografice al Universitatii Stockholm, Alexandra Gramatke (Germania) director al Agentiei pentru scurt metraj de la Hamburg, Laurent Guerrier (Franta) responsabil cu selectia internationala pentru Festivalul de scurt metraj de la Clermont-Ferrand, Caisa Westling (Suedia) responsabil cu scurt metrajele co-produse de Televiziunea Suedeza.

In colaborare cu Institulul Cultural Roman de la Stockholm, festivalul a prezentat pe 23 octombrie un seminar despre Noul val al filmului romanesc la care au participat Anamaria Chioveanu (regizorul filmului Fragmente), Andrei Gorzo (critic de film si Director de creatie, Festivalul de film NexT), Paul Sorin Damian (producatorul filmului Interior. Scara de bloc) si Hynek Pallas (critic de film al cotidianului suedez Svenska Dagbladet). Discutia s-a concentrat in jurul catorva subiecte de larg interes precum ce anume face ca filmul romanesc sa se bucure de un succes atat de mare la festivalurile internationale, cum sunt filmele receptate de publicul din Romania precum si formula estetica si temele predilecte ale scurtmetrajului romanesc.

De asemenea, in cadrul programului festivalului au fost proiectate doua grupaje speciale de scurtmetraje romanesti din ultimii cinci ani: Un cartus de Kent si un pachet de cafea, Apartamentul, Trafic, Visul lui Liviu, Lampa cu caciula, Valuri, Marilena de la P7, Fragmente, Tarziu si Megatron.