Mărturisesc că nu am mers la filmul Gheară de fier (The Iron Claw) cu prea multă tragere de inimă. Și aceasta fiindcă nu îmi plac, din principiu, așa-numitele filme cu bătăi¸ indiferent de felul și de motivația acestora. Nu agreez nici ceea ce se cheamă sporturi extreme, nici competițiile în care, de dragul stimulării adrenalinei spectatorilor și al unor încasări spectaculoase, niște oameni își pun în primejdie integritatea corporală, riscând să rămână infirmi pe viață. Dacă nu cumva își dau în ring și ultima suflare. Așa cum stau lucrurile și în cazul wrestlingului profesionist și al membrilor familiei von Erich despre a căror istorie e vorba în filmul lui Sean Durkin.

O familie despre care aflu că ar fi făcut istorie în anii ‘80 și a cărei poveste ne este înfățișată cu lux de amănunte de regizorul și scenaristul Sean Durkin pe durata a nici mai mult, nici mai puțin de 130 de minute. După părerea mea, cam mult. Minute în decursul cărora camera lui Mátyas Erdély insistă asupra considerabilelor pachete de mușchi din care sunt făcuți actorii ce îi interpretează pe cei 4 dintre cei 6 frați von Erich care se supun ambițiilor și frustrărilor tatălui, și el sportiv de performanță în anii 70.

Zac Efron, interpretul lui Kevin von Erich, fratele cel mare, despre care vom afla că totuși nu e chiar cel mai mare fiindcă un alt frate a murit când nu avea decât 5 ani, adică la scurtă vreme după ce tatăl a optat pentru numele de familie von Erich, mai și lăcrimează și are ceva dintr-o păpușă Barbie O face, deși deviza tatălui este Să nu vă prind că vărsați o lacrimă! Au fost critici care l-au comparat cu Ricky Martin, Asta după ce se pare că actorul ar fi suferit o operație estetică.

Așadar, Fritz von Erich (mulțumitor, însă nu mai mult de atât, jucat de Holt Mc Canaly) a fost, în anii ‘70, un luptător de wrestlingului. A fost convins că ar fi putut face mai mult, așa că și-a subordonat soția (Maura Tieney) și fiii ambițiilor sale recuperatoare. Kevin (Zac Efron) a început să facă wrestling de voie bună, la fel și David (Harris Dickinson), Kerry (Jeremy Allen White) deoarece decizia președintelui SUA, Jimmy Carter, de a boicota Jocurile Olimpice de Vară de la Moscova, după invazia sovietică a Afganistanului, i-a blocat ascensiunea sportivă, Michael (Stanley Simons care nu izbutește întotdeauna să evite căderea în caricatură) renunță la muzică tot pentru wrestling ( e ceva aici din Păstrează visul) și își va plăti scump opțiunea.

Praful și pulberea se va alege până la urmă din familia von Erich. Și aceasta nu fiindcă tatăl ar fi fost adeptul interogației shakespeariene Un nume, ce-i un nume? Kerry, favoritul tatălui, se va sinucide neputând să își suporte infirmitatea dobândită în urma unui accident de motocicletă, David va muri într-un hotel din Japonia din cauza unei enterocolite netratate, Michael neputând nici el să facă față handicapului își va pune și el capăt zilelor. Între Doris și Fritz se va instaura prăpastia. Kevin va trăi până la adânci bătrîneți, pare că trăiește și azi, după o lungă căsnicie cu Pam (Lily James) regretând că nu va mai putea spune nimănui frate. -Citeste intregul articol si comenteaza pe Contributors.ro